Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 14 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Valpar födda i Nordriket Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Valpar födda i Nordriket Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Valpar födda i Nordriket

Gå ner 
+5
Oberon
Debwer
Shiva
Xejja
Hielo
9 posters
FörfattareMeddelande
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Valpar födda i Nordriket    tis 02 jan 2018, 17:03

Nordriket expanderar i Numoori och tiden är kommen för de första valparna födda av flockmedlemmar. Vi startar starkt med två kullar!

• Valparna föds in i Nordriket med allt vad det innebär. Deras föräldrar har parats ihop för sina egenskaper och tar inte hand om deras uppfostran, utan de kommer att uppfostras av Hielo och de vuxna Isbloden - precis som alla adopterade valpar.
• De uppfostras att veta att blod inte är viktigt, utan de är syskon med alla i Nordriket, och det spelar ingen roll vilka som avlat fram dem.
• De indoktrineras till Nordrikets doktrin från födseln, och vi vill att de stannar i Nordriket.
• De lär sig att tjäna Hielo och Nordrikets syften och spenderar uppväxten i slottet gömd uppe bland bergen. De formas av Nordrikets förväntningar och önskningar.
• Nordriket är ingen ond flock, utan har som förenklat syfte att skapa struktur oavsett medel i Numoori.
• Valparna döps av Hielo och Nordriket. Du kan lämna namnförslag men namnen avgörs i slutänden av Nordriket.
• Valparna ska inte spontandödas om du tröttnar på karaktären eller inte har tid för den, utan ska i första hand adopteras bort eller bli NPC i flocken.

• I samband med att valparna föds nu så inleds också en ny vända av valprekrytering, så har du en nu existerande valp som vill gå med i Nordriket så kan den hämtas rätt omgående!

Den första kullen är renrasiga Raganor, med Akela och Baugur som föräldrar.
De är valda för sin storlek, styrka och potentiella stridsförmåga.

Baugur
• Ragana
• Mycket stor
• Telepati
I släkten finns bl.a. skuggor, illusion och ljud.
• Utseendemässigt är Baugur stor men smidig i rörelsemönstret. Pälsen är brun i olika nyanser. Saknar de kala fläckarna vid ögonen och lika lutad rygg som en typisk vren. På huvudet har han ett par hjorthorn.

Akela
• Ragana
• Stor
• Minnesmanipulation
I släkten finns bl.a. illusion, mental immunitet och telekinesi.
• Utseendemässigt är Akela högrest och smidig, med päls som skiftar från svart till mörkt chokladbrunt. Hennes rygg är lite rakare än en typisk vrens rygg. Tassarna är stora och svansen lång. På huvudet har hon två kraftiga älghorn.


Den andra kullen är en blandning mellan cestro, drakvarg och fakarg, med Hathor och Archimedes som föräldrar.
De är valda i huvudsak för potentialen att bli bevingade och antingen krafter för strid eller understöd.

Hathor
• Cestro/Drakvarg
• Mycket stor
• Styrka/eld
I släkten finns bl.a. sten, raseri och metall.
• Utseendemässigt är Hathor muskulös och tung i kroppen, med gråsvart päls i grunden och klarröd ragg över nacke, panna och svans. Över ryggen och frambenen har hon hårda, grå fjäll som pansar. Ögonen är varmt honungsgula och hon har kraftiga huggtänder och två par räfflade horn vid öronen.

Archimedes
• Fakarg (snöuggla)
• Stor
• Helning
I släkten finns bl.a. vind, växter och snabbhet.
• Utseendemässigt är Archimedes starkt inspirerad av en snöuggla, vit och svartspräcklig, med vingar och stjärtfjädrar invid svansen. Kroppen är tubbig och kompakt men smidig, täckt i fluffig päls och dun. Ögonen är stora och klargula.

Nordriket och Hielo gör en poäng av att se potentialen i alla vargar och utveckla dem efter sina individuella styrkor. Krafterna och dylikt som föreslås här är inte krav, utan förslag, och det finns inspiration att ta från rassidorna och liknande.
Bilder på föräldrarna dyker upp inom kort!

Lämna ett förslag på vad för karaktär du tänker dig om du är intresserad, valparna kommer få en väldigt unik uppväxt!
Antal valpar är ännu inte bestämt, men de kommer inte att bli överdrivet många.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Xejja
Xejja 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    tis 06 feb 2018, 23:42

(Drar tillbaka valpförfrågan, se senare inlägg!)
Om någon vill ha denna design så fråga bara.
Valpar födda i Nordriket 7ZdCYUi


Senast ändrad av Xejja den lör 14 jul 2018, 15:51, ändrad totalt 2 gånger
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    ons 07 feb 2018, 19:39

Jag vill ha en! 

Måste säga att detta är ett tillfälle jag inte kan gå minste om, en ragana bebis! Skulle verkligen känna mig hedrar ifall jag fick möjligheten att spela en avkomma efter Baugur och Akela (:

Namn: ??? Ska fundera ut några egna förslag, står totalt still i huvudet. Annars är det ju bara slänga hit förslag, kung Hielo, eftersom Nordriket bestämmer namnet (: 
Kön: Hane.
Personlighet: Tänker mig en tystlåten krabat, avvaktande, en sån som iakttar och funderar innan han agerar. Men detta kan helt klart ändras, så jag spikar ingenting i sten! Men kort sagt, en fundersam filur som gärna tänker innan han talar.
Utseende: Brun, ganska mörk, eller väldigt mörk, nästan åt det svarta hållet, kanske lite gråa stänk någonstans.
Kraft: Jag kan nästan säga att skuggor är spikat, men är lite osäker så lovar ingenting, kan bli något annat som någon mörkerkraft eller liknande. Dock kan jag säga att det endast kommer bli en kraft.  
Övrigt: Kommer nog bli en smått bitter karaktär i vuxna år.

Hafsade ihop det här som snabbast i en kort pluggpaus, hoppas jag får chans att spela en! :'D
Debwer
Debwer 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    fre 09 feb 2018, 01:06

*springer in och dumpar en snabb Archimedes/Hathor valp design*

Jag ska inte ha någon egen, men här! Hepp!

Valpar födda i Nordriket Archimedeshathor_by_moonphanter-dc2kp8d
Tryck på bilden så öppnas en större i ny flik :)

Fridens~
/MPh
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    fre 09 feb 2018, 01:34

Okej, stressen infann sig och jag kände att jag behövde lägga in mitt intresse NU med risk för att jag annars råkar vara för seg.

Jag är i varje fall sugen på en Hathor/Archimedes-valp, men har ingen möjlighet att kludda ihop någon design förrän om ett par dagar. Jag är också trött och ska pallra mig till sängs så info om valpskiten kommer förmodligen i samband med designen.
Kolzak
Kolzak 
Gladiator 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    tor 08 mar 2018, 17:13

Skulle vilja anmäla intresse för en Baugur x Akela valp! 8D Lite bristande information här men kommer att utöka så fort jag får tid!

Namn: Melchior/Malkar/Araton/Galm/Hafgrim/Hafnar (kan ge fler namnförslag om så önskas!)
Kön: Hane
Personlighet: Kommer!
Utseende: Kommer! Håller på med en bild. Mörk, övervägande svart med röda skiftningar samt en stor, hjortlik krona lik Baugurs som vuxen.
Kraft: Illusion (funderar på antingen telepati eller mental immunitet som sekundär)
Övrigt: I avslappnat tillstånd zonar han lätt ut.
Delshay
Delshay 
Vampyrjägare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    tor 08 mar 2018, 17:31

Jaaag anmäler solklart intresse!
Måste bara fundera lite på hur jag vill ha det  Usch
Nyaldi
Nyaldi 
Av Isblod 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    lör 10 mar 2018, 12:46

Dumpar denna här bara, feel free att ta helt eller hämta inspiration från Akeur designerna ;D 
Är inte alls jättesugen på nian, nejdå, inte alls..

Bild:
Bushi
Bushi 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    lör 10 mar 2018, 15:35

Nummer 2 och 6. Ge mig!!!
Xejja
Xejja 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    mån 23 apr 2018, 21:37

HEY GUYS  Glad

undrar typ vilka som fortfarande ska ha valp? om ni kommer att uppdatera med lite mer information om era valpansökningar typ snart?
undrar bara, är fortfarande väldigt excited Rawr


FREDSLILJOR TILL ER ALLA
som ni brukar plantera  😊
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    mån 23 apr 2018, 21:42

Jag är fortfarande intresserad. Men jag vill minnas att Säl nämnde att det var rätt lugnt än, så därför har jag väntat med att lägga ut mer information. Bara tagit det lugnt och chillat med min eventuella valp, om än det mesta är klart  :fingerguns2:
Xejja
Xejja 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    lör 14 jul 2018, 15:50

Sorry guys, jag drar tillbaka min valpförfrågan!
Av olika anledningar. Om någon skulle vilja ha min design kan de få den. :) Säg bara till i så fall.
Kan ändra ögonfärg, men orkar inte trixa med pälsen!
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    sön 30 dec 2018, 13:48

Tusen år senare, men nu är det dags!
Vilka är fortfarande intresserade av dessa kidz?
Eller nya intresserade?
tjohej tjoho

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Valpar födda i Nordriket    mån 31 dec 2018, 13:27

Jag vill fortfarande ha en vren-valp :' D
 
Valpar födda i Nordriket
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Valpar födda i Nordriket II
» Nordriket söker valpar!
» Söker valpar till Nordriket
» - NORDRIKET -
» Apotheosis [Nordriket]
Hoppa till annat forum: