Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Adoptera Laali-valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Adoptera Laali-valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Adoptera Laali-valpar

Gå ner 
+7
Ekon-Erik
Vasilisa
Leutwin
Poppel
Dathomir
Iridonia
Laali
11 posters
FörfattareMeddelande
Laali
Laali 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Adoptera Laali-valpar    mån 15 aug 2022, 23:49

Hade tänkt vänta tills det kanske var lite färre valptrådar igång, men det verkar inte vara något slut i sikte på antalet valpar ingen har plats till, så här är en till tråd med valpar ingen har plats till Rawr hands left

Under det senaste Norrskenseventet fick min karaktär Laali valpar, och tre av dessa finns nu att adoptera. Alla tre har redan vissa saker förutbestämt — så som namn, kön och utseende — och spelas som NPC-karaktärer tills dess att de blivit adopterade. Detta är alltså mer en adoptionstråd av halvfärdiga karaktärer snarare än en "gör en ny valp från grunden" tråd.

För spelare:

  • Det är inte först i kvarn som gäller, utan är fritt fram att anmäla intresse även om andra också redan gjort det! Jag kommer sedan ta hjälp av Älg för att ta beslut kring valpspelare.
  • Du måste inte ha plats i karaktärslistan exakt just nu då valparna inte adopteras ut omedelbums, men vi behöver få veta att du har plats på gång så att valpen inte blir liggande i limbo för alltid.
  • Fundera innan du ansöker så att du faktiskt vill göra något av karaktären du adopterar, och det inte bara är utseendet / bilden du vill ha.
  • Om en valp adopteras och sedan direkt blir liggande att damma eller dödas/utvandras/npcas snabbt utan att kännas som att den fått en chans så har jag och Älg rätt att istället ta tillbaks karaktären och adoptera den vidare för en andra chans.




Lite om föräldrarna:


  • Laali [Se Profil]
  • Laali är en renrasig Fakarg på 67cm i manke. Hon är en lurig filur som är expert på att samla information, lägga näsan i blöt och befinna sig där man minst vill ha henne. Hon har deltagit i flera större händelser runtom Numoori, och har legat bakom såväl bedrägerier som mord. Hon är fräck och sarkastisk, men även intelligent och vet när det är bättre att ligga lågt eller fly.
  • Laalis krafter: Negerande kraftfält (stänger av andras krafter) och Växter.
  • Vanligaste krafterna i släkten: Växter, Vind, Snabbhet, Osynlighet, Helande och Kraftfält (fysiska och psykiska av olika slag).



  • Mikaele (NPC)
  • Mikaele är en renrasig Drakarg på 70cm i manke. Han har bevingad släkt, men föddes själv utan vingar. En friströvare, byteshandlare och allt-i-allo som tagit sig an diverse arbeten där han kunnat. Han är social och har lätt att knyta kontakt med andra, och känner nästan alltid någon som känner någon som känner en annan när man behöver något. Han har kvick humor, säger inte nej till utmaningar och är mycket envis.
  • Mikaeles krafter: Sten och Teleportering
  • Vanligaste krafterna i släkten: Vind, Eld, Rök, Sten, Snabbhet och Teleportering.




Om valparna:
Laali födde sex valpar, men endast fyra överlevde sina första dygn. Valparna föddes i samband med det senaste Norrskenseventet, nästan omedelbart efter att Laali anlänt i Civitas och återförenats med Mikaele. De första veckorna i valparnas liv spenderades i ett lånat rum av en vän till en vän till Mikaele i stadens lägsta delar, väldigt nära en av portarna. Så snart som valparna var gamla nog att börja äta fast föda så tog Laali och Mikaele med sig valparna till Skuggfall, där Mikaele passade dem medan Laali var iväg på möte. När Laali återvände så överlämnades valparna till flocken Qu, och har därefter tagits med till Qu's revir i Byoomi där de nu växer upp som adoptivbarn till Sirocco och Ökker.

Hur mycket av Laali och Mikaele som valparna minns lämnas upp till spelarna. Det är exempelvis fritt fram att ärva personlighetsdrag av dem, även om de var små när de överlämnades till Qu. När valparna blivit äldre, och Laali och Mikaele är färdiga med det uppdrag de fått att utföra, så kommer valparna (och de spelare som då adopterat dem) få chansen att välja om de vill stanna i Qu eller följa med sina ursprungliga föräldrar istället.

  • Valparna är korsningar mellan Fakarg och Drakarg (50/50).
  • De har inga bestämda krafter. Det blir alltså upp till den som adopterar karaktären att välja vilka krafter den vill ha, baserat på föräldrarna och deras raser.
  • Deras mankhöjd kommer ligga mellan 60-70cm som vuxna. Exakt höjd som vuxen lämnas upp till spelarna.
  • Deras vingar är kortare och elliptiska till formen: D.v.s, de kan lyfta snabbt direkt från stillastående och är relativt akrobatiska i luften, men de måste slå mycket med vingarna för att hålla sig flygande och kan inte glidflyga långa sträckor.
  • Deras fjäll är mjuka och flexibla. Det är alltså inte hårda pansar som förhindrar deras rörelser. Tänk en smidig ödlas hud istället för sköldpaddsskal.
  • Valparnas personligheter är endast vagt beskrivna för att kunna spelas som NPCs tills de adopterats. Det är fritt fram att låta deras personligheter utvecklas och ändras av de spelare som sedan adopterar dem.




Mato
"Mask"
  • Spelas av Älg, [Se Profil för info]
  • Hane
  • Mato är en avlång busunge som gärna hittar på hyss. Han har ärvt krafterna Negerande kraftfält och Teleportering.




Närhi
"Nötskrika"
  • Adopterbar
  • Hona
  • Närhi har ärvt Laalis mer normalt vargformade kropp, och även Laalis korta svans. Hon har fjäll på nosryggen och över ögonen, på framsidan av sina överarmar och axlar, och hennes bakben är fjällklädda från knäet och neråt. Hon har två korta horn i pannan, precis framför öronen. Hon har också ärvt lite längre päls i nacken och på baksidan av frambenen efter Mikaele. Mellan vingarna är hennes rygg klädd av fjädrar, och ovanför svansen har hon en fågelstjärt med blårandiga stjärtfjädrar. Hon har även några blårandiga fjädrar på sina vingar (ett arv från sin nötskrika-färgade mormor). Hennes färger är en blandning av båda föräldrarnas, med brunsvartare framkropp och vitare bakkropp, och hennes ögon är gula.
  • Närhi är en busig valp som gärna retas, men hellre flyr än fäktar. Hon är den kvickaste flygaren i kullen eftersom att hon inte är lika avlång som sina syskon och därför väger mindre, något hon gärna drar nytta av.





Hilleri
"Iller"
  • Adopterad av Embla, [Se Profil]
  • Hona
  • Hilleri har ärvt sin pappas väldigt avlånga kropp och lite kortare ben. Hon har fjäll på framsidan av alla benen, men tassarna och baksidan av benen är pälsklädda. Hennes svans är övervägande fjällig likt faderns, men är inte lika lång. Ovansidan av svansen kläs av fjädrar, vilka bildar en fjädervippa från svanstippen. Hon har även längre fjädrar runt svansroten som ligger ut över svansen i en kort styrstjärt. Hennes rygg är också fjäderklädd mellan vingarna. Från baksidan av huvudet har hon två korta, raka horn. Hennes färger är en blandning av båda föräldrarnas i ett mönster som påminner mycket om en illers, och hennes ögon är gula. Fjäderpennorna på undersidan av hennes vingar är också något gråare jämfört med syskonens.
  • Hilleri är en social och busig valp. På grund av sin väldigt avlånga kropp har hon lite svårare för flygning än systern Närhi, men gör upp för det genom att inte vara rädd för att brottas och stångas om det behövs.





Varikset
"Corvid"
  • Adopterad av Cat, [Se Profil]
  • Hane
  • Varikset, eller bara Varik, är inte lika avlång som systern Hilleri eller brodern Mato, men han har lite längre kropp och hals än en vanlig varg. Han har ärvt sin faders långa fjälliga svans, och på ovansidan av svansen växer en kam av päls som bildar en långhårig plym från svanstippen. Han har även fjäll på framsidan av frambenen och axlarna, och längre päls på baksidan av frambenen. Han har två långa raka horn som växer ut från baksidan av huvudet. Mellan vingarna är hans rygg klädd av fjädrar, som fortsätter ut över hans gump och svansrot. Fjädrarna är dock inte långa nog för att bilda en hel styrstjärt. Han har ärvt färger endast från sin moder, med undantag för ögonen som är orangea likt faderns.
  • Varikset är den tystare valpen i kullen, men han lyssnar på allt som sägs och utnyttjar det han hört. Han är även tyngst av syskonen, delvis på grund av sin långa svans, vilket gör att han oftast vinner fysiska bråk även om han sällan startar dem. Den långa svansen gör honom också något ostyrig i luften.





Och det var det! Valparna kommer som sagt inte adopteras ut omedelbart, för att ge fler chansen att fundera och eventuellt anmäla intresse om de vill.

Då dessa redan innan jag lagt ut tråden verkat väldigt populära i chatter så vill jag på förhand be att ni som anmäler intresse är införstådda med att det inte är säkert att alla kommer få en valp (då de bara är tre stycken). Jag är väldigt glad att så många gillat designerna i Discord, och hoppas att ingen blir för besviken när jag och Älg behöver ta det svåra beslutet att välja spelare <3 Om intresset här blir väldigt högt så kanske det får råka bli en till kull efter Laali senare, om ingen har hunnit döda henne först ;) (men inga löften <3)

Fridens liljor~ :flower4:
/Kreft och Älg

_________________

Allt har ett pris

Lojalitet likaså

Iridonia
Iridonia 
NPC 

Spelas av : Zoey | NPC


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    mån 15 aug 2022, 23:54

Jag är väldigt intresserad av Närhi men även Hilleri, gillar bådas personligheter jättemycket! <3 Så skulle bli glad oavsett vilken om jag får möjligheten! Men lycka till alla som ansöker!

Med Närhi känns det som att kraften osynlighet hade passat som hon kan använda för spela massa spratt och möjligtvis negerande kraftfält som sin mor.

Hilleri känner som växter och sten hade varit roligt då jag tycker det verkar passa hennes personlighet.


Senast ändrad av Iridonia den tis 16 aug 2022, 00:18, ändrad totalt 1 gång
Dathomir
Dathomir 
Stjärnkrigare 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tis 16 aug 2022, 00:04

Jag är verkligen intresserad av Varikset. Gillar hans utseende och även vad du skrivit om hans personlighet. Jag fick den känslan av att se bilden första gången att han såg lite tystlåten ut men som att det ständigt pågår någonting innanför pannbenet. Samlar på information som han sedan använder som det passar. Gillar att han är ostadig flygare vilket gör att han kanske är lite mer envis än de andra då han kämpar lite mer. Kanske negerande kraftfält för att busa genom att stänga av andras krafter. Eller kraftfält som gör att andras krafter inte biter på honom. Osynlighet är spännande med. Mycket potential. Han verkar vara en väldigt spännande karaktär. <3


Senast ändrad av Dathomir den tis 16 aug 2022, 00:37, ändrad totalt 1 gång
Poppel
Poppel 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tis 16 aug 2022, 00:07

Känner att Varikset ropar mitt namn Eye sparkle
Tänker mig honom än så länge som en liten tyst men lagom busig valp, som kan flaxa lite vingligt i luften och teleportera sig framåt när han och syskonen flyger maraton*dålig förlorare* Tror även han kanske ska få Snabbhet så att han kan röra sig rätt snabbt på marken. Gillar även att lyssna på drama så han kan använda sig av utpressning när det passar honom Sip Han kan vara en riktig skvallerbytta om det gynnar honom i längden. Hur han blir som äldre återstår att se.
Leutwin
Leutwin 
 

Spelas av : Dick


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tis 16 aug 2022, 02:09

Skulle vilja lämna intresse för Närhi. Gillar karaktärens utseende och personlighet + att det skulle vara roligt att rollspela en hona då jag oftast skapar hanar om jag skapar själv.

Skulle kunna tänka mig att snabbhet skulle passa henne generellt. Tillsammans med teleportering vilket inte direkt är av någon specifik anledning.
En glad, sprallig och busig individ som kan prata stort men när det escalerarar eller blir för riktigt så är hon riktigt duktig på att hitta på ursäkter för att snabbt komma undan slagsmål eller dylikt.
Majoriteten av tiden är hon dock bara glad och sprallig.

De är alla fina karaktärs-koncept, men gillar speciellt Närhi med de ljus-blåa färgfläckarna
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tis 16 aug 2022, 10:28

Redan två som har ansökt om Varikset men tänker att jag slänger ut (in?) en intresseanmälan ändå.

Har redan börjat fundera lite på hur han ska bete sig som äldre och tänker väl att han är tystlåten för att han anser att det gynnar honom. Genom det så kan han få fram mer om den andre och därmed utnyttja det till hans egen vinning. Inte ond direkt, men ganska luring ändå. Det är väl det jag har just nu... skulle även vilja se honom växa upp i Qu, eller åtminstone spendera längre tid där då jag inte har någon karaktär i Qu än! Har inte hunnit fundera på kraft än men tänker sten och växter kanske hade varit roligt att spela på, att då ärva en kraft från mor och far. Men som sagt detta är bara en liten idé!
Ekon-Erik
Ekon-Erik 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tis 16 aug 2022, 14:21

Om detta händer om 100år vill jag ha Närhi : ))

Får väl se om jag har plats men ja...

Tänkte om jag, mot all förmodan och trolighet, har plats så skulle jag tänka mig att hon skulle ha Negerande Kraftfält, och som andra kraft antingen osynlighet(har alltid velat spela på det) eller Teleportation.

Hur hon slutar upp får vi se med uppväxten, men hon ska vara dryg som fan, men inte på ett medvetet elakt sätt. Mer att hon lätt blir för mycket, och inte riktigt inser varför andra tycker att hon är jobbig

Det var allt, detta kommer troligen inte hända för mig, men tänkte att jag kan väl försöka : )
Lurlei
Lurlei 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tis 16 aug 2022, 15:10

Eftersom jag ser att ingen annan kan tygla sig tänker inte jag försöka tygla mig heller så eh, jag är intresserad av både Hilleri och Varikset 🙃

Hilleri har jag velat ha sen första designen men måste säga att jag brinner för Variksets personlighet och mindre bra flygförmåga så han skulle va no 1 choice.
Vill ha en slug, edgy boi som påminner mkt om mor sin, samlar info o utpressar med den  Sip

EDIT:
Karaktärsidé Hilleri 
Krafter: Eld och Rök 
Personlighet: Busig och social men också ibland lite bråkig och strulig, lägger gärna dövörat till mot sina stackars pappor och hamnar ofta i trubbel. Hetsar hemskt gärna småkusinerna till att begå dumheter. Kan både munhuggas och brottas lika skickligt och gör det med varierande nivå av självkontroll. Har kort stubin runt vissa känsliga punkter, speciellt hennes lite sämre flygförmåga, och kan bli väldigt arg på sig själv när det inte går bra och på andra som påpekar det. Spottar ibland eld/fnyser ut rök av misstag då hon blir förargad, rökfnys leder ofta till hostanfall som bara gör henne argare och det blir en feedbackloop av det hela. Använder gärna vingarna för att hoppa längre och glidflyga och tycker om den känslan, men kan vara lite självmedveten o gör det helst inte runt andra för vill inte att de ska tro att hon försökt flyg-flyga och misslyckats. 
Kan se henne vara lite extra bråkig mot Närhi pga avis på hennes flygförmåga, men tror hennes sociala och busiga sida gör att hon överlag kommer bra överens med alla andra valpar i flocken även om hon är mkt nöjd över rollen som äldre lite cool kusin till Humbra-ungarna så är kanske inte hundra procent jämlik i sin attityd mot de yngre.


Senast ändrad av Lurlei den tis 20 sep 2022, 11:48, ändrad totalt 3 gånger
Laali
Laali 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    sön 11 sep 2022, 17:06

Hallå hallå alla glada Rawr
Roligt att se så många intresserade av den här små fladderfäna! <3

Efter lite överläggande har jag med hjälp av Älg nu bestämt att valparna inte måste adopteras ut exakt samtidigt. På så vis behöver inte beslutet om individuella valpar vänta tills alla syskonen är redo, och det ger samtidigt lite mer flexibel tid till de som vill ansöka men kanske inte har plats exakt just nu c:



Eftersom att så många ansökte om Varikset så har vi tagit beslut om honom först. Det blir Cat som kommer spela honom! Vi ser fram emot att få se din allra första karaktär i Qu, Cat! :D



Diskussion pågår kring Hilleri, men för att inte stressa involverade så återkommer vi med beslut kring henne senare <3



Det betyder att det just nu är Närhi kvar som vi inte har påbörjar någon diskussion kring ännu, och som vi kommer dröja lite mer med för att ge mer tid till intresserade. Är man intresserad av den här kullen och Närhi är det alltså fritt fram fortfarande att ansöka om henne <3

Fridens liljor~ :flower4:
/Kreft och Älg

_________________

Allt har ett pris

Lojalitet likaså

Felicity
Felicity 
 

Spelas av : Zoey


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    sön 23 okt 2022, 15:08

Jag tar tillbaka min ansökan för Närhi och Hilleri.
Laali
Laali 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    ons 09 nov 2022, 09:03

Hellå hellååå folks! En liten uppdatering här :D

Vi har tagit beslut om Hilleri, som kommer spelas av Embla! Vi ser fram emot att få ha med dig i Qu så snart som du får plats för henne <3

Hilleri kommer fortsätta att spelas som NPC tills dess att Embla har möjlighet att skapa henne. Det finns lite mer uppdaterad info om henne i Emblas inlägg ovan, med bl.a. vilka krafter hon fått och mer utförlig personlighet att utgå från för syskon och flocken.



Vi har fortfarande inte påbörjat någon diskussion kring Närhi ännu, så hon är fortfarande öppen att ansöka om. Eftersom att detta medvetet fått ta lite tid nu när alla har mycket att göra under hösten, så får ni som är intresserade av Närhi gärna skicka igen här i tråden så vi vet vilka som fortfarande är intresserade eller inte <3


Hoppas alla har det bra ute i höstmörkret!
Fridens liljor~ :flower4:
/Kreft och Älg

_________________

Allt har ett pris

Lojalitet likaså

Leutwin
Leutwin 
 

Spelas av : Dick


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tor 10 nov 2022, 01:03

Har fortfarande intresse och plats för Närhi.
Copy-pastar meddelandet från första inlägget så att det slipps skrolla etc  leggy

Meddelandet:
Dicentra
Dicentra 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    tor 10 nov 2022, 21:55

Bekräftar fortsatt intresse, med fortsatt bristande plats leggy

Fortsatt lycka till~  Glad
Devaron
Devaron 
Crew
Stjärnkrigare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Adoptera Laali-valpar    lör 20 jan 2024, 13:23

Har aldrig förut varit intresserad av att spela en bevingad karaktär, men Närhi har lyckats nästla sig in i och fastna i min hjärna på sistone. Har tänkt över det här rätt länge, och nu känner jag att jag har ett ganska konkret karaktärskoncept till henne också, så här kommer en ansökan för att få spela henne.
Har plats i listan (fick fullt, men har karaktärer på väg ut inom kort) och är inne i ett litet generationsskifte med mina karaktärer, så är generellt mest pepp på de yngre.
Här kommer i alla fall min personlighetsskiss på henne  leggy

Karaktärskoncept för Närhi.
Personlighet: Kvick, retsam, busig, tävlingsinriktad, lite otålig med för mycket energi i kroppen. Hon älskar att retas och tävla på alla de möjliga vis och kan inte riktigt hjälpa att ta tillvara på eller skapa tillfällen för det. Gillar att tillämpa hit and fly när hon retas, eftersom hon inte är så bra på att brottas så tar hon hellre till luften och håller sig utom räckhåll. Har svårt för att sitta still och hatar att vara uttråkad, så har nästan alltid något på gång. Har sedan ung ålder lagt ner mycket tid på sin flygträning och har lyckats bli rätt bra på det nu i tonåren. Inte jätteuthållig men snabb och akrobatisk. Skryter gärna både direkt och indirekt framför syskonen om sin flygförmåga. I grund och botten är hon faktiskt rätt snäll men har på grund av sin naturliga retsamhet ibland svårt att knyta an vänskaper och liknande. Hon älskar sin flock och familj även om hon sällan visar det, men skulle ställa upp utan tvekan om någon av dem var i trubbel, med en och en annan retsam gliring efteråt.
Tanken är att hon som vuxen till slut kanske hittar något hon blir väldigt passionerad över och kan sänka mycket av sin tid i och på så vis kanske lugna ner sig något, men det skulle framtiden få utvisa. Vill nog komma ut och se världen lite, så kanske en roll i flocken som transportör eller så.
Krafter: Nästan säker på Vind som en kraft, då jag tror den skulle vara rolig att spela på med en bevingad karaktär mot för en markbunden. Andra kraft är jag inte säker på, kanske något som hon inte alls är intresserad att lägga ner tid på att lära sig. Kanske Rök, som då blir lite svår att använda utan en värmebaserad kraft, eller Helande, Sten eller något sånt som hon inte kommer anse är särskilt användbart.
 
Adoptera Laali-valpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Främling [P - Laali]
» Paranoia [Laali]
» Laali | Tidslinje
» Solen går ner [Laali]
» Adoptera Kantarell
Hoppa till annat forum: