Vem är online | Totalt 150 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 150 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Paradiset [Thzuki] | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Tezuka
Spelas av : Punkis
| Rubrik: Paradiset [Thzuki] fre 31 maj 2019, 01:12 | |
| Hon och Babs hade lämnat Sanctevra för att hämta sten till byggandet. Babs hade tjatat om att hon ville ha en speciell sten till basen på pelarna, så Tezuka hade erbjudit sig att hjälpa lillskiten att hämta hem den jäkla stenen. Allting skulle alltid vara så petigt med Babs, vilket Tez gärna påpekade vid varje givet tillfälle.
Dagen till ära var ovanligt sval för den här skogen, även om det inte var speciellt svalt i jämförelse med andra skogar i Numoori. Molnen var höga men verkade inte redo att dumpa något regn på dem, en perfekt dag att släpa tunga stenblock på. Bara perfekt.
Tezuka hade en sorts sele på sig, en tvinnad ranka över bröstkorgen och en till som gick runt den för att hålla allt på plats. Babs bar på den långa rankan som skulle surras fast vid stenen för att kunna släpas iväg. "Om du inte var så ful skulle jag säga att du kunnat vara ett kap." sa Tez som en fortsättning på en tidigare diskussion. "Ska du säga! Det ser ju ut som att din farsa var en tupp!" Skrattade Babs. "Han var i alla fall inte en mullvad som din!" Munhuggandet fortsatte i god ton tills Babs verkade få syn på det hon letat efter. En stor bumling i rödaktig sten låg halvt begravd i marken under några buskar. Tezuka stönade högt när hon såg stenen. "Men kom igen Babs, måste du alltid välja stenarna som man knappt ser?" frågade hon surt när den andre började jobba för att få fram den. Jorden sprack runt stenen som verkade vältra sig ur jorden. |
| Thzuki Utvandrad
Spelas av : Bubbah | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Paradiset [Thzuki] lör 01 jun 2019, 21:28 | |
| Varmt, fuktigt och miljon med irriterande insekter överallt. Thzuki hade hållit till i denna djungel ett bra tag nu och förstod ännu inte varför hon hade valt denna färgstarka och blötluktande plats. Kanske var det det konstanta regnet som höll henne lugn för inte var det då alla myggor och annan skit. Med ett irriterat morrande högg hon i luften och spottade. Den flerfärgade pälsen var blöt efter ett tidigare störtregn och Thzuki tog ett djupt andetag och det tog inte många sekunder så började det ånga om den breda lilla kroppen när kroppsvärmen ökade och pälsen började torka. Enda som saknades nu var en stormvind så skulle hon se ut som att blixten hade slagit ner.
Två röster hördes bland dom täta stammarna och Thzu spetsade öronen för att höra bättre vad dom sa, dom mörka gröna ögonen antog en lysande nyans och musklerna spändes i kroppen. Dom var inte långt borta och smyga sig på nya små lekobjekt var alltid lika kul men det var någonting som inte kändes rätt med en av rösterna. Hon hade hört den förr och den var bekant, så bekant. Glöden i ögonen försvann och istället för att smyga fram bestämde hon sig för att helt enkelt bara traska ut i det öppna och se vem det var, det var så bekant men hon kunde inte riktigt se framför sig vem det var. Så fort hon såg den röda manen visste hon och Thzuki kunde inte riktigt fatta att det var sant, dom hade inte sett varandra sen dom var mycket ung och här står den lilla bitchen igen. "Tezuka?" sa hon med en lite chockad och förvirrad stämma och stirrade lika frågande på systern som om att hon inte trodde på vad hon såg. "Är det verkligen du?" Vad Thzuki minns så hade dom ingen dålig relation mellan varandra men som Infero blandningar dom är så kunde diskussionerna ibland bli heta men Thzu hade alltid tyck om sin griniga syster. |
| Tezuka
Spelas av : Punkis
| Rubrik: Sv: Paradiset [Thzuki] fre 14 jun 2019, 00:26 | |
| Jordens morrande kunde inte helt dölja den bekanta rösten. De ända i den här skogen som kunde hennes namn var Ljusväktarna, eller det var vad hon hade trott. Misstänksamt vände hon blicken från den röda stenen som gled tillbaka i sitt hål. Den bruna tiken som sagt hennes namn var.. bekant. En rynka djupnade mellan hennes ögonbryn. "Ja?" svarade hon, fortfarande utan att komma på vem det var. Babs hoppade upp på stenen som hon jobbat med. "Jaha, ska du introducera mig för din kompis eller?" frågade hon samtidigt som hon hoppade ner från stenen. Tezuka sneglade tillbaka på Babs, hon visste att Tezuka inte visste vem det var. "Babs, det här är.." hon såg tillbaka på den bruna varginnan, på den röda manen ".. min.. syster?" Orden lät nästan lika förvånade som ansiktsuttrycket var. Var det verkligen Thzuki? De hade inte setts på så många år, hon hade förändrats så mycket, såg inte på världen på samma sätt längre. Hon hade för länge sedan gett upp hoppet om att hon någonsin skulle träffa sina syskon igen, varit säker på att de dött någon gång under årens lopp. "Jaha ja, din familj bara växer för varje gång du öppnar käften. Först ungar och nu en syster. Vad kommer härnäst, ska jag få träffa din farsa eller?" flinade Babs i bakgrunden, Tezuka bara himlade med ögonen åt den mullvadsliknande vargen. |
| Thzuki Utvandrad
Spelas av : Bubbah | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Paradiset [Thzuki] fre 22 nov 2019, 23:59 | |
| Thzuki granskade sin syster från topp till tå och det var mycket riktigt hon, det var år sedan dom såg senast och så vitt hon minns så var relationen mellan dom helt okej. Dom var båda Inferos med hett temperament men inget allvarligt. "Sist jag kolla så var jag det." hon tittade lite retsamt emot Tezuka och tog några steg närmare och såg emot den lilla, ja vad det nu är för något. "Var har du hållit hus?"
[Jepp jag glömde bort detta.. skäms gör jag också :'D ] |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Paradiset [Thzuki] | |
| |
| | Paradiset [Thzuki] | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |