Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Fundering angående vampyrer Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Fundering angående vampyrer Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Fundering angående vampyrer

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Fundering angående vampyrer    ons 04 apr 2012, 12:22

Tjena! 8D

Denna tråd handlar om, precis som titeln säger, några funderingar som jag har angående vampyrer och psykiska krafter. För om jag inte har förstått saker och ting helt fel så fungerar väl inte psykiska krafter på vampyrer? De har väl någon sorts skydd eller så... Och det leder fram till mina funderingar.

Den vanligaste psykiska kraften är väl ändå telepati, dvs att man kan läsa andras tankar och eventuellt tala genom tanken också, kanske placera bilder i den andres huvud eller förvränga minnen. Och det är ju en klar psykisk kraft. Men sedan finns det även andra krafter som hamnar i en gråzon, och det är dessa jag funderar över.

Det finns ju de vargar som har förmågan att känna av andras känslor och sinnesstämningar och detta är ju en sorts psykisk kraft, men ändå inte helt. Frågan är då fungerar den på vampyrer eller inte?

Sedan har vi bl.a tramptass som kan kontrollera andras sinnen, vilket jag anser är psykiskt. Och Fallulah som har möjlighet att få andra att uppleva smärta, och León som kan bränna andras sinnen och få dem att uppleva att hela deras inre brinner. Hur är det med dessa krafter? Fungerar de på vampyrer eller är dessa immuna mot alla de krafter jag nu har räknat upp också?

Dock vill jag inte bli missuppfattat som att jag hänger ut någon, jag använder endast dessa karaktärer som exempel. Så inget illa menat, folk (:

Så hur är det egentligen? Hela denna tråd utgår från att psykiska krafter inte fungrer på vampyrer, så min första undring är väl om detta stämmer? Men jag är ganska säker på att jag har hört att det är så. Och sedan kommer då frågan gällande alla dessa krafter jag har räknat upp, hur är det egentligen med dem som enligt mig är i en gråzon?

Tacksam för svar så att jag kan sluta fundera över detta ;D
/Locura
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Fundering angående vampyrer    ons 04 apr 2012, 17:51

Det enda som lever och fortfarande finns kvar hos vampyren är ju just tankar och sinnet. Millan skapade Numooris vampyr en gång i tiden och vad hon har sagt ska inga som helst tankar eller nått mera gå att läsa av hos vampyrer, det går endast ifall vampyren själv tillåter det, så att säga. Varför: för vampyren är egentligen död, och en vampyrs sinne likaså egentligen. Endast Demetri kan läsa sinnen med psykiska krafter. varför: han har vart död så länge att han lärt sig tränga sig genom den mur de döda har.
Det var i alla fall så förr, nu är ju Millan tyvärr inte admin här längre.. men fortfarande hon som skapat rasen ^^
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Fundering angående vampyrer    ons 04 apr 2012, 17:54

ELLER!! tänkte tillbaka lite nu och när dödliga försöker läsa en vampyrs tankar mm kunde vampyren känna av det och liksom "stänga av", verka få allting tyst och dött xD gah måste faktiskt dubbelkolla med millan sen.. vart osäker nu
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Fundering angående vampyrer    ons 04 apr 2012, 23:10

Okej, nå det där med Demetri är ju som förståeligt eftersom att han faktiskt är en vampyr och då borde kunna läsa andra vampyrers tankar osv ;D

Men det är fortfarande lite otydligt ifall krafter som Leóns och Fallulahs fungerar på vampyrer eller inte. Det är som det som är min största fundering. Inte för att kunna säga åt dem att de inte kan skada Locura, men mest för att det kan vara bra att veta när de väl möts ;D Smärta och psykisk bränning har ju inte med tankar att göra, men det har ju ändå med medvetandet att göra, eller? Det påverkar ju medvetande på något sätt, får det att tro att varelsen i fråga känner smärta, som jag uppfattar det. Det kanske jag borde fråga dem om också, men tycker ändå att det borde dras en någorlunda gräns just för dessa psykiska krafter och vilka av dessa som biter på vampyrer och vilka som inte gör det.
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Fundering angående vampyrer    tor 05 apr 2012, 13:19

Sedan kan jag inflika också lite funderingar angående gift och hur dessa saker påverkar en vampyr. Eftersom att deras kropp faktiskt är död, kan de då bli förgiftade? Bara en kort undran eftersom att jag är väldigt engagerad, haha! Plus att det kan vara bra att veta (:

Och när det kommer till energi, hur ser saker och ting ut på den fronten? För vissa vargar kan ju absorbera energi från andra varelser, vilket leder till att dessa varelser blir uttröttade då de tappar sin energi. Fungerar detta på vampyrer? Bara en kort undran, eftersom att de faktiskt är döda. Men de har väl ändå energi? ;o


Senast ändrad av Locura den mån 09 apr 2012, 09:54, ändrad totalt 1 gång
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Fundering angående vampyrer    tor 05 apr 2012, 13:39

Leóns psykiska bränning gör ingen fysisk skada, bara psykisk. Och gör så att de tror att man brinner, fast man inte gör det. Tycker att lite fler saker skulle kunna bita på vampyrer, tycker de är lite oövervinnerliga, om jag får säga min mening. cx Men ja, tänkte att jag skulle smyga i med min mening här, såhär snabbt... :3
 
Fundering angående vampyrer
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Fundering..
» nya VAMPYRER! :>
» Numooris vampyrer, kolla hit!
» It Will Be Blood (Vampyrer, joina)
» Vampyrer (Frågor och diskussioner)
Hoppa till annat forum: