Pågående Event
Senaste ämnen
» En mästerlig plan [Umbriel]
Idag på 00:52 av Ymir

» En dag för mig [Asta]
Idag på 00:17 av Ymir

» FRYS! (P)
Igår på 23:33 av Asta

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 23:14 av Mackie

» En perfekt dag [Io]
Igår på 23:01 av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 22:52 av Achilles

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 22:32 av Aegir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 22:23 av Aegir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 21:59 av Sigrid

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 27 jul 2011, 13:01

Joduh, Mikkis, nu är det ju så att då jag ska leka Demetrius barnbarnbarnbarnx42 så kanske en släkthistoria är på plats? Vad behöver Dimitrij veta angående Demetrius och hans liv? Vad kan ha hänt efteråt? På 42 generationer händer mycket ;D

Så, kom med förslag? Så kanske det kan bli något utav detta~

Sen; Är det inte någon som sett Temeraire på senaste tiden? XD Måste prata med Teme angående den där kusinen till Dimitrij och då ytterligare en släkting till vår kära Demetrius ;D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 27 jul 2011, 18:50

Okej! Det hela började utanför Numooris gränser, någonstans där ute i ett annat land föddes Demetri i en renrasig flock. Han hade en hög rang medans hans kärlek, Vashti, hade en lägre rang. Tätt intill en gamma.
Dom fick 5 friska valpar inom flocken som inte hann bli speciellt gamla först vampyrerna för första gången slog till. Demetrius blev biten och samma kväll berättade den andra vampyren för Demetrius vad dom var för något, och att han var en slav.
Han var illa nog tvungen att storma flocken, se på när vampyrerna döda en efter en. Men sen röck han in i striden, slogs för sitt liv och vann slaget. Hans "mästare" frigav honom precis innan för att han trodde de skulle sätta honom säker, men Demetri dödade honom ändå.
Han tog med Vashti och två av det yngre överlevande valparna med sig över landet, dom tog en enorm vandring. Fick simma från ö till ö och när dom var nära på att ge upp hittade dom bron som leder till Numoori, bron med kvarlevor. Men innan dom skulle gå över va de båda valparna borta. Dom hade tidigare vart väldigt sjuka och Demetri hade inte tänkt speciellt mycket på dom. Det enda som låg i hans tankar var att själv överleva, med Vashti.
Dom kom aldrig över till Numoori i början utan stannade kvar i det okända landet där demetri var tvungen att gömma sig under dagarna och leva på natten. Vashti var förkrossad över tanken på att hennes barn var döda, och Demetri själv blev sjuk av sina nya sinnen och vampyrens instinkter. Han började se Vashti som sin slav och lät henne aldrig lämna honom. Hon fick inte ge sig av på dagarna, utan hon skulle stanna i grottan för att vakta honom. Och under nätterna jagade Demetrius och bla bla D:

Sen en kväll försökte Vashti ge sig av och lämna Demetri, för hon skulle hitta sina barn. Men demetri hann läsa hennes tankar och såg ingen annan utväg än att döda henne. För han ville inte bli ensam lämnad..

>> Det som egentligen hände, och som valparna då visste var att valparna blev sjuka och Vashti lät dem gå för att dom skulle överleva. Hon berättade om Numoori och att dom skulle ta sig dit så fort som möjligt, för Demetrius hade börjat se dom alla som patetiska slavar. Men demetrius själv vet inte att Vashti lät dom gå, utan han tror de dog i sjukdom mwhaha eller kom bort. Så Vashti skickade i väg dom utan Demetrius medvetande, och lovade att hitta tillbaka till sina valpar. Men hon kom aldriig >:

Sen efter Vashtis död jagade han själv i detta land, men när vargar började gå emot honom bestämde han sig för att ta sig över dödsbron till Numoori. Det var då det mörka tiderna, under 300-400 talet. Han stannade i cirka 200 år innan han träffade Zafrina, en annan vampyr. Dom slog sig samman och pratade om att skapa en klan vampyrer som skulle stå under deras makt.
När Numoori slutligen vart lugnt igen gav dom sig av och försvann. Vargar trodde det var för gott, men dom kom ganska nyligen tillbaka till Numoori mwhaha xD
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 27 jul 2011, 19:10

Måste säga att det är en lite sorglig historia :C
Stackare~

Jag ska lära mig den! Så jag ska så jag ska! 8D

Några planer på vad som kan ha hänt efteråt? Vad som hänt med valparna som kom till numoori? Strövade de runt eller gick de med i en flock? Kanske skapade de en egen flock med tiden och som efter ett par generationer dog? Idéer idéer!
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 27 jul 2011, 19:25

Ja, därför Demetri börjar bli deprimerad för han har en massa flashback som spökar för honom hela tiden >: Därför kan dessa ungar vara ännu mer plågsamt mwhaha.

Och ja, idéer och tankar.. Jag har fan ingen aning! D: Det tar ju en jäkla tid att ta sig över den dära bron och det är svårt. Så, det lär ha tagit tid för dom att klara sig över den i alla fall sen kanske att någon flock eller något annat liknande hittade dom där? D: typ nära döden eller något, och sen.. JAG VET INTE FAKTISKT XD suger på sånt D:
De bästa vore om Tem kunde svara, hon brukar ha awesome idéer 8D
temeraire~
temeraire~ 
 

Spelas av : Matuski


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    tis 02 aug 2011, 19:10

ahahah smickrare där! :o dock har jag svårt att komma på tillfällen då jag kommit med ideer åt dig mikkis .... o.o *guldfiskminne*

förlåt att jag inte varit aktiv. konfirmationsläger, komma igång på dimension, osv. därför har jag inte varit inne. men nu fanken skall jag fixa Aigrette! D8

men. ideer. låt mig brainstorma lite här? :D
bro? övergång till numoori, antar jag.
låt säga att de två valparna var honor, och tog sig över bron där de fanns av en liten grupp vrener(kanske från samma flock, så skulle de också härstamma från den/vashti/demetri), som de berättade sin historia för, och dessa slogs ihop till en liten grupp.
Kanske valparna lärdes att hata vampyrerna, generation efter generation? att Vashtis första valpar då Vashti inte kom antog(vilket ju var rätt) att Demetri mördat henne och det födde hat mot honom. Varje generation skulle typ ha tränats upp för att kunna slåss i grupp mot vampyrer, de försökte utrota dem osv. Och nyckeln till deras framgång var att de i princip aldrig slogs ensamma, så de gav sig oftast i grupper av 5+ vargar på en ensam vampyr och försökte döda denne?
Och att valparna som små då utsattes för en mängd tester,vilket ledde till att de svagaste av dem dog, och de som inte var starka nog att klara sig mot en vampyr dog ju då med, så därför har dehär vargarna som följt en strikt blodlinje nästan utformats till en egen ras, vars huvudsyfte är att jaga vampyrerna, och de har blivit snabbare, starkare, och bättre utformade för vampyrjakt under åren, evolution typ?
Och denna vashtidemetri berättelse berättas ju då vidare, för i princip alla vargarna i gruppen härstammade från dem, och bara någon ensam utomstående togs in för att fräscha upp generna då och då?

Sedan kan då hela gruppen av vargar(jag tänker mig typ 20 st?) gett sig på någon vampyr i Numori(Neko? kan lugnt vara frivillig), men denna vampyr visade sig äldre och starkare än de väntat sig, och alla utom dessa våra släktingar dog?

hörrhörr där kom en crappig ide. shodeluu, måste försöka hitta bild till aigrette och fixa henne NUU ... förlåt för oaktiviteten än en gång.


Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 03 aug 2011, 11:05

Tycker det låter jättehäftigt! 8D

På 42 generationen tycker jag nog att det funkar att de har utvecklats för att jaga vampyrerna, då de valpar som överlevt testen borde vara såväl starkare som snabbare och smidigare för att just överleva. På så vis har de ju blivit framavlade som stridsmaskiner och borde efter så många generationer vara bra skapta för just vampyrjakt!

Får lite Van Helsing känsla över detta XD (läste orginalet av Dracula, på engelska, för några månader sedan. Har ni inte läst den så gör det! Den är jättebra och man vet inte hälften så mycket som man tror förrän man har läst den)

Menar du också då att gruppen/flocken av vrener gav sig på en vampyr och att alla utom de vi kommer spela dog? Eller som att alla utom några få dog? Jag förstod inte riktigt där.

Och om alla utom dessa dog, var de med i striden mot den vampyren?

De skulle kunna ha ett slags motto eller så angående vampyrer ju (på tal om annat)! Något som har med vikten av att vara fler än en att göra? Försöker bara leka med idéerna nu.

Och om du har en idé, Teme, angående hur du vill ha din Aigrette(?), så skulle jag kunna hjälpa med bild ;D Jag är ytterst intresserad i detta släktämnet just nu, så jag känner mig frivillig att hjälpa på de flesta plan XD

Sen behöver vi bestämma en vettig ålder på karaktärerna. Har inte kunnat bestämma något ännu, då jag inte visste någonting om vad som kan ha hänt etc och vad som är rimligt XD Vill absolut inte göra en alldeles för ung karaktär som varit med om för mycket då det känns fel...
temeraire~
temeraire~ 
 

Spelas av : Matuski


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 03 aug 2011, 14:01

tja, eftersom ingen annan erbjudit sig att spela demetriungar så kan jag tänka mig att bara dessa två överlevde?
Och de borde ju naturligt ha varit med. men det skulle kanske vara rätt otroligt om de lyckades klara sig? - kanske de var någon annanstans. eller så var de bara supervargar. :'D jag vet inte.
oooch en orsak till att dimitrij skulle vara drakargkorsning om de annars var vrener, kan ju ha varit att de ville pröva om vingar skulle ge dem någon hjälp mot vampyrerna? 8D

och ja, något litet har jag ju om henne .. kanske ska klotta upp någonting .. ålder har jag ingen aning om, men jag antar att du tänker dig 20+?
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 03 aug 2011, 15:43

Jag har ingen direkt tanke i åldern, men åtminstone över 16 tycker jag, då man är ganska barnslig och så i den åldern... men jag spelar gärna 20+ ^^;

Och ja, varför inte? Jag tror att det kan verka rimligt om de ville föra in vingar som en fördel mot vampyrerna. Både för att ge dem förmågan att anfalla från flera håll, samtidigt som vingar ger en mängd olika flyktmöjligheter om faran skulle vara framme. C: Vore lite kul om Dimitrij var resultatet av ett sådant "test" då hon lyckades fly (om de nu var där).

De skulle ju kunnat vara på plats, men lyckats befinna sig längre bak i styrkan, eller något sådant, och på så vis fått tid att inse att striden inte skulle gå deras väg. Kanske om Dimitrij flydde med hjälp av vingarna och om hon antingen lyckades få Aigrette med sig, eller om Aigrette lyckades ta sig ur tumultet på annat vis (hon kanske är jätte-super-extrem-snabb och sprang ifrån vampyren? XD Eller hade hon riktig röta ;D ). Så vitt jag vet ka inte vampyrerna flyga(?) så den borde inte kunnat följa efter Dimitrij till skyn. Det innebär ju även att drakargkorsningen i så fall fungerade ;D

Kanske kommer det inrotade hat mot vampyrerna som de bär på driva dem att hämnas flocken? Eller kanske försöka bygga upp den på nytt?
Morrow
Morrow 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    ons 03 aug 2011, 16:50

*suttit och läst igenom allt*

DET LÅTER JU AWESOME!!! 8DDD
temeraire~
temeraire~ 
 

Spelas av : Matuski


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    tor 04 aug 2011, 16:22

Ja, detta låter ju faktiskt otrooligt bra nu allt detta, och är glad att min ide inte ratades. C':

Har ännu inte valt krafter till Aigrette - vet inte om hon är aktiverad än ens, men hon kan ju alltid ha kommit undan med hjälp av dem ...
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    tor 04 aug 2011, 21:04

Jag har inte heller valt några krafter då jag inte vetat säkert vad som skulle passa sig. Då vrener skyr eld, är kanske inte eld en bra kraft. Men samtidigt är ju eld en ar Drakargens krafter och även något som kan skada vampyrerna. Om de nu skulle gå mot vampyrerna kanske de tvingades lära sig att behärska/bemästra elden?

Annars har jag ju redan en eldkarris (Cuywendz) men...

Som sagt har jag många tankar, men har inte vunnat reda ut dem ännu XD

Ursäkta om det är något ni inte förstår av det jag skriver, då jag känner att jag nog börjar blanda in skånska och/eller lantliga ord XD
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!    mån 22 aug 2011, 19:40

Ja asså har inte så mkt att säga om saken förutom att DEMETRI VILL TRÄFFA DESSA SMÅ MONSTREN XD
 
Mikkis! Kom hit och berätta Demetrius historia för mig!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» En historia värd att berätta [Vitani, Aru]
» HEJ MIKKIS SKRIV HÄR
» demetrius.
» Sentences. (Demetrius)
» Kom och berätta något onödigt om er själva :D
Hoppa till annat forum: