Minns att det funnit vargar på sidan med kraften Clairvoyance för länge sedan, men just nu finns kraften inte uppskriven på kraftsidan. Är det möjligt att Klärvoajanta krafter ingår inom Telepati alternativt att det kan bli en egen psykisk/telepatisk kraft?
Detta skriver wikipedia om förmågan:
"
Klärvoajans eller clairvoyance eller synskhet är (..) förmågan att under ett särskilt själstillstånd skåda ting som är dolda för sinnena, exempelvis att se vad som tilldrar sig på avlägsna platser dit synen inte når (jämför telepati), eller att läsa med förbundna ögon. Den som påstås äga denna förmåga kallas klärvoajant eller clairvoyant. Det har rapporterats (..) att förmågan ibland inträder under hypnotiskt tillstånd. Klärvoajanta personer menar sig också ibland kunna se framtiden och kunna veta vad folk menar, när människor ljuger, kunna se olyckor, kunna se lycka, etc. (..) Det påstås också att klärvoajanta personer kan få kontakt med personer i andra dimensioner."Jag vill gärna att min karaktär Alcmeme skall ha denna kraften om den skulle tillåtas, det jag vill att hon ska kunna göra skulle i så fall vara:
- se vad som sker på platser bortom hennes synförmåga
- se vad som skett tidigare på platser hon befinner sig på nu
- till viss mån se/sia i dåtid och framtid
- märka när någon ljuger & förstå oklara yttranden
- få en varslande oro inför olyckor
Min tanke är att kraften till en början bara sker i hypnotiskt tillstånd med en erfaren varg kan använda den även vid medvetande. När en ny sida av krafter upptäcks sker det genom att vargen svimmar och sedan vaknar upp med en visshet/synsk erfarenhet.
Vissa av dessa grejer finns inom andra krafter så förstår om denna kraft anses för stor, den är ett försök att ta de förmågor jag rollspelat Meme med inom Svartkonst och förminska dem. Och just egenskapen att bli medveten om vad som sker på andra platser finns ej nedskriven på sidan (vilket är det jag främst kopplar till Clairvoyance).
Övriga/allt detta kan ju också vara förmågor man kan utveckla om man har andra telepatiska krafter, t ex emotioner/telepati/framtidssyn ifall den självständiga krafter Clairvoyance känns för omfattande.