Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Numoori åker på lajv! Följ med! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Numoori åker på lajv! Följ med! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Numoori åker på lajv! Följ med!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Numoori åker på lajv! Följ med!    sön 10 apr 2016, 14:20

Kära vänner, rollspelare, medborgare!

Efter många års prat hit och dit så har det äntligen beslutats om att några stycken här från Numoori ska samla sig och åka på ett lajv tillsammans! I sken av detta så gör vi en allmän förfrågan om någon annan skulle tänkas vara intresserad av att följa med? Än krävs inga garantier på att man -ska- delta, utan är man intresserad så är man välkommen att anmäla det och prata med oss!

Med vad är lajv egentligen? Jo, det är ett sorts interaktivt teater-rollspel, inte helt olikt Numoori i att man befinner sig i en värld med en egen fiktion och man spelar en karaktär ur, men att man spelar ut den som i en teater. En sorts väldigt prestationslös improvisationsteater utan publik helt enkelt, som pågår under några dygn i en skog. Man skriver sin egen karaktär och får bestämma helt själv vad som händer - Numoori men i verkligheten typ!

Vilket lajv ska vi åka på då? Projekt Lazarus - ett av Sveriges största lajv just nu. Det är högfantasy med mycket magi, äventyr och spexiga raser av olika slag, där man har stor frihet att spela just det man vill. Lajvet utspelar sig i Attared, en del mil söder om Borås, den 6-10 juli 2016.
Här kan man läsa mer om lajvet: http://www.projektlazarus.com

Varför ska jag åka på lajv med just er töntar? Jo, för att vi hjälps åt med både allt det praktiska och det spelmässiga. Vi har ett jättestort tält som alla får plats i att bo under lajvet, kommer laga mat gemensamt, ser på samåkning till/från lajvet och kläder/utrustning. Allt det praktiska får man alltså väldigt mycket hjälp med! Vi åker som en grupp och bygger ihop en något spännande mellan våra karaktärer, så man får hjälp med själva lajvandet också! De flesta som kommer följa med är just nybörjare, så det finns inga som helst krav på att man ska rollspela på att speciellt sätt eller så.
Det man själv behöver bidra med är egentligen entusiasm och ett visst mått av dedikation.

Den som drar i det hela och som lajvat massor av gånger förut är jag Säl, som spelar bland annat Hielo. Har man frågor om lajv så är det mig man kan vända sig till.
Med mig är bland annat Lin (Mivria), Jenn (Malphas), MP (Dimitrij), Älg (Zayev) och Punkis (Tear).

Häng med! Det blir kul!

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    sön 10 apr 2016, 14:30

Jag är fett pepp på att följa med men vet ännu inte hur jag jobbar i sommar!
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    sön 10 apr 2016, 14:49

Åh ja, fler av de intresserade står inför det problemet! Men man är så välkommen att intresseanmäla sig och preliminäraplanera ändå, vi har en skypegrupp man kan få gå med i om man vill. : D
Ikväll vid 9 tänkte vi skypesamtala också och prata om hur gruppen ska se ut rent fiktionsmässigt typ, till vilket alla intresserade är välkomna!

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    ons 13 apr 2016, 11:59

Låter jättekul!
Men min kurs avslutas 8 Juli så jag vet inte hur upptagen jag kommer vara då. D: Skulle gärna vilja följa er planering i alla fall. :3
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    ons 13 apr 2016, 23:40

Jag kan bjuda in dig till skypechatten om det! : D MP kommer nog inte heller kunna följa med, men är också med och följer planeringen. Och det kan ju tänkas bli fler lajv i framtiden.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    ons 13 apr 2016, 23:43

Det har också hunnit bestämmas att vi ska spela ett följe monsterjägare - Nattjägarna.
#swag2016yolo

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    mån 25 apr 2016, 14:32

Bumpetibump!

Om någon är ens lite intresserad så pratar vi gärna och berättar mer om vad som planeras och så! Gruppen börjar ta form och vi har massor av spännande planer för lajvet. :D

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Kogan
Kogan 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Numoori åker på lajv! Följ med!    tis 26 apr 2016, 13:10

Vi har en supercool grupp så häng på om ni vill uppleva en oförglömlig upplevelse!
Be cool or be a square.
 
Numoori åker på lajv! Följ med!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Följ oss
» Hur ser Numoori ut för dig?
» Hej då Numoori ..
» Osthannapanna åker på äventyr!
» Åker bort men kommer tillbaka!
Hoppa till annat forum: