Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
- Nightmare - [Thayala] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
- Nightmare - [Thayala] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 - Nightmare - [Thayala]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: - Nightmare - [Thayala]    sön 07 apr 2013, 19:12

Vart var hon egentligen...? Runt omkring henne svävade evig dimma och hon var rädd att tappa bort sig om hon så mycket som tog ett steg till. Bakom sig hörde hon ett fnissande, som sedan brast ut i ett tyst, isande skratt. Hon tog ett steg bakåt, och backade in i en trädstam. Den var väl inte där förut..? Fotsteg hördes - lugna och, framförallt, oroväckande.
Ur dimman klev en varg fram, med högburet huvud och en skrämmande, förstenande blick. Hon själv kände att hon darrade, och det tog ett par sekunder för henne att inse att hon grät - vilket var ganska ovanligt för att vara hon.
"Lämna mig i fred", stammade hon fram. "Jag har in gjort något."
Vargen flinade, elakt, och dimman flammade upp i sprakande eld. Hon skrek till och kände vinden forma en krafttagande men stark sköld runt omkring sig.
Elden bröt igenom. Hon tjöt högt av smärta och det sista hon såg var den där hånleende vargen.


Hewa slog upp ögonen och reste sig flämtande upp.
"En mardröm," Intalade hon sig. "Det var bara.. En mardröm" Hon suckade och föll ihop. Det var alldeles i gryningen och fåglarna skulle strax vakna. Hon klippte med öronen. Nej, hon var ensam. Ingen dimma, ingen eld. Dock var hon andfådd som om hon hade använt skölden på riktigt. Det hade hon förmodligen också, för gräset runt omkring henne var tillplattat i en cirkel.
Hon tvingade sig själv upp på benen och letade reda på närmaste bäck. Sakta drack hon, och höjde sedan huvudet och tittade sig omkring. Hon hade kommit hit tidigt på kvällen dagen innan, men hade sjunkit ihop nästan direkt efter en lång dags vandring.

//._.//
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tis 16 apr 2013, 15:34

- Jag... Ska... klara det! morrade hon för sig själv och slöt ögonen för att försöka igen. Vinden blåste upp runt henne och rufsade om hennes päls. Med ett leende öppnade hon ögonen spände blicken i en björk som stod bara någon meter från henne. Hon drog ett djupt andetag och skickade sedan vinden på det tvåfärgade trädet så hårt hon bara kunde.
Björken skakade till och hon kunde höra hur det knakade i det av tryckvågen hon skapat, men inget annat hände.
Med ett ilsket vrål slog hon tassen i marken och gjorde om attacken mot trädet, denna gången med ilskan som bränsle åt hennes krafter.
Ett högt knak och en smäll kunde höras, och i nästa sekund låg trädet på marken.

Ett stort leende spred sig på hennes läppar och hon stod andfått och stirrade nöjt på det fallna trädet innan hon föll ihop i en orörlig hög på marken.

[tränar på en ny kraft, men tar i för mycket, vilket tömmer henne på energi och hon svimmar.

Förlåt för det sega svaret :/ Mycket i skolan just nu D: ]
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    ons 17 apr 2013, 19:53

Ett brakande.
Hon lyfte spänt på huvudet, tittade sig omkring. En fiende? Hon ville slappna av, men bet ihop. Sakta reste hon sig, letande med blicken för att få syn på en vält björk en bit bort. Och en avsvimmad varelse. Hon drog in doften av en annan varg och tvekade. Bäst att ge sig av nu när hon kunde.. Vad hände om den inte var, tja, god? Eller god och god. Bara tiken inte var en sådan där som attackerade vid blotta åsynen av någon. Hon suckade för sig själv.

Försiktigt med tassen petade hon på henne, väntade på reaktioner. Var det den här orörliga saken som hade vällt trädet? Troligen. Hon satte sig ner. Inga synliga skador.
Rastlösheten tog över, och hon gick iväg för att se om hon kunde hitta något att äta, som vargen kunde äta, eller bara något som hjälpte.
Hon sänkte sig i gräset, med hennes ögon fästa på målet som traskade runt på marken, lyfte vingarna som om den skulle flyga, för att sedan fortsätta leta efter egen föda.
Hewa hoppade då fågeln skulle iväg, fick den i sina klor. Den sprattlande och hon gjorde slut på den, knäckte dess nacke. Hon gick tillbaka, släppte den framför den okända, och la sig ner en bit bort, vakande.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    mån 29 apr 2013, 18:11

En doft av färskt blod väckte henne, och hon drog darrigt efter andan, blinkade och satte sig upp med en utmattad suck.
När hon vaknat ordentligt såg hon förvirrat på den döda fågeln framför hennes tassar. Hade den dött när hon fällde trädet? fundersamt såg hon på den brutna stammen och det randiga trädet som låg precis bredvid. Hon kom ihåg allt, hur trädet fallit mot marken som i slow motion, lyckan över att lyckas och slutligen utmattningen som tagit över, men någon fågel kunde hon inte minnas. En obehaglig känsla av att vara iakttagen grep henne, och hon snurrade fort runt med en varnande morrning på väg upp genom strupen.
Det visade sig att känslan stämde, för bara en liten bit bort låg en okänd varg och såg ut att vänta på något. (?)
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    mån 13 maj 2013, 16:08

Efter en kort stunds väntande vaknade vargen.

Hon ryckte till. Och varför hade hon själv inte tidigare märkt att tiken hade horn? Ha. Ha. Var vargar med horn normala i den här delen? Eller var det bara den här som var speciell? Hon skrattade tyst för sig själv i huvudet, och ett svagt leende uppenbarades.

"Så du är vaken?"Hon lutade huvudet lite på sned, granskade henne närmare. Om det var hon som hade vällt trädet, varför hade hon gjort det?
Inte för att hon brydde sig om de varelser som tidigare hade levt där - om det hade levt något där alls.. De kunde ju bara hitta ett nytt hem. Skogen var ju stor?
Hon funderade på om hon skulle presentera sig, men väntade istället på ifall tiken skulle fråga.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    mån 13 maj 2013, 20:59

- Tydligen, väste hon. Hon klippte med öronen, riktade dom rakt fram mot främlingen och höll svansen högt. Fortfarande lågt morrande höll hon blicken på den till synes lugna tiken som låg en bit framför henne.
- Vem är du? undrade hon med en närmast hård ton. Irriterad och överraskad stod hon med huvudet högt och blängde på den främmande tiken. Vad gjorde hon här? Varför hade hon legat och väntat på att hon skulle vakna? Och varför låg det en död fågel på marken bara en liten, liten bit bort?
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tis 14 maj 2013, 20:42

Ohövlig. Men var det så konstigt? Att vakna upp framför en främling med en död varelse bredvid sig, även om det kanske bara var något så litet som en fågel. Med ett trött gäspande - hon hade inte precis sovit bra - mötte hon tikens blick, men jämfört med den andras så var hennes lugn.
"Jag? En strövande vindutövare som råkade se dig ligga utslagen."
Om hon inte sov det vill säga? Det såg inte ut så... Men vem visste, förutom denne varg själv? ..Alla som hade lyckats se det borträknade.
Med en suck kom hon upp på benen, gjorde en gest med huvudet emot det lilla bevingade liket.

"Jag fångade detta till dig ifall du skulle vara hungrig - Om inte så kan jag lika gärna ta den."
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tis 14 maj 2013, 20:59

Hon såg äcklat på den döda fågeln.
- Ta den, sade hon kort och rös i hela kroppen då hon mindes den senaste gången hon ätit en fågel, bara en massa fjädrar överallt och nästan inget kött. Nej, den fågeln kunde främlingen behålla för sig själv.
Hon slutade morra, men fortsatte att se vaksamt, avvaktande på tiken. Speciellt nu efter att hon rest sig upp.
- Och du stannar vid alla medvetslösa vargar du stöter på? undrade hon tvivlande.

En svag vindpust svepte förbi dom och lyfte Thayalas man så hon fick luggen över ögonen. Men med ett irriterat och vant knyck på nacken var den snart tillbaka på plats igen, vilandes bakom ett av hennes horn.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tis 14 maj 2013, 21:44

Nej, hon ville inte ha den. Bra - mer till henne själv. Hon tog ett par steg framåt för att lyfta upp den i det ena benet och ta den tillbaka till sin egen, tidigare plats. Fjädrar. Vad gjorde det? Fåglar var mat, och sedan en gång i Kawazatri så hade hon lärt sig att äta det som gick att äta om man inte ville svälta ihjäl. ..Fast den gången hade hon varit oerfaren om just det klimatet, samt djuren som bodde där. Hon kanske skulle börja jaga "finare", eller, "godare" djur?
I vilket fall, för att vara schysst mot främlingen så la hon den bakom sig, då den såg ut att vara äcklad av bytet.

"Jag försöker undvika sällskap, så jag stöter inte på många, i alla fall. Sedan är det inte alla som välter träd.." Hon kastade en anklagande blick på henne, sedan på björken.
Och på tal om sällskap.. Även om hon inte egentligen inte ville så lyckades hon automatiskt, nästan villigt, hitta andra vargar ändå.
Den vita honan var fortfarande avvaktande så Hewa gav henne ett vänligt leende.

"Jag vill inget illa. Vad är ditt namn? Mitt är Hewa."
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tis 14 maj 2013, 22:30

Hon kastade en snabb blick bakåt, på den fallna björken och en känsla av stolthet växte inom henne, hon hade klarat det. Även om hon svimmat hade hon klarat det! Visst, hon skulle behöva mer övning, men detta var hennes största framsteg hittills, och hon var nöjd med sina framsteg.
Men ännu såg hon tvivlande och avvaktande på tiken, även om det inte var lika mycket som förut. Hon började slappna av. Men bara lite. på tiken.
- Så du försöker undvika andra vargar, men ändå dödade du en fågel och väntade på mig? Du är väldigt dålig på att undvika sällskap, måste jag säga. precis efter att hon talat klart log tiken mot henne och presenterade sig.
- Thayala, svarade hon efter tikens presentation och såg granskande på tiken. Svart med blåa tecken.
- Säg mig, Hewa, vad har du för krafter?
Gift, kanske? med tanke på hennes skarpa blåa färg och gröna ögon, eller jord? Det kanske var därför hon väntat, för att hon var arg för det fällda trädet? eller nej, om hon var arg dolde hon det väl. Thayala funderade på vilka krafter honan kunde tänkas ha när hon väntade på svar från henne..
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tor 16 maj 2013, 19:40

Något värre en dåligt. Andra vargar var som en magneter och hon en metallbit som dras till dem. Hennes leende blev bittert, och hon blickade ner i marken med en nick som bekräftande. Hon var tvungen att gå med i en flock snart... Hon hade en känsla av att det behövdes.
Thayala? Så det var det hon hette.

"Thayala." Hon testade namnet tyst för sig själv, lyssnandes på Tikens nästa fråga.
"Jag kontrollerar vinden, och du? Jag antar att du har en kraft, för man kan väll knappast välta träd med sin egen fysiska styrka?" Det kanske man kunde, men hon hade aldrig träffat på någon som hade den kraften.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    fre 17 maj 2013, 08:26

Vinden? Intressant...
Ett finurligt leende ryckte i hennes mungipor, och Thayala som alltid ville vara lite speciell bestämde sig för att demonstrera sina krafter för Hewa.
Hon drog några djupa andetag och koncentrerade sig på sin illusionskraft. Efter bara några sekunder stod en exakt kopia av henne bredvid Hewa och tvättade en av sina vita tassar.
- Illusion, sa Thayala och kastade en menande, aningen stolt blick på sin skapelse. Det var alltid lika roligt för henne att se sig själv, blev hon inte bara vackrare och vackrare?

Efter en stund fick hon illusionen att långsamt tona bort, för att sedan försvinna helt.
Efter några sekunders funderande bestämde hon sig för att inte berätta om sin vindkraft, den kunde hon berätta om senare, eller inte alls. Beroende på vad mötet ledde till kunde det vara bra att ha en och annan hemlighet.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    fre 17 maj 2013, 14:50

En exakt klon av Thayala uppenbarades precis bredvid henne - om man räknade bort att de gjorde olika saker - men istället för att hoppa till så granskade hon illusionen fascinerat. Det var en av de krafter hon gillade bäst och en som hon själv skulle vilja ha. Om man mötte en främling som var svag för sånt.. Då skulle man få ett gott skratt. Inte för att vara elak, utan mer för att skämta. Konsekvenserna blev dock inte klara i hennes huvud förens bilden av den andra bleknade bort. Vad hände om den gav sig på en? Hewa var emot strid, ogillade starkt tanken på att spilla en annan vargs blod. Bytesdjur behövdes för att överleva, men att frivilligt skada någon annan.. Hon kände en rysning gå över ryggen.

Men Illusionen förklarade inte för henne om trädet - eller var det också bara en Illusion? Hon frågade inte vidare, beslöt sig för att om Thayala inte ville berätta behövde hon inte. Men nyfikenheten grävde ändå..
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    fre 17 maj 2013, 16:25

Thayala gillade att tiken var intresserad av hennes kraft, och förvånades när hon inte sade ett ljud om den. Hon bestämde sig för att byta samtalsämne istället för att det skulle uppstå en pinsam tystnad.
- Varför är du här, Hewa? Har du ingen flock? Det var det första hon kom att tänka på, men helt ärligt brydde hon sig inte. Hon ville bara inte att dom tysta skulle stå och stirra på varandra, hellre gick hon därifrån eller fortsatte prata.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    fre 17 maj 2013, 16:59

"Jag har ingen riktigt anledning, jag går dit vägen för mig - och i det här fallet var det hit." Och angående den andra frågan.. Hon hade ingen. Hon hade aldrig varit en del av någon heller. Leendet försvann och hon såg mer sorgsen ut.
"Nej, jag är flocklös." [*Avbryter* Om Wami's flock får tillräckligt med medlemmar och startas så kommer hon med där, men för tillfället har hon ingen C:]
"Men jag vill gå med i en." Hon försöker undvika andra och vill gå med i en flock. REN LOGIK HÄR! Dock var det sant. Det var bara.. Hur ska man ställa frågan? "Hej, jag är en främling och jag vill gå med i er flock!"
Hon var tyst en stund till, för att sedan fråga samma sak tillbaka.

"Och du? Är du med i Cierzo, eller bara en normal vandrare, som jag?"
Hon hade inte träffat någon därifrån förut, men däremot hört talas om dem.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    fre 17 maj 2013, 17:14

Thayala skrattade till.
- Du undviker vargar, men ändå vill du gå med i en flock? hur ska det gå till hade du tänkt? Hon viftade lätt på svansen och satte sig ner.
"Och du? Är du med i Cierzo, eller bara en normal vandrare, som jag?"
Thayala var tvungen att tänka efter lite innan hon kom på vad tiken menade.
- Cierzo? Flocken? Nejdu, jag trivs bäst ensam. Eller med Tavar..., tänkte hon och den glada minen försvann vid tanken på vampyren. Det var längesedan dom träffades, kanske skulle de aldrig ses igen?
Framför sig såg hon de blodröda ögonen och kunde nästan känna spänningen och faran han utstrålade. Men av någon anledning kände hon sig trygg i hans närhet, kanske inte alltid, men oftast i alla fall.

Hon skakade på huvudet, försökte skaka bort alla tankar på den svarte som hon inte riktigt visste vad hon kände för.
Mest för att distrahera sig själv ställde hon ännu en fråga.
- varför har du inte gått med i någon flock än?
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    fre 17 maj 2013, 17:56

Leendet kom tillbaka.
"Ja du, det är en fråga jag har ställt till mig själv förut." Hon hade inte riktigt något svar på det.. Det blev som det blev. Hon tittade upp i luften, slöt ögonen, och tog ett djupt andetag. Dagen var i övrigt fin. Inte ett grått moln fläckade det blåa och solen sken. Flock..? Hon borde tänka mer på det - hon kunde ju inte gå runt så här föralltid.
Thayala hade inte heller någon. Hewa lutade huvudet lite på sned, tänkte över anledningen. Hon tyckte också om att vara ensam, men ibland så drev det henne till vansinne.

Den vita honans egna leende försvann, och Hewa tittade frågande på henne. Hade hon gjort något fel? Eller var det något annat? Hon kastade en blick bakom sig, men det såg inte ut att vara något där. Var det något minne som hade gjort sig påmint?
Thayala verkade komma tillbaka till verkligheten och frågade något igen.

"Av två, möjligen tre anledningar. Den ena är att jag är så dålig på navigation så att jag knappt hittar till de rätta platserna och sedan så har jag inte träffat någon medlem än." Hon sa inte det sista altenativet högt, avfärdade den som om inget hade hänt.

"Såå.." Hon funderade på en fråga, det kändes som om det var hennes tur att ställa en. "Lever du i den här skogen?"
Hon hade först undrat om tiken hade en familj, men det kunde vara ett känsligt ämne.

Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tis 28 maj 2013, 20:31

Hon dröjde lite med sitt svar.
- Hmm... Nej, jag vandrar runt, har ingen speciell plats jag håller mig till. sade hon sedan.
- Och du? Hon gäspade och satte sig ner med en svepande rörelse och lade sin långa svans över sina tassar.

[världens it, men jag har glömt att svara och det är synd om du ska behöva vänta längre :/ ]
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    mån 03 jun 2013, 20:19

"Säkert? Ingen?"
Hon hade velat höra om hur det var att ha ett riktigt hem, då hon själv knappt hade haft det i hela sitt liv.
Men som vanligt så var de hon mötte bara förbipasserande, ingen stannade länge.

"Nej, ingen." Hon såg funderande ned i marken, undrade hur det var att "bo" på en plats.

[Har också It, ska vi börja avsluta snart isf?]
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    sön 09 jun 2013, 17:42

- Helt säkert. svarade hon och skrattade till.
- Är du påväg någonstans? undrade hon sedan och lyfte en av sina vita tassar till munnen och tvättade den noggrant.

[gärna ^^]
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tor 13 jun 2013, 18:13

"Påväg? .." Det var hon inte. Och skulle hon vara påväg någonstans skulle hon hamna på fel stig igen, så det var inte värt att ha ett speciellt mål. "Nej, jag går där jag går utan att riktigt tänka; hamnar där mina tassar har fört mig." Hon flinade smått, även om den besvärade känslan syntes igenom.  

Med föga möda reste hon sig upp, kastade en blick bakom sig.
"Och på tal om det.. jag tror det är dags att jag ger mig av.
Snart i alla fall. Hon hade lugnats ner massvis av konversationen, men mardrömmen gnagde fortfarande i henne.
Med en suck så viftade hon bort den. Det var egentligen ingenting att vara rädd för.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    tor 13 jun 2013, 19:54

Hon sänkte tassen till marken igen. 
"Påväg? Nej, jag går där jag går utan att riktigt tänka; hamnar där mina tassar har fört mig. "
Som hon själv då alltså. 
"Och på tal om det.. Jag tror det är dags att jag ger mig av. 
Thayala följde tiken med blicken när hon reste sig upp.
- Hmmm... Jag också, svarade hon eftertänksamt. Hon skulle nog fortsätta, se var hon hamnade när hon, precis som Hewa gick utan något mål.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: - Nightmare - [Thayala]    mån 17 jun 2013, 17:29

Hon log smått, sträckte på sig, och började gå i motsatt riktning - det vill säga därifrån hon hade kommit. Utan en riktig tanke på att hon egentligen skulle åt det andra hållet. 
Innan hon hade kommit för långt bort vände hon sig om, tittade bakåt på Thayala.

"Trevligt att träffas, föresten." Hon återgick till vägen, och hastigheten ökade smått för varje steg.

[Sååå kort >_< .. Aja, antar att det är Avslutat.]
 
- Nightmare - [Thayala]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Nightmare (P)
» Nightmare -Privat-
» Nightmare -Privat-
» Dance with the Trees [Thayala]
» I skymningen (Thayala)
Hoppa till annat forum: