Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 179 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 179 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Is och jord blir till tjäle [Wulfric] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Is och jord blir till tjäle [Wulfric] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Is och jord blir till tjäle [Wulfric]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Zephyr
Zephyr 

Spelas av : Vic

InläggRubrik: Is och jord blir till tjäle [Wulfric]    fre 08 nov 2019, 02:07

Tillbaka. Resan hem hade tagit lång tid och när de äntligen nått Byoomi, kändes det knappt som ett hem längre. Mycket hade hänt – för mycket – och allt Zephyr kunde tänka på var förlusterna. Thrar, Aimo och Wulfric. Mivrias valpar. Han var själv sårig och öm efter sin strid, med skador som skulle ta lång tid att läka. Det var inget mot vad Wulfric var däremot. Att han överlevt var snudd på ett under. Han hade haft tur.
     Han närmade sig vännen på lätta tassar och lät blicken som hastigast svepa över den svedda sidan av hans kropp. Det var en jobbig syn men än värre var doften som ännu ej släppt. Han ville inte se honom så här. Zephyr svalde mot klumpen i sin hals och såg sig diskret om. Det var ingen i närheten men det var mycket möjligt att någon av helarna skulle titta till dem snart. Han sjönk ner tätt intill Wulfrics rygg bara för att svära när rörelsen fick det att dra i hans egna sår.
    "Förbann– åh hej", sade han när Wulfric tittade upp. Rösten var dämpad när han lade sig till rätta och försiktigt vilade huvudet på den delen av vännens sida som klarat sig undan lågorna.
    "Förlåt om jag väckte dig. Jag ville bara... eh, ja..." Kolla till dig. Se så du lever. Berätta hur orolig jag varit. "Du vet", vad allt han fick fram.
    "Jag förstår om du vill vara i fred."
Wulfric
Wulfric 
Död 

Spelas av : My | Död

InläggRubrik: Sv: Is och jord blir till tjäle [Wulfric]    fre 08 nov 2019, 19:43

“Zeppe,” rösten var tunn och skör. Elden hade inte bara bränt honom utifrån in. Den tjocka brandröken hade fyllt hans lungor och strupe med sot. Åsynen av flockbrodern fick honom att le ett sargat leende. Det rev och skavde i hans högra ansiktshalva vid minsta rörelse, men han kunde inte tämja glädjen av att se honom, av att höra hur han kämpade med orden. Wulfric kunde läsa mellan raderna, höra det osagda. Zephyr var trots allt hans bästa vän, hur omaka de än må vara. Han förstod.
     “Hur ser jag ut?” Orden lyckades åtminstone lämna honom denna gång. Svaga, men hörbara. “Det kan inte vara värre än hur jag känner mig iallafall.” Antydan till skämt kunde höras i hans röst, och speglades i det lilla leendet. Vid Gudarna, så tacksam han var att vara vid liv.
Zephyr
Zephyr 

InläggRubrik: Sv: Is och jord blir till tjäle [Wulfric]    lör 09 nov 2019, 00:53

Det var skönt att höra Wulfrics röst, hur än sträv och svag den var. Den var där i alla fall. Wulfric var här. Att han orkade skämta kunde väl bara betyda att allt skulle bli bättre från och med nu. Hans ord fick Zephyr att dra på munnen i ett snett leende. Han låtsades se över vännen.
    "Om du inte ler så mycket ser du helt okej ut", flinade han i ett eget försök att lätta upp stämningen. Det stramade i de knappt läkta revorna i hans ansikte och hals, vilket fick honom att hosta.
    "Det här är en helt ny look för dig. De kommer älska det!"
Wulfric
Wulfric 
Död 

Spelas av : My | Död

InläggRubrik: Sv: Is och jord blir till tjäle [Wulfric]    sön 10 nov 2019, 19:51

Försöket till att skratta blev bara ett hest väsande. Det rev i halsen och Wulfric grimaserade milt åt smärtan.
     “Menar du att jag inte var nog snygg-” Rösten försvann och han höll tillbaka hostan som han visste bara skulle göra det värre.
     Wulfric hade inte fått tillfälle att se sig själv riktigt än. Inte mer än de grova brännskadorna över ena halvan hans kropp, men han kunde även känna dem i ansiktet. Det som störde honom mest var att hans syn blivit komprimerad. Helarna hade förklarat för honom att det inte funnits något att göra, och även om han inte förlorat synen helt på det högra ögat så skulle han få lära sig att leva med det. Det var konstigt, att han i sitt stadie av döende, aldrig känt viljan att leva så mycket. Han kunde knappt vänta till han återhämtat sig tillräckligt. Han var så tacksam.
     Wulfric lade ner huvudet igen och andades tungt ut. Det lilla leendet på hans läppar suddades aldrig ut.
     “Gudarna finns,” sade han tyst. Det var något han var helt säker på nu. Hur skulle han förneka det han sett? Det mirakel som skett? Det var inte som att de gått därifrån utan förluster, men det hade kunnat vara så mycket värre. Och för det tackade han Gudarna.
Zephyr
Zephyr 

InläggRubrik: Sv: Is och jord blir till tjäle [Wulfric]    tis 12 nov 2019, 21:39

"Att bli lite snyggare har ingen dött av." Zephyr skrattade, lågt och efterhängset. Wulfric skulle bli okej. Han var okej. Bland allt Qu förlorat kändes det som en tröst värd att fira. Uppmärksamma, åtminstone.
    Vännens konstaterande fick Zephyr att instämma i ett hummande. "Gudarna finns–", upprepade han i samband med att han slöt ögonen och lade sig till rätta. Det fanns inga tvivel. Han hade sett ljusen. Månguden och Mivria. Minnet var för klart för att vara en illusion.
    "–och du kommer bli okej, min vän."

[Avslutat]

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Is och jord blir till tjäle [Wulfric]    

Is och jord blir till tjäle [Wulfric]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» När en blir till fyra
» [Avslutat] Ändring av namn - Hyellë till Wulfric
» Blod & Jord