Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)

Gå ner 
+12
Tycha
Jenova
Kyoko
Nevada
Shiro
Oberon
Mivria
Blair
Sei
Nibber
Nardol
Yargol
16 posters
FörfattareMeddelande
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 15:36

Numoori Multiple Animator Project Part 2
Part 1 (länk)

Om ni har missat MAP-projektet så kan ni läsa introduktionen till det i första delen.
Det här är del 2 av projektet; Länk till del 1 hittar ni ovan!


------------------------

Vad kommer vi gå igenom i den här tråden?
• Svar på lite generella frågor
• Intresseanmälan
• Backup och Extra för överblivna/övergivna delar
• Utdelning av låtens delar
• Deadlines

------------------------

Hej alla glada!

Lite senare än jag hoppats på har jag nu tagit mig tiden att dela upp den valda låten i delar, och skriva det här väldigt långa inlägget. Låten är Warriors av Imagine Dragons, vilken röstades fram i första delen av det här projektet. Ni kan se den indelade låten längre ner i det här inlägget!


GENERELLA FRÅGOR:
Tryck på respektive fråga för svar!

Hur anmäler jag mig?:

Om jag vill delta men är osäker, vad gör jag?:

Jag tycker inte att jag målar så bra, får jag ändå vara med?:

Hur får jag min del?:

Får jag animera mina egna karaktärer?:

Hur animerat måste det vara?:

Hur lång tid kommer jag ha på mig att bli klar?:

Vad händer om jag inte hinner bli klar i tid?:

Ska jag skriva mitt namn på min del?:

Vilken skala kommer videon vara i? Hur stora borde mina bilder vara?:

Vad kommer jag behöva för program?:

Jag vill animera men vet inte hur/Jag behöver hjälp!:

Vilket filformat ska jag spara min del som när jag är klar?:

Gällande referensbilder. VIKTIGT:

INTRESSEANMÄLAN:
Först och främst behöver vi göra en intresseanmälan! I den senaste tråden gällande projektet var det redan flera som ville anmäla intresse, men det här blir den officiella intresseanmälan.

För att anmäla intresse ska du skicka ett svar på den här tråden, där du talar om att du är intresserad, och nämner TVÅ delar av låten som du kan tänka dig att animera till. Rangordna de två delarna som den du helst vill ha, och den du kan tänka dig om den första blir tagen.

När du anmäler intresse så är det viktigt att du är säker på att du vill delta, och att du är säker på att du kommer göra klart din del! Om du är osäker på om du kommer orka eller kunna göra klart en del så måste du tala om det så att vi kan ha en backup animatör redo för den del du valt om det skulle visa sig att du inte gör klart den! Delar kommer i första hand prioriteras till de som är helt säkra på att de kommer orka genomföra projektet.

Exempel:
"Jag är säker och vill delta!
Förstaval: Del 2
Andraval: Del 5"

Exempel om du är osäker:
"Jag vill delta, men jag är osäker på om jag kommer orka bli klar så jag behöver en backup.
Förstaval: Del 1
Andraval: Del 3"


BACKUP och EXTRA:
Om vi blir för få deltagare för att täcka de 13 delarna som låten har blivit indelad till, eller om någon deltagare är osäker eller hoppar av, så kommer vi behöva deltagare som är villiga att vara Backup!

Om du är villig att vara Backup ifall en annan deltagare inte slutför sin egen del, eller om du är villig att ta på dig en extra del ifall det blir en del över, så nämn det i din intresseanmälan! Tänk på att det kräver mycket tid och ork att göra en del, så ta inte på dig för mycket genom att erbjuda dig som backup ifall du är osäker på om du kommer klara din egen del.


LÅTDELAR:


Länk till videon: https://youtu.be/3Teku-XfLNs

Här är låtens alla delar! De utan namn är fortfarande lediga!
Del 1: Skrik
Del 2: Punkis
Del 3: Lin
Del 4:
Del 5: Jenn
Del 6: Elsa
Del 7: Saltwater
Del 8: Embla
Del 9: Joliah (kan behöva backup)
Del 10:
Del 11: Älg
Del 12: Vic (kan behöva backup)
Del 13: MoonPhanter

Backup:
MoonPhanter
--

DEADLINES:
För att vi ska kunna vara säkra på att det här projektet blir av över huvud taget så måste det finnas någon typ av deadline; alltså ett sista datum då din del måste vara klar och inlämnad.

Deadline kommer vara vid Nyår - alltså den 1a Januari 2016. Det innebär att vi kommer ha 3,5 månader (eller 16 veckor) på oss att bli klara. Om ni tror att den här deadlinen absolut inte fungerar så säg till, så diskuterar vi det hela.

Om du inte hinner klart till deadline så är det absolut ingen panik! Vi kommer ha en satt deadline för att vi inte ska skjuta projektet framför oss tills det aldrig blir av, men om du har påbörjat din del och helt enkelt inte har hunnit klart av en eller annan anledning så kan vi vänta på att din del blir klar. Detta förutsätter dock att du faktiskt har jobbat på din del - vi kommer inte vänta på dig om du har skjutit projektet framför dig och inte har påbörjat något. Vi kommer inte vänta i en evighet, då vi ju vill att projektet ska bli klart, så om du inte hinner klart och inte tror att du kan få klart din del inom rimlig tid efter deadline så kommer eventuellt platsen att tilldelas en backup så att vi får klart videon. Om du har hunnit klart med halva din del, men sen inte kan/orkar göra klart resten så kan andra halvan tilldelas en backup.

När intresseanmälan har skett och vi har enats om en fast deadline så kommer jag under projektets gång då och då att be er visa hur långt ni kommit, så att jag kan se att det händer något i projektet. Om jag upptäcker att någon hamnar väldigt långt efter, eller inte har påbörjat sin del när det har gått lång tid, så kommer jag prata med dig om huruvida du vill ha hjälp eller om vi ska ha en backup redo.

------------------------

TL/DR: Massor av text om hur MAP-projektet kommer gå till, intresseanmälan och utdelning av låtstycken. Om du är intresserad av att delta behöver du läsa hela inlägget då många frågor besvaras i allt det långa ovan, och mycket information om såväl skala på videon som vilka delar som finns tas upp!

------------------------

Jag hoppas på att se många glada och engagerade medlemmar som vill delta i det här projektet!

Fridens liljor <3
/MPh



Senast ändrad av Yargol den mån 12 okt 2015, 12:17, ändrad totalt 9 gånger
Nardol
Nardol 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 15:44

HEJ! Jag anmäler mig och skulle vilja ha del 6 som prio ett och del 8 som prio två.
Jag är säker på att jag vill delta och har animerat förut så jag inser vilket jobb som krävs för att göra det och känner att jag har kapacitet till det!
Nibber
Nibber 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 15:59

Hellu!

Jag vill vara med MEN kan eventuellt behöva en inhoppare som hjälp. Ska dock göra mitt bästa för att det inte ska behövas!

Önskar: 
Första hand - Del 2
Andra hand - Del 9 eller 10, de är så lika så det kvittar, är flexibel xD
Sei
Sei 
NPC 

Spelas av : Älg | NPC


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 16:05

JAG ÄR MED! JAAAAG ÄR MED! Bara så du vet.

Oooooch jag vill ha del 11 och 9 :D Vågar inte sätta mig själv som backup just nu, men beroende på hur det går för mig att fixa min del så kanske :D
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 16:13

JAG VILL OCKSÅ VARA MED <3

Prio 1: Del 6
Prio 2: Del 3

Jag räknar med att inte behöva backup, men litar inte tillräckligt på mig själv för att våga anmäla mig som en backup xD
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 16:27

Jag anmäler mig! Jag är säker på att jag vill vara med om inget oväntat sker.

Del 3 som prio ett, och del 4 som prio två (spelar egentligen inte någon större roll vilken av dem).


Om jag skulle blir klar med min del i god tid kan jag anmäla mig som en potentiell backup eller allmän "hjälpare". Diskuterar gärna idéer med andra hursom om vad man tänkt för något kring sina delar eller om man vill ha hjälp med idéer. Tycker det här ska bli ett väldigt roligt projekt :D

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 16:39

Anmäler mitt intresse lite försiktigt. Jag är dock inte säker på om jag kommer ha möjlighet och/eller tid så jag är gärna bara reserv eller att det finns en backup redo att ta över c:

Prio 1: del 12
Prio 2: del 10
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 17:03

Håhå :'D

Lägger till Joliah på del 2, Lin på del 3, Älg på del 11 och Vic på del 12 <3

Joliah och Vic, jag har markerat er som behöver backup, så om någon av er skulle ångra sig eller hoppa av så ska jag försöka se till att där finns någon som kan hjälpa eller ta över platsen sen (:

Embla och Elsa! Eftersom att ni båda har Del 6 som prio 1; kan ni enas om vilken som tar den? (:

Jag diskuterar även gärna om någon behöver hjälp eller vill diskutera idéer eller liknande! Ni når mig snabbast på Skype, som vanligt ;)
Shiro
Shiro 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 17:14

Jag o elsa kom överens om att hon får den 6:e (spec som hennes prio 2 försvann) och jag tar min prio 2 nr 8 :)


(ps: shippar del 1 och 2 med shiva)
Nevada
Nevada 
Död 

Spelas av : Nevada | Död


InläggRubrik: heeeei    sön 13 sep 2015, 19:25

Tjaaa, ville bara säga att ni är grymma! :D
Blir så sjukt jävla glad varje gång jag tittar in och ser vilket bra jobb ni alla gör, och hur Numoori har växt och utvecklats.

Får gåshud haha

Och underbart kul projekt!
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 22:58

Vill vara med! Rätt säker på att jag kommer bli klar oxå.

prio 1: del 5
prio 2: del 7
Jenova
Jenova 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    sön 13 sep 2015, 23:22

Prio 1: Del 5
Prio 2: Del 9

Hoppas och tror att jag ska bli klar i tid beroende på hur det ser ut med mängden arbete framöver.
avatar
Tycha 
 

Spelas av : Saltwater


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 14 sep 2015, 12:39

Blev lite små sugen att anmäla intresse, och med tanke på deadline tiden så kommer jag nog hinna bli färdig. Dock så är det möjligt att min gratis verison av Camatasia har gått ut, men kan bara pillra ner en gratis period av dem andra programmen c:

Prio 1: Del 7
Prio 2: Del 4
Trithon
Trithon 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 14 sep 2015, 12:58

Ohhh detta verkar roligt! Vill också gärna vara med! Om det inte finns plats kan jag vara backup ifall någon ändrar sig, vill ha hjälp eller hoppar av ~  ;u; Tror jag borde ha tid att bli färdig, men är inte helt 100 riktigt !

Prio 1: Del 4
Prio 2: del 5
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 14 sep 2015, 13:08

Sätter upp Elsa på del 6, Embla på del 8, Saltwater på del 7 och Bobcat på del 4!

Bobcat, jag markerar även dig som att du kan behöva backup, då du skriver att du inte är helt 100. Bättre att ta det säkra före det osäkra ;)

Kyoko och Jenn! Eftersom att ni båda har Del 5 som prio 1; kan ni enas om vilken som tar den? ;D

Om ni inte hämtar den här videon själva och jobbar direkt på den, så kan jag skicka de separata delarna av låten till er! Hojta till mig (gärna på Skype, har ni mig inte på Skype så ta det i PM) så kan jag skicka delen till er!
Jenova
Jenova 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 14 sep 2015, 13:37

Kyoko! Ska vi slåss?! : D
Saderk
Saderk 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    fre 18 sep 2015, 12:36

Har varit intreserad länge, bah inte tagit mig tiden att anmäla intresse ^^'

Ganska säker på att jag komemr klara det, så anmäler mig som back up ifall det skulle behövas, men jag får ju även se längre in ifall något oväntat händer :'3

Prio 1: Del 1
Prio 2: Del 10
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    ons 23 sep 2015, 10:27

Lade upp Skrik på del 1.

------------------------------------

Viktigt för alla deltagare att läsa!
Jag glömde att nämna det från start, vilket jag borde ha gjort, men nu har jag lagt till en ny punkt längst ner under "Generella frågor" i första inlägget. För säkerhets skull postar jag även vad som står här:

Förhoppningsvis ska det här inte behöva förklaras, men för säkerhets skull känner jag att det är bättre att nämna det än att någon glömmer sig. Självklart kan du använda referenser när du målar till MAP:en, MEN(!) det är inte tillåtet att kalkera bilder rakt av, och du måste se till att referenserna du använder är tillåtna att använda! Du får inte lov att använda copyrightade foton som inte är tillåtna att använda som referenser, så dubbelkolla (trippelkolla) alla referenser du använder!

Anledningen till att jag ber er att vara extra noggranna när ni använder referenser i det här fallet är för att det här projektet påverkar alla deltagare. Om en person använder en referens som inte är tillåten så kan hela projektet tvingas stänga för att ägaren till originalmaterialet som använts flaggar det. Det vore sjukt surt om alla lägger massor av arbete på det här projektet, och den färdiga videon sen tvingas tas ner för att någon har använt referenser som inte är tillåtna. Var därför extra noggranna när ni väljer referenser, och kalkera ingenting rakt av!

------------------------------------

Och det var det! Lycka till med era delar! Som sagt, om någon behöver hjälp eller bara vill bolla idéer så kan ni alltid haffa mig via PM eller Skype!

Fridens liljor~
/MPh

Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 28 sep 2015, 16:37

hahaha ta den delen du Jenn! :3
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 28 sep 2015, 17:12

Håhå, tack <3
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 28 sep 2015, 17:20

Sätter upp Jenn på del 5 då!

Kyoko, är där någon av de kvarvarande delarna du vill ta istället då, om du fortfarande vill vara med? (:

----------------
EDIT: Joliah har bytt till del 9. Del 2 och del 10 är alltså fortfarande lediga!
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 05 okt 2015, 19:24

Jag är säker och vill delta!
Förstaval: Del 2
Andraval: Del 10
(Eftersom det inte finns några andra kvar xD hihi)
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)    mån 12 okt 2015, 12:23

Lade upp Punkis på del 2!

----------------
EDIT: Bobcat har dragit sig ur tills vidare. Vi hoppas att du känner att du får tid igen senare och kanske ändå kan delta, men stressa inte bara för att vara med! Del 4 och del 10 är alltså fortfarande lediga!
----------------

På grund av att många har väldigt stressigt med studier eller jobb under terminerna, så kan deadlinen komma att längas. Vi siktar på att ha något grundläggande gjort, i form av storyboards eller åtminstone lite animation/bilder till Nyår, men känn inte att ni stressar ihjäl er! Det här är fortfarande ett projekt vi ska göra gemensamt och för att vi alla vill, och för att ha roligt tillsammans (:

För er som inte vet så har vi skapat en Skypechatt för MAP-projektet, där vi snabbt kan bolla idéer, ge tips eller besvara eventuella frågor och liknande. Om någon deltagare inte är med i chatten, och vill vara med, hojta så lägger vi till er!

Fridens liljor~
/MPh

 
Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)
» Julevent 2012, 24/12-31/12
» Is this where the interesting part comes? (P)
» DEVILS LÅNGA VANDRING: part 1
» DEVILS LÅNGA VANDRING: part 2
Hoppa till annat forum: