| Our ways cross again [WIND] | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Tocho Död
Spelas av : Loco | Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 21:22 | |
| (Får joina detta roll :-) )
Mitri hade väckt honom mitt i natten, kommit och hetsat honom till att vakna och röra på sig. Hon hade talat om för honom om en syn där Wind var i faran. Hade inte kunnat säga vad som skulle hända men hon hade vetat vart han skulle. Med snabba steg rörde han sig fram mellan de döda träden som en svart skugga. De isande blå ögonen letade efter de tecken mitri hade sagt åt honom att kolla efter. Dimman låg rätt tät men han visste ändå ungefär vart han skulle. Tungan hände ur munnen på honom då han flåsade. Ansträngningen påverkade hans ännu inte fullt återhämtade kropp. Han hade just saktat in då ett yl nådde hans öron och han satte av igen i en halsbrytande hastighet. Doften av Mitri och en främmande varg kittlade hans nos och lika så den stinkande doften av björn och blod.
Tocho höll nästan på att springa rätt över björnkroppen då den dök upp i dimman och han följde snabbt blodspåret och doften till där Wind befann sig. Utan ett ord stegade han in och såg på de båda. Han riktade snabbt in sig på den gyllene hanen. Gick fram till denne, lade en tass på dennes skuldra och slöt ögonen. Teckena under hans ögon började glöda vagt då han sände över den helande energin till den skadade hanen. Han koncentrerade sig en lång stund utan att röra sig. Endast vaga andetag lämnade honom under denna stunden.
(hoppas detta svar är okej. Zodiac kan svara sedan Wind och så svarar jag igen en gång så ska han lämna turturduvorna ifred ;-) ) |
|
Zodiac Död
Spelas av : Bellz | Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 21:35 | |
| Mörker. Han slogs mot mörker. Inte längre mot monsterbesten utan mot tomheten i mörkret. Allt är tyst och dämpat. Som om han märker världen genom bomull. Sedan fyller doften av blod hans nos och det känns som att han ska kvävas. Det darrar till i nosen. I alla fall känns det som så. Det känns som att han faller. Men han vet inte hur länge han faller. Han fasar heller inte för stunden då hans kropp kommer slå i marken och krossas. Men sen tar allt stopp.(Det känns som att han faller när Wind drar honom till skyddet)
En lätt tyngd mot hans skuldra. Kroppsn fylls med en underlig känsla. Blodet pulserar inte längre ut ur hans kropp. Men smärtan stegrar för en stund. Han tjuter till och öppnar ögonen. Men för en stund ser han ingen ting. Han reser sig snabbt och slår ännu en gång huvudet i gropens tak. Sedan backar han snabbt undan från den främmande svarta hannen som bara dyker upp framför honom när synen kommer tillbaka. Öronen lägger sig mot nacken och han känner gropens vägg mot ryggen. Ryggen som inte längre smärtar. Smärtan är borta.
Då känner han hur utmattad han är. Frambenen viker sig under honom och han slår nästan hakan i marken. Den vassa glödande gula blicken möter ett par isande blå. En dov morrning, skapad ur disillusionen som han känner, lämnar strupen. Den gyllene pälsen glöder i ett matt ljus nu. Ett tecken på att hans energiförråd nästan är tömt. Han behöver solljus. Solenergi. Han släpper inte den isande blå blicken med sin egen gula blick. Morrningen har dött ut och han försöker få tillbaka kontrollen ur sig själv. Då är det en rörelse i ögonvrån som fångar hans uppmärksamhet och han vänder på huvudet och möter Wind's udda block. Han lyckas resa sig, trots liten kontroll över sin kropp, och haltar fram till henne och slickar henne över nosryggen. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 22:23 | |
| Tocho var inte riktigt med då hanen plötsligt reste sig upp och slår huvudet i taket. Denne backar in och beter sig hotfullt mot honom men Tocho satte sig bara ned och betraktade den andra. Han förstod att denne måste bli förvirrad att vakna upp så med e främmande som stod nästan över denne. Tocho betraktade denne lugnt med de isande blå ögonen och möter stadigt hanens blick. Plötsligt segade hanen ihop troligen av utmattning. Att hela någon tog även på deras krafter. denne morrade dovt åt honom och hur Tocho än ogillade det så tog han det lugnt. Det var en vän till Wind och han hade just helat dennes skador. Han reste sig upp då den andre reste sig upp.
Då hanen gick fram till wind och slickade henne på nosryggen förstod han hut det låg till. De hade troligen känslor för varandra. Han stod och såg på hanen och sedan vände han den isande blå blciken mot Wind. Gick fram till henne men med blciken fäst på hanen. Då han talade så sträckte han ut en tass och rörde lätt vid Winds framben. Samtidigt talade han med en djup men lugn stämma till hanen. " Wind är skadad och jag tänker hela hennes skador." Han lät den helande energin strömma in i henne och sedan lät han tassen åter sättas mot jordgolvet. Han såg på de två. Nickade kort åt de båda och vände sig om för att gå. Det han kommit för var avklarat och de skulle klara sig. Han behövdes inte längre just nu.
(Mysko svar men nu får Wind svara :-P) |
|
Wind Död
Spelas av : Emelie | Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 22:43 | |
| Hon visste inte hur allting hände, ena stunden var det bara hon och Zodiac där och nästa stund dök Tocho upp från ingenstans. Hon stirrade på sin ledare och nickade hastigt nästan fumligt till hälsning. hennes blick är stirrig, panikslaget, orolig smärtsamt ja en massa känslor speglas i hennes annars så varma vänliga ögon och tårarna fortsätter att bara rinna nerför kinderna. - Tocho?..
Hon hinner inte att säga något mer förrän hon ser att tocho lägger sin ena tass på Zodiacs rygg och det enda hon hör är tochos andetag, hon håller själv andan, hon står stilla rör sig inte en millimeter utan bara tittar på zodiac och tocho.
När Zodiac äntligen vaknar till liv och sätter sig upp och slår i huvudet i taket igen så tar hon några haltande steg emot honom och hon hörde hur han morrande åt Tocho. Hon stannar upp när Zodiac lyckats resa sig upp och gå emot henne. hon ler kärleksfullt emot honom när ahn slickar henne på nosryggen. Han morrande fortfarande lite hörde hon så hon slickar honom på nosryggen och ler mjukt trots smärtan, - Det är okej älskling, det där är min flockledare Tocho. Han räddade dig med sin helande kraft. Hon ser i ögonvrån att tocho går fram till henne och sträcker ut sin tass mot hennes sår, hon känenr en varm känsla i hela kroppen och ser på de båda hanarna. - jag mår bra, det är bara en skråma.
Hon ville undvika bråk, men hon anade att det var ingen ide att tjafsa så hon lät tocho få hela hennes skada och hon hade ju ont så nog var det inte en liten skråma. och hon möter Tochos isande blå blick. - tack så mycket Tocho, säger hon med respekt i rösten.
Hon ser efter tocho när han går iväg därifrån och sedan vänder hon sig till Zodiac. Hon såg att hans päls var matt, och de båda borde nog få i sig något för hon kände hungern slå till. - Zodiac? hur känner du dig älskling? |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 23:01 | |
| Han är fortfarande inte helt säker på vad som händer. Men det verkar som att den främmande hanen har helat honom. Det betyder alltså att Zodiac står i skuld till denne främling. Och han gillar inte att stå i skuld till någon. Han brukar mest få undan problemet genom att döda den han står i skuld till. Men Wind säger att denne främling är hennes flockledare. Ännu värre. Öronen ligger fortfarande mot nacken på honom. Inte ens när Wind slickar honom på nosryggen kan han slappna av. Han ser bara på den främmande hanen. Denne Tocho. Misstänksamhet är något Zodiac alltid haft mot allt och alla. Och varför skulle denne främmande hane hela honom? De känner inte varandra. Bad Wind honom att göra det? Morrandet ökar i strupen igen. Dör endast bort när han talar.
"Du helade mina skador. Jag är ingen medlem av din flock. Det är inget du behövt göra. Jag ogillar faktumet att jag nu står i skuld till dig. Och jag gillar inte att stå i skuld till någon". Det sista ordet sveper ut i vibrerande morrande. Zodiac har sedan länge glömd hur det är att tillhöra en gemenskap. Han har glömt tilliten man kan känna mot de som står närmast. De som skulle kunna kallas ens familj. Han har alltid bara haft sig själv att kämpa för. Han tänker inte stå i skuld till någon. Han är beredd att göra någonting åt det. Han är en ensam vandrare. Kämpar endast för sin överlevnad. Med Wind glömde han för en stund allt det där. Med Wind vet han inte vem han var. Han kan fortfarande inte förstå känslorna som nu tryckts undan inför ogillandet för denne svarta hane. Det är enklare för Zodiac att endast följa instinkterna och överlevnadsinstinkten. Att aldrig låta sig tryckas ner av någon. Han reser sig så gott det går och dominansen lyser åter i hans hållning. Den dominans han sedan ett tag tillbaka kastade bort för att han ville finna något. Minnen. Sedan fastnade han i det spåret. Fann inte vägen tillbaka. Denne Tocho väckte detta åter. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 23:13 | |
| Tocho hade tänkt att gå då hanens röst ljöd bakom honom och han vek bak öronen. Vände på huvudet och lyssnade till denne. 'Otacksamma hane' en besk tanke men än dock störde hanens sätt honom. Han vände sig helt om, höjde svansen i en dominant gest och lika så huvudet. Öronen var spetsade rakt mot hanen men inte på ett vänligt sätt. Han talade med en låg dämpad röst som vibrerade lite av ett tillbaka hållen morr. "Du.... Du var mig en otacksam typ... Jag gjorde inte detta för dig..." Han piskade till med svansen. Släppte inte hanen med blicken för en sekund. "Jag gjorde detta för Wind.. Hon tillhör min flock och betyder det att rädda livet på en sådan som du för att göra henne lycklig"
Han piskade till med svansen igen. Stod stelt och blängde på hanen. Han hade stor lust att banka lite vett i honom men lät bli. Hade jag just ansträngs sig för att hela honom skulle han inte slita upp nya skador. Dessutom verkade han ändå svag av de skador han just fått läkt. De mullrade långt nere i hans strupe och de ryckte i hans överläppar men han blottade inte tänderna. "Om DU vill orsaka Wind smärta igenom ett bråk så är det på ditt ansvar hane... " Han betonade ordet du noga. Han skulle inte backa undan från en sådan hane. Han var inte underlägsen en flockklös. Om hanen så gärna ville bråka så skulle nog Tocho kunna lära honom en läxa. Dock ville han inte starta ett bråk med en hane som Wind uppenbarligen hade känslor för. Hon var en del av hans flock, hans familj. Han ville itne orsaka henne smärta eller sorg. Ville inte att hon skulle måsta välja mellan flocken och en hane. "Om det är skulden som tynger ditt hjärta hane så ignorera den. Jag gjorde inte detta för dig.. Jag gjorde det för Wind" |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 12 maj 2012, 23:44 | |
| Zodiac ser på saker på ett sätt som säkert få förstår. Det är väl bara de som liksom han själv levt livet ensamma sedan valptiden som kan förstå. I alla fall på ett ungefär. Nog fanns det väl en tid då han var lycklig. Då han hade familjen omkring sig och en flock att leva i. En gemenskap. Sedan togs han därifrån. Skulle dödas. Men lyckades övertala dem att ta honom med sig. Varför han sen inte längre kunde minnas var han kom ifrån är fortfarande ett mysterium för honom. Det är fortfarande ett stort svart hål i hans minne. Trots att han nu minns var han kommer ifrån. Och en del av honom saknar nog faktiskt det där. Familjen. Systern. Föräldrarna som sedan länge är borta.
Den gula vassa blicken viker inte en tum. Han stirrar på den svarta hanen. Sänker inte sim hållning heller. Släpper inte på dominansen som kroppen lika gärna kunde skrika ut. Svansen hålls högt som alltid. Öronen har rest sig. Raggen ligger ännu vilande. Men man kan se ogillandet han känner för Tocho. Att denne helat honom för Wind's skull är heller ingen acceptabel ursäkt. Zodiac kan klara sig själv. Det har han alltid gjort. Han är ingen som behövs tas om hand om.
"Jag är fortfarande inte ditt ansvar". Säger han med iskall stämma. Han ignorerar utmattningen i kroppen. Han tar ett steg fram. Tänker inte acceptera att han är fast i den här gropen och denne Tocho spärrar vägen ut. Han kan heller inte låta bli att känna viss svartsjuka när Tocho talar om Wind's lycka. Även det är en känsla han inte är van vid. En känsla som skapar mer förvirring och triggar ogillandet och dominansen mer. Det är Zodiac som ska se till att Wind är lycklig. Men han tänker inte smöra för någon som gjort honom orätt. Inte ens om denne någon är hennes ledare. Zodiac är inte sådan. Han viker sig inte för någon. Han tänker inte se sig själv stå under någon annan. Han är ledare över sin envargsflock. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] fre 18 maj 2012, 13:33 | |
| Tocho blängde på den gyllene hanen och blotatde nu tänderna. Han lät ett dovt mullrande morr lämna strupen. Han började mena allvar nu mot denna hane. Ogilalde skarpt hans sätt fast han samtidigt kunde förstå denne då han var en total främling men samtidigt hade han helat dennes skador. Visst han kanske kände att han stod i skuld till Tocho men Tocho såg det inte så. Han hade bara helat den skadade för att han verkade betyda något för Wind.
Svansen piskade ilsket bakom honom och de tofs prydda öronen låg ilsket vikta bakåt. "Jag atr inget ansvar för dina handlingar hane... Men jag tar ansvar för min flocks känslor och lycka" Han piskade till med svansen. "Det verkar dock vara lönlöst att föröska resonera med dig" Raggen började resa sig på ahns rygg och den massiva svarta hanen stod för öppningen ut. "Lika lönlöst som att försöka avgöra detta i detta trånga utrymme. Då kommer definitivt Wind att hamna mitt i det hela och jag tänker inte utsätta henne för en sådan fara" Han piskade till med svansen och vände sig tvärt om och försvann ut ur skyddet. Väl utanför sade han med kalr och hög röst. "Kom ut om du vågar så ska vi avgöra detta en gång för alla" Utmaningen hördes tydligt i hans röst och även ett mått av hån i den. Han ville verkligen sätta denna hane på plats och visa för honom vart hans skuld låg. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] fre 18 maj 2012, 14:27 | |
| Såklart han inte vill utsätta Wind för fara. Men han tycker verkligen inte om att den här svarta hanen hånar honom. Verkar se ner på honom. Zodiac har ett rätt hett temperament. Och kanske värnar om sin stolthet lite väl mycket trots att han visar det på väldigt underliga sätt. Han morrar åt den svarta. Raggen är rest på hans nacke och rygg och den långa svansen ser dubbelt så stor ut. Han är inte sen med att följa efter den svarte ut. Trots att kroppen förlorat mycket energi. Och här i Döda skogen kan han inte lita på att solens energi ska hjälpa honom. För här finns bara dimma och mörker. Och hans päls glöder inte lika starkt längre. Man kan bara ana sig till en mjuk glöd. Men Zodiac tänker inte backa nu. Då kan han lika gärna kasta sin stolthet i sjön.
Han morrar åt Tocho. Öronen ligger slickade mot nacken och den vassa gula blicken är spänd i de isande blå. Svansen piskar irriterad bakom honom och hålls högt i klar dominans. Han tänker inte vika sig för denne hane. Om den svarte tror att han kan så får han trycka ner Zodiac. Men Zodiac tänker inte göra det lätt för honom. Och det är Zodiac som ska sätta den svarte på plats. Visa att han inte står i skuld till någon. Han tar flera steg närmare den svarte. "Kom an bara". Morrar han. |
|
Wind Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] lör 19 maj 2012, 15:23 | |
| Hon ser mellan Tocho och Zodiac och kunde inte förstå varför de började gräla om en liten småsak?. Hon öppnar munnen för att säga något men blir hela tiden avbruten medan de diskuterar om en massa saker. Hon suckar smått inombords och ruskar lite på huvudet, hon betraktar dem där hon sitter och hon känner att hon borde säga något, göra något. Men hon anande att båda är stolta och väldigt envisa av sig, så hur skulle hon avbryta det här onödiga grälet utan att hamna själv i konflikt?
Hon sitter kvar och funderar när Tochos och Zodiac morrande och röster hörs nu utanför gömstället. Hon känenr en kall kåre komma krypandes, hon ville inte att någon av dem hon bryr sig om skadar varandra. Hon reser sig snabbt upp och går ut från gömstället, hon ser hur de båda blänger och morrar åt varandra.
Hon suckade igen inombords och för att avleda dem från att attackera varandra så kastar hon en eldboll emellan dem (hon använder lite av sin kroppsvärme för att kasta den) och hon ser på dem. - Sluta! Det räcker båda två. Hennes röst är inte arg utan mer sorgsen allvarlig. hon sveper lite med svansen och hennes blick är vädjande; - Sluta med dessa dumheter, ni är inga små valpar utan två vuxna hanar. hon klipper lite med öronen och hennes blick vandrar mellan Zodiac och Tocho. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 18:58 | |
| Tocho stod och vägde på om han skulle göra första draget eller om han skulle invänta hanen. Han var inte den som slogs i onödan men nu verkade det som om det inte fanns något val. Just som han skulle börja röra sig mot den andre som flammade ett eldklot förbi mellan de båda och hans isande blå blick föl genast på Wind. Han piskade till med svansen då han hörde hennes ord.
Tocho drog djupt efter andan och sedan talade han med en låg mullrande röst till Wind. "Lägg dig inte i detta Wind.. Som du säger är detta mellan två vuxna hanar" Raggen var nu rest från nacken och ned över ryggen. Han vände åter blciken mot den andra hanen och möte hans gula blick.
Han piskade till med svansen. "Så... ska vi få de här dumheterna överstökade då?" Rösten var låg och mullrade av återhållna morrningar. Svansen piskade irriterat bakom honom och öronen låg vilande mot nacken, dock var hans hållning dominant och stolt. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 19:03 | |
| Eldklotet fick honom att vackla lite. Han kastar en snabb blick på Wind men hennes ord kan inte få honom att släppa det här. Han piskar argt till med den uppburrade svansen och raggen får honom att se något större ut än han är. Huvudet hålls högt och lika så svansen. Han tänker inte vika sig för den svarte. Det går inte. Han håller sin dominanta hållning och musklerna spelar under skinnet när han rör sig närmare den svarte.
"Är du rädd för att hugga?" Han försöker provocera den svarte. Han gillar att provocera fram en reaktion. En attack så han själv sedan kan få visa sin styrka. Han ignorerar tröttheten i kroppen. Han har ändå en del kvar att ge innan alla energi är uttömd. Huggtänderna är blottade och den vassa gula blicken hålls spänt fäst i de isblå. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 19:13 | |
| Tocho stod stadigt och betraktade kallt den andra hanen. De var ungefär jämnstora men frågan var vem av dom som var starkast. Han hade sin helade kraft till hjälp så han hade troligen ett övertag där. Svansen piskade till och då han hörde hanens ord gav han ifrån sig ett kort skratt. Inte vågade hugga. Han fnös åt honom.
"Jag kan i sådana fall fråga dig samma sak min vän" Hans röst var ironisk. "Om du nu är så het på ett slåss så kom igen då" Han hånade hanen. Om denne ville backa ner utan strid så skulle det inte gör Tocho något. Att strida var bara onödigt om man kunde undvika det. Han tänkte ännu inte avslöja vilken kraft förutom helande han hade. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 19:25 | |
| Hånet fungerar inte riktigt. Zodiac funderar kort om han ska gå emot sina principer och hugga först. Men denne Tocho ber om det. Zodiac tar flera steg närmare. Han koncentrerar den lilla solenergi han har kvar och fördelar dem i tänder och glor. Får dem att glöda lätt. Det får pälsen att helt tappa den fallna glöden. Zodiac flinar. Han vill slåss. Kroppen skriker ut det. Det var så länge sedan. Han morrar och tar sedan ett steg till som sluter upp mellanrummet mellan dem och sen hugger han. Om han inte gör det först så har han en känsla av att inget kommer hända. Denne Tocho verkar tro att han är så högfärdig och att allt fungerar på reson. Han behöver lära sig en läxa. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 19:33 | |
| Han såg hanen komma närmare och han rörde sig lite runt den andre. Då denne dock hugger efter honom så vred han lite på kroppen. Han såg även att den lilla glöd hanen hade i pälsen försvann och detta fick honom att ana att något var på gång. Något han inte visste vad. Han vred dock undan kroppen så hanens hugg inte skulle träffa några vitala delar om han träffade sedan slog han ut mot hanen med framtassen där det nu stack ut en ben kniv. Han siktade mot hanens sida men samtidigt ville han inte döda denne. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 19:57 | |
| [Fick pp.a lite här då. x3]
Hans käftar sluts om päls på Tocho's sida. Zodiac känner smaken av blod och lukten av bränt kött fyller nosen och han flinar tillfredställande. Men då känner han en genomträngande smärta under ena skuldran och han släpper sitt grepp samtidigt som han inte kan hålla tillbaka ett tjut av smärta. Han ökar avståndet mellan dem och morrar argt åt Tocho. Höger fram håller han ovan marken och det rinner blod från såret. Sen kastar han sig mot den svarte igen. Denna gången med både klor och tänder först. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 20:04 | |
| Tocho kände den brännande smärtan , ett mer dämpat tjut lämnade honom samtidigt som han kände att benkniven hittade sitt mål. Han kände också att den andre släppte och tjöt till av smärta och sedan backade undan från honom.
De isande blå ögonen betraktade hanen och han högg snabbt tag i bendolken och slungade den mot hanen då han åter anföll honom. Han sänkte sedan huvudet och inväntade den andres vikt mot honom. sänkte huvudet för att skydda ansiktet mot de annalkande klorna. Två vassa benbitar (som mindre horn) kom fram på hans huvud för han planerade att skalla Zodiac då denne var nära nog. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 20:11 | |
| Dolken Tocho kastar mot honom missar med en hårmån. Men den skär upp ett sår på halsen när den far förbi och det svider till. Han känner klor träffa sitt mål men försöker parera med huvudet då det växer ut horn på Tocho's huvud. De vill han inte bli träffad av. Men Tocho verkar planera att skalla honom och när dennes huvud skjuter fram rispar det upp sår på Zodiac's kind när han försöker vrida bort huvudet för att det inte ska träffa ögonen eller så. |
|
Wind Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 20:21 | |
| Hon hade hoppats att hennes vädjan skulle ha effekt på dem, men där hade hon fel. Hon ser mellan dem båda. Som två stridstjurar var dom, redo att puckla på varandra tills någon av dem skulle ge upp.
Hon piskar till med svansen och hon känner hur irritationen växa inom henne ännu mer. Hon reser sig upp och hon kunde ju inte använda eldbollen igen, hon ville inte skada dem.
Men hon visste att gå emellan dem skulle bara göra saken värre, hon stryker öronen smått bakåt och morrar till högt. - HEJ!!! DET RÄCKER NU!! Hennes röst är väldigt allvarlig med smått ilska i sig. - Jag tycker inte om att ni två bråkar, det gör ont i mig att se två jag verkligen bryr mig om och älskar bråkar. (hon ser Tocho som en bror..)
Hon respekterade dem båda men att se dem bråka, det gjorde så ont inom henne. Hon biter ihop käkarna och drar ett djupt andetag, och hennes irritation försvinner. Hon anade att det här var något de ville göra upp, men hon kunde inte sitta där och hålla tyst, och se dem skada varandra, det klarade hon inte av. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 20:47 | |
| Tocho hörde Wind men han reagerade inte på det. Han såg sin öppning då hanen vred lite på huvudet och omedvetet blottade strupen. Tocho tog sin chans och högg fast och med sin rena styrka så ryckte han omkull hanen och stod över honom. Han morrade dovt och höll fast hanen så pass hårt att han inte skulle ta sig lös men ändå inte hårt nog för att ta livet av honom. Han skulle stå här tills hanen insåg sig besegrad och lugnade ner sig.
(Lite PP men har tillstånd av Bellz att göra det) |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 20:53 | |
| Han känner käftar som sluts om hans strupe och trycket som får hans kropp att slå i marken. Han vrider och vänder sig och sparkar för att komma loss. Men det enda det orsakar honom är att Tocho's tänder river i skinnet på hans strupe. Tillslut måste han motvilligt finna sig besegrad och ligger stilla. Men morrandet dör inte bort och han blottar fortfarande tänder. Tänker bara: Tills nästa gång. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 21:05 | |
| Tocho höll fast greppet om han strupe och morrade dovt. Han skulle lätt kunna krossa hans luftstrupe men han valde att inte göra det. Han ville att hanen tydligt skulle veta det innan han släppte och backade undan. Under tiden han hållit fast har såret där hanen bet honom läkt även om pälsen är tufsig och bränd där. Han såg på hanen och piskade till med svansen. Vände blicken mot Wind och gav henne ett varnande morr.
Han lät sedan den isande blicken falla på hanen igen och han såg bara kallt på honom. "Nu står du i skuld till mig.. Jag kunde ha dödat dig... Men jag valde att låta dig leva" Han röst var kall. Om hanen nu hatade att stå i skuld till någon så skulle han allt få se. Tocho vände sig om för att gå därifrån. Han tänkte inte hela hanens skador denna gången. |
|
Zodiac Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 21:11 | |
| Han är så arg. Och frustrerad att han bara ligger där och morrar även efter att Tocho släppt greppet och backat undan. Han känner verkligen rent hat för denne Tocho. Men denna gången måste han själva stoltheten och se sig besegrad. Och det tycker han verkligen inte om. Han rullar runt på mage och slickar sig om nosen och ser efter Tocho när denne börjar gå iväg. "En dag kommer jag besegra dig. Du får vakta din rygg". Säger han väsande och morrar fortfarande. Han kan inte släppa kaxigheten trots att stoltheten har smulats sönder. Han skakar i hela kroppen. Men det av utmattning. Energin är slut i hans kropp. Frågan är om han orkar resa sig. |
|
Tocho Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 21:15 | |
| Tocho stannade upp och vände sig mot den andre. "Det är du som ska passa dig.. Om du sårar eller skadar Wind på något sätt komemr jag inte låta dig leva nästa gång" Svansen piskade till. "Och ett nästa möte kanske slutar med att du ligger i en blodpöl på marken och din själ befinner sig hos Chaibos. Tänkt på det hane.. Jag valde att låta dig leva.. jag kanske inte gör det valet nästa gång"
En sista blick slängde han på Wind innan han vände om igen och började gå därifrån. han skulle inte stanna för att lyssna på någon av dom nu.
(Tocho lämnar nu detta roll) |
|
Wind Död
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] sön 20 maj 2012, 21:18 | |
| Hon står kvar, de kanske hade hört vad hon sagt men hade varit så inne i slagsmålet att de inte svarade. Slagsmålet är över ganska snabbt men båda hade fått skador, dock inte allvarliga hoppades hon. hon tar några steg emot dem men hon hörde tochos varnade morr mot henne och hon visste att en utskällning väntande när hon kom tillbaka till reviret.
Hon kände oroligheten komma krypandes, hon ville ju inte se dem skada varandra. Hon ser osäkert på Tocho och slokar med öronen och går sedan fram till Zodiac, Skulle han också skälla ut henne? hon är så nervös och orolig, "förlåt mig Tocho" skickar hon en tanke till Tocho medan han går iväg.
Hon stannar bredvid zodiac och slickar honom på nosen och ser oroligt på honom. - orkar du resa dig upp älskade? hon hade sett att hans glöd i pälsen hade försvunnit, de borde gå härifrån och till något ställe där solen lyste så att han kudne få tillbaka sin energi. |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Our ways cross again [WIND] | |
| |
|
| Our ways cross again [WIND] | |
|