Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Taggarna utåt [Achak] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Taggarna utåt [Achak] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Taggarna utåt [Achak]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Trian
Trian 
 

Spelas av : Lux


InläggRubrik: Taggarna utåt [Achak]    ons 21 apr 2021, 15:37

Vissa dagar märktes det att Trian, trots sin storlek, var ung i sinnet. Alldeles för ung. Alldeles för impulsiv. Alldeles för varför-tänka-ett-steg-längre-när-man-kan-ha-kul? Trian hade på sin dagliga promenad stött på ett djur som han aldrig mött tidigare. Ett piggsvin. Sådana fanns inte i norr där han kom ifrån och trots att något inom honom sagt åt honom att vara vuxen och inte ge sig på den taggiga främlingen så var det exakt det han hade gjort, vilket han nu fick sota för. I nosen satt flertal långa piggar som guppade när han tog sig fram genom terrängen under ett irriterat muttrande.
     Han stannade upp, drog ner nosen i backen och försökte få bort piggarna med tassen för sjuhundrade gången, men lyckan var densamma som tidigare. Kanske kunde han flirta till sig hjälp från någon i flocken? Han fnös till och höjde huvudet igen, ruskade på det. Inte heller det hjälpte. Det var inte smärtan som var problemet, Trian bar på för mycket själslig smärta för att märka av den fysiska, utan det var snarare irriterande och sved. Plus, han visste flera stycken i flocken som inte skulle vänta med att fälla någon retsam kommentar.
     Trian fortsatte gå och fick plötsligt syn på Achak. Nykomlingen. Trian tyckte ärligt talat att det var rätt skönt att inte vara den nyaste i flocken längre. Achaks färger fascinerade Trian. Hela sitt liv hade han ju levt i tron om att vargar bara kunde vara grå, svarta eller bruna. Han blev fortfarande förvånad när han stötte på någon utanför den färgskalan. 
     "Hey, Achak!" ropade han för att påkalla hanens uppmärksamhet. Han travade fram till honom. Kanske kunde Achak hjälpa honom att sluta se ut som en igelkott i ansiktet?
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    tis 18 maj 2021, 15:36

Han hade inte varit i fästningen länge, och området omkring var fortfarande nytt och spännande för honom. Han och hans fäder hade vandrat runt hela Numoori, och landskapet de var i nu hade inte funnits då. Det kom lite som en chock att det kunde ha ändrat så mycket. Jordbävning hade någon sagt, gudarnas verk ifrån någon annan. Oavsett vad så fanns det något makalöst vackert hos stenarna som sköt emot skyn i stora taggar. Han älskade att gå mellan dem och följa de spjut-lika formationerna med blicken.
 Det fanns inte mycket annat här, bara sten och väldigt sparsamt med ogräs och ung mossa. Vinden talade mellan stenar och håligheter, och beroende på var man gick kunde man höra vatten viska med den. Han trivdes något enormt här.
 Trians stämma väckte honom ur sina funderingar och han höjde blicken för att nöta flockbroderns. Av vad han förstått var bergvargen också relativt ny i flocken, om än inte lika ny som han själv. Men trots att Achak bara varit där i några veckor så var det klart för honom att Trian gärna visade utåt en gladare sida än vad som kanske gömde sig på insidan. Flera nätter då han själv legat vaken under månen hade han hört brodern vakna ur stressade drömmar, eller smita ut för att få luft. Men ville han inte dela med sig än tänkte Achak inte heller pressa honom.
 När han såg de gråa hanen komma emot honom kunde han inte stoppa ett brett flin över läpparna och han kvävde ett skratt.
 "Det är inte till för att du ska försöka kyssa dem" flinade han retsamt. Förutom sina taggar så kunde piggsvin även vara rätt tjuriga om de blev hotade, själv hade han aldrig lyckats sticka sig på deras taggar, men som vandrare hade han mött på andra som varit lite för nyfikna för sitt eget bästa.
Trian
Trian 
 

Spelas av : Lux


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    mån 31 maj 2021, 13:05

Trian kunde inte låta bli att flina åt Achaks kommentar, trots att flinet sved. "Hey hey hey, döm mig inte. Vi alla vet att varje vargs största dröm är att hångla upp en sådan där taggboll. Andra är bara för fega för att testa. Nu har jag testat och... mja, jag har haft bättre kyssar i mitt liv" 
     Han fäste blicken i Achaks. Trians ljusblå glittrade av ung charm. "Plus, hade du varit i närheten hade jag sluppit den taggiga kyssen ey?" fyrade han av flirtigt. 
     "Har du något grymt tips på hur jag får bort dem? Alternativt att du drar loss dem. Jag har provat själv och det går verkligen inte" suckade han och satte sig tungt på baken. "För att göra det hela ännu värre så är jag sjukt hungrig också" klagade han med ett lågt, uppgivet skratt. "Hur ska jag kunna käka när jag ser ut som ett taggnylle liksom?"
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    mån 31 maj 2021, 13:19

"Jag är väl inte direkt kräsen, men jag vill nog ändå påstå att piggsvin inte står högt på min lista av varelser jag vill kyssa" flinade han brett. En varm kropp om kalla vinterkvällar var det inte ofta han tackat nej till. Inte lätt om man skulle vara kräsen på snöslätten eller, ännu värre, glaciären.
 "För sent för att veta nu, inte sant?" svarade han retsamt på den flirtiga frågan.
 "Svårt att kyssa någon som ser ut som om de har en igelkott till ansikte" han blinkade flirtigt med ena ögat.
 Han närmade sig Trian, noga med att inte komma för nära taggarna som stack ut lite hur som. Bergsvargen hade tur. Inte bara hade Achak tagit hand om liknande problem förut, hans telekinesi var av en någon enorm hjälp om man inte hade tassar som kunde greppa om saker. Men flockbrodern var uppenbarligen inte i någon egentlig fara, så han hade inte super bråttom att kasta sig över honom.
 "Så vad erbjuder du för att jag ska ta bort dem och inte berätta för alla att du ville släta av ett piggsvin?" inte egentligen en allvarlig fråga. Achak skulle hjälpa honom oavsett.
Trian
Trian 
 

Spelas av : Lux


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    mån 31 maj 2021, 13:40

Svårt att kyssa någon som ser ut som om de har en igelkott till ansikte. Trian uppskattade den flirtiga comebacken. Allt för många han stött på hade varit alldeles för grå och tråkiga. "Så, vad väntar du på? Hjälp till" flinade han och sträckte fram ansiktet mot Achak. 
     När Achak frågade vad Trian erbjöd så såg han först lite lurig ut. Hm, vad kunde han erbjuda? "Till mitt försvar, det var en sjukt snyggt piggsvin" sa han först dödsallvarligt innan han brast ut i ett kort skratt. "Men okej okej, du vill ha något i utbyte. Här trodde man att en flockbroder snällt skulle hjälpa en annan, men men okej" han blinkade med ena ögat. "Vad vill du ha? Jag är känd för att ge grymma massager? Eller så visar jag dig ett badställe jag hittade häromdagen? Det är ju sjukt varmt" Hans stora bergskropp var ju gjord för extrem kyla, inte Numooris klimat.
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    mån 31 maj 2021, 14:10

"Har du inte hört? Är du bra på något gör det aldrig gratis" tonen i rösten var retsam, men han motstod iallafall lusten att räcka ut tungan emot honom.
"Ett stycke helkropps massage hm?" flinet breddades på mer och det glimtade till i ögat.
"deal"
  Försiktigt inspekterade han hur de satt, fastkörda i läppar, tandkött, och visa säkerligen helt igenom huden på ställen. Trian skulle inte tycka om att få de utdragna, så mycket kunde Achak lova.
 "Jag ska vara så försiktig jag kan" hummande han tankfullt, och sneglade upp för att möta hans blick.
 "Men det måste ha varit en väldigt aggressiv hångel session" ett nytt litet flin på läpparna innan han kände på några av taggarna med kraften. Studerade Trian reaktion innan han började metodiskt ta bort några, utan att fysiskt röra en enda.
 "Du får väl skrika eller nåt om du vill ha en paus" han fnös lätt, men inte för roat.
 "Vi kanske skulle ha haft ett safe word" kommenterade han efter att ha dragit ut några och väntade på att Bergsvargen skulle sluta grimasera så illa så han kunde fortsätta.
Trian
Trian 
 

Spelas av : Lux


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    tis 01 jun 2021, 10:08

Trian grimaserade illa när Achak började dra ut taggarna med sin kraft. Samtidigt var fysisk smärta något som Trian nästintill uppskattade. Han föredrog den faktiska, konkreta känslan av smärta före den mentala, emotionella smärta han alltid bar på. Han spände sig dock i hela kroppen när Achak lyckades få ut en tagg som penetrerat hans tandkött. 
     "Safe word hade varit bra" flåsade han till. "Men vem gillar vanilj, hm?" 
     Tillslut var taggarna utdragna och Trians mun löddrade av saliv och blod. Smärtan hade varit fruktansvärd på slutet och hans tunga hängde nu långt utanför hans mun i ett försök att svalka den stora kroppen. 
     "Erkänn att du blir sjukt attraherad av mig just nu" kunde han dock inte låta bli att flina fram där han stod dregglig och flåsande. "Kan vi dra till det där badstället jag snackade om? Jag tänker spabad plus massage, är inte det en grym betalning?"
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    ons 02 jun 2021, 17:35

Flinet drog stort på hans läppar.
"Var jag så bra att jag får båda betalningarna?" rösten flirtigt retsam och han skrockade kort.
 "Det är nog den bästa komplimang jag fått" tragiskt kanske? Troligtvis. Blicken sökte över flockbroderns ansikte igen, vissa delar hade börjat svullna, och de skulle säkert behöva be Ayira om något för att kombatera svullnaden och eventuella infektioner. Kanske något som bedövade smärtan något. Men lite svalkande vatten skulle definitivt inte skada.
 "Visa vägen, Tagg" ett snett leende.
Trian
Trian 
 

Spelas av : Lux


InläggRubrik: Sv: Taggarna utåt [Achak]    tis 15 jun 2021, 20:42

Trians ansikte började helt klart svullna och han gav upp försöket till att stänga munnen. Tungan hängde blodig utanför munnen, men smärtan var... skön. Konkret. Gick att ta på. Skön.
     "Tagg? Nej kom igen, låter som ett smeknamn på en tönt" han skakade på huvudet med rynkad nos. "Du får komma med något bättre förslag" han log snett och började med lättsamhet gå mot badplatsen. 
     "Jag tror du kommer att komma på något bättre smeknamn efter massagen" Han blinkade flirtigt med ena ögat. "Komsi komsi"

[Avslutat]
 
Taggarna utåt [Achak]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Taggarna utåt [Maksim]
» Achak
» Ensam vandrare (Achak)
Hoppa till annat forum: