Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
IMALA - NY FLOCK! - Sida 15 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
IMALA - NY FLOCK! - Sida 15 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

IMALA - NY FLOCK!

Gå ner 
+42
Kanto
Tavar
Thanatos
Poisson
Chargie
Elite
Wami
Nituna
Nevayah
Duke
Chayton
Ahanu
BloodBlossom
Fallulah
Sanguinaria
Sanuye
Akayru
Cuywendz
Kilah
Masquerade
Sleazoid
Nevada
Kele
Ataro
Zayev
Nakaj
Kangee
Shiro
Gina
Thzuki
Mistress
Vitae.
Violet
Malvado
Tocho
Rosie
Akaryuu
Azazel
Black
Nirvana
Ayira
Weed
46 posters
Sida 15 av 20  •  Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa
FörfattareMeddelande
Sanguinaria 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 00:52

Awesome människa 8D *fan*

Småland, annars va det helt rätt XD

Ohohohoh, sneaky bastards är vad vi är ;D
Akayru
Akayru 

Spelas av : Freja / Aka

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 10:23

Alltså jaaa, klart hon kan vara medicinvargens lärling Blomman! 8D
Tycker Kaan-rang kan passa om hon är kreativ av sig. Kanske har hon ingen kraft alls bortsett från typ... virtuos eller så? (eller har du redan valt kraft..? Åh funderar på att skapa en indianvarg som är kraftlööös, känns lite coolt men kanske bara är jag som tycker..)
Alla ska bara tänka på att det kan finnas flera medicinvargar i samma flock, det är en rang svår att uppnå men absolut inte omöjlig. Man behöver bara gå i lära i sisådär 5-10 år... XD
Vart nyss väckt av pappas kompis som ringde - pappa är på jobbet... bahahaha låtsas alltid att jag är vaken om någon vuxen individ jag inte känner ringer.. vet inte varför men D: lurade i alla fall i henne att jag var ashes. öh.

I ALLA FALL. Sååå, jag lägger till Totemdjur under info i OOC forumet then? :3

Ochoch.. lägger ut medicinhjulet här först btw, så får ni godkänna.. vill ju inte ha med något ni inte vill, även om det är en väldigt central del i indianernas liv haha..

Kunskapshjul/Medicinhjul
Kunskapshjul är ett pedagogiskt verktyg för att studera naturen. Genom att orientera olika kvaliteer i olika väderstreck kan man bygga upp en struktur för att söka kunskap om världen. Nedanstående hjul kan sägas vara en grov beskrivning av Moder Jord och solsystemet. Hjulet beskriver hur himlakroppar, årstider, dygnsrytmer, element, riken och vargars kvaliteer kan placeras i olika riktningar och därmed användas i olika pedagogiska övningar. På en djupare nivå finns naturligtvis allt i alla riktningar.

NORR
Blå färg
Vintergatan
Vinter
Natt
Luftelement
Djurrike
Tankar

SÖDER
Grön färg
Månen+planeter
Sommar
Dag
Vattenelement
Växtrike
Känslor

VÄSTER
Röd färg
Moder Jord
Höst
Kväll
Jordelement
Svamprike
Kropp

ÖSTER
Gul färg
Fader sol
Vår
Morgon
Eldelement
Vargarna
Ande

Medicinhjulet markeras ofta med åtta stenar i formen av en cirkel, en sten för varje väderstreck och en där emellan (nord-väst t.ex). Det används vid meditation men även en mäng andra ceremoniella tillfällen och danser då det ju står för allt, livet, döden, själen och evigheten.
Kele
Kele 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 11:46

Alltså... Awentia...
Jag vet att jag inte ska diskutera relationer här nu då, men...

Jag och Nascha har bestämt att Dakwaanowe och Nascha inte ska ha några valpar än.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 12:25

låter som en bra idé blossom! fixar det nuuu
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 12:50

Hehe, det är lugnt Dakwaanowe ;P
Vad bara min lilla fix-idé, hahaha.

ÅH det där verkar helt awesome Aka!!! Älska.
Det verkar vara min standardkommentar till allt ^^''

Mene, förklara lite mer specifikt hur det används tex i meditation?
Hur får vargarna reda på vart dem tillhöra, vilken kvalité de har typ?
*nyfikeen i en strut*

Och YAY weed <3
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 12:55

Vet inte om det är Ok, men tänkte att jag skapar en tråd där man kan diskutera relationer OOC-forumet nu?

<3
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 13:47

Omg... har missat en massa och orkar inte läsa igenom!
Någon som vill sammanfatta snabbt vad som har hänt och görs..
Vet fortfarande inte om jag ska skapa mig en Indianis men funderar
hårt på det..*petar på embla* ... Vill din Flo ha en bror? *viska*
Nej men jag funderar på att göra en ljus hanne med blåa ögon^^
Vill fortfarande behålla min ide om 'Väderkännare' om det går bra? (:
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 14:12

Vad är det senaste som du vet?
Flo vill gärna ha familj, men vi flyttar sådant snacks till relationstråden (L)
Men Zoid skall ev. (SKA!) fixa en varg som kanske skall vara släckt med min Flo, typ Morbror.

Den liknar din beskrivning lite.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 14:23

Aa, jag funderar på att spela en indian, om det finns plats ;) skulle isf bli en hane, troligen krigare eller så, har inte tänkt så mycket, ev att han skulle vara blind eller halvblind, men som sagt, inte bestämt alls. 20-25 års åldern kanske. Och kanske att han skulle vara morbror till Emblas Flo.

Såhär skulle han nog se ut, bara ögonfärgen som är lite osäker, och bilden var bara något jag kluttrade ihop inatt...

IMALA - NY FLOCK! - Sida 15 2iuyr7a
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 14:53

Och du SKA ha honom och han är ASSNYGG och skulle passa såå bra!
Såklart finns det plats i flocken (tycke iaf jaag) och du haar plats och det skadar inte att testa om man orkar med.
Du har ju som sagt 22 roll hyfsat aktiva nu, riight?

Och alla måste hålla med om att han är såå smexi!
Flo skulle bli glaaadhest om det kunde bli hennes morbror lr ngt
Och måste säga att Najak (tror det är rätt namn, glömmer ständigt ditt namn) söker familj oxo.
Och Thzuu <333

Och Aka, jag har redan en varg utan krafter och vill gärna att lilla flo iaf skall ha en kraft. Tänker därför en relativt svag jord/naturkraft.
Typ så att hon som äldre kommer kunna "plantera" grödor med sin kraft, och möjligen hjälpa dem på traven lite i sitt växande, men att hon i huvudsak bara förstår sig mycket på naturen i övrigt och känner en samhörighet med den.

Senast ändrad av Awentia den tis 16 aug 2011, 15:24, ändrad totalt 1 gång
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 15:22

Jag har inte riktigt hängt med här ^^

gå in o kolla på Imalas OOC forum på ranglistan. Står ni inte med så mejla er vargs valp -och vuxennamn och rang så skriver jag in det :D kommer tjata lite om detta tills jag fått med alla, orkar inte sitta och läsa igenom hela tråden för att hitta de jag kanske missat xD

Apropå Totemdjur, väljer man vilket djur man vill ha själv eller bestäms det av nån? Vore kuligast om man fick välja själv iaf (a) :)
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 15:25

*håller med Powwaw*

Fast man får väll vara lite smart och välja något som passar vargen och så...

BTW, ville ni att jag skulle skriva upp lite ur den där boken jag har? (L)
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 16:02

Jag gör ett test för att se vilken Daemon man har, från boken/filmen Guldkompassen.
Länk;
okcupid.com/tests/the-golden-compass-daemon-test

Lägg till www ifall det behövs -.-

Frågorna är på engelska, och är ju gjorda för att besvaras av en människa ofc. Så man får tänka lite extra för att formulera om frågan. Typ på frågan "Hur ofta ringer du dina föräldrar?", så får man väl snarare tänka "Hur ofta umgås och/eller pratar du med dina föräldrar" hehe ^^

Mitt svar passade perfekt på hur jag hade tänkt att min varg skulle vara :)
Stark självkänsla, bryr sig inte vad andra tycker, ställer upp för nära och kära, man måste förtjäna hans respekt etcetera. Hans djur kunde vara skata, korp, känguru, vildsvin eller babian xD
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 17:04

Blomma-planta, för mig får du gärna skriva upp lite från boken 8D
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 17:19

Ok, men tänk på att detta är mer vad det betyder om man ser djuren i sina drömmar.
Eller det är orginalbetydelsen.

Ksall snart gå till min låtsasmamma så kan hämta boken då oxo :3
Och försöka sammanställa ngt till ikväll, men skall äta ute idag/kväll så vi får se ;)
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 17:40

Haha jo jag kom ju på det sen x'D Men tyckte det skulle vara ascoolt att ha en babian dock :'D
Akayru
Akayru 

Spelas av : Freja / Aka

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 17:51

Tycker Po borde ha koorp, korp är ett heligt djur för indianer :3 Kanske.. Korpen och dess mystik skulle passa honom..? förlsag bara~
lägger till texten om totemdjur i OOC forumet dåååå

och det var jag btw som skrev rangerna ursprungligen, och ja Po du har lagt in dem i rätt ordning och ja Röde Hövding tillhör Onde rangen :D
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 19:00

Awesome.
Nu har jag fått fatt boken lite här nu då.
Det skall observeras att den orginelt är avsedd för vilka djur man ser och vägleds av i drömmar och under meditation.
Och att detta inte är egentligen Indiantro utan mer New Age :3

Baksidan:

Drömmen kom till oss alla
Likt skärvor och flisor som spolats iland på en öde strand väcktes vi till liv
Så fann en skärva sin plats i skapelsen, så en till - och en till.
Med kärlek började Den stora drömmen att vävas på nytt.
En ny värld var på väg att födas
- En värld i skönhet

(L)

Skriver upp de lite mer klassiska djuren först xP

Örn - Visdom.
Dela din visdom med andra. Min gåva till dig är att sprida din Visdom.
Här gäller det att stå för sin egen visdom
(Kungsörn - Beslutsamhet. Lyssna till ditt hjärta och nya mål kommer visas för dig. Min gåva till dig är att veta vad du vill. I kontakt med ditt hjärta ser du målet med ditt liv klart och tydligt)
(Vithövdad Örn - Anden/The great spirit. Du är en stor lärare och min gåva till dig är att förmedla andens visdom till Jordens folk. Andens visdom är bland annat, allt är ett, en värld - en ande.)

Korp - Framgång
Var i din fulla andliga kraft och gränser upphör att existera. Min gåva till dig är att få framgång
Korpen hjälper dig ta bort de gränser du tror existerar och som du anser utgör begränsningar för dig.
(Författarinnans dröm/meditation: Den visade mig att när jag var till fullo i min andliga kraft försvann alla gränser. Jag var korpen, trädet, berget, vattnet i floden osv. Känslan av att vara ett med världen och att jag var hela världen, var fantastisk! Just denna förmåga att vara ett med allting är korpens styrka. Det innebär att hela världen faktiskt är tillgänglig för den. Så väljer du att tro på att det finns hinder i din väg då år du helt enkelt inte beredd att lyckas ännu. Vad är du rädd för? Se över dina egna begränsningar - för det är du som med dem skapar de yttre.)
(Hornkorp - Sanning. Tala sanning för att få höra sanning. Min gåva till dig är att vara sanningsenlig. Håll dig till sanningen i alla lägen.)

Björn - Helande.
Kärlek är nyckeln till allt tillfrisknande. Min gåva till dig är förmågan att hela och att läka.
Du har helande och läkande gåvor att använda dig av, så antingen du vill läka dig själv eller andra kom ihåg att det är alltid kärleken som är nyckeln.
(fort. Med andra ord, stärk kärleken till dig själv eller hjälp andra att hitta tillbaka till kärleken till dem själva, så att ett läkande kan äga rum.)

Hjort -Stolthet
Att utvecklas och förändras ger mod och frihet. Min gåva till dig är att känna stolthet.
Gå med stolthet - du vet vem du är.
(Kronhjort - Erkännande. Ut och praktisera din visdom. Min gåva till dig är att bli erkänd eller känd för det du gör. Du behöver synas. Världen vill se dig)
(Vitsvansad Hjort - Tro och Fokus. Rätt fokus ger rätt väg. Min gåva till dig är att tro på din egen begåvning. Det är faktiskt omöjligt att tappa greppet om tillvaron. Du kan dock tro eller känna att du har gjort det men då är det bara ännu ett val som du har gjort. Välj istället att tro på att du har full koll och vet vad ditt nästa steg skall bli. Genom att medvetet välja så, så har du också öppnat upp dörren till möjligheten av att ha full koll och att kunna ta nästa steg på din väg.)

Buffel - Harmoni/Förståelse
Vi är alla del av något större. Min gåva till dig är att din förmåga att skapa harmoni och förståelse mellan allt levande.
Du äger förmågan att stärka relationerna mellan människor(vargar) och djur, människor(vargar) och växter, människor(vargar) och Jorden. Att inspirera människor(vargar) till att ta hand om djuren, växterna och Jorden - det är en del av din gåva.

Varg - Givmildhet(?) (Ahaha, känns lite wierd detta...)
Praktisera världens visdom. Min gåva till dig är att få tillbaka det du har gett till världen.
Vargens visdom är enkel. "Det du ger är det du får tillbaka", säger vargen. T.ex väljer du utifrån rädsla, så kommer rädsla tillbaka, väljer du utifrån kärlek, då kommer kärlek tillbaka, väljer du att döma andra, då dömer andra dig, väljer du att hjälpa andra, då får du hjälp av andra. Se över ditt liv och tänk efter. Vad är det du har gett till världen? Här gäller det att vara den vise man eller vida kvinna du i grund och botten är och praktisera världens visdom till fullo.
Rädsla för vargar = tron på bestraffning/vedergällning/rädsla för att få tillbaka det man gett till världen.
(Coyote/Prärievarg - Trivsel. Allt är perfekt just nu. Min gåva till dig är att känna dig till freds. Här handlar det om att inte ändra på något. En coyote läter sig inte luras av vanföreställningar.)

Jag tror att lilla Flo skall få ha kolibriii 8D
Kolibri - Naturläkekraft. Naturen läker dig. Min gåva till dig är att du blir hjälpt av naturens medicin/örtmedicin. Hämta näring och läkedom ur naturen.
Fast är inte säker.

Mer kommer, men nu skall jag ut å äta snart... (L)
C'ya
Nituna
Nituna 

Spelas av : AFB

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 19:07

haha x'3 gjorde det dära testet och min daemon skulle vara:
varmblodshäst, papegoja, Lama (xD), Kamel , kanadagås
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 19:13

Ehm aa, har funderat lite till och diskuterat med Embla, såå, antar att detta är vad jag kommit fram till

Valpnamn: Molimo (Bear walking into shade)
Vuxennamn: Qaletaqa (Guardian of the people)
Ålder: 25-26 m-år eller så
Krafter: Ehm, bra fråga ^^'
Rang: Krigare (?)
Utseende: Ja, det på bilden...
Personlighet i stora drag: Ett rätt hårt yttre med ett vänligare inre, hederlig och rättvis, osv...
Läggning: Hetero
Släktingar: Systerdottern Awentia/Flo, ja, han var yngre än sin syster, som typ är död antar jag

Har säkert glömt någonting, meeen, åsikter folks, gärna ^^
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 19:28

In a way, you are a truly balanced person. You have a good sense of self, but you have periods of worry and self doubt. You don't like to be alone a lot, but you don't like being constantly surrounded, either. You can be shy in some situations and bold in others. You can tell people how you feel, but you don't wear your heart on your sleeve. You aren't "TOO" anything: You aren't too shy, you aren't too aggressive, you aren't too extroverted, you aren't too introverted. However at any one time you can be any combination of these things.

You tend to adapt yourself to match the situations in which you find yourself. You may be quiet and sensitive with some people, or joking and loud with others. These are all facets of your personality. People tend to perceive you as they want to perceive you. They may even tend to idealize you a bit. Then, when you do something that doesn't fit their concept of who you are (like have an outburst of anger, or a fit of shyness, or make an insensitive joke)they can be shocked and surprised. Does anyone know the real you?

Your daemon would represent your multi-faceted and ever-changing personality, as well as people's tendency to idealize you. He or she would get angry when you did not, be calm and poised when you felt ruffled and anxious, and always be the voice of emotion and reason in your ear.

Suggested forms: Swan, Elephant, Koala, Panda, Chameleon, Wolf.

För at jag inte orkar spara det på min datoorrr. ~~

YAY ZOID!! 8D

Kommenterar mer nu, måste draaaa - farväl (L)
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 20:14

Fast jag tror nästan att Po skulle passa bättre med Buffel som totem, nu när jag läser beskrivningen av dem ^^
Faaaast, korp hade kanske oxå passat? åååh jag vet inte xD
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 20:56

Vita bufflar är oxo heliga för indianer :3
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 21:03

Då vill jag ha vit buffel som totem :D :D :D
Ahanu
Ahanu 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 16 aug 2011, 21:13

Funderar på någon av de här till Ohanzee. :P

Vråk

Står för klarsyn, medvetenhet och harmoni.

Medvetenhet skänker insiktens klarhet.
Be om det du förtjänar. Utan tvekan och falsk ödmjukhet kan du nu befria din själ och låta den sväva.
Tveka inte att se!

Valen

Står för helande av känslor, frid och intuition.

Öppna din själ och vänd dig inåt. Låt din intuitiva kraft komma till uttryck. Friden hittar du i dig själv när du tagit hand om dina känslor.

Höken

Står för skarpsynthet, överblick och budskap.

Låt inte det första intrycket styra din bedömning, Betrakta istället helheten av vad som är. Alla prövningar lär vi oss av. Se det som en möjlighet att växa!

Vesslan

Står för observation, känslighet och skarpsynthet.

Ingenting är som det ser ut. Det är bara en illusion. Ofta ser vi bara på ytan. Vi behöver lära oss se mellan raderna. Alltså gå djupare i oss själva. Allt är en sorts kommunikation. Vem är vi egentligen? Vad är det vi säger till varandra.Befria dig från illusionen och du kommer att uppleva det verkliga.

Falk

Himlens budbärare, iakttagelseförmåga
och skärpthet.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    

IMALA - NY FLOCK!
Till överst på sidan 
Sida 15 av 20  •  Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» NY FLOCK!!
» Söker flock =D
» Flock sökes!
» Söker ev flock? :3
» Ny flock. nananana.
Hoppa till annat forum: