Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 29 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 29 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kom och berätta något onödigt om er själva :D - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kom och berätta något onödigt om er själva :D - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kom och berätta något onödigt om er själva :D

Gå ner 
+29
Öhld
Abraxas
Kenai
Tsubasa
Leutwin
Nirak
Chi
Jenova
Zodiac
Kasai
Pheobe
Eqii
Demethra
Volle
Hielo
Locura
Fatima
Malvado
Kratos
Diablo
Thzuki
Thaerien
Sleazoid
Alice
Saturn
Arko
Shikage
Akura
Cuywendz
33 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Jenova
Jenova 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tis 15 okt 2013, 22:06

Åh så underhållande läsning. :'D Känner att jag måste bidra med lite från min sida.

- Är född på åttiotalet.
- Har sex stycken vattensköldpaddor.
- Min sambo är 19 år äldre än mig.
- 2011 tog jag dubbla VM-guld i kickboxning, i både lätt- och fullkontakt.
- Har slagit av näsen på en tjej.
- Älskar fantasy (duuuh).
- Älskar att få folk att skratta.
- När jag var sex år fick jag en akut blindtarmsinflamation, läkarna påstod att det var magsjuka och skickade hem mig, men tur nog så vägrade min mamma acceptera det och vi åkte in igen. Då efter en massa tjatande om att de skulle ta tester och dylikt för att se vad det var så upptäckte det att bihanget till min blindtarm var brusten.
Hade jag gått med det några dagar till så hade jag inte varit i livet nu.  
- Har skrivit berättelser om allt möjligt sen jag lärde mig att skriva.
- Har en sjukdom som gör att jag har tappat allt mitt hår, på huvudet och kroppen.
- Ogillar barn. Mycket.
- Älskar att sjunga i duschen.
- Kan inte påstå att jag inte uppskattar uppmärksamhet. xD
- Är blyg, men så fort jag lärt känna någon så släpper jag allt.
- I gymnasiet gick jag Estet Teater. Fock yeah!
- Har fyra stycken tatueringar. En stor asiatisk drake som täcker större delen av min ena arm, ett tigeransikte som sitter på den andra axeln. En sköldpadda som sitter på min ena handled och tassar som trampar upp för utsidan på min vad.
- Jag kan inte lära mig höger och vänster.


Senast ändrad av Jenova den tis 15 okt 2013, 23:55, ändrad totalt 1 gång
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tis 15 okt 2013, 22:53

Såg att jag redan svarat här med en annan karris men kan tillägga lite :-P

* Har en son på 5 månader
* Har slutat med Anime :-(
* Har inte så mycket tid att läsa böcker förutom kuslitteratur
* Hatar fortfarande hundhår och har numera två nakenfisar här hemma utöver sambons två superhårande border collies och hans massa får (de lever dock inte inne :-P)
* Ska bli moster snart (ja min syster ska få barn samma år som mig men med dryga halvåret mellan)
* Är en åttitalist :-P
* Är mammaledig just nu
* Är delägare i en kennel (men min mamma)
* Är fortfarande livrädd för att mota björn eller lodjur ute
* Vet att de finns varg ca 10 mil bort som vandrat igenom vår by :-P
* Borde tagit körkortet för flera år sedan
* Planerar att åka till Finland nästa år på världsutställningen med mina två nakenfisar

Ja jag kan väl också nämna att jag som alltid sagt att jag absolut inte ska ha barn numera planerar numera nr två och vill gärna ha hyfsat tätt mellan sonen och nästa ;-)
Nirak
Nirak 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tis 15 okt 2013, 22:59

Måste ju också skriva konstiga saker om mig själv!

- Jag är ärlig alltid, uppskattas inte jämnt då jag inte skiljer på om de jag säger är bra eller dåligt (Y)
- Är lite av en Attention whore :D älskar att stå i centrum, vara knasigast och skratta mest. x)
- På fest hatar jag folk som inte kan umgås själva. Jag springer helst runt själv pratar med så många som möjligt och hatar att sitta i ett hörn med samma personer för länge.
- När jag var öm 8år trillade jag ner från ett tak och landade på min arm, för övrigt är det endast de två benen i armen som jag någon sin brutit.
- Jag föddes på hästryggen och har ägt stor häst sedan jag var 9år gammal.
- Jag har aldrig bitit på naglarna men gör likt sälkatt, biter på skinnet runt om?
- Jag har svag psoriasism och solar därför solarium 1gång i veckan annars blir jag vitprickig som en prickikorv. Kliar jag på det blir de röda prickar ist....
- Jag hatar barn. De är inte ens söta som bäbisar.
- Jag älskar alkohol och dricker oftast bara för att jag gillar känslan.
- Jag har extremt svårt för känslor över lag. Jag saknar sällan andra, lite som en hund, jag saknar dem när jag träffar dem igen? Kärlek, pyttsan.. Hah
- Jag älskar att skämma ut mig själv. Jag tror det är för att jag inte direkt bryr mig om vad andra tycker om mig. Inga hämningar.. Haha
- Jag är generellt bättre på att förstå mig på hästar än människor.
- Ibland hatar jag att bo hemma så mycket att jag vill kräkas, men mina hästar håller mig kvar tillsvidare <3
- Jag har rollat sedan jag var 11år gammal.
- Jag är i grund och botten extremt!!!! snäll men försöka verka "elak" helatiden så folk inte trampar på mig x) Retas typ.
- Jag har alltid haft extremt bra självförtroende, tills min syster kom hem igen och min bästa vän blev jätte smal. Nu känner jag mig fet och tränar som ett as, känner mig dock mer hälsosam än tidigare ^^
Leutwin
Leutwin 
 

Spelas av : Dick


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tis 15 okt 2013, 23:29

Ska se om jag kan berätta lite onödigt om mig eller om jag raderar allt senare xD

• Jag har två hundar och en häst, alla tre är knäppa in i benmärgen men lika goa för det.
• Jag älskar hundar och hästar, speciellt stora, fluffiga.
• Jag älskar när stora hundar ligger på min mage
• När jag var liten så bestämde jag att mamma var för seg med maten så jag gick till hennes väska och tog fram baby-maten, svalde endast foliet innan jag satte det i halsen och fick akut åka in till sjukhuset och operera ut det - Jag vaknade alldeles för tidigt ifrån bedövningen än vad vi trott att jag skulle.
• Jag förväxlar ord väldigt lätt, ex så tänkte jag skriva fängelset istället för sjukhuset innan.
• Jag har en överaktiv fantasi vilket gör att jag lätt hallucinerar vid feber - I've seen some crazy shit. Speciellt när jag var liten.
• Jag har låg kroppstempratur och får feber lätt.
• Jag är EXTREMT rädd för flygande pappalångbens (harkrankar), och börjar skaka samt går inte in i samma rum förrens jag antigen vet att den är död eller efter några dagar. (De är läskiga, ingen tror mig bara..)
• Jag anser att älvor är onda, samt att violett är onskans färg. (bättre argumentations-startar-ämne finns inte)
• Jag hatar när någon rör mig, min mat, att tala i telefon och när jag skriver något som kan låta alldeles fel via sms.
• I tvåan eller något frågade jag chans på en två år äldre kille, vi har tekniskt sätt inte gjort slut än men jag minns varken hans utseende eller namn för den delen.
• Mer eller mindre beroende av Yaoi, Pokémon, Yu-Gi-Oh!, drakar och varulvar.
• Min bästa vän och jag har ett konstant rollspel på engelska mitt under lektionstid med 17-20 karaktärer (varav runt 12 är från serier/böcker, resten våra egna) som vi helt randomly bara går in character och rollspelar genom ord med varandra och båda lyckas hålla koll på vem den andra är trots att vid slutet av varannan mening så byter vi karaktärer.
• Ingen av mina karaktärer är baserad helt på mig själv, Det närmsta någon karaktär är baserad på mig är Foxy (en häst) som ber eller mindre är baserad på min hund.
• Har hög smärttröskel, Jag fryser inte förräns det är minus 8 grader - om jag inte är sjuk eller allt för trött, och jag är endast kittlig under mina fötter varav ingen vågar gå nära.
• Jag har tränat Karate och Iaido vilket jag verkligen vill ta upp igen och lära mig mer av. Jag vill även lära mig skjuta pilbåge från hästryggen - Allt i defensivt syfte.
• Min högsta dröm är att bo på en gård, tillräckligt långt ifrån andra mänskor så att jag slipper mänsklig kontakt varje dag från folk som jag ändå bara halvkänner som grannar, äga en massa mark, ploga med hästar. träna travhästar samt ha en old ranch-style på min gård med westernridning och kor.
• Jag är läskigt överrörlig - vilket går i familjens på mammas sida.
• Jag talar oftast för fort och byter samtalsämne ytterst fort.
• Djur - Så mycket lättare att förstå och vara med~
• För två år sedan kom jag och en klasskamrat på den perfekta planen för världsherravälde.. jupp..
• Sist men inte minst - Jag hatar att skaka hand med folk (det känns som handen brinner efteråt) men jag är för rädd för att säga det så tvingar mig att skaka hand med folk för att sedan nästan riva av mig skinnet.

Massssssa onödigt vetande om mig ~ glömde säkert en hel del också men blev ganska mycket ändå. c: Hoppas du hade trevlig läsning xD
Tsubasa
Tsubasa 
 

Spelas av : Utau


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    ons 16 okt 2013, 13:42

Så härligt random läsning, jag måste bara joina~ C:

- Mitt riktiga namn är Jonna, men alla jag känner över internet kallar mig vid mitt japanska namn Tsubasa. ^^
- Jag var aktiv medlem på bcmanga och det var där mitt rollspelsintresse föddes. Jag har dock alltid rollat snabb-roll och jag föredrar egentligen det sättet att rolla. Det är mycket mer intensivt enligt min mening.
- Jag tycker inte om de "vanliga" emoticons som finns, så ja håller mig till de mer udda jag är van. O.-~
- Jag läser just nu sista året på Naturvetenskapsprogrammet, och jag kommer förhoppningsvis studera vidare för att bli ranger/naturvårdsbiolog. ^^
- Jag och en tidigare kompis har haft igång ett snabb-roll i ungefär fem år, och vi har nu någonstans runt 160 karaktärer sammanlagt... Varav omkring 20 är "huvudpersoner."
- Jag vill någon gång i livet ge ut en bok
- Jag har i hela mitt liv tyckt illa om alkohol/fulla människor - sen blev min mammas kusin och hans bästa vän dödade i en smitningsolycka, orsakad av en kille som körde full. Nu avskyr jag det och kan inte vara i närheten av fulla människor över huvud taget.
- Jag är i grund och botten en lugn och tyst person. Det ska till mycket för att jag ska höja rösten.
- Jag har idrottat mycket under min uppväxt. Fotboll spelade jag från 6 års ålder tills mitt lag försvann. Sen har jag även varit aktiv i innebandy, karate, bågskytte, barmarksträning, showdans, streetdans, aerobics, skidåkning samt friidrott. Vid en tidpunkt hade jag olika träningar sex dagar i veckan. C:
- Att skriva helt random texter är min största talang, så jag borde sluta nu innan det går för långt. *thumbs up*
Diablo
Diablo 
Död 

Spelas av : Nira | Död


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    fre 25 okt 2013, 22:39

*Mycket har förändrats sen sist jag skrev här xD så jag förnyar mig ;D *

• Jag älskar kräftor!
•Äter 2 paket kräftor med 30 stycken i varje 8D
•Jag har lila hår <3
•Ligger i sängen hela dagarna, nördar film 8D
•Har en karaktärs-idé-bomb-tankar i skallen all dah time..
•Min morgonrock är prickig!
•Jag brukar leka med min septum när jag tänker x)
•Är skit rädd för att duscha med drapperierna igen! D: *To much horror movies i guess .__.*
•Sover med nallar, älskar nallar, fluff ;3; <33
•Lyckas alltid få hårspray i annsiktet.. Stelt :c
•Jag har världens underbaraste flickvän ;U; <3
•Är en nattaktiv-sak cx
•Sover på dagarna, vaken på nätterna. Vampis xd
•Har en ful vana att aldrig skjuta in stolen efter mig, inte ens på resturang eller hos någon annan xD
•Är heeelt galen i min mobil, kan inte leva utan den ouo
•Har drakar på väggen~
•Jag är sjukt blyg och svår att få kontakt med då jag helt random tänker för mycket på helt onödiga saker C:
•Är rädd för typ allt.
•Hatar att vara ute bland folk, scary :c
•Har väldigt långa tår.
•Brukar bita på läppen allt för ofta.
•Jag har en uppstoppad kråka i mitt rum, han heter Skabben, för han ser skabbig ut xD
•Har väldigt dåligt minne (Y)
•Blir jätte sur när vi inte har juice hemma *Juice beroende*
•Kaktusar är dom enda blommorna som jag kan ta hand om, alla andra bara dör 3:
•Nyfiken och lätt road.
•Paranoid .-.
•Förväntar mig alltid det värsta som kan hända så att jag är förberedd.
•Min bästa vän är min säng <3
•Är väldigt dum, för jag är rädd för en sorts människoart då jag upplevt massa obehag bland dom, har skuldkänslor för det då jag vet att inte alla är lika. <3
•Är dödsrädd för andar/spöken D:
•Kan inte vara ensam hemma, för feg xD
•Kollar på minst 6 skräckfilmer om dagen •Oboy är mums C':
•Vill inte erkänna att jag älskar pizza >_> <3
•Fladdermöss är det sötaste djuret som existerar *-* <33
•Gillar inte solen xD
•Hatar när det är kallt men även då de är varmt .3.
•Jag är en komplicerad konstig person C:

Tralalala :>
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tor 10 apr 2014, 00:13

Typ inget av det här stämmer så ska uppdatera så småning om


Senast ändrad av Kenai den mån 15 feb 2016, 17:48, ändrad totalt 1 gång
Abraxas
Abraxas 
#blessed 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tor 10 apr 2014, 11:04

Vad i..? Har jag inte skrivit här? Trodde jag hade det XD Nåja, då kör vi!

• Jag ska snart flytta till Tyskland med min sambo
• Jag kämpar med att lära mig tyska.. men det är svårt D:
• Sambon och jag har en sköldpadda, som just nu ligger och dvalar i kylskåpet, vid namn Thor (efter Asgard'en i Star Gate SG-1)
• Jag biter på naglarna, men kämpar med att sluta med det (har kämpat nu i flera år... sämst på det där)
• Jag blir djupt besviken på mig själv när jag inte klarar av eller förstår saker, även om det är någonting jag inte BÖR kunna, typ om det är första gången jag provar på det ._.
• Jag har lätt för att gråta, vilket är skitstörigt
• Gråter som en barnunge till bland annat filmer och böcker. Och spel. Är helt hopplös...
• Jag gillar att både läsa och skriva, men är dålig på att ta mig tid till att faktiskt göra det
• Jag har insett att jag är perfektionist, och om jag inte tror att jag kommer klara av någonting struntar jag i det helt och hållet, vilket är väldigt dumt ._. Får ofta tvinga mig till att försöka nya saker så D:
• Jag tror på spöken och andar c:
• Jag tror också på ett liv efter döden och reinkarnation c:
• Och naturväsen. De tror jag också på~
• Jag ska bli konditor och göra alla jag känner tjocka med mina kakor <3
• Jag är från Småland
• Pippi Långstrump var min stora idol när jag var liten
• Jag har en väldigt blandad musiksmak
• Jag älskar att läsa skräckböcker, och önskar att jag var modig nog att titta på skräckfilm >:
• Det läskigaste bok jag någonsin läst var Det av Stephen King. Var skitskraj för att gå på toa och duscha hur länge som helst...
• Jag har varit livrädd för mörker och under min gymnasietid var jag helt hundra på att det fanns ett monster under min säng och ett i garderoben. Det var.. lite jobbigt.
• Jag har alltid varit och kommer nog alltid vara monsterintresserad <3

Tror jag.. avslutar där.. XD Finns en stor risk att det blir för långt annars ._.
Öhld
Öhld 
 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tor 10 apr 2014, 11:22

Känner lite att det kanske är min tur att skriva onödiga saker..


  • Jag älskar oboy
  • Mitt favoritband är Green Day
  • Har sett Green Day live 3 gånger
  • Älskar i stort sett all bra musik oavsett genre, men mitt hjärta ligger i rock, punkrock, screamo, emo, metal och de mesta kombinationerna inom dessa grupper
  • Min största rädsla är att bli levande begravd
  • ..Men har fobi för döda fiskar, flygplan, trånga utrymmen
  • ..Har också inget förtroende till konstruktioner. Tror ständigt att bilen jag åker ska falla ihop, karuseller rasa, att broar bara ska gå av osv.
  • Var dessutom med i en bilolycka när jag var 14-15 vilket gjorde att jag hade stora problem med att ta mitt körkort
  • Jag grät när jag väl tog mitt körkort, för det kändes som den största bedriften i mitt liv när jag klarade av det till slut. Kan fortfarande inte minnas ett ögonblick i mitt liv då jag varit stoltare
  • ..Appropå fobi för döda fiskar, jag drömmer om fiskar i alla dess former nästan bokstavligen varje natt. Mamma undrar vad som gick fel.
  • Och med tanke på att jag är rädd för döda fiskar - jag har i stort sett inga problem med något annat djur. Vilket innefattar ormar, insekter, spindlar etc. Kan gosa, plocka röra det mesta.
  • Älskar att grilla banan med choklad
  • Min drömresa är Nya Zeeland, där jag vill åka landet runt för att besöka alla Lotr och hobbit-platser
  • Jag är lätt besatt av Lotr och och hobbit-grejer i överlag
  • Har en blogg tillägnad Richard Armitage (huvudrollen i hobbit)
  • Brukar se extramaterialet till Lotr 5-8 gånger om året. Bara för att det är mysigt.
  • Jag gillar dvärgar
  • ..Och Thorin var min favoritkaraktär redan när jag läst Bilbo för ca 10-12 år sen nu.
  • Jag satt och såg en hel dokumentär om spermiers resa bara för att Richard Armitage var berättarrösten. Så värt det.
  • Vi har 5 katter hemma nu, där alla är våra uppfödningar, och alla är döpta efter filmkaraktärer. Luke och Leia (kullsyskon, star wars kull), Mystique (X-men), Poison Ivy (Batman) samt Buzz Lightyear "Bosse" (Toy Story)
  • Vi har även fyra fiskar; tre slöjstjärtar som heter Loreen, Yohio och Sanna (Nielsen), samt en ful mal som kallas Draken.
  • Akvariet är egentligen mitt, men eftersom jag fick en fobi så fick mamma ta över det. Och vi bytte till slöjstjärtar i akvariet för att de inte dör lika ofta som småfiskar gör.
  • Jag ser på alldeles för mycket serier just nu, och har en alldeles för lång lista på serier jag tänkt/ska se. Har ca 60-70 serier som jag antingen håller på att se, eller som jag ska se. Får se om jag hinner innan jag dör.
  • Mina favoritserier som går just nu är Once upon a time, Arrow, Game of Thrones, Supernatural, Believe, Bates Motel.
  • Mina favoritserier totalt (av serier som är avslutade eller på långt uppehåll) är bland annat Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Heroes (säsong 1+2), Breaking Bad, Spartacus, Attack on Titan
  • Mitt shippande startade med Naruto
  • Jag har verkligen inget intresse av kläder
  • Jag har haft två vandrande pinnar som hette Rutger och Roger (döpta efter de namn som har namnsdag på min födelsedag)
  • Numoori har blivit en viktig och stor del av mitt liv och de flesta som känner mig vet om det, till den grad att ingen ifrågasätter längre när jag ska träffa mina "vargkompisar" IRL.
  • Ett av mina absoluta favoritspel är och förblir Final Fantasy X. Inget spel har fått mig att gråta som detta spel - varje gång.
  • ..Men spelen Star Fox (nintendo 64), Kingdom hearts-serien och Red Dead Redemption är också ett par stora favoriter
  • Mivria är min första Numoori-karaktär, men inte så många tänker på att jag haft Teck nästan lika länge, och har nästan lika stor betydelse för mig därför.
  • Under mina år på Numoori, räknat från 2008 så har jag bara dödat totalt en enda av mina karaktärer, so far. Ska bli ändring på det!
  • Jag är 159 cm kort
  • Och när jag föddes på BB så skällde de på mamma. För barn kan bli så här små när man röker. Bara det att mamma aldrig rökt. Jag blev sedan kallad Bonzai för att jag var så bastant
  • Smeknamnet Lin kom till för att i min kompiskrets så var vi två carros- Jag Caroline och en som heter Karolina. De tyckte det blev så drygt att ha två carro, att en kompis bara plötsligt bestämde att Karolina fick heta Karro och jag fick heta Lin - vilket jag ogillade starkt i början, men nu föredrar jag helt klart att kallas Lin. Carro är bland de fulaste smeknamnen man kan ha på en människa.
  • Mitt fullständiga namn är Caroline Maria Isabelle. Maria fick jag enkelt heta efter mamma som har de som andranamn, Medan Isabelle fick jag för att mina föräldrar valde mellan Caroline och Isabelle. Men när jag föddes så var jag tydligen en självklar Caroline, men fick behålla Isabelle ändå.
  • Mitt totemdjur är Tapir - Något jag kom fram till då jag hade en dröm om det kort och gott.
  • Jag är uppväxt i ett frikyrkohem, och titulerar mig själv kristen tack vare det - men är väldigt icke-religiös och bland de mest icke-kristna du kan träffa, och har ingen större tilltro till kyrkor och präster, och kan inte stoltsera med något som i allmänhet och tyvärr för ofta är emot samkönade förhållande. Har kan något som står för kärlek anses vara skam och synd av en religion som står för just kärlek och jämställdhet? Nope inget för mig tack
  • Jag är dessutom mer vetenskaplig av mig, och tror inte speciellt mycket alls på religion. Religion är mer ett intressant fenomen och ämne att diskutera. Och för mig är det mer jämställd med nostalgiska och spännande sagor från man var liten, och kan tycka att bibelhistorier kan vara lika fascinerande som alla historier om den grekiska/romerska mytologin.
  • Mitt stjärntecken är tvillingarna, och mitt kinesiska årsdjur är jord-orm. (Min syster är Trä-gris, hon är inte lika road)
  • Jag brukar smyga ut på natten bara för att kolla på stjärnorna eller njuta av månskenet, och försöker lära mig så många stjärntecken som möjligt. Jag är väldigt fascinerad av rymden..
  • ..Samtidigt som jag är livrädd för den, och skulle aldrig i livet sätta mig i en raket - för den skulle antagligen explodera, gå sönder eller krascha, och fastna i rymden i ett trasigt rymdskepp vore likvärdigt med att bli levande begravd.
  • Men jag älskar mörker, och har velat sova i becksvarta rum ända sen jag var 2 år. Och har alltid varit kvällspigg, med ett mindre sömnbehov än många barn vanligen har haft i min ålder.
  • Min farbror som forskar i sömn just nu, misstänker att jag, och min pappa för han är likadan, kanske har en gen som gör att vi inte behöver sova lika mycket som genomsnittet. 


Blev en smärre självbiografi det här av onödigheter.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    tor 10 apr 2014, 13:10

Känner att jag behöver uppdatera den här listan lite 8D

• Jag har aldrig brutit något ben i kroppen, har dock stukat fötter och händer otaliga gånger pga mina dåliga leder/senor.
• Jag har väldigt många såkallade intressefaser. Ett tag kan en sak vara otroligt intressant och jag tillbringar varje fri stund till det, för att nästa vecka ha det intresset för något annat, för att efter några andra faser återgå till det första xD
• Numoori är en av få saker som jag faktiskt lyckats behålla intresset för, även om inspirationen kommer och går med intressefaserna, men återvänder alltid hit c:
• Just nu är jag inne i en spel-fas och nördar MMORPG-spel, vilket är en av de sorters spel som jag gillar mest.
• Jag har en timanställning hos ett hemtjänstföretag trots att jag är en person som egentligen inte vill ta hand om andra eller är överdrivet social av mig. Det förvånar mig att majoriteten av gamlingarna verkar älska mig, så nått måste jag gjort rätt xD
• När jag är uttråkad/nervös/stressad så brukar jag pilla bort lösa skinnbitar från fingrarna, och bita bort dem på läpparna.
• Biter dock inte på naglarna längre, annat än om det är en bit som gått av som inte går att slita bort och man inte har någon nagelklippare i närheten.
• Jag klarar verkligen inte av att vara skitig runt munnen mer än medans man äter, jag blir galen av känslan och vill bara få bort det, mjölk och fett speciellt, ugh. (Har dock inga problem med att äta/dricka det)
• Jag tvättar händerna onödigt ofta.
• Ovanstående medför problem då jag är hos andra/på allmän plats då jag är allergisk mot de allra flesta tvålar/diskmedel.
• Är allergisk mot otroligt många saker, har tappat räkningen på hur många, och fler blir det.
• Jag har aldrig någonsin flyttat, bott i samma hus i hela mitt liv, så att flytta hemifrån kan bli intressant.
• Jag hatar när folk rör vid mitt huvud, ansiktet är okej, men inte huvudet.
• Jag älskar att läsa böcker men har inte läst någon bok på över ett halvår :c
• Min och pappas kvalitetstid tillsammans innebär till 99% av tiden att se på serier/film tillsammans.
• Har sett otaliga mängder filmer under mina 19 år.
• Kan uppskatta alla filmgenrer så länge filmen har en bra story, det är anledningen till att jag oftast ogillar skräckfilmer, och att de så gott som aldrig skrämmer mig, vilket gör det rätt meningslöst att se.
• Är i hemlighet stolt över att jag lyckades ta körkort före både min 6 år äldre kusin, min 5 år äldre kusin och en ''halvfaster'' (Pappas halvsyster). Feels good.
• Jag börjar alltid frysa när jag blir trött, alltid.
• Jag är egentligen en otroligt godhjärtad person, vill att alla ska ha samma förutsättningar och få samma chanser, även om jag inte alltid får tillfälle att visa det, speciellt när många jag känner är mer motstridiga till sånt jag anser vara viktigt. Har som mål att någon gång ha råd med att skänka en massa pengar till de som behöver det och skaffa några fadderbarn etc.
• Mitt fullständiga namn är, brace yourselves, Zara Ninni Linnéa Pääjärvi-Blombäck, phuu, så långt...
• Jag ogillar verkligen att ha mina dubbla efternamn, men vill inte ta bort ett för att det kommer kännas fel. Anledning ett, föräldrarna gifte sig i vintras och de och min bror heter nu bara Blombäck, men jag ogillar namn på B, och anser att det skulle låta underligt efter mitt namn. Anledning två, att ta bort Blombäck och bara ha kvar Pääjärvi som jag egentligen gillar mer skulle kännas som att jag inte riktigt var en del av familjen. Ugh, vilket dilemma. Så jag envisas med att ha kvar mina båda trots att jag stör mig otroligt på det.
• Mina mellannamn är lite delade känslor kring, jag gillar inte riktigt namnet Ninni i sig, men det var mormors namn, som dog när jag var nästan 6 år, och hon var min stora favoritperson, så det har massa nostalgisyfte. Linnéa var från någon släkting på pappas sida som jag inte minns hur jag är släkt med, men gillar namnet.
• Jag döptes till Sara, men började skriva med Z när jag gick i femman, för jag tyckte det var coolare och ovanligare, samt att jag tyckte S såg så barnsligt/oskyldigt/snällt ut xD och det har hållt i sig, älskar Z framför S, och när jag gick i nian så bytte jag officiellt till det.
• Min stora dröm har alltid varit att få ha en hund, men det kommer aldrig att ske då jag är väldigt allergisk mot dem *ledsen sak*
• När jag var yngre så älskade jag fullkomligt hästar, men är ännu värre allergisk mot dem. Har aldrig ens fått klappa en.
• Jag är verkligen inte troende när det gäller gudar och religioner och sånt, men respekterar folk som är det så länge som de inte försöker få mig att ändra åsikter.
• Jag tror ändå att det finns någonting efter döden, men vet inte riktigt vad.
• Borde sluta skriva nu innan det blir en livsroman av detta, vilket jag för övrigt är bra på, att skriva romaner när jag skriver saker, vilket ni nog vet vid det här laget xD

Så, det var en del saker, i rörig ordning, och allt jag kommer på för tillfället, enjoy, eller nått ^^
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 00:45

*gammal info som kanske uppdateras någon gång*


Senast ändrad av Ronia den tis 29 aug 2017, 13:32, ändrad totalt 1 gång
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 01:02

Just saying, I feel your pain med dubbla efternamn. Pääjärvi-Blombäck här...
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 15:15

*uppdateras*


Senast ändrad av Ronia den fre 21 dec 2018, 15:20, ändrad totalt 1 gång
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 16:44

HEY HO, LET'S GO!

  • Jag är bäst
  • Bara det
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 16:51

Xerxes skrev:
HEY HO, LET'S GO!

  • Jag är bäst
  • Bara det

HAHA du är bäst!
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 16:53

Nej men skämt åsido! 


  • Har en nalle som heter lill-nalle som jag har haft sen jag var två-ish
  • Har två katter! (och de är bäst, slut diskuterat)
  • ÄLSKAR KATTER. DE ÄR DE DRYGASTE SOM FINNS.
  • Önskar jag kunde vara mer snäll och accepterande än vad jag är
  • Önskar att jag kunde gilla barn mer än vad jag gör (ogillar dem ytterst mycket)
  • Har dåligt arbetsminne och måste därför läsa en sak 100 ggr om
  • På grund utav mitt dåliga minne har jag också svårt för att lära in nya språk och ord
  • MEN är bättre på att dansa
  • Också helt ok i andra ämnen som inte har med språk att göra
  • önskar jag var bra på språk dock
  • Har svårt för att strukturera mina texter
  • ÄLSKAR MODE OCH KLÄDER MMMM <'3
  • Politiskt intresserad
  • Är mer vänster än höger
  • Älskar att säga politiska skämt
  • Vill vara längre (168,5)
  • Sjukt svag och oatletisk och ohändig
  • Feg är jag också
  • Alltså the typical nörd c8
  • Har lätt för att bli ledsen av saker som hänt flera veckor tidigare och en dålig händelse kan förstöra en hel månad
  • Ibland har jag värsta självförtroendet ibland så finns det inte alls
  • Hade en "fas" angående min sexuella läggning
  • Jag definerade mig då som straight : )))) det var min fas hahaha ha haha ha
  • Ibland blir jag lite orolig angående min könsidentitet 
  • Ogillar ytterst mycket när det blir schemabrytningar eller när någon händelse gör så att det fuckar upp min plan (tex något bråk sker så jag blir stressad eller mamma kommer hem senare så jag äter middag senare. Eller när någon lärare ändrar läxdag)
  • Älskar att göra personality quiz och skriva saker om mig själv
  • Biter på naglarna
  • Var lakto-ovo-vegetarian men är pesketerian nu. Siktar dock på att bli ovo-vegetarian senare vid sommarlovets start.
  • Var både långsam med att börja gå,prata och läsa :c
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 17:33

Ok, my turn!!


  • Jag har en hund och två katter
  • Katterna är egenuppfödda och är döpta efter en låt med iggy and the stooges
  • Katterna heter just iggy, stooges, search och destroy.
  • Jag har Iggy och Search (Sessan)
  • En av mina katter (Iggy u bastard) kissar konstant i hallen och ingen vet varför (var hos veterinären idag för det men de hittar inget fel på henne)
  • Har köpt en feromon-utlösare för att hon ska kissa mindre. Känns läskigt. Den är brandfarlig men ska samtidigt sitta i ett eluttag??????
  • Sen jag fick veta att Ica basics choclatechipcookies är veganska har jag ätit för många, fööör mååångggaaa, av dem. (Bara medan jag skrev detta mastodontinlägg arbetade jag mig igen ett helt paket)
  • Uh well, jag är vegan och har varit i tre (???) år
  • Var innan dess ovo-lakto sen jag var nio år gammal
  • Är det av djurrättsliga själ
  • Jag har inget emot att gå upp i vikt, eller alltså, jag älskar att gå upp i vikt???
  • Första gången jag fick dubbelhaka blev jag stolt.
  • Huvudorsaken till att jag älskar min viktuppgång är att jag länge levde med anorexi och därför ser det som steg mot att vara frisk att nu kunna gå upp i vikt utan att bryta ihop av det fullständigt!
  • Jag har en nalle, vid namn Nallen, som jag fick av farmor dagen då jag föddes. Sover fortfarande med den varje natt
  • Den har gått från färgerna beige och blå till helt grå
  • Jag tränar thaiboxning men går inte matcher
  • Jag har kravalltränat så jag klarar av demonstrationer
  • Jag är extremvänster och har varit med i en terrorist-stämplad politisk organisation.
  • Jag hatar staten och snuten o kapitalet o allt det dära
  • Jag är i grund och botten punkare men lyssnar på det mesta
  • Har haft massa hårfärger men återvänder ständigt till grönt (<3)
  • Haft gröna dreads, det var fint, brukade sätta upp dem med ett tofs rakt upp på huvudet så jag såg ut som en ananas.
  • När jag rakade av mig dreadsen gjorde jag en ananas-tatuering istället
  • Jag har just nu snaggat hår men planerar att spara ut det igen till sommaren (och sen bleka, färga och sen raka av igen haha)
  • Jag har sex tatueringar just nu, och ska snart göra en till.
  • De jag har just nu är: en ananas på handleden, ett litet litet N på höger höft, "eat pussy not meat" på insidan av låret och ett X på ena armbågen och min förra politiska organisations logga (en röd ring) på den andra. Samt månscykeln över skuldrorna.
  • Det här bli skitlångt nu men jag älskar att skriva långt och har svårt att hålla mig kort så det går bra
  • Jag har en dracaena marginata (fin palm-blomma) som är den enda växt jag lyckats hålla vid liv och som jag älskar av hela mitt hjärta
  • Jag har ett galler för mitt kök så inte katterna ska kunna komma in o tugga på min fina blomma
  • De har lärt sig att komma in ändå och den är döende
  • To be continued...


Senast ändrad av Fenris den mån 15 feb 2016, 17:50, ändrad totalt 2 gånger
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 17:43

Fenris skrev:
"eat pussy not meat"

^ mottot
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 17:46

Xerxes skrev:
Fenris skrev:
"eat pussy not meat"

^ mottot
Haha jaa 100% mitt motto!
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 17:48

BTW plantan, jag är 168,2 så du är länge än mig iaf :D
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Kom och berätta något onödigt om er själva :D    mån 15 feb 2016, 21:47

Ingenting om mig är onödigt!!!1!!1!1 ALLT ÄR VIKTIGT


Kom och berätta något onödigt om er själva :D - Sida 2 Vq05rk
 
Kom och berätta något onödigt om er själva :D
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!
» Du kan berätta för alla [Öppet, Kortroll]
» En historia värd att berätta [Vitani, Aru]
Hoppa till annat forum: