Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Cool flicka söker ny spelare Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Cool flicka söker ny spelare Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare

Gå ner 
+2
Eqii
Afrodite
6 posters
FörfattareMeddelande
Afrodite
Afrodite 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 09:47

Nu är det så att jag behöver ny spelare till Marcela, en av Leóns awesoma valpar.
Så då får jag väl ta tag och börja berätta lite om släkt och grejs.. Och längre ner kan ni läsa vad ni får ändra på henne. I infernosläktet så har det varit en lååång rad av infernovargar som kommer från ett spanskt land, men flera har tagigt sig hit, som Emon, Demethra, León, Enrique och Afrodite (död). Emon, Demthra och Afrodite var syskon. Fast Afrodite blev utkastad och skulle dödads. Men hon överlevde och skaffade sig familj och allt med en hane som hette Alo (ingen som funnits på numoori) och fick då 5 valpar, León och Enrique var två av dem (glömde vad de andra heter ^^'). Men så hände en olycka och alla i den dåvarande familjen dog, förutom León som traskade iväg till numoori. Sen efter det visadet sig att Afrodite inte var död och hade följt efter León. León mötte sen i numoori både Afrodite och Demethra. Afrodite var sjuk av sorg och tog livet av sig. León har aldrig riktigt kunnat förlåta henne för det. Sen så träffade hon också Dislo, ja.. så fick de 4 små valpar, Mirror(w), Marcela, Melani och Masquerade, som då är häften Infernovarg och Giftvarg. Mirrow är en rätt tystlåten valp som oftast endast tyr sig till sin bror Masquerade. Han kommer snart lämna TDN. Masquerade är stum, men han kan prata fast då svimmar han.. eller nått liknande. xD <3 Melani är död, hon blev sjuk och sen offrade León, Deme och Emon henne.
-> https://numoori.swedishforum.net/t931-at-last-we-re-here-p
Sen så kom Leóns bror Enrique  (som León också trott varit död)  till numoori.
-> https://numoori.swedishforum.net/t1015p15-in-the-heat-of-fire-p .

Huh.. där var lite vad som hänt/händer.. Sen så vet valparna inget, León berättar inget för dem om deras släktingar, de vet inte ens vem deras far är. Förästen så blev Dislo dödad av Temeraire (en hane i TDN), det vet inte ens León om. Så, kortfattat. Demthra och Emon är typ gammelmoster och gammelmorbror till valparna, Afrodite är mormor. Enrique är morbror. Sen så borde Zoid vara halvfarbror, elr nått sånt. :)

Valparna har blivit tränade av León redan, och är omkring 9m.å. León är väl mot det hårdare laget mot dem, fast ibland så kan hon visa lite moderligt beteende. Eftersom Marcela inte hunnit bli rollad så mycket så tänkte jag att ni skulle få lite friare tyglar med krafter, färg, personlighet. Ja, ni får hitta på rätt mycket själv. Så, här kommer vad för färger som kan komma i släktet, svart och rött i olika nyanser är väl det vanligaste, sen grönt, brunt, grått och vitt mest som tecken då. Lila vill jag inte att ska förekomma eftersom det var bara meningen att Mirrow skulle ha det *ego*.  Ögonfärg är väl rätt fritt, men brunt, rött, svart, grå, blå.. ja nått sånt. Krafter så skulle jag helst att det förekommer eld med, eftersom Leóns släkte har alla haft eld som kraft och det borde vara rätt lätt att få hos valparna. Men sen, gift,s kuggor och vind borde också finnas.

Sen vill jag att spelaren ska vara aktiv och inte bara låter karaktären sammla damm. Och det viktigaste är att den inte bara dör efter några veckor. Tänk noga igenom det, eftersom jag vill inte bara att folk vill ha henne eftersom att det skulle vara coolt, såklart hon kommer va, de har ju världens awesomaste släkte! :'D <3

Men skriv här eller i mejl om ni är intresserade. ^^

SHAO

[Avslutat] Cool flicka söker ny spelare 2emn24n
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 16:22

Jag är mycket intresserad av Marcela. (:
Jag har tänkt ganska mycket nu och har bestämt mig för henne, jag tänder ändå ta kol på Kangaroo eftersom att Faye (hennes syster) ska bli mördad av Tavar.
Så då är det ju ganska mycket plats för en, en kommer och en försvinner.

Ska måla en bild på Marcela hur jag vill att hon ska se ut, kommer nedanför då jag är klar! Och det kommer inte vara en bild jag kommer använda eftersom att jag behöver hjälp med att måla.
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 16:40

Kul! Skulle gärna vilja höra lite hur du hade tänkt henne innan du börjar måla, så jag inte tar och förstår några av dina idér <3 Annars så skulle jag kunna ställa upp och måla en bild om det blir så att du tar henne. Sen personlighet, och relationer och sånt grejs, berätta vad du tänkt dig! :D
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 17:17

Jag hade tänkt mig henne som en svart filur,
grå på magen som sedan går över till vitt,
alltså i en mörkt till ljus färg, förstår du? C8
Sedan hade jag tänkt mig det högra ögat
lysande limegrönt och det vänstra ögat i en
röd och orange färg som inte lyser. Jag hade
också tänkt mig henne som en blind person,
därav att då det ena ögat lyser och det andra
är normalt, om du förstår detta också då?
Hennes man utgår ifrån svart som hennes päls,
men endast svart vid "rötterna" av manen,
och sedan strimlar det liksom ut rött och orange.
Hennes tunga är limegrön också. Svansen är
mycket kort, kanske bara 2 dm och det är från
mörkt till ljust där också. Sedan önskar jag nog
en vit nos. OwO Vill du vara snäll och måla allt
det? Plus att manen är mycket kort, man ser
alltså hennes ögon!

Hon ska nog vara mycket trevlig och naiv,
men en sak kommer skilja henne till dom andra,
Skuggorna kommer att hjälpa henne vart
hon går och Elden kommer till försvar.
Elden kommer kunna bli en liten ödla! 8D
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 17:39

Blind och stum, ja Leóns valpar värkar nog ha alla möjliga problem xD .. Fast tror du att hon bara skulle kunna vara blind på det ena ögat, men det andra ser väldigt dåligt och hon blir sämre och sämre att se med det ögat sen så hinner hon ju få upp den där skuggkraften lite mer. För nu till en början så kan den ju inte precis hjälpa så mycket. De är ju bara valpar. :) Sen så tycker jag att färgen var rätt cool, mig gillar. :D Fast svansen funderade jag lite på. För ingen i familjen eller släkten har sån kort svans genetiskt. Men tror du att hon skulle kunnat vara med om en olycka så att svansen kapats?

Fast kom ihåg att nu som valp så har de inte riktigt nån stor hjälp av sina krafter, ödlan kommer kanske bara vara en mycket svag eld och inte stor, som Leóns orm var då hon var liten. + att hon kommer kunna bränna sig själv på sin egna eld.

Men gillar verkligen den flickan, ska ta och försöka rita henne <3

Hur har du tänkt hennes relationer till hennes syskon/mamma? :3
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 17:50

Hon kan vara blind på det röd/orange ögat och se jätte dåligt på det lysande limegröna. Skuggkraften måste hon bara få upp till maxet, så det får bli hennes specialitet! Nej precis, hon är ju bara en valp till en början. (: Oj, vad kul att du gillade färgerna! 8D Ingen brukar gilla mina färger, typ aldrig IRL .. så det var ju jättekul! Jag är helt överlycklig! Svansen, okej, ingen har alltså så .. det kan ju vara en olycka som du säger, att hon råkade bränna av den pga av att hon är en valp, är blind och det börjar att visa sig lite mer med krafterna, typ så kan det ha hänt? 8D

Som du säger, hon kan bränna sig själv, så där har vi en god anledning till svansen .. XD
Jag älskar att du gillar henne! <3

Relationer? Aw mah gawd! Det har jag liksom inte tänkt på, men hon stod väl Melani mycket nära innan hon dog, och jag vill helst att hon ska älska sin mamma även om hon är hård, och att dom står varandra nära! 83 <3 Men bröderna älskar hon inte lika mycket som sin mamma och bortgångna syster, men hon älskar dom ju liksom ändå. Det var nog allt eller? 8O
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 18:05

O ja jag gillade färgerna jätte mycke! :'> Ja, hon kan ju råkat ut för en liten olycka med elden, eller så kan hon ju råkat ta och sätta sig i lava, hihi. cx Nämen måste verkligen ta och försöka rita henne! Jadå, bra att nån älskar León <3 Hon kanske inte visar att hon älskar henne hela tiden precis, men ja, de kan väl stå varandra rätt nära.

Så, vad kan stoppa mig? Marcela är din :) Inte konstigt att hon inte gillar Mirrow, han beter sig lite wierd. xD Men kan skicka lösen till dig via mejl, och om du vill så skulle jag gärna ta ett roll mellan henne och León. León kan ju träna henne, eller bara annars snacka? Bara lite kul att få se hur det är att rolla mot henne. :) Eller vad säger du? Och en sak, valparna för endast rollas inom flocken, men om  det är något som hindrar dig så kan du prata med Key om det så får du tillstånd att rolla utanför flocken då flera är rätt inaktiva där.
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    lör 31 mar 2012, 18:12

Okej, tack! 8D

Jippie! Marcela är totalt min! Min min min min min min min!!!!!! >8D
Javisst kan vi rolla, och om det blir problem frågar jag dig eller Key, dessutom så vill jag jättegärna se en fin bild på henne. :3
Saturn
Saturn 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    sön 01 apr 2012, 17:41

Tusan oxå. Jag såg det här försent.
Det är ju Marcela som jag alltid varit mest intresserad av av Dislo's valpar. :'(
Ville ha henne ju. :'( Vill fortfarande ha en liten puppis efter min fina Dislo.
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    sön 01 apr 2012, 17:50

Aaw! D: Så synd, förstår det <'3 Skulle varit så kul om du också skulle spelat nån av valparna.
Tänkte skriva "nästa gång" men kommer på att Dislo är död, saknar honom. ;_:
Saturn
Saturn 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    sön 01 apr 2012, 17:56

Sa ju till dig redan när Melani sökte ny spelare att det var Marcela som jag tyckte var coolast.
Ledsen att du inte tänkte på mig först. TT_TT Men men. *smugglar iväg Mirrow istället*
Marcela
Marcela 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    sön 01 apr 2012, 18:03

Fy fan vad jag känner mig elak nu .. <8C
Förlåt Bellz .. asså jag visste inte, förlåt .. jag är hemskt ledsen, det finns inga ord för min sorg! 8'C

Annars finns det ju en möjlighet för dig att skapa en bara shopp!
Det bestämmer du och Magga och så blir det 5 valpar och en död! >8D
Bra idé va? Då får du ju en valp ifrån Dislo ändå, blev du glad? 8O
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    sön 01 apr 2012, 18:15

Njä, tror inte att vi bara ska skapa en till bara sådär då man ändå har hunnit rolla rätt länge med valparna och det skulle bli rätt konstigt alltihop.
Tyvärr. Men hade glömt att du sagt att gillat Marcela bäst, om jag kommit ihåg skulle jag frågat. Men gjort är gjort.
Du ska inte känna dig elak Missah, inte ditt fel cx <3
Saturn
Saturn 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    sön 01 apr 2012, 18:18

Inte ditt fel Missah. Inte Maggas fel heller. Ingens fel.
Det blev som det blev.
Och jag och Magga har redan kommit fram till att bara skapa en till
valp inte skulle gå ihop så bra alls.
Marcela
Marcela 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare    mån 02 apr 2012, 12:59

Okej, men är mycket ledsen ändå! 8C
 
[Avslutat] Cool flicka söker ny spelare
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Wami söker ny spelare
» [Avslutat] Lotus av Kiga söker ny spelare!
» [Avslutat] ~ León valp söker ny spelare ~
» [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.
» Söker spelare till syskon
Hoppa till annat forum: