Vem är online | Totalt 191 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 191 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Malvado Död
Spelas av : Merran | Död
| Rubrik: Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) sön 11 dec 2011, 23:14 | |
| Blev lite inspirerad av Tafs tråd om våra onda sidor 8D Jag skulle vilja höra om alla sjuka och gulliga och sjukt gulliga saker ni gjorde när ni var mindre ^^ Kan börja med mig (:
När jag var yngre så brukade jag sno hela påsar med bullar mamma bakat och lagt i frysen. Jag la dem över min sänglampa så de skulle tina, sedan satt jag uppe på natten och åt dem. De som jag inte åt upp direkt la jag i en låda så de tinade tills nästa natt ^^ Mamma kom på mig då det saknades massa bullpåsar i frysen, men är fortfarande övertygad om att jag åt bullarna frysta, har fortfarande inte berättat om hur jag bar mig åt x)
Mina föräldrar har även hittat en hönökaka under min madrass. Historien bakom det är som följer; jag var väl ca 10 år. Jag hade gjort en macka på kvällen och tog ner till mitt rum. Av nån anledning trodde jag att mina föräldrar skulle bli arga för att jag åt i min säng, så när jag hörde att de kom ner för trappan så la jag den under min säng men glömde sedan av den!
Jag och min kompis brukade göra olika "röror" när vi va små. Typ kakao, ägg, socker, smör etcetera. Vi ville inte bli påkomna med detta, men en gång tappade vi lite av denna geggamoja på mattan. Så vi vände på mattan. Problemet var bara att lappen på mattan syntes ju då tydligt, samt att den var otroligt ren (vi hade ju hundar på den här tiden som hårade ner allt och alla). Till råga på allt så ljög jag och min kompis mina föräldrar rakt upp i ansiktena. x')
Det va allt jag kunde minnas nu, kommer säkert på mer sen (: |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) sön 11 dec 2011, 23:30 | |
| HAHA! Det där med att baka ihop lite bais kommer jag själv ihåg som liten... Jag och min kompis brukade läsa harry potter böcker tillsammans och hade en harry potter klubb hemma hos henne. Sen kom vi på egna recept och gjorde något som liknade chokladbollar men va slemmiga av äggen vi använde och smakade... illa. Vi kallade dom för baskeliskens ägg och dela ut receptet i skolan.
En annan sak vi även gjorde var att springa nere i våran källare. Finns inga fönster där och en jätte lång korridor, så vi brukade släcka lyset där och försöka hitta varandra i mörkret. Min kompis, Felicia, sprang rakt in i en "el låda" eller vad det heter och skar sig i pannan och fick en enorm bula. Men vi gav inte upp, redan nästa kväll gjorde vi samma sak och jag gick rakt in i en dörr och börja blöda näsblod... Sen ljög vi för våra mammor och sa att det var några tjejer som slog oss... heh.
En gång när jag kanske var runt 8 år skulle vi gå tips runda som för övrigt tog hela dan att gå ville jag verkligen inte va med. Så när jag gått med min grupp ett tag kom en motorcykel förbi så jag stannade och kollade (fråga inte varför), så min grupp försvann. Jag började gråta och gick till lärarna. Men eftersom jag inte ville va med ljög jag om att han på motorcykeln försökt få med mig och en massa andra grejer! och dom fråga hur han såg ut... Jag sa att han hade en lapp för ena ögat och ett ärr på kinden och jag vet inte vad! xD skrattar åt det än idag, fast lärarna ringde dit polis och min mamma.. -dom vet fortfarande inte att det var/är en lögn-
På fritids sprang jag och en kille in i varann så vi båda fick enorma bulor i skallen, sen sa vi till fritidslärarna att några från högstadiet på en annan skola hade slagit oss. Bara för att våra mammor skulle hämta oss tidigare, sen slapp vi fritids i cirka 3 veckor. Även skolan slapp vi gå till på ett tag då vi va så "rädda"...
Sen så var jag kompis med två personer, ena hette Unni andra Elin, och den här Elin hade vart dryg/elak emot oss så vi ville vara elaka tillbaka. Så min smarta storasyster kom på en jätte bra idé tyckte vi... Vi gick ut med Unnis hund, som bajsa, plocka upp bajset med en påse, skrev en lapp som löd "stoppa ner handen och njut.." senare så la vi påsen och lappen i hennes brevlåda. Notera att påsen var knyten. Elins mamma öppna då dörren och vi sprang fort ut genom porten, men shit vilket dilemma det vart och vi förnekade det jätte länge, vi fattade inte alls vad elins mamma mena... XD |
| Talathia Död
Spelas av : Eve | Död
| Rubrik: Sv: Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) mån 12 dec 2011, 13:43 | |
| Haha jag har också gjort geggor av mjöl och skit vi hade hemma. En gång la jag den på en myrstack utanför huset, för jag ville mata myrorna. Men sedan fick jag veta att myrorna snarare drunknade i min fina gegga :c
En annan grej som jag tyckte var roligt att göra var att "bada" i träsket vi hade ute i en fårhage bredvid vårt hus. Där hoppade jag och min kompis i och plaskade och rullade runt som jyckar. Vi blev dyngsura och leriga från topp till tå. Sedan sprang vi till mamma och var jätte glada. (Bildbevis finns! >8D ) Detta lerbad gjorde vi om några gånger, en gång tog jag med mig lillebrorsan också. Senare fick jag veta att vårat avloppsvatten rann ut där...
En gång hittade jag och några kompisar ett rådjursskelett (nästan komplett!), det tyckte vi var coolt så vi tog med alla benbitar hem i en påse till mamma som fick spader.
En annan gång så lekte jag och min kompis (samma kompis som badade lerbad med mig) dinosaurie, vi smög in i grannens fårhage (provisorisk med lågt staket), vi jagade fåren och låtsades de var våra byten, trängde in dem i ett hörn och skulle just fånga ett när de hoppade ut och sprang iväg på vägen långt åt helvete. 30 40 får!! Skamsna gick vi till grannen och bekände våra synder och hjälpte honom sedan samla in fåren och leda tillbaka dem. Sen var vi aldrig elaka mot fåren igen, för vi förstod att de blev stressade av våra dinosaurielekar.
Jag har nog gjort mer jävulskap, men kan inte komma på mer nu xD |
| Dyami Död
Spelas av : Loco | Död
| Rubrik: Sv: Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) fre 16 dec 2011, 20:44 | |
| Bara så här på rak arm kom jag på att jag råkade slå ut en framtand på min killkompis (vi var väl typ 5 år eller så) då vi lekte Zorro och fektades emd pinnar. Tur att de avr en mjölktand ;-)
Har säkerligen gjort en massa mer men just nu är jag för trött för att komma på något mer.
Eller ja en sak till. Smög in i hagen en sommardag då jag var kanske 4-6 år och la mig och gosade med vårt russ vi hade då. Så mysigt ;-) Hände allt emr efter det och ahr ett par riktigt fina bilder på det hos föräldrarna ;-) |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) | |
| |
| | Vad har ni gjort för småsjuka saker som yngre? :) | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |