Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Längre än för alltid [Niara] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Längre än för alltid [Niara] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Längre än för alltid [Niara]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Hector
Hector 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Längre än för alltid [Niara]    fre 22 jan 2016, 18:45

Gudarnas stjärnbilder glittrade på den mörka himlen. Halvmånens bleka ljus fick området nedanför att glänsa i kallt silver. Längre bort kunde man se de vita hararna skrämt skutta iväg från silvervargen.

Hemma.

Det hade känts som en evighet sedan Hector satt sina tassar i skogen. Han hade varit rädd. Orolig för vad som skulle ske om han återvände. Men han hade sedan en tid tillbaka accepterat att hans familj slitits ifrån honom under kaoset. Det kändes underligt att trampa de bekanta stigarna han vuxit upp med, att se att saker var så bekanta trots att allt hade förändrats. Han såg sig omkring. Trots att han inte varit där på så länge hade hans tassar automatiskt lett honom tillbaka till området hans födelseflocks lyor legat. Vid gudarna så han saknade dem alla! Försiktigt började han nynna på en av vaggvisorna hans mor sjungit för honom och hans syskon. Han satte varsamt den enda tassen framför den andra och tog vad han såg till sig.
    "Jag ger dig skydd från allt omkring dig..." han andades ut orden. "Jag finns hos dig, gråt ej mer."
Benen började skaka inunder honom och silvervargen satte sig tungt ner. När hade han egentligen börjat gråta? Han stängde hårt ögonen. Ofrivilligt gled han ner i liggande ställning och dolde ansiktet under tassarna.
    "Jag saknar er så otroligt mycket." kved han fram med darrande stämma.
Niara
Niara 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    sön 26 jun 2016, 19:41

Flocken hade tagit en kortare paus för att Niara skulle kunna fylla på med behövliga örter från ett land hon var allt för bekant med. Hon visste närmast exakt vart hon kunde hitta allt hon behövde. Men hon tänkte inte ge sig av så fort, nej, hon var tvungen att ta en närmare titt på hennes gamla land. Hennes egentliga hem. Hon visste inte när, eller om hon någonsin skulle få den chansen igen. Nu eller aldrig. 

Det märktes att det inte levde silvervargr här längre. Skogen var inte längre snygg och städar på ett prydligt sätt så som silvervargarna höll den. Nu hade skogen fått växa sig vild, och stigarna och salarna var knappt igenkännliga längre. Niara kunde fortfarande se konturerna av dem, för att hon visste att de hade funnits där. Hon trodde inte att deras frånvaro skulle märkas så fort som det hade gjort. Hon blev både ledsen, och lättad av tanken. Hon önskade inte att det skulle skulle vara ett tomt eko av dem i skogen, utan att livet kunde gå vidare, både för skogen och för henne själv. Kanske kunde det bli lättare att helt släppa taget nu och inse att hon lämnat denna platsen för gott.

Men det var då hon hörde rösten. Det var inte starkt, men inte heller långt bort. Och då insåg hon även närvaron av ett sinne, allt för bekant.

Hon tassade snabbt mot rösten och plötsligt stod han bara där.

- "Bror?"
Hennes röst skar sig så som den annars sällan gjorde och hennes ögon tårfylldes snabbt när hon insåg att det inte bara var ett minne ur hennes förflutna hon såg. Han verkade verkligen stå där.
Hector
Hector 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    sön 26 jun 2016, 20:14

Det var som om flera års av sorg plötsligt tog över silvervargen och han tycktes inte kunna få stopp på tårarna. Han hade sedan tidigare accepterat sin familjs öde och att han var ensam kvar, men han hade aldrig kunnat tro att det skulle påverka honom så enormt att återvända hem.

En trasig röst nådde hans öron och bröt hans tankekedja. För ett ögonblick blev han liggande, frusen i marken. Vad... bror? Han såg sig om över skuldran. En allt för bekant silvervargstik såg på honom med ögon som glittrade av tårar. Långsamt satte han sig upp utan att slita blicken från henne. Det var inte möjligt... Men visst var det samma teckning, samma bekanta doft.
   "N-Niara?"
Rösten var frågande, osäker och tjock. Det kunde inte vara möjligt, men ändå stod hon där. Vid gudarna så han hoppades att hon inte var en vålnad.
   Han fick kontroll över musklerna igen och ställde sig på darrande ben upp. Klumpigt rörde han sig mot henne.
   "Hur...?"
Helt ärligt brydde han sig inte hur. Det var hon. Det var verkligen hon! Hon stod där, livs levande framför honom.

Hector stannade upp framför henne, utan att våga röra vid henne. Det fanns inte en chans att hon endast var en ande, och ändå... tänk om hon faktiskt var det... Tänk om hon inte alls var där. Försiktigt sträckte han på halsen och strök försiktigt sin nos mot hennes panna. Hon fanns där. Hon var faktiskt där. Framför honom. I fysisk form. Systern han trodde han hade förlorat för alltid. Tårarna började rinna igen. Trots det korta avståndet mellan dem kastade han sig mot henne.
   "Jag kan inte... du lev... jag trodde..."
Han kunde inte skapa en hel mening utan att rösten brast för honom. Det fanns allt för mycket han ville säga. Hur obeskrivligt lycklig han var över att hon stod där framför honom. Men ingenting vettigt lämnade hans läppar.
Niara
Niara 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    mån 11 jul 2016, 21:06

Niara brast direkt fullständigt när hon insåg att det inte bara var ett hjärnspöke som stod framför henne, utan hennes sen länge försvunne broder som hon aldrig trodde att hon skulle få se igen, helt övertygad om att han hade mist livet, och av hans uppsyn så verkade han tänka detsamma om henne. 

Hon kastade sig fram och borrade in nosen i hans päls, slicka honom lekfullt i ansiktet och med svansen viftande. Det bekanta sinnet som omfamnade henne - Niara hade hittat en bit av sitt hem. Det kändes som att hon hade hittat hem. 

Tårar rann ner för hennes ansikte och hon var så lycklig att hon inte kunde få fram mer än gråtkvävda ljud, som att hon försökte säga allt på en gång men det blandades till en gröt i hennes strupe.

"Jag trodde du var död!" Bölade hon fram till slut.
Hector
Hector 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    sön 01 jan 2017, 21:29

Det kändes som om han skulle dö på plats, så lycklig var han.
    "Jag trodde jag förlorat dig för alltid." lyckades han kvida fram.
Han ville aldrig släppa taget om henne igen. Aldrig någonsin.
    "Vart har du hållit hus?" frågade han efter en stunds tystnad.
Hjärtat slog hårt i bröstet på honom. Hon levde. Hans älskade syster levde.
Niara
Niara 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    tor 08 jun 2017, 01:12

Niara skrattade till genom tårarna. "Jag vet inte, känns som jag varit överallt och ingenstans. Jag letade först efter någon av er alla, men gav upp, och sen började jag bara vandra, planlöst. Jag var ensam så länge, men nu har jag en flock igen!" Niara snörvlade inte så attraktivt. Det var så overkligt. "Det är som att gudarna gett mig ett mirakel att jag råkade hitta dig igen. har du varit ensam hela tiden?"
Hector
Hector 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    sön 22 okt 2017, 01:11

Hector skrattade glatt åt sin systers ord.
    "En flock?" frågade han nästan överraskat. "Och jag har väl gjort ungefär samma sak. Jag hittade aldrig en flock, men en liten familj med en ensam tik och hennes tre valpar jag umgåtts med en tid."
Han släppte motvilligt sitt grepp om henne innan han tryckte sin panna mot hennes.
    "Men en flock. Vad är det för några?"
Niara
Niara 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Längre än för alltid [Niara]    sön 17 dec 2017, 03:36

Niara ledde med Hector tillbaka till flocken medan hon berätta om dem alla för honom, främst om Dimitrij och hur viktig hon hon var för Niara. Hector hade inte så mycket annat val än att följa med och presentera sig för flocken och följa med dem. Aldrig att hon skulle lämnat kvar den antagligen sista familjemedlemmen. Han skulle bli en jägare nu, och de skulle få leva tillsammans igen. Niara kunde inte varit gladare, och säkerligen inte Hector heller.

[Avslutat]
 
Längre än för alltid [Niara]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Någon som vill rolla längre då?
» MånLan] När inget längre stämmer
» Medan dagarna blir längre
» Det ser inte längre ut som jag minns (Cerridwen)
» När vingarna inte längre bär mig [Ensamt]
Hoppa till annat forum: