Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Till Wikin Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Till Wikin Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Till Wikin

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Till Wikin    tor 31 jul 2014, 17:32

Hej alla glada! :D
Jag tänkte skriva en liten tråd här om Numooris alldeles egen Wiki-sida, i hopp om att fler ska vilja vara del i denna magiska sida där vi lätt kan samla information om såväl karaktärer och landet som spelarna som delar denna värld vi kallar Numoori.


Numooris wiki skapades av Zoid och Nisha här på sidan, och finns till för alla spelare! Alla på numoori har rätt att skapa sidor till sig själva och sina karaktärer, och skapa berättelser och händelser som kan skrivas upp för alla att läsa, och jag vill göra såväl gamla som nya spelare uppmärksamma på att den här sidan finns till, för er alla!

På wiki-sidan finns det hjälp att hitta om hur man skapar egna sidor och fyller i dessa. Hjälpen går att hitta under "Info/Hjälp" i huvudmenyn. Där finns också många sidor med karaktärer och spelare där ni kan få tips och idéer om hur ni fyller i sidorna. Om det fortfarande är svårt eller krångligt, och du vill ha hjälp att skapa eller fylla i något på sidan, så finns det här forumet som den här tråden nu ligger i till för precis det! Du kan skriva i det här forumet om allt du vill ha hjälp med gällande wiki-sidan, och du kan ställa frågor om där är något med wikin du undrar över.

Jag har suttit lite på wiki-sidan och kände att där är alldeles för få som har tagit del av denna tillgång vi har, så jag tänkte nu ikväll erbjuda hjälp i den här tråden till de som vill ha hjälp att skapa sidor, antingen spelarsidor till sig själva eller karaktärssidor till sina karaktärer. Alla som vill ha hjälp att skapa sina karaktärers sidor kan skriva här, så hjälper jag med glädje till! Informationen om era karaktärer får ni fylla i själva, men jag kan skapa sidorna åt er så att ni direkt har en mall att bara fylla i C:

Utöver mig så vet jag att här finns fler här på sidan som gärna hjälper till om ni vill ha hjälp med wikin, så tveka inte att be om det eller ställa frågor. Efter ikväll får ni självklart fortfarande gärna be om hjälp om ni vill ha det, men gör gärna det i forumet istället för i den här tråden i så fall så blir det lättare för alla att se vilka som har och inte har fått hjälp redan!

Jag hoppas att alla kan komma att uppskatta den tillgång som Numoori-wiki är, där det lätt går att söka på karaktärer och spelare, flockar, händelser och information! All information är inte inlagd på sidan ännu, men det jobbas på, och alla får vara med och hjälpa till!

Fridens liljor <3
/MPh
Amy
Amy 
Död 

Spelas av : Julia | Död


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 18:56

Försökte skapa lite wikisidor till mina karaktärer men fattade inte haha~ Har du tid och lust får du gärna hjälpa mig >:3
Tyrocho
Tyrocho 
Död 

Spelas av : Nira | Död


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 20:26

Kunde inte skapa någon.. Hjälp? :c
Achilles
Achilles 
Crew
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 20:33

Skriv in vilka karaktärer ni vill ha skapade så kan det fixas utan problem!
Amy
Amy 
Död 

Spelas av : Julia | Död


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 20:37

Till att börja med - Cerulean och Amy!
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 20:42

Här är wiki-sidorna till Amy och Cerulean:
http://numoori.wikia.com/wiki/Amy
http://numoori.wikia.com/wiki/Cerulean

Tryck på "Edit" eller "Ändra" på sidan så kan du fylla i deras information (:
Achilles
Achilles 
Crew
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 20:45

MP skapade Cerulean och Amy sidorna.

Vill ni skapa sidor själva så finns det en mall här! Klicka på edit och kopiera HELA mallen, inklusive det gröna plusset.

Klicka sedan på contribute uppe i högra hörnet  -> Add a page 

Sen när man är i edit-mode så klistrar man in hela mallen och sparar och sidan är skapad. Sen kan man gå in och ändra allt eftersom som man vill. Sidorna ska också taggas rätt, men det kan man alltid fixa i efterhand så det stämmer.
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 21:26

"Skapade" en sida för Xerxes men får inte in pusselbiten. Skulle någon kunna tänka sig hjälpa mig med det? Skulle verkligen uppskattas… :)
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 21:41

Lade till pusselbiten åt dig C:

Tryckte du på "Edit" för mall-sidan när du kopierade allt på sidan? Annars får du inte tag på pusselbiten C:
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 22:06

Ja, det gjorde jag men mallen la sig väldigt konstigt, typ ovanför "Historia" istället för bredvid. Aja, tack så hemskt mycket. Uppskattas. :) Jag har dessvärre ännu en fråga jag måste besvära dig med; Hur ändrar jag på informationen i pusselbiten? Jag har tryckt på den men får bara upp "Ändra i vargar" eller något liknande och hittar inte vad jag ska ändra namn eller alias osv. Jag lyckades ändra en sak, som du kanske kan se, men vet inte hur jag lyckades med det hahaha. Kanske är det för att jag använde Safari då jag har en mac? Haha.
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 22:09

Om du håller musen över pusselbiten så dyker det upp en ruta med infon som finns i den. Längst ner på den rutan trycker du sedan på "edit", så dyker det upp så att du kan fylla i det C:

Jag vet inte hur det fungerar på Mac-datorer, men tycker inte att det borde vara så annorlunda.
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Till Wikin    tis 12 aug 2014, 22:10

Oh! Fixade sig! Tack tack tack x100000!
 
Till Wikin
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hoppa till annat forum: