Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 9 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.

Gå ner 
+4
Sleazoid
Vrëia
Tannin
Sirocco
8 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    ons 15 aug 2012, 22:21

Hinata dog i kriget mellan Devils och Qu. Men hon och Sleazoid hann få en andra kull innan hon dog. Denna kullen består av tre små valpar. 2 hanar och 1 tik. Själv kommer jag, Bellz(Hinata), spela en av hanarna. Men vi har inga spelare till den andra hanen och tiken. Deras namn är Zephyr(hane) och Nyaldi(tik). Så vi skapar den här tråden för att se om det finns intresse för att spela dessa valpar. De kommer ha historia som jag och Zara(Zoid) kommer klura fram.

Så här långt har vi kommit i alla fall:
Valparna har hunnit bli 3 veckor gamla när Zoid och Hina sticker för att vara med i kriget mellan Delvis och Qu. Sedan kommer Zoid tillbaka, trebent efter att ha förlorat ett ben i kriget, och han tittar till valparna som verkar ha det bra. Sen sticker han igen för han har lite att göra. Valparna börjar undra varför bara far kom tillbaka. Varför är inte mor med honom? Så de tar sig ut ur lyan för att leta efter mor. Men när chaoset slår till mot Numoori går valparna vilse.

Sleazoid kommer finna valparna igen och det kommer ske i ett kortroll. Sedan kommer valparna bli 8 år och spelbara så att säga. Sleazoid kommer vara beskyddande far och hålla vakande ögat på valparna och valparna är medlemmar av Qu. Och det kommer de vara tills Zoid släpper dem så att säga. När han anser dem stora nog att klara sig mer själva. Sen får de ju vandra sin egen väg om ni vill det. Valparna kommer vara GODA/NEUTRALA. I alla fall när de är små. Sen vet man ju som sagt inte vad de kan råka ut för.

Raserna som finns i valparna är Giftvarg/Skuggvarg(Zoid) och Stäppvarg(Hina).
Båda föräldrarna är svarta så vi ser helst att valparna är det med. I alla fall att basfärgen är svart. Sen kan de ha färger som lila, grå och vit. Vi kan gå med på små tillägg men det får inte vara för utsvängt från den grund vi vill ha. Och vi ser helst att minst en av valparna har skogsgröna ögon som Zoid. Hinata hade Turkosa ögon.

Krafter som de kan ha är: Skuggor, Vind, Telepati eller andra mentala krafter, Gift, Empati, Elektricitet, Storm, Solenergi, Energi, Jord. Vi ser helst att valparna har lite variation i sina krafter så de inte har samma. Och Solenergi och Skuggor går inte ihop.

Och såklart får ni ju utveckla deras personligheter som ni vill. Men helst inte att de blir hyperonda eller så. Helst att de tar efter mor och far. Här kommer lite personlighetsinfo om Hinata och Sleazoid.

Hinata:
Hinata föddes som enda tiken i en kull på 5 valpar och uppfostrades som hane då hennes far inte accepterade att han hade en dotter. Detta gjorde Hina rätt rubust och kanske inte så feminin till sättet. Även om hon var väldigt feminint byggd. Men hon ville inte ses som en hane. Hon ville ses som Hina. Tiken. Hina var energisk och livsglad. Hon kämpade alltid och gav allt i alla situationer. Hon var ömsint och givmild men ändå hård och bestämd. Hon brydde sig mer om andra än om sig själv. Hon hade mycket kärlek att ge. hon var vänlig men hård mot de hårda. Men hon var även rationell och var inte den som muckade gräl med andra. Hon skulle offra allt för de hon bryr sig om. Och det var väl oxå det hon gjorde antar jag.

Sleazoid:
Sleazoid föddes som halvblod in i en flock av renrasiga giftvargar, en flock som var väldigt stolta över sitt rena, giftiga blod. Han var den enda som överlevde kullen och ensamheten var ett ständigt faktum under tiden han levde i den flocken. Hans far, skuggvargen, dog även samma dag som han föddes. Till och med hans egna mor var rädd för honom, det var i alla fall intrycket han alltid fick då hon alltid var reserverad emot honom och gärna höll sig borta. Ogillad och nästan hatad utav ingen annan grund än det blandade blodet han bar på så resulterade det i att han slöt sig i sig själv. Han hade endast sina skuggors sällskap som yngre, och till en början så skrämde de honom, men med tiden så har de kommit att bli en del av honom själv, hans fränder, hans vänner. Den tiden som vargarna i flocken inte ignorerade honom fullständing och gömde undan honom i lyorna så bestod deras bemötande alltid av mindre trevliga metoder. Då det uppstod konflikter och dödsfall i flocken som ingen kunde förklara så var Sleazoid det självklara valet som hatobjekt och orsak, så för att inte bli dödad så var det bara att löpa så långt benen bar honom, än en gång med endast skuggorna som sitt sällskap. Han vandrade runt väldigt länge innan han till sist kom till Numoori. Allt detta, hans uppväxt, har satt sina spår hos honom personlighetsmässigt. Innerst inne så har han en otroligt vänlig själ som inte vill annat än att finna en plats och bli accepterad för den han är, men på ytan kan han vara lika stel och orubblig som en sten. Känslor är någonting som han har ett stort problem med, visserligen så har detta förbättrats sedan han gick med i Qu för evigheter sen, men särskilt sen han mötte Hina. Fortfarande dock så kan han ibland ha svårt med att visa känslor, rent utav ogilla dem, men det betyder inte att han inte känner dem. Någonting han avskyr mest av allt är lögner, och han är en sådan varg som gör allting för de han älskar och det han tror på, han har offrat sitt liv för sin flock en gång, och lyckades komma tillbaka till livet. Kort och gott, det är svårt att begripa sig på Zoid, men när man väl lyckats lära känna honom och överkomma den fasad han oftast har så finner man en väldigt vänlig varg som går hur långt som helst för vad han anser är viktigt, en att lita på vill säga. Han är komplicerad att förklara, haha, ni får fråga mig om ni undrar någonting 8D //Zara
Tannin
Tannin 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    ons 15 aug 2012, 23:38

Alltså, nog blev jag ju sugen på en av dem, men har fan inte plats! Det är det /: men gillar fan både Hina och Zoid... Hatar såna här situationer xD
Vrëia
Vrëia 
 

Spelas av : Melody


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    ons 15 aug 2012, 23:51

jag spelar gärna nån av dom :D
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    tor 16 aug 2012, 00:10

Aww, tråkigt att höra att du inte har plats Emma D: men kul att du är intresserad iaf ^^
men tänkte bara nämna lite allmänt att vi gärna vill höra lite hur folk tänkt sig valparna de vill spela, vilken av dem och deras utseende/krafter/personlighet och sånt i stora drag som man kanske kommer på sådär direkt, kort och gott, vi vill spåna lite om valparna innan vi ger dem några fasta spelare, såklart så behöver ju inte hela valpen vara uttänkt i detalj, men lite småinfo och sånt ^^
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 19 aug 2012, 23:22

skulle jag spela en valp, skulle ha en en svart hona, med gröna ögon. Hon skulle ha en stäppvargs fläckar på höften och låren - turkos/gröna. Hon skulle vara lite halvpsycho, och spendera timmar med att konversera med skuggorna - som hon dessutom skulle behandla som en egen person med egen personlighet och egna åsikter. Hon skulle vara vänlig i grunden, på ett sånt sätt att hon inte skadar folk om hon inte måste, men hon skulle vara tämligen bestämd, trångsynt och egocentrisk.
Alternativt skulle hon vara en burk inlagt solsken med eftersmak av potatisstärkelse. Nej, vänta, stryk det. Solksken och fiskpinnestärkelse (jag måste verkligen sluta dricka kaffe..)
Krafter - skuggor (vilket igentligen är avsaknaden på ljus - vilket i sin tur manifesterar hennes förmåga att absorbera ljus till total svarthetness på utvalda områden)
Tydligare förklaring, mer än bara "klassisk" Zoid manipulation, så kan hon 'absorbera' ljus för att skapa totalt mörker (=mer skuggor, och områden som man inte kan 'se igenom'). Kan användas för att skapa förvirring (speciellt när hon blir mer skicklig) men också för att samla mer kraft/energi för andra skuggattacker samt helt enkelt skapa mer skuggor att arbeta med.
Låååååååååångt senare, när hon typ har massorrrrrr med status, skulle hon även kunna utnyttja denna absoberade energin på annat sätt - med det är bara speculationer. Spekulatoner. Speckulationer. Dafack hur det nu stavas. xD
Annan tanke är att när hon absorberar ljus, så är det något annat på henne som lyser. Vad no me know. Blodet? Ögonen? Visdomstanden? (jag måste verkligen sluta dricka kaffe)

Mer förklaring på personlighet, är väll att hon är snäll, men inte riktigt förstår rätt och fel alla gånger. Hon försöker, men lyssnar kanske lite för mycket på sin fantasi-kompis för att vara säker på sina egna beslut emellanåt. Nej, hon är inte rubbad i huvudet, men efter ensamheten under chaoset får hon väll vara lite säregen. (vem som hellst blir lite rubbad utan social kontakt, bevisat genom flertalet studier. Dessutom är hon förmodligen mer mottaglig eftersom hon var så liten)
Men, envis nästan dumdristig. Trångsynt och svårövertaleligt (och fullkomligt övertygad om att de goda alltid vinner, att de kan rädda världen, att om alla enades och de onda utplånades skulle numoori gå in i en ljus tidålder) på så sätt kanske skuggorna är lite mer rationella.. xD
Annars leker och skämtar hon. Kanske ibland lite för sarkastiskt, men hennes dryghet är en del av hennes robusta charm <3

Eftersom hon är 25%skugg/giftvarg, och 50%stäpp, så är hon smidigare och slankare än skuggvargens form. Har även någon idé om att hon ska vara emun mot gift (men själv sakna gift) eftersom i min värld är alla giftvargar emuna mot allt gift utom i viss mån deras eget. Kan skriva jätteeeeeelånnnng förklaring på detta, men orkar inte nu xD.
Someting you no te gusta? (eller hur nu man böjer den spanskan strumpan)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 19 aug 2012, 23:37

Jag och Bellz har snackat lite om det och vi båda tycker att det låter awesome, så utan vidare tidsfördriv så kan jag säga att du får gärna spela Nyaldi ^^
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 19 aug 2012, 23:39

vad jobbigt det blev. nu måste jag göra bilder till två,5 karaktärer. (=Åsumness på flaska 8D finns kontot redan, eller ska jag skapa det själv?)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 19 aug 2012, 23:41

Kontot finns redan, och är med i Qu-gruppen, hade ju en spelare till båda dessa valpar först, men ingen av dem kunde sen, så, ja
Nyaldi
Nyaldi 
Av Isblod 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    mån 20 aug 2012, 01:17

Check ∞

Nanananananananana *ska lära sig stava till valpens namn*
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    mån 20 aug 2012, 17:48

Kan lägga till med att när valparna hamnar vilse så håller de ihop.
Så ingen blir någonsin lämnad ensam. De är vilse tillsammans tills pappa kommer och hittar dem. :3
Nyaldi
Nyaldi 
Av Isblod 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    mån 20 aug 2012, 17:50

Ah, good to know ^^' men då sprack min idé om att hon skulle ha blivit lite halvt rubbad av ensamhet xD Ajja, det löser jah (*hämtar mer kaffe*)
Leale
Leale 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    tis 21 aug 2012, 17:06

Okej, lika bra att jag skriver upp mig!
Men brukar ha svårt att spela hanar :/
Leale
Leale 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    tis 21 aug 2012, 17:32

Tänkte mig i så fall något i stil med det här:

(ha överseende med redigeringen av orginalbilden.. hahha, gjorde på typ 2 minuter bara för att ni skulle se.. xD)

[Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare. Shadowfire_puppy_by_canis_ferox_d4e5w2i
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    tis 21 aug 2012, 19:04

We approve (Y) haha, men vill du spela honom så får du gärna göra det ^^
Leale
Leale 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    tis 21 aug 2012, 20:10

Najs :3
Då tar jag honom!

Finns konto skapat så jag kan börja göra bilder? :)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    tis 21 aug 2012, 20:38

Yepp, det finns skapat, tar och skickar hans lösen till dig ^^
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    lör 25 aug 2012, 15:37

finns ett datum på när de små pluttarna kan börja spelas? 8D jag vill börja rolla nyadi så fort som möjligt! :3
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    lör 25 aug 2012, 16:54

Som sagt så är det en liten historia som ska utspelas när valparna ännu är omkring 3-4 veckor gamla och detta kommer ske i roll. Sleazoid ska finna sina valpar efter att de har gått vilse. Zoid har lite att göra med och så var det Qu's flockmöte som skulle avslutas med.

Zoid vet mer om det där. :P

Men ja, slutsatsen är att vi kommer att säga till när valparna går att rolla och så kommer det där händelserollet att äga rum med. Sen får valparna springa omkring på Qu's revir som de vill. :3 typ.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 01:49

Alltså, med tanke på att det inte direkt skulle vara något roll där valparna skulle vara med i eftersom de är så unga utan snarare bara ett långt samlingsinlägg där allt står, och även med tanke på de problem jag har med inspirationen för tillfället som gör mig väldigt seg på att svara på roll osv så skulle jag egentligen säga att de skulle kunna börja rollas nu så att folk inte förlorar peppen. Jag menar, det där inlägget kan jag ju skriva när som helst, om det nu ens behöver skrivas, kan ju beskriva vad som hände osv, inte nu dock, på tok för hög på socker och trött och irriterad xD
Och flockmötet behöver inte alls avslutas innan de kan börja rollas, vi vet redan i stort sett vad som händer, och jag vet exakt vad Zoid gör och varför och när han hittar valparna, så jag säger då att det är ok, spelar ingen roll för mig, för det kommer då inte röra om min tidslinje, för har den redan utstakad.
Jag vill höra vad Bellz tycker, men för mig är det okej, mest med hänsyn till att ni inte ska behöva drabbas av mina inspirationsproblem ^^ kan dock säga att valparna endast kommer få rollas inom reviret till en början, iaf Numoorislätten/Ken-yak som mest, för Zoid kommer väll vara lite smått överbeskyddande efter allt han redan mist, he...he...
Vi kan ju ta ett roll, nån gång om ett tag, ha dock översyn med min seghet isf, men för att efter det kommer han nog tillåta dem att få gå lite längre, men ge dem en lektion i försiktighet osv, haha, nej jag vet inte, man vet aldrig med Zoid, inte ens jag så det blir intressant ^^ och nu känner jag att jag har skrivit väldigt långt och bör sluta då jag inte har något mer att nämna, som sagt, hög på socker och trött xD

EDIT: Btw, det där med att han har ''lite att göra'' när han lämnar valparna och innan han hittar dem låter som att han medvetet valde att vara frånvarande xD haha, tänkte bara klargöra att han blev kallad på av Damon, eller ja, inte han specifikt, men som den kinda oförklarliga bromance de har så kände han att han verkligen måste ta sig dit och se vad som var fel, och då Zoid redan är trött och blåslagen efter kriget endast timmar tidigare så tar det krafterna ur honom helt att hjälpa Leale (som i sig halvt dödar honom med sin kraft ofrivilligt), vilket resulterar i att han inte orkar ta sig hemåt, och till en början till och med glömmer bort dem ett tag pga den ganska överväldigande bristen på energi osv, så, det var allt 8D
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 12:23

Det låter bra för mig.
Sitter bara här och är inte riktigt nöjd över Mistral.
Men ja, för mig går det bra att börja rolla med valparna. :)
För jag själv har sååååå lääääänge velat börja utveckla Mist. <3
Zephyr
Zephyr 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 14:13

Kan vi inte starta ett valproll på en gång? :)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 14:18

Kan kan vi väll, men som sagt, med risk att jag kan vara rätt seg vid vissa tillfällen.
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 14:37

Nu har Mist ett utseende jag är nöjd med. ^^
Zephyr
Zephyr 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 14:45

Om du inte vill/känner för mycket press så behöver du ju inte vara med Zara :)
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.    sön 26 aug 2012, 18:32

Jo det vill jag, men vi behöver ju inte köra någon stenfast ordning så om jag väl blir seg så kan ni rolla vidare, jag tror inte att farsgubben är intressant hur länge som helst ändå xD haha, nej men, mer som att han är närvarande och ligger och kollar på dem när de leker osv, kanske infogar nått då och då ^^ hur låter det??
 
[Avslutat] Zoid/Hina-valpar söker spelare.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Cool flicka söker ny spelare
» [AVSLUTAT] Asami (söker ny spelare) - Wami x Lihai
» [Avslutat] Wami söker ny spelare
» [Avslutat] ~ León valp söker ny spelare ~
» [Avslutat] Lotus av Kiga söker ny spelare!
Hoppa till annat forum: