| I am free [P] | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Zodiac Död
Spelas av : Bellz | Död
| Rubrik: I am free [P] lör 05 maj 2012, 17:05 | |
| Den stora gyllene hanen vandrar genom skogen. Han vet att hon är här. Detta är hennes hem. Men han går inte nära skogens hjärta. Det är ingen plats för honom. Eller? Men hon drar honom dit. Han har svårt att hålla sig borta. Men han bestämde ju med sig själv att det är dags att dra vidare. Att han skulle ta sig över landet bort mot Itrozo igen. Se sig omkring. På den plats som en gång var hans hem. Men de minnena är fortfarande bleka. Murder hade skänkt lite ljus till det hela. Gett honom minnet åter. Men fortfarande är det många luckor i hans sinne. Det var bara systern som kunde betyda något för honom. Den enda tik han någonsin kunde se sig nära. Men det mötet hade varit udda det med. Men hon hade sagt att de skulle ses igen. Hoppfull. Kanske var det så han hade känt sig.
Sen hade han mött Wind. Två gånger till och med. Och hon har honom fast. Han kan inte rå för det. Men det gör honom galen. Hade han inte bestämt sig för att ingen någonsin kunde binda honom. Att hans hjärta var fritt som vinden. Som solskenet som värmer hans rygg. Han ruskar på huvudet. Det är löjligt. Öronen ligger mot hans nacke. Han vandrar fram med samma höjda hållning som alltid. Men mindre dominant än vad den varit. Den långa svansen höjd i en båge bakom honom. Hur kan hon ha sådan inverkan på honom? Han kan inte tillåta sig att känna. Men det känns naturligt. Att inte vara henne nära känns tomt.
Han flinar för sig själv. Det här är fånigt. Han fortsätter framåt i en lugn takt. Bara vandrar. Utan mål. Som vanligt. Det är så det ska vara. Ingen kan binda honom till en och samma plats. Men hon är annorlunda.
[Fortfarande påverkad av rollet mellan Wind och Zodiac. xD] [PAX TILL KAI] |
|
Kai Död
Spelas av : Emelie | Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 17:36 | |
| Lövskogen, detta hade och är hans hem sedan födseln, skogen som är så vacker på sommaren med alla trädens gröna prakt och alla djur som lever här. Solen stod fortfarande högt uppe på den blåa himlen och fåglarna sjunger bland träden. Den stora gråa varghanen går med bestämda steg på skogsstigen, hans tassar lämnar avtryck på mossan, men han fortsätter att bara gå.
han hade nog lagt märke att hans syster var annorlunda, hon verkade mer gladare, men när han hade frågat henne så hade hon svarat att hon hade träffat någon speciell. Han stryker irriterat bak öronen, men samtidigt kände han både oro och glädje för sin syster. oro för att hon skulle bli sårad av den här specielle, men också glädje över att hon hade funnit lycka och glädje.
han sveper lite med svansen och funderade vidare. han hade hört sin syster prata i sömnen och nämn ett namn " Zodiac" han klipper lite med öronen. - var han den specielle? han går vidare när han känner lukten av en okänd varg i närheten. han morrar till och styr stegen ditåt. Lukten blir allt starkare och snart får han syn på en stor gyllene hane med en lång svans framför honom. han stannar upp och morrar varnade - Du inkräktar på Cierzos område främling, vänd om eller ta konsekvenserna! |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 17:52 | |
| Tankar tankar. Det är därför han föredrar att vandra. Att alltid vara in rörelse. Han slipper tänka. Lever helt på instinkt. Tar varje stund som den kommer. Han vet var han befinner sig. Hon finns inte långt bort. Rosorna har lagt märke till henne. Men han har sett till att de är gömda. Det här är irriterande. Att veta att hon finns där. Men inte vara nära henne. Vill han vara nära henne? När hon inte är nära är han inte säker på någonting. När hon är nära är han ännu mer förvirrad.
En röst får honom att rycka till. Han borde ha hört rosornas viskningar. Han vrider på huvudet och den vassa gula blicken fästs på en grå hane som kommer mot honom. Zodiac fnyser. "Jag vet mycket väl var jag befinner mig. Och för stunden har jag inga planer på att lämna denna plats". Säger han. Hans anlete är kyligt och likgiltigt som vanligt. Vem är denne främling? Då lägger han märke till doften som vilar över den grå. Samma doft som vilar över Wind. Flockdoften. "Ser man på. Ännu en medlem ur Cierzo". Säger han med ett skratt. Ett halvt skratt. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 18:18 | |
| Han fnyser och och blänger på den gyllene stora vargen framför honom. han möter den andres gula vassa blick med sin kyliga misstänksamma blick. han sveper med svansen och går närmare den andre och morrar dovt. - Vad kan du har för planer här främling? hans röst är som blicken kall och misstänksam. var den här hanen en spion åt någon annan flock? Om han var det så skulle han få motstånd. Han skulle just fråga främlingen när denne började plötsligt skratta ett halvt skratt. han ser irriterat på främlingen och skakar på huvudet. Men när främlingen pratar om ännu en medlem ur Cierzo så vaknar nyfikenheten till, men det visar han inte. - vad menar du med det främling? |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 18:34 | |
| Hans planer här? Han har inga planer här. Men nog skulle det lätta upp stämningen om Wind kom i hans väg igen. Kanske är det därför han håller sig här. Befinner sig här. Det känns som att han vandrat i cirklar i denna skog. Han ser på den grå hanen. Han flinar lätt. "Man kan väl säga att jag bekant med er flockdoft". Efter att ha legat så nära Wind. Andats in hennes doft. Har han lagt det på minnet. Han känner lätt igen en Cierzo på doften. Själv besitter Zodiac ingen flockdoft. För han har ingen. Men kanske man kan likna hans doft med... solsken? Hur nu man kan förklara den doften. Och rosor doftar han med. För båda hans krafter har stark inverkan på honom. Öronen klipper till på huvudet. Han ställer sig vänd mot främlingen. Helt obrytt studerar han dennes kropp och utseende. Något han alltid gör när man möter på främlingar. Det som förbryllar honom mest är att främlingen verkar besitta vissa likheter med Wind. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 19:23 | |
| Han stirrar på främlingen som om han hade sagt något olämpligt. - bekant med våran flockdoft? nu är han verkligen misstänksam, vad hade den här främling gjort för att ha kommit i kontakt med deras flockdoft. hade han gett sig på någon i flocken? Tanken gjorde honom arg och han tar några steg närmare främlingen och blottande tänderna- om du har gett dig på en från våran flock så blir det synd om dig... han fnyser och piskar irriterat med svansen. Han kunde inte känns någon flockdoft från främlingen alltså var han flocklös, men han luktade något annat, en blandning mellan varg och... blommor? han ruskar på huvudet och han ser hur främlingen studerar honom, - Varför tittar du sådär på mig? säger han med en kall röst |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 20:47 | |
| Han flinar. Han får en sådan lust att reta den här främlingen. Retas riktigt. Kaxa lite kanske. Det var länge sedan han fick utlopp för det där. Han sveper till med svansen. Står stadigt kvar där han står. Hans hållning höjs. Han antar den där dominanta hållningen han hade för så länge sedan. Han är stöddig.
"Jag har inte gett mig på någon alls. Det var faktiskt hon som ville gosa". Säger han och flinar kallt. Om denna främling är på något sätt släkt eller bekant med Wind och kanske kan bli förnärmad av Zodiac's ord. Så kan han inte låta det här gå honom förbi. Han tar ett utmanande steg mot främlingen.
"Du känner möjligtvis inte Wind". Säger han och bara väntar på att främlingen ska reagera. Zodiac ser fram emot det faktiskt. Han känner sig så eggad av det hela. Varför vet han inte. Men det är så här han brukade vara. Han har faktiskt saknat det. Få släppa lös och bara jävlas. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 22:18 | |
| Han fnyser irriterat och piskar ilsket med svansen. han ser hur den andre höjer sitt huvud och får en dominant hållning. han flinar kallt och lägger huvudet på sned. tror han att det där skulle skrämma honom? Han klipper med öronen och morrar dovt. Han öppnar munnen för att svara främlingens första mening när främlingen nämner wind. hans ögon smalnar och han morrar högt och stirrar ilsket på den andre. - vad har du med Wind att göra? vad har du gjort med henne? Han blottar tänderna och tar ett steg närmare främlingen, om den här främlingen har gjort hans syster så skulle han få betala för det. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 22:25 | |
| Det roar honom att främlingen blir så förbannad. Zodiac själv ser ut som lugnet själv. Han flinar kallt åt främlingen. Det här är så roligt. Hur kan han ha skjutit undan allt det här förut? Han är den han är. Även om Wind får honom att bli något annat. Han vet inte vem som är hans rätta jag. Men just nu vill han bara ha lite kul. Få lite utlopp för all frustration han samlat på sig så länge nu. "Wind ja...". Han fuktar nosen med tungan. Ska han gå för långt? Vore det inte härligt att fajtas med den här främlingen. Få smaka lite blod. Det var så länge sedan. Han vet inte dennes relation till Wind. Om han betyder något för henne. Om den här främlingen skulle komma till skada, skulle hon då bli ledsen? Varför tänker han så? "Wind". Säger han och upprepar hennes namn och stirrar främlingen stint i ögonen. Denna främlingen kan få tro att Zodiac är en skit. Wind vet att han är någon annan. Och om denna främling inte kommer till skada har han inga bevis på att detta hänt. Eller. Varför känner han sig så skyldig? |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 22:38 | |
| Han morrar ilsket och följer främlingen med blicken. - vad har du gjort med henne? Han piskar ilsket med svansen och hans ögon börjar sakta att glöda, ett tecken på att han börjar bli uppretad och att hans eldkraft börjar komma fram. Han tar några steg åt sidan. - vad vill du Wind? om den där gyllene främlingen hade några fula tankar om hans syster så vet han inte vad han skulle göra. Förmodligen skulle han börja strida med främlingen. han höjer huvudet och ler kallt. han var dock trots allt nyfiken på vem denne främlingen är, varför han han nämnde systerns namn och vad var det för krafter han besitter, men inget av det visade han. han blottar tänderna och morrar högt och varnade nu. - om du tänker göra något fult med henne så skall jag ... Han kunde kanppt behärska sig, hans ögon börjar glöda starkare och han ville bara släppa loss sin ilska. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 22:43 | |
| Han höjer på ena ögonbrynet. "Vad jag har gjort? Hon mår väl bra, Eller hur?" Han kan dock inte låta bli att bli lite orolig över främlingens ord. Men han visar inget utåt. Han är bra på att tygla sina ansiktsuttryck. Sina känslor. Men i Wind's närhet är det svårare.
Han skrattar lätt när främlingen frågar om han tänker göra något fult med Wind. "Inte om inte hon vill det". Säger han triggande och fortsätter flina kyligt åt främlingen som verkar komma närmare och närmare bristningsgränsen. "Jag förstår inte varför du retar upp dig så". Han tippar huvudet på sne. Han närmast hånar främlingen. Men det är så kul. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 23:14 | |
| Han fnyser och himlar smått med ögonen. - jo hon mår bara bra, faktiskt bättre än vad hon har gjort förut. han sveper med svansen och han har svårt att kontrollera ilskan som har blossat upp. Han slickar sig om nosen och blänger på den andre. - vad menar du om hon vill det? du skulle bara våga kräk. hans ögon blixtrar till och han tar några steg hotfullt närmare. - jag tänker inte låta henne bli behandlad som hon blev sist. han ville inte uppleva Winds smärta och rädsla igen, även om hon verkade glad och lycklig nu, men han visste ju inte vem som gör henne glad och lycklig, men den här främlingen verkade veta om vem Wind är. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 23:21 | |
| "Så bra". Han blir faktiskt glad över att höra att Wind mår bra. Att hon mår bättre än hon gjort. Kan det bero på honom? Men som vanligt visa han inget utåt. Wind vet om att han har problem att visa känslor. Han flinar bara som svar till det främlingen säger sen. Är det något Zodiac är säker på så är det att han aldrig skulle tvinga Wind till något. När främlingen sedan talar igen studerar Zodiac honom. "Jag vet inte vad hon gått igenom förut. Men hon verkade väldigt lugn och glad sist jag såg henne". Det är så han känner Wind. Lugn och glad. Lite av det han tycker om hos henne. Och de där udda ögonen som han verkligen tycker om att se in i. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 23:29 | |
| han höjer på huvudet och ser misstänksam mot honom. - så du har träffat min syster? Han piskar med svansen, ilskan hotar att komma fram men han trycker undan den. han klipper med öronen och ler kallt. Det här kunde bli intressant, han ville veta mer vad främlingen känner till om wind. Men hon hade som sagt lämnat det dåliga bakom sig så det var ingen ide att dra upp dig. han morrar dovt, han blottar tänderna, var det en vän till wind? varför har hon inte nämnt honom? han morrar irriterat om hans syster har gjort något dumt så kommer det bli synd om henne..
( kai uppfostrade henne när deras föräldrar dog, så han är lite beskyddande :P) |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] lör 05 maj 2012, 23:36 | |
| [Naww. <3]
Syster? Är Wind denne främlings syster. Zodiac tänker en kort tanke på sin egen syster. Skulle han vara beskyddande mot henne? Men han vet att Murder kan klara sig själv. Hon är ju flockledare. Hon kan ta hand om både sig själv och andra. "Så det är så det ligger till". Säger han och tar ett steg närmare främlingen. De står rätt nära varandra nu. Zodiac kan känna hettan från främlingens raseri. Zodiac kan själv brännas om man inte aktar sig. Han tänker på Wind. Mot hennes kulle han själv kunna agera beskyddande. För han vill att hon alltid ska ha det bra. Bara lugn och glad. Alltid. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] sön 06 maj 2012, 00:06 | |
| Han morrar högt och ruskar smått på huvudet. - ja, och hon betyder mycket för mig. han visste inte vad han skulle göra om det hände hans syster någonting, han drar efter andan och möter främlingens blick. - så hur känner du min syster? han backar undan et steg men håller ändå ett öga på honom, hans ilska är kvar men den är mer kontrollerbar nu. Han klipper med öronen och slickar sig om nosen. han drar efter andan och försöker samla ihop alla tankarna som for inne i hans huvud. han kastar en blick på den andre att han håller ögonen på honom. hans öron ligger mot nacken och hans kropp är fortfarande spänd och beredd. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] sön 06 maj 2012, 00:11 | |
| En syster som betyder mycket. Wind betyder mycket för Zodiac med. Men inte som en syster. På annat sätt. På ett djupare sätt. Kan man gå djupare än bandet mellan bror och syster? Zodiac känner fortfarande samhörighet med sin egen syster. Trots att de inte växte upp tillsammans. Kanske hade deras relation varit annorlunda om han fått stanna kvar i Treontha? "Wind betyder mycket för mig". Börjar han. "Men inte som en syster". Som sagt är han inte vidare bra på känslor. Men kanske förstår denne främling om Zodiac uttrycker sig på det sätter. Zodiac är fortfarande redo på strid. Men han vet att det inte är han som i så fall kommer hugga först. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] sön 06 maj 2012, 12:14 | |
| han höjer på huvudet och ser förvånat på honom, första gången han visade något överhuvudtaget. Så den här hanen hade starka känslor för hans syster, kärleksfulla känslor. han flinar en blandning mellan glädje och kallt. - åhh intressant. ilskan lägger sig och han spetsar öronen, ögonen är fortfarande kalla, men tittade man noga så kunde man skymta en glimt av glädje i ögonen. - Så då måste du vara den där Zodiac? hans syster hade nämnt namnet, så han gissade att det måste vara han nu. han sätter sig ner och betraktar den andre med neutral kall blick. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] sön 06 maj 2012, 15:31 | |
| Han nickar kort. Lite förbryllad att den här främlingen känner till hans namn. "Har hon talat om mig?" Frågar han. Han är nyfiken. Vilket han inte är så ofta. Det är oxå en känsla han inte är så bekant med. Kanske är han lite orolig med. Vad har hon i så fall berättat? Att han är känslomässigt handikappad och så har de suttit och skrattat åt honom? Öronen lägger sig mot nacken vid blotta tanken. Men han tvingar dem att spetsas snabbt igen. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] ons 09 maj 2012, 22:13 | |
| Han flinar kallt och ser på den gyllene hanen. - nog har hon talat om dig alltid. han sveper lite med svansen. Han slickar sig om nosen och klipper lite med öronen - jag kan väll säga att min syster har aldrig varit så lycklig som hon är nu. För en gång skull så ler han ett varmt leende, men det är bara för en kort stund innan det försvinner igen.
- Jag får hälsa dig välkommen till familjen svärbror.. han ler lite, det var inte menat som att han var medlem i flocken utav mer välkommen som en medlem i kais och Winds familj, eller ja den familjen de var ju bara tre stycken, men han på något sätt kände han att han gillade den gyllene hanen framför honom. Han påminde lite om han själv... Han skrattade till åt minnena. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] ons 09 maj 2012, 22:22 | |
| Han lyssnar på den ännu namnlöse främlingen. Är det något han inte uppskattar så är det när andra känner till hans namn medan han själv inte känner till deras namn. Men han låter det vara just nu. Han nickar kort. "Så bra. Jag vill att hon ska vara lycklig". Han menar orden även om hans anletsdrag är oförändrade. För han är inte den som ler. Och ett flin känns bara opassande till de orden. "Tack får man väl säga". Svarar han sedan och denna gång leker ett lätt flin på hans läppar för en stund. Han fuktar nosen och den vassa gula blicken vilar på främlingen. Wind's bror. "Vad är ditt namn, broder". Säger han med ett lätt snett flin och betonar det sista ordet lite retligt. |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] ons 09 maj 2012, 22:50 | |
| Han lyssnade på vad Zodiac berättade, - Mitt namn är Kai broder säger han med ett retsamt glimt i sina kalla ögon. han undrande om Zodiac kände till att wind har en son, han kanske borde nämna det så inte Zodiac skulle få en chock om han stötte på Lihai? Han tvekade, wind kanske hade redan berättat det eller så kanske hon skulle göra det. han skrattade till och undrande hur Lihai skulle reagera, fast kände han lihai rätt så skulle han mest bli glad för sin mammas skull. - så har du träffat resten av familjen än broder? han undrande hur zodiac skulle reagera på det. om han gjorde något dumt så skulle hans syster långsamt strypa honom eller skälla ut honom efter noter, han skrattade till igen, hans syster må var lugn och snäll men nog bodde det en temperamentsfull tjej inom henne som kom fram när det var något som hon tycker är fel. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] ons 09 maj 2012, 22:58 | |
| Han tippar huvudet lätt på sne. Resten av familjen? Han har ett svagt minne av att Wind nämnt att hon hade söner. Eller son. Han rätar på nacken och skakar lätt på huvudet. "Nej". Svarar han kort. Efter att han mötte Wind första gången var han fortfarande väldigt vandringssugen och stannade inte länge utan drog vidare.
[Har för mig att Wind berättat om sin son/söner. Men det var nog på förra sidan. :P] |
|
Kai Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] ons 09 maj 2012, 23:23 | |
| han ser på honom och flinar lätt. - ja med tiden kommer nog träffa Lihai. han möter Zodiacs gula blick med sina bärnstensbruna, - Lihai är hennes son, men det kanske hon har nämnt för dig tidigare? han ville inte förstöra något mellan dem, så han försökte inte skrämma iväg Zodiac utan han var bara ärlig mot honom. han kände rastlösheten komma smygandes och han skruvade på sig och flinar kallt. han själv hade vandrat flera gånger ut och in från Numoori, han var en vandrare också men hade slagit till ro tills han fick lust att vandra igen. Men rastlösheten berodde inte på vandringslust utan mer att han ville inte sitta kvar här utan att röra sig och göra något. - känner du för att hitta på något broder? |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: I am free [P] ons 09 maj 2012, 23:30 | |
| Han nickar lätt. Lihai. Han ska lägga namnet på minnet. Ifall han någon gång stöter på denna son av Wind. Lite lustigt känns det att Wind har valpar. Fast inte valpar i den bemärkelsen. Men ändå. Själv har han aldrig tänkt tanken på valpar. Har aldrig sett sig själv som far. Kanske för att han aldrig haft någon direkt fadersfigur att se upp till. Han har väldigt suddiga minnen av sina föräldrar. Och i pakten fanns det knappast någon som ville uppfostra en valp på ett bra sätt. Och att vandra ensam sen man var valp har ju inte gett något direkt heller. Det enda han har lärt sig är att överleva och att avskärma sig själv. Wind lyckades bryta murarna.
Hitta på något. Som vadå? Zodiac ser lite snett på Kai. Zodiac är inte direkt den som hittar på något med andra. Han brukar mest hitta på solo-grejer. Ensam. I enstaka fall har han hittat på något med andra. Då oftast jakt. Även det är något han helst uppskattar ensam. Att dela ett byte har aldrig varit hans starka sida. Även om det har hänt till och från. "Som vadå?" Frågar han och släpper inte Kai med blicken. |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: I am free [P] | |
| |
|
| I am free [P] | |
|