Pågående Event
Senaste ämnen
» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 16:37 av Sigrid

» Man kan alltid lära sig mer. [Timo]
Igår på 23:13 av Namida

» Livet ser annorlunda ut nu
Igår på 22:57 av Laria

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 22:10 av Pixie

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 05:45 av Violin

» Den som frågar [Öppet]
fre 10 maj 2024, 22:38 av Tolir

» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]
fre 10 maj 2024, 18:38 av Radagast

» Ruskväder (P)
fre 10 maj 2024, 17:20 av Torbjörn

» Spådomskonstens under [Öppet]
fre 10 maj 2024, 16:13 av Tolir

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Fundering.. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Fundering.. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Fundering..

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Fundering..    sön 05 aug 2012, 18:14

Namaste!

Jag satt lite och funderade... Vi har en plats att rolla varg, en att rolla människa och Sälkattens fantasyrollspel.. Men det som slog mig (nej, det gjorde inte ont) är att det inte finns någon sida med typ... Sci-fi eller vampyrer/varulvar 8P Sci-fi är någonting som är ganska nytt för mig på intressefronten, men monster har alltid haft, och kommer nog alltid att ha, en speciell plats i mitt hjärta 8D
Menmen, det jag verkligen ville komma till var om det finns något som helst intresse för någon sådan sida? c: Jag ska fundera på om jag kan klura ut någonting skoj inom båda genrerna och om jag verkligen vill, men vad jag verkligen skulle vilja ha just nu är synpunkter så att det bara smäller om det 8D
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 18:32

Lite intressant vore det nog. Det är en rolig idé i alla fall.
Själv har jag dock aldrig rollat sådant så kan inte säga hur jag ställer mig till det.
Men det är intressanta ämnen i alla fall. :3
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 19:10

Jag är på!
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 19:42

Vampyrer och varulvar (särskilt det sistnämnda) kan vara väldigt roligt att rollspela, indeed, awesome är det. :'D Dock har jag genom mina långa rollspelsår alltid haft ytterst svårt att finna rollspelssidor som.. hm.. tar monsterdelen på allvar, så att säga. Mestadels är det bara vanligt människorollspel där endast kärleksrollspel heela tiden dominerar i alla forum, jag tror jag av allt så många sidor bara en enda gång haft turen att vara medlem på en sida där sådär nittio procent av medlemmarna inte använder monsterdelen som något för att göra spicccy och farliga relationer som bara bygger på attraktion och kärlek och sånt whatnot. (Samma problem finner jag på typ alla fantasysidor också - En generell ovilja att göra komplexa relationer och intriger som inte involverar kärlek och sexyness)

Nu lät jag cynisk och luddig också, lolol! :'D Men det är erfarenheter som i denna dag gör mig mycket skeptisk mot människorollspel i allmänhet.
Nämen, hursomhelst - Om det skulle komma finnas en sida där jag kan rollspela varulvar och vampyrer utan att det ska bli något satans kärleksdrama av hela sidan, i anda med Twilight/True Blood/Vampire Diaries/fickludd, så skulle jag kasta mig mot den med öppna armar! :'D Tyvärr kan man ju inte få folk att rollspela som man vill, öh, men Numoori-folk är enligt min erfarenhet en skara rätt bra på det här att göra mångsidiga rollspel och karaktärer!

Summan av kardemumman - Jag är fett på.


EDIT: Och förresten så är ju science fiction - i anda med Mass Effect - fanimej ännu bättre, om det utförs väl! Faast det beror ju på vaad för sorts science fiction, säg!

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:03

Kul att folk verkar lite småintresserade 8D

Jag känner smärta med dig Säl D: Även om jag faktiskt är lite förtjust i Vampire Diaries finns det så många fler sidor till vampyrer än så! D: Personligen tycker jag att det skulle vara sjukt kul att få spela en karaktär som löper amok xD

Har aldrig spelat Mass Effect, så jag vet inte vad det går ut på :/ Läst lite på wikipedia dock, men inte mer än så :/
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:14

Ja, det som smärtar mig är ju just hur ointressanta folk får vampyrer speciellt att bli, då de frånser från själva vampyrsidan av dem, kan jag tycka! Det blir lite.. mesiga vampyrer, kindof. XD Att rollspela ut deras icke-mänskliga sida är ju det mest intressanta! Vampyrer i Dracula-stuk är ju awesome, hah.

Åh, vad jag tänker med science-fiction i Mass Effect-stil är att det då är rejält påöst med själva science-fiction-delen, alltså, med rymden, andra varelser, super-awesome teknik och dylikt. Science fiction som utspelar sig endast i ett något futuristiskt samhälle blir snabbt ganska ointressant av min erfarenhet, det blir inte så mycket att spela på utom de standardgrejer man har i vanliga människorollspel. Dessuuutoom tenderar folk att göra samma sak med det som de gör med vampyrrollspel och människorollspel - kärlek och smex i mängddderrrr.
Jag har ofta tänkt tanken att Mass Effect-fictionen vore awesome att basera en rollspelssida på, just för att det finns så mycket intressant stuff att bygga på, vad jag tycker! c:

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:18

Menar det! 8D

Jaha! Ja, men det vart nåt sånt jag hade i tankarna c: Massa rymd grejer och olika raser och sånt 8D Har tittat väldigt mycket på Stargate SG-1 de senaste två veckorna, så jag är väl lite influerad antar jag xD Och blir det kärlek och smex bara så kommer jag kasta en hemsk sak på dem, så att de MÅSTE lösa det på annat sätt än smex och kärlek! >:C
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:27

Åh, utmärkt! Science fiction utan massa space-travel är ju värdelöst, hah. :'D Jag är högst oinsatt i Stargate jag, jag har sett filmen serien är baserad på och vet lite grann, men inte mer än så. c: De har rätt intressant fiction tho - det jag vet om det vill säga!
Jaa, kasta grus och pinnar på dem i såna fall, sannerligen!

Grr, nu vill jag ha science-fiction-rollspeeel, rawr!

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:32

Vassa pinnar! >8D

Menar't xD Man måste ju åtminstone snurra runt lite ifrån planet till planet ibland 8D
Sitter och funderar ut saker till båda två, så vi får se vilket det blir sen ;D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:40

Indeed! Det låter som en god idé att göra, och åter har alla dessa rollspelsidéer väckts inom mig, rawr. Vill ha science fiction... c: Och jag vill rollspela med Mass Effect extra gärna, hah. XD Finns det inte fler folks här som vill ha science fiction, hm?

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Fundering..    sön 05 aug 2012, 20:46

*Star-wars musik spelas upp i min hjärna* xD
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Fundering..    mån 06 aug 2012, 14:37

Jag har förut, för några år sen, haft en fantasyrollsida med en annan tjej som involverade ett antal olika fantasycreatures, däribland vampyrer(riktiga sådana), varulvar, drakar, djinner och massa annat skoj. En sådan sida som faktiskt inte invarderades av det alltid så återvändande kärleks-rollen som människoliknande varelser vill komma att bli. Har länge funderat på att väcka liv i den sidan då jag tror den kan bli riktigt bra, men har nog varken orken eller tiden för att göra det själv. Har ett aslångt word-dokument där jag sparade all fakta och allt innan Jinity dog så, ja. Jag vet inte om det vore intressant, men denna sida baserades på uråldriga krig och liknande. Kan ju alltid ta och gräva fram infon om det är någon som vill ha en lite mer utförlig beskrivning ^^
 
Fundering..
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Fundering angående vampyrer
Hoppa till annat forum: