Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 12:02 am av Lev

» Andrahandsval [P]
fre apr 26, 2024 10:12 pm av Hedvig

» Mysstund [P]
fre apr 26, 2024 9:41 pm av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor apr 25, 2024 3:17 pm av Timoteij

» Viktlös [P]
tor apr 25, 2024 1:19 pm av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor apr 25, 2024 1:17 am av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor apr 25, 2024 12:41 am av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons apr 24, 2024 7:45 pm av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons apr 24, 2024 2:30 pm av Lev

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Kokhanok, Myrda, Sleazoid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Angående chaos! Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Angående chaos! Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Angående chaos!

Gå ner 
+3
Sombra.
Tavar
Pheobe
7 posters
FörfattareMeddelande
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 7:28 pm

Hej hej alla söta admins, och alla andra urgulliga användare här på Numoori!
Jag funderade på en sak angående Chaos.
Jag tycker i alla fall att det skulle vara ganska intressesant att läsa om framfarten i gudarnas krig. Dvs, typ ett roll där gudarna krigar.
Kanske bara är jag, men men..

Detta skulle ju dock ställa en del krav på er admins, och jag förstår om ni inte alls orkar detta. Men i så fall skulle ni ju alltid kunna låta några intresserade rollspelare kunna skriva några inlägg, under strikt uppsikt så klart :)
Hela poängen är iaf att jag skulle vilja läsa mer om hur kriget i himlen går. Ehehhe


Well well, tack för att du orkade läsa. :)
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 7:30 pm

Smart!
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 7:33 pm

Tack :D
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 7:41 pm

Tycker jag med vore roligt. :3
Pheobe
Pheobe 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 8:13 pm

Jaa, det skulle vara fett kul :D
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 8:32 pm

Hejhej
Jag känner att jag måste få lägga in en liten kommentar här bara för att idéen verkligen är härligt bra och jag varit med och följt hur Gudarna skapats/spelats/skötts allmänt sedan version två av sidan... yeah..

Som sagt är det en kul idé, verkligen. Och med det sagt så tänkte jag också säga att Gudarna skapades ju och spelades första tiden av "vanliga" rollare. Jag var den vanliga lilla rollaren som fick ta på mig att skapa just EldGuden Aurinko :3 men sedan så vart ju alla Gudar inaktiva, och det lades ganska mycket på oss som spelare till dem. Men vad kan man göra med en Gud då den inte uppmärksammas av någon annan varelse på sidan? Så de togs liksom ifrån oss på version tre, tror jag det var, och vi hade inte just nåt att säga till om. Vilket jag tycker är himla trist. Verkligen. Jag rollade faktiskt en del med Aurinko, och jag vet att även Vind- och JordGuden rollades en del.
Så vad jag vill komma fram till, som jag tänkte kunde vara mitt lilla förslag till denna tråd, är att kanske de som skapade Gudarna skulle kunna få en andra chans och rolla dem i ett sådant roll? Jag antar att jag inte har någon som helst rätt att säga att Aurinko är min karaktär, men som erfaren rollare och aktivt skrivande människa kan jag säga att jag skapade honom som Min med de enkla riktlinjerna att han skulle vara Eldens gud och ha hett temprament. Nevada spelade ursprungligen Moriko, sedan tror jag bestämt att Embla tog över den rollen innan Admins tog tillbaka Gudarna. Resten har jag ingen koll på.
Men som sagt. Det är mitt förslag. Om det skulle vara av intresse, denna idé, så varför inte låta oss som tog oss an Gudarna i första början, de som finns kvar, spela dem i ett roll? Nu har jag även uttryckt min besvikelse över att de bara togs över utan vidare, och det tycker jag gott Admins kan få läsa. Jag har hållit fast i Numoori så pass länge att mina åsikter och tankar som rör sidan liksom bara flyger ur mig.

Tack för mig.
Fatima
Fatima 
Död 

Spelas av : Mikkis | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 10:23 pm

Kan säga att det är bestämt att endast adminer ska rolla gudarna nu då det stått still så länge. Aurinko spelas nu utav Mivria, Nevada har ännu Moriko osv. Detta är just för att gudarna blev inaktiva, sen för att det är adminerna som kan föra vidare en karaktär utan problem.. Altså, om en admin spelar en gud och är bortrest - kan en annan admin ta över för tillfället osv (sen har vi mkt kontakt utanför numoori också så det blir lättare)

Så att medlemmar ska spela gudarna tror jag tyvärr inte kommer fungera...
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 10:54 pm

Men ni kan ju inte bara blunda för det faktum att det var orätt emot oss som skapade dem att vi inte fick minsta chans att ha kvar dem när sidan flyttades? Embla var aktiv på den tiden, jag var aktiv, och som sagt vet jag inte hur det var med de andra, men Gudarna skapades på nya konton och vi nekades helt enkelt bara att få ta över dem igen.
Jag håller även fast vid att vi försökte rolla en del med Gudarna, men då det var så stor brist på intresse från alla andra medlemmar med "vanliga" vargar, att de inte hade den minsta tanke på böner eller liknande, var det inte lätt för oss att hålla dem aktiva. Skulden lades på oss, och jag frågade faktiskt om jag skulle få tillbaka Aurinko när han skapats på den nya sidan. Nej, jag minns inte vilken admin jag frågade, om någon känner igen sig så varsågod och rätta mig, men ingen sa direkt "Nej. Du kan inte få tillbaka Aurinko." Jag väntade alltså på att få tillbaka honom som karaktär medan jag upprepade gånger fick höra/läsa att gudarna blivit så himla inaktiva. Och så som det skrevs och talades om så verkade det verkligen som att skulden bara låg på oss rollare. Men om ni admins gett klartecken för att vi, ja.. hmmm.. tex kunde skapa Krig mellan dem så kanske det hade varit lite lättare för oss? Jag hade idén att Aurinko skulle få överföra lite av sin styrka till FrostCut, tror jag bestämt att det var, för att hon skulle kriga emot någon/några medlemmar emot Qu, och då skulle någon annan gud vemdetnuvarvindellerjord ge någon av Qu-medlemmarna lite av sin styrka. Avsikten skulle helt enkelt vara för att gudarna skulle få underhållning, se vems varg som använde krafterna bäst och lyckades vinna. Jag vet inte vad som hände med det rollet, jag minns helt ärligt inte, men varför jag berättar detta är för att vi fick ingen hjälp alls. Som spelare till gudarna fick vi bara höra upprepade gånger från båda admins och andra medlemmar att gudarna var inaktiva och att vi skulle göra något åt det. Men vad exakt ville ni att vi skulle göra? Vi visste inte hur fria tyglar vi hade. Ett roll mellan alla gudarna skapades, men det blev ju ingen spec nöjd med utom vi som fick rolla våra karaktärer då det rollet togs i forumet som var gjort spec för gudarna. Jag minns att Aurinko tog emot EN bön. EN ENDA bön, eller fråga, kalldetvadnivill, men det var det jag fick att jobba med. Och jag blev väldigt glad för den enda bönen. Och jag tog min tid att fundera hur exakt Aurinko skulle ha svarat på den. Men jag hann aldrig ge något svar förrän det blev beslutat att sidan skulle flytta, och att admins helt plötsligt skulle ta över gudarna för att vi andra inte gjorde ett bra jobb.

Nu får ni admins säga vad ni vill. Säg vad ni vill. Men jag tycker ni behöver höra det här. För det var inte vårat fel. Ni kunde ha hjälp oss en aning. Jag menar, ni har skapat kaos i Numoori med gudarna nu. Innan dess tror jag bestämt att ni förändrade en del områden också som var relaterade till gudarna just för att de skulle bli ihågkomda och få mer böner.
Varför sa ni inte att vi skulle kunna göra det? Och varför delades inte gudarna ut till andra spelare än er admins, för om jag minns rätt, vilket jag tror att jag gör, så fungerade inte erat första försök att få gudarna dyrkade så värst bra. De blev inte 100% aktiva bara för att ni tog över dem. Sure, en del skickade böner, kom på att de kunde låta sin varg dyrka någon gud, men tror ni inte att det skulle ha haft samma effekt om vi fått ha kvar dem och ni bara gett oss tipset att vi skulle kunna låta vår gud ta ut sin ilska över landet?
Vi fick ingen hjälp. Vi fick bara höra hela tiden att de var inaktiva och att de inte skulle vara det. INGEN hjälp. Från admins. Eller någon annan medlem. För det är skillnad på att vara aktiv med en karaktär, och att vara inne på den och kolla läget varje dag. Vad kan man göra om ingen vill rolla med en? Skapa en till, egen, karaktär och låta dem mötas? Nej. Det anses vara fel. Statusfusk. Så får man inte göra.

Så jag tycker ni gjorde fel. Kommer jag alltid tycka. Men ni får såklart göra som ni vill. Det här med kaoset är en kul grej. Och kanske är gudarna verkligen mycket mer aktiva än de var när vi "vanliga" rollare hade dem som våra karaktärer. Jag har inte märkt det, men kanske det är så.
Det är trots allt lättare att bestämma att det ska vara kaos i ett land/på en sida om man är admin.

Så. Nu har jag sagt mitt.
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    mån aug 06, 2012 11:06 pm

Jag lägger mig i lite till. (A)

Jag skulle tycka det vore väldigt intressant om gudarna interagerade mer med de dödliga. Själv vore det ascoolt (hehe) att rolla mot en gud. Och även på det sätter lära sig mer om dem. För jag vet faktiskt inte mycket alls om gudarna. De var inaktiva redan när jag blev medlem. Visste bara att man kunde tillbe dem och så vidare. Och har läst på om den under deras flik. Men det säger inte mycket. :/ Men jag är en sådan där som tycker det är roligt när de högre makterna eller det övernaturliga lägger sig i. Även om jag själv IRL inte är vidare religiös. :P

Ja. :P
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    tis aug 07, 2012 12:06 am

Det är betydligt mycket smidigare att Gudarna är i händerna på adminerna. Dels för att det är de som tar de slutgiltiga besluten angående förändringar på sidan och dels för att, precis som Mikkis säger, kontakten finns utanför Numoori med - vilket gör det lättare. Alla har inte fria händer att introducera vad som helst i Numoori. Måste dock påpeka att idéer och förslag är mer än välkommet!

Jag klandrar inte er som spelade Gudarna, och jag klandrar inte Adminerna eller alla andra medlemmar heller. Men jag står fast vid att jag tycker att Gudarna ska befinna sig hos Admin.

Och karaktärerna kanske står still, men i Numoori förekommer Gudarna nog mer än vad man tror. Jag kan ta en del av mina karaktärer som exempel på vargar som ber och dyrkar Gudarna (Malvado, Aisu, Jaro samt nya Leviathan). Inte i varje rollspel, och inte en gång per dag. Men ber - det gör dem.
Så i mina ögon sett är inte Gudarna helt inaktiva.

Våra adminer gör så fruktansvärt mycket för den här sidan, och jag avundas den kraft de har. Men deras kraft räcker inte alltid till. Det är mycket de har skött om under åren - tillståndsfrågor, designa sidan, komma på nya idéer, för att inte tala om livet utanför Numoori. Och det är där jag och Zara (Zoid) har kommit in i bilden, i ett försök att hjälpa dem med mindre saker på sidan.
Och Gudarna är väl kanske något som jag och Zara får försöka få igång på något sätt...
Att rollspela en Gud är inget jag är intresserad av oavsett om jag skulle få chansen eller inte. Men något som behövs är mer information om Gudarna, och det är något som både jag och Zara mer än gärna sätter oss och skriver.

Hur Gudarna sköttes när de spelades av medlemmar vet jag inte, jag kan inte heller säga något om sättet de togs ifrån er.

Gudarna togs ifrån sina spelare på version 3...? Att säga att, jag citerar från dig Selva;
"...men tror ni inte att det skulle ha haft samma effekt om vi fått ha kvar dem och ni bara gett oss tipset att vi skulle kunna låta vår gud ta ut sin ilska över landet?"
funkar inte.
Alla idéer om vad som ska hända i Numoori är inte planerat och utstuderat i minsta detalj under flera års tid.
Rätta mig om jag har fel, men Gudarna togs ifrån sina spelare innan Gudarnas raseri, right? Man inte veta vad som kommer hända nästa månad, och att ge spelarna en heads-up om något Adminerna inte ens själva vet kommer ske hade vart omöjligt, det är uppenbart.

Det går inte att bara klandra admins för Gudarnas inaktivitet. Det hänger på medlemar också. Men som jag tidigare nämnt, nu för tiden tycker jag inte att Gudarna är så undanknuffade i Numoori som de varit tidigare. Om det är någon Gud som är undanknuffad så är det väl ändå Duraneir...
Vi har trots allt haft två händelser som enbart haft Gudarna som utgångspunkt.

Orkar inte skriva mer... Detta får räcka, jag tycker ändå jag har fått sagt mitt. Även om det kanske ligger lite huller om buller i relation till Selva's inlägg.
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Angående chaos!    tis aug 07, 2012 12:50 am

Jag antar att jag bör förtydliga lite vad jag menade med det jag skrev.

Det jag menade när jag skrev att admins skulle ha kunnat ge oss tips, var inte att jag ville ha redovisat idéer som finputsats och diskuterats i flera månader som jag sedan kunde använda mig av. Jag vet mycket väl att inte allting planeras in i minsta detalj. Om någon får en idé som skulle kunna vara en kul grej till sidan så tas den ju upp. Det är inte nödvändigtvis så att den genomförs, men det kan ju pratas om det. Och det var det jag syftade på.
När vi fortfarande hade kvar gudarna tror jag inte någon av oss hade speciellt mycket hum om vad vi fick göra, hur mycket vi fick utnyttja deras gudakrafter osv. Jag visste iaf inte, och då jag fortfarande lärde mig inom vargrollandet så var jag blyg och rädd att ta för stor plats. Så jag försökte med mindre idéer, som den att en gud kan låna sin styrka till en dödlig varg i syfte att den ska representera guden i strid, eller liknande. Därför, om idén om kaos eller raseriet slagit någon när gudarna fortfarande tillhörde sin ursprungliga spelare så kunde någon admin bara lagt från idén i ett mejl eller på anslagstavlan/chatten. Det behöver inte ens ha varit en admin, om någon annan kommit på en sådan idé kunde den ju ha delats med resten av sidan.
Du sa det själv. Att få en heads-up om någonting som ingen vet om är omöjligt. Men det var inte heller det jag skrev, eller hur?

Jag hoppas att admins vet om att jag inte vill verka otacksam. Jag har som sagt varit medlem sedan version 2, och om jag minns rätt var jag nog den.. 69:e medlemmen då.. och jag skulle inte ha stannat kvar på sidan om jag inte älskade den med alla rollare och allt arbete som admins lägger ner.
Jag ville bara få sagt att jag inte alls är nöjd med hur gudarna togs ifrån oss som skapade dem, och att det inte var endast vårat fel att de blev inaktiva då vi inte gavs någon hjälp. Kanske borde jag inte ha tagit mig an en gud då jag fortfarande lärde mig, men det gjorde jag och jag fick hans aktivitet att rulla, iaf lite. Men jag begär honom inte tillbaka. Om än tanken på att få rolla honom i ett krigsroll med de andra gudarna är väldigt lockande.

Jag har framfört mitt klagomål. Jag har försökt göra det tydligare vad jag exakt menade. Och det är väl det jag kan göra.
 
[Avslutat] Angående chaos!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Angående min aktivitet
» Funderingar angående en flock...
» [Avslutat] Angående Vakuum
» Ändring angående vrener
» Fundering angående vampyrer
Hoppa till annat forum: