Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 9 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nästan en bildstation Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nästan en bildstation Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nästan en bildstation

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Boadicea
Boadicea 
Vandrare 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Nästan en bildstation    mån 23 dec 2013, 22:40

Var hälsade, Numoori!

Så, detta har jag tänkt göra ett tag. Om det finns någon där som känner att deras karaktär behöver en ny bild så kan jag stå till tjänst, inte med några fancy daterimålade bilder utan porträtt i akryl, såsom bilden på Boadicea här. Förutom vargkaraktärer till Numoori målar jag lika gärna annat fantasystuff, så möjligheterna är stora.

Mina krav är egentligen få, men jag har en del önskemål om man vill komma med en förfrågan. Till att börja med målar jag sporadiskt och då jag känner för det, så det finns inga scheman för när något kan bli klart. Vad jag söker är egentligen motiv för då jag får mina målarimpulser och tröttnar på Hielos jävla päls.
Sedan vill jag gärna att det jag gör kommer till användning, då det det fysiska bilder jag gör och inte något som raderas med en knapp, så jag ritar helst inte till karaktärer som är sannolika att dö eller bli inaktiva snabbt, men det är något man avgör själv.

Slutligen en mild rekommendation att jag mer än något föredrar att måla spejsiga saker, där det inte är så tamt med färg och form, så vargar med intressant färgscheman eller utseenden är speciellt välkomna. För vargar med mer naturliga utseenden är jag nog inte den bästa att gå till, men det är som sagt inga krav.

Bra beskrivningar eller pre-existing bild krävs, annars hittar jag på och man kan inte komma och be mig ändra i efterhand. Nyansskillnader kommer förekomma, för jag arbetar med mina färgers begränsningar och en scanner som inte förmedlar verkligheten så exakt. Jag gör även bakgrunder till dem, av olika grader av svårighet, men att önska något specifikt där är fruktlöst. Något stämningsord för bildens helhet eller bakgrund är däremot välkommet, såsom glädje, energi, förtvivlan eller ost.

Jag kommer troligtvis inte göra saker i ordning, så allt blir lite spontant och luddigt, varför det här bara nästan är en bildstation.
Hej hå!
Asami
Asami 
Ungvarg 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Nästan en bildstation    mån 23 dec 2013, 22:53

Aimeus vill ha en bild! C':

Har dock ingen bild, så får väl ta och fylla i en bara så du ska se :)

Kan ju bara sägs från början att han har mörkgrön päls, med flera mönster c:
Aiko
Aiko 
Valp 

Spelas av : NJ


InläggRubrik: Sv: Nästan en bildstation    tis 24 dec 2013, 01:06

Hej skulle gärna vilja ha en bild till min dimmvarg/farkag varg Sitera.
Hon är vit men har mörkblåa ögon som nästan går över till svart.
Fyra mörkblåa prickar under varje öga och trampdynerna och klorna är mörkblåa som går knappt att se i nattens mörker. På högra framben har hon en blå flamm tatuering som täcker hela tassen och går upp till knäet.
Kropps byggnaden är smal men muskulär,svansen är lång och går ungefär lite över baktassarna på henne. Längst ut på svansen är det mörkblått och vid svans roten finns en fjäder som hon har fått utav farkag generna i sig,den kan du göra lite som du vill om du känner för det.Har inget krav på hur den ser ut.
Bakgrund kan du få göra som du vill.

Bild finns på henne i riktig varg form men hela kroppen är inte med.
Annars kan du bara köra på med fantasi.
Hoppas att beskrivningen blev rimlig förståelig.
Boadicea
Boadicea 
Vandrare 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Nästan en bildstation    fre 27 dec 2013, 19:50

Asami: Du får väldigt gärna göra en liten bild, bara fylla i en lineart går utmärkt. c: Sen om det inte är jättenoga med mönster och nyanser, med hur mycket friheter jag får ta mig, får du avgöra. Detsamma gäller alla andra!

Aiko: Tror jag har en bra uppfattning om vad du vill ha! Återkommer om jag finner någon detalj oklar.
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Nästan en bildstation    fre 27 dec 2013, 22:19

nisha behöver så en bild <3 x'D bilder lär finnas lite överallt men annars kan jag nog skicka flera över Skype-chatten vid behov ^^
Asami
Asami 
Ungvarg 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Nästan en bildstation    fre 27 dec 2013, 22:25

Asså... Du har ganska fria händer, förutom att jag helst vill ha mönstrena i guld eller vitt  :P *phissst! *viskar* Jag gillar snirkliga mönster under ögonen! ;D*
Men ger dig ändå en förklaring! ;3

Ai är snygg. *första saken xD*
Den mörkgröna pälsen som täcker honom är len och fin. Nosen är svart, öronen är svarta, trampdynorna lika så. 
Tack vare en stor del kargblod har han klor som går att dra in, och den medfödda elegansen finns där.
Ögonen är svarta, så pupillen syns knappt. 

Har fixat en lineart, så du trots den här dåliga förklaringen förstår vad jag menar!:)
Nästan en bildstation 2hn4776
 
Nästan en bildstation
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» - liten bildstation här då!
» Tafsens bildstation!
» Emblas bildstation
» Nästan där
» Nästan återfunnen [Even]
Hoppa till annat forum: