Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 150 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 150 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Incipient. (Mitri) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Incipient. (Mitri) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Incipient. (Mitri)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Xerxes
Xerxes 

Spelas av : Siri

InläggRubrik: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 11:17

Vinden slet i den långa pälsen. Hårstråna dansade vilt med vinden med lyckades på något sätt att inte trassla in sig med varandra. De ljusblåa ögonen tittade ut över landet. Stenar, överallt. Himlen var grå. Molnen var ljusgrå, som hans päls. Vinden susade mellan hans horn, skapade en vacker melodi. Det var öde och ängsligt. Xerxes gillade öde och ängsligt. Det fanns en större chans att han inte skulle stötta på någon okunnig, någon idiot.

Inge bytesdjur fanns i sikte men den ljusgråa hanen kunde känna dem, under hans tassar. Vibrationer skapades när djuret, eller ett föremål, rörde på sig; Luftmolekylerna knuffade på varandra, som en våg, innan de slutligen nådde Xerxes och knuffade på hans överkänsliga nerver.
Snett till höger kunde hans känna hur en gnagare gick runt under stenarna. Den rörde sig långsamt mot raganan som tålmodigt väntade på den, helt stilla. När den var en decimeter ifrån han tassar, mellan två stenar, högg han efter den. Skalen krossades mellan has käkar. Det var slut för musen men för Xerxes hade livet precis startat, han hade ett mål, för tillfället. Han hade något som styrde hans tassar, äntligen.

Den ljus gråa pälsen färgades röd runt munnen, inte ens skelett fanns kvar. Allt var borta. Xerxes behövde all näring han kunde få för att kunna gå igenom det steniga landet för att slutligen nå sitt mål; Ötamon. Kanske skulle han få reda på vad han skulle göra med sitt liv där. Ändå fast han var en pessimist och trodde att han bara skulle få fler frågor när han väll hade nått sin destination tyckte han att det var idiotiskt att bara vänta på svar och inte ens försöka.

Xerxes satt sig ner, bestämde sig för att lyssna på vindens melodi lite till. 
Mitri
Mitri 
Död 

Spelas av : Emelie | Död

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 11:45

Landskapet är stenigt, fullt med stenar, klippor, block och vad annat som kunde tänkas dölja sig under bland alla stenar, klippor och block. Det syntes grottor här och där och vinden som blåste fick det att bilda små sandduster som försvann lika fort igen. En och annan reptil och gnagare syntes också och fåglar syntes på klippor eller i skyn. Men det växte även gräs här och där och en del stenar är faktiskt täckte med mossor så det var inte helt stenigt och kargt. Himlen är grå och molnen ljusgrå vilket fick landet att verka dyster och ett ödeland, men skenet kan bedra som vanligt och när solen visar sig så är det säkerligen ett vackert landskap med sin charm.

Så tänkte den snövita vargtiken som hade kommit till detta stenland. Vinden blåste till och rev tag i hennes långa blåa man som hängde nerför hennes hals och en blå lugg hängde ner över hennes guldbruna ögon vilken fick dem att dansa mjukt över hennes ansikte och hals. Tre ärr syntes i hennes ansiktet varav två löper över det högra ögat och det tredje strax bredvid ögat. Ett ärr löpte även på den högra bogen..

Hon sveper lätt med svansen och slickar sig om nosen, hon gick med sänkt huvud, inte för att hon letade efter något utan mest för att skydda ögonen när det kom sandkorn från vinden. Hon klipper lite med öronen och funderar på vart hon skulle gå, landskapet så ju likadant ut vart hon än tittade. Vilse? säg inte att hon var vilse? men någon gång måste hon ju hitta härifrån eller åtminstone någon som kan hjälpa henne?

Plötsligt kommer vinden farandes igen men den här gången hade den inte bara med sig sandkorn utan även en doft från en okänd varg. Hon ger i från sig en lättnads suck och styr stegen mot vargens doft. Hon får snart syn på en ljusgrån varg, med... horn som liknade grenar träd på huvudet. Hon hade aldrig sett något liknade förut. Hon var nyfiken och fascinerad men samtidigt lite rädd för honom. Men hon trängde undan rädslan och ler vänligt mot främlingen framför henne - Goddag främling säger hon med en vänligt röst men hon håller sig på en respektfullt avstånd.
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 12:00

Vibrationer. Igen. Denna gång var det något som fick hans uppmärksamhet, hans fokus. Han kände igen rörelserna. Det var som om han kunde se tass avtrycken framför sig i snön. En varg, som honom. Långsamt och avslappnade, något trött och kall från att ha suttit stilla, ställde han sig upp. Han rör lite på nacken och huvudet i cirklar. Ett knäckande ljud hörs då att han rör på sig på grund utav han stela muskler. Skakar lite på kroppen så att allt damm och grus försvinner från hans päls. Han kan känna hur pulsen stiger och börjar värma hans muskler och kropp. Slutligen lägger han frambenen framför sig, sträcker på sig, och gäspar. Blinkar lite med ögonen så att ögonlocken inte ska kännas så tunga.

Han behöver inte vända sig om, han vet att hon står där, han känner det. "Goddag främling" Rösten låter vänlig i Xerxes öron. Den känns som honung som rinner över hans kropp, varm. Om han inte hade växt upp i en flock utan känslor och blivit uppfostrat kallt skulle han rysa, men han är som is, fast och kall. Så känslan han känner betyder bara att honan inte kommer utgöra något hot för honom. Han vänder sig om, följer honans konturer, kropp, med hans blick. Han lägger märke till ärren först. "How did she get those?" tänker han. Sedan tittar han på hennes ansikte, möter hennes blick. God dag? Är det verkligen en god dag?" det låter som en fråga, han uttalar det som en fråga, men han vill inte ha ett svar. "Vad gör en en hona här ute? Njuter hon av vinden och ensamheten? Är hon vilse?" frågar han, helt utan intresse, men denna gång förväntar han sig ett svar. Det är som om han bär en mask, ingeting rör sig förutom hans mun. 

Han kan inte stoppa sig själv, han vill inte stoppa sig själv; "Hur fick honan ärren på hennes kropp?" 

(How did she get those? = Hur fick hon dessa? skriver bara för säkerhetens skull : ) )
Mitri
Mitri 
Död 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 12:11

Hon drog lite på munnen, ett leende varmt men ändå vördnadsfullt då hon finner hon som sagt fascinerad. vad är han för ras? hur fick han de vackra hornen på hans huvud? hon hade många frågor men av respekt för honom så ville hon inte kasta ut frågor direkt mot honom och han kanske skulle bli förolämpad om hon frågade något om hans horn?

Goda dag? tja kanske inte den bästa god dag med tanke på hur grått allting ser ut nu. Hon ruskar lite på huvudet och höjer ena frambenet och gnuggar nosen och ansiktet mot det, det hade kommit lite grus i nosen och i ögonen efter den sista blåsten, så hon passade på medan vinden var lugn för tillfället och det kändes lättare när gruset var bort från ögonen och nosen.

njuter av ensamhet och vinden, nej inte direkt, helst skulle hon vilja vara bort som möjligt från det här men hon vandrade runt och hade hamnat här. - nej inte direkt, jag vandrar runt för tillfället och hamnade nu här. Hon klipper lite med öronen och sveper lite med svansen och log ett snett med vänligt leende mot honom igen. - Så man kan säga att jag är vilse på ett sätt för det är svårt att hitta då det ser likadant ut överallt.
Hon lägger huvudet på sned så den långa luggen faller ner mjukt över det högra ögat. - får jag fråga vad du heter främling?
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 12:24

"Nej inte direkt, jag vandrar runt fr tillfället och hamnade nu här" Xerxes la huvudet lite snett och tittade på honan. "Varför vandrar du runt?" frågade Xerxes samtidigt som han rätar på huvudet igen. Han betraktade honan igen. Denna gång la han blicken på den blåa manen och luggen. Hans ögonbryn formade ett V. Han hade aldrig sett en var som henne. Vad var hon för ras? Han gissade på gråblod för inget av hennes drag stämde in på de raserna han visste om. Frestad att känna på manen, känna hur den kändes. Var den silkeslen? Sträv? Mjuk som päls? "Hm, what breed can you be..." tänkte han samtidigt som han gissade.

"Får jag fråga vad du heter främling?" Han log snett, listigt. "Du får veta mitt namn efter jag har fått veta ditt" sa han. "Du svarade inte heller på min fråga; hur fick honan ärren på hennes kropp?" Han upprepade frågan en gång till. Kanske trodde hon att han pratade med sig själv. Eller så ville hon inte berätta, vilket han inte brydde sig om för han var tillräckligt självisk för att inte bry sig om om hon var obekväm eller inte. Det enda han ville ha var fakta. 

(Bleh, dåligt. Haha. Kunde ha varit värre though. :3)
Mitri
Mitri 
Död 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 12:38

Hon rycker lite på axlarna, och varför tittade han så där undrande ut på henne? hade hon något konstigt på sig eller? - är något fel? när han frågade varför hon vandrade runt så funderade hon en stund på varför vandrade hon runt? visste hon ens om det själv? Hon rätar på huvudet och möter hans blick med sin guldbruna. - jag vill se Numoori, jag känner att jag vill inte bara sitta i Nordanskogen och vänta att något skall hända. Hon skulle återvända till flocken, någon dag, om det inte hände något annat. nej hon kunde inte tänka på allt negativt nu, det fick komma som skall. Hon böjer på huvudet och ler - Mitt namn är Isidar Mithrim, men alla säger Mitri.

Hon ser undrande ut när han frågar om hennes ärr och hur hon fick dem. Varför ville han veta det? Hennes blick mörknar en aning när hon tänkte på det igen - dem... fick jag av fadern till mina valpar. Tyvärr var Aziza den enda som levde nu, och hon hade ärvt faderns energi men också de synska krafterna från Mitri. - vad gör du själv härute?

(mitri har synska krafter, men de kommer och går nämligen^^)
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    lör 23 aug 2014, 12:54

Han skakade på huvudet; "Inget"

Xerxes nickade åt hennes ord. Utforska Numoori. Hon var alltså inte räd för det okända. Rättare sagt; Han trodde att hon inte var rädd för det okända. Modigt. Kanske var hon en väldigt modig hona? Hm... Denna hona var bara en främling for Xerxes men han ville veta mer, kanske var det för att hon hade ett speciellt utseende? Det låter ytligt men Xerxes skulle ändå inte bry sig ifall någon sa det till honom, att det var ytligt. 

"Nordanskogen..." sa han lågt, upprepade hennes ord. Nordan var en fin skog, fina träd och fint klimat; svalt och kallt, precis som Xerxes tyckte om det. Han tyckte däremot att Kaiwood var finare. Xerxes föredrog lövträd framför barrträd. Mest av allt tyckte han om bergen, men han hade en annan destination nu. Dessutom var det också mycket enklare att hitta föda i Kaiwood än i bergen. Det var inte svårt för honom att hitta föda i bergen, nej da, men varför göra det komplicerat för sig själv? , Tyckte Xerxes. 

"Isidar Mithrim, Isidar Mithrim, Isidar Mithrim" Xerxes upprepade namnet inombords. 

Han höjde på ögonbrynen när Mitri berättade om hennes före detta partner. Elakt och idiotiskt, enligt Xerxes men det förvånade honom inte ett dugg. "På Numoori finns det många onda varelser. Men i mörkret, bland mörkret, fanns också ljus. Dessvärre, på senare tid har det funnits mer mörker än ljus" Konstaterade han. "Vad hände med fadern?" frågade Xerxes. "Jag? Jag vandrar. Jag letar efter svar på mina frågor. min destination är Ötamon. Förhoppningsvis finner jag svaren där. Eller så finner jag bara fler frågor." 

Tystnad.

Han suckade innan han sa; "Xerxes", presenterade sig.
Mitri
Mitri 
Död 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    sön 24 aug 2014, 22:05

Hon ler snett mot honom och ser på honom och riktade sina vita öron mot honom när han pratade. - Har du varit i Nordanskogen? hennes blick är nyfiken. - Innan höll vi till i Lövskogen, det är också en fin plats. Det var ju fortfarande stor del kvar av lövskogen och trots branden så var den ju kvar.

Hon nickar att hon höll med honom, där mörkret är, där finns alltid ljus. Men han har även rätt i att mörkret har varit större än ljuset men vem vet vad framtiden för med sin? Ljuset kommer säkert åter igen mot mörkret.

Hon rycker lite på axlarna när han frågar om vad som hände med fadern. - Jag vet inte, jag har inte sett honom sedan han blev bortjagad så jag antar att han är död.

Hon drog på munnen och klipper lite med öronen. - Så har du funnit några svar än på några av dina frågor på vägen till Ötamon?
Ötamon? där var där en före detta flockmedlem hade sin flock tillsammans med sin partner. tanken att få se honom och den vackra skogen som de håller till får henne att le förväntansfull.
Xerxes? Hon mumlar hans namn tyst för sig själv i huvudet för att komma ihåg det. - Trevligt att träffa dig Xerxes!
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    mån 25 aug 2014, 20:25

Han nickade långsamt. Hanen hade vandrat runt Nordanskogen, ja. Klimatet var perfekt för honom, svalt. Trots att klimatet passande raganan föredrog han Kaiwood. Hanne föredrag löv och gräs under hans tassar än barr som trycktes in i hans trampdynor. Dessutom trasslade sig barren oftast in sig i hans svans, något han ogillade att fixa sen. 

"Önskade du att han vore död?" Frågade Xerxes. Orden bara ramlade ut ur hans mun, kontrollerat så klart. Det var som om bokstäverna kom på löpande band, massproducerades, men det fanns inga känslor. Tomma, enkla ord. "Eller önskade du att han var vid liv så att du kunde hämnas?" Om hanen skulle ha misshandlat Xerxes skulle den ljus gråa raganan letat upp honom och gjort samma sak, om inte värre. Ändå fast han skulle sukta efter att skada den vargen som gjort honom illa så skulle han föredra att denne var död, då skulle ju Xerxes slippa att leta reda på skiten. Dessutom skulle inte hans vita päls bli smutsigt av ovärdigt blod.

"Jag har inte funnit ett svar, alls." Motsatsen, tänkte Xerxes. Det kändes som om han hade blivit mer förvirrad och ännu mer okunnig. 

-Trevligt att träffa dig, Xerxes!
-Quite the opposite. Viskade Xerxes hest.
Mitri
Mitri 
Död 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    mån 01 sep 2014, 18:07

Hon betraktade honom med sina guldbruna ögon och ler försiktigt mot honom. Hon ville ju inte förolämpa honom eller något annat. Hon klipper lite med öronen och ser en smula undrande på honom när han frågade om hon önskade att valparnas far vore död.

Hon funderar en kort stund innan hon svarade honom - I den stunden han tänkte döda valparna så önskade jag att han vore död. Men eftersom han försvann och aldrig visade sig eller hörde av sig så antog jag att han har dött. Hon ser på honom, hon var sanning, men sedan kommer hans nästa fråga om hämnd. hon rycker lite på axlarna. - en del av mig ville hämnas och se honom död, den andra ville bara lämna det förflutna bakom sig och aldrig mer se honom. Den sista delen vann och jag har aldrig sett honom igen som sagt.

Hon klipper lite med öronen och ser nyfiket på honom - Att finna svar på det man vill veta kan ta långt tid, ibland är inte ens svaren det man har förväntat sig eller vill veta. Hon visste inte varför orden ramlade ut ur munnen på henne men hon rodnar en aning men håller fast sin blick mot hans.
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    mån 01 sep 2014, 18:53

Öronen riktades framåt, intresserad av honans ord. Detta var första gången han verkade mer intresserad av det hon hade att säga. Hennes ord lät klia och ärliga i hans öron. Ett tecken på intelligens. Till skillnad från Xerxes verkade denna hona mer artig och mindre oförskämd än Xerxes. Ändå fast det fanns många skillnader på de två vargarna var de inte varandras raka motsatser, inte enligt Xerxes. 

"Att finna svar på det man vill veta kan ta långt tid, ibland är inte ens svaren det man har förväntat sig eller vill veta" De ljusblåa ögonen vidgades, desamma gjorde pupillerna. Det lät så sant, så smart. Det var som om han letat efter den meningen och velat säga det men inte kunnat tillräckligt bra ord, det hade honan gjort. Ändå fast han märkte att honan rodnade kommenterade han det inte för han var upptagen med att fokusera på dessa ord som ekade i hans huvud. 

Från början hade han aldrig trott att något intressant skulle komma ur mötet förutom att hans behov av närhet av en annan individ skulle dämpas. Ärligt kunde han säga att han trodde att honan skulle vara en i mängden, precis som de flesta var. De flesta var bara suddiga minnen, som tårar i regn. Den här honan var en lärdom, den lilla kunskap han saknade. 

Den ljusgrå hanen harklade sig. Försökte fånga upp de ord han hade tappat. Snabbt var han fokuserad och lugn igen, lika kall. "Tack" sa han lågt, denna gång hade han en aning respekt i rösten. "Letar du efter svar på några frågor än?" 
Mitri
Mitri 
Död 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    mån 15 sep 2014, 17:25

hon ser på honom och log lätt, tacksam att han verkade inte ta illa vid sig över det sista hon sa. Han verkade snarare nöjd och häpen över att hon sa det. Hon undrade varför men som sagt ville man inte veta svaren och svaren kunde oclså vara grymma men det tredje alternativet var att ibland fanns det inga svar hur man än vred och vände på varje sten eller tills man slog knut på sig själv.

Hon hörde honom tacka men det finns respekt i hans röst och hon klipper lite med öronen - ingen orsak. hon log mot honom och ryckte lite på axlarna - ja det gör jag, men jag har inte funnit några svar än.
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    fre 19 sep 2014, 17:03

Hanen nickade långsamt och märkte samtidigt att deras konversation höll på att dö. Orden hade blivit färre, förolämpningarna fanns inte och frågorna besvarade. 

Xerxes nickade en gång till men denna gång tittade han in i hennes ögon, det var ett tyst hej då. Sedan vände han på sig och fortsatte vandra mot gamla minnen. 
Mitri
Mitri 
Död 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    fre 17 okt 2014, 20:05

hon kände att rastlösheten började komma och hon borde nog ge sig av vidare. hon ser på xerxes och ler mot honom - det var trevligt att prata med dig xerxes men jag borde gå vidare, och jag skall inte uppehålla dig längre. 

hon såg i hans ögon ett tyst hej och hon nickar ett hejdå till jonom - lycka till på din färd och att du finner dina svar. hon log mot honom och vänder sig om för att börja gå vidare.
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    sön 19 okt 2014, 18:24

(Avslutad)

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Incipient. (Mitri)    

Incipient. (Mitri)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen