Pågående Event
Senaste ämnen
» Tappad aptit [P]
Idag på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Idag på 20:13 av Tora

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Idag på 19:50 av Yaroslava

» Iskonst (Ö)
Idag på 19:44 av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Idag på 19:43 av Tilaqiia

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 4 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Emblas bildstation Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Emblas bildstation Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Emblas bildstation

Gå ner 
+3
Erakan
Cerulean
Bambra
7 posters
FörfattareMeddelande
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Emblas bildstation    ons 19 nov 2014, 22:45

Hejhopp!
Stundvis har jag en dator som funkar och ett extremt ritbehov, och då vill jag gärna ha lite förslag på motiv! Därför tänkte jag att jag kan göra lite skisser och bilder till folk som önskar! c:

Skisser på karaktärers ansikten (likt den på Bambra nedan) kan jag göra snabbt och utan problem. Helkroppsbilder kan jag nog också få för mig. 

Notera att jag troligenkommer posera karaktärerna som jag vill, men det går att lägga in lite extra önskemål på hur bilden ska se ut om man känner för det :3

Lite smakprov på sånt jag gjort:
Emblas bildstation J83cja

Emblas bildstation 34y2um9

Emblas bildstation 1zixjb

Emblas bildstation 2hzlh4z
För gamla bilder kan ni även kolla in somesortoffailure.deviantart.com :3


Senast ändrad av Bambra den mån 24 nov 2014, 20:29, ändrad totalt 3 gånger
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    ons 19 nov 2014, 22:52

Du kan gärna göra Cerulean! :D
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    ons 19 nov 2014, 22:55

Gärna, skriv kort hur han ser ut bara c:
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 01:39

Du får gärna använda någon av mina som underhålling när du behöver ;D Svikaren Chay är väll den som behöver en bild som mest, men malvados bevingade dotter Glacial eller pluttpeddot Erakan är möjliga motiv om jag måste välja bland mina 8 (!!!! När blev de så många?!) wolfisar ;D 
PMar beskrivning om någon av dem är av intresse 8D


Senast ändrad av Erakan den tor 20 nov 2014, 11:26, ändrad totalt 1 gång
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 07:35

All info om hans utseende finns på wikin, länk från hans presentation :D Är på mobilen och den beter sig lite märkligt, annars hade jag gärna kopierat infon hit heh..

EDIT:
Nu har jag en dator så här kommer informationen direkt :D
Cerulean är väldigt gänglig i byggnaden utan att vara spinkig.. Benen är något längre än standardvargens, och det kantiga huvudet är även lite smalare. Hans ansikte är relativt kantigt, med oerhört utrycksfulla ögon. Nosryggen är rak, varken konvex eller konkav, och stupar sedan rakt ner från nosen i en relativt spetsig haka. Underkäken är även den relativt rak. Öronen är spetsiga, trekantiga och högresta uppe på hjässan och svansen är normallång. Ögonen är uttrycksfulla och gyllene i färgen med mörk pupill. Vingarna (med sitt spann på ungefär sex meter)  är vita till färgen med en två gyllene, lodräta vågmönster ovanför varandra på vardera vinge, det understa lite kortare än det övre. Detta syns dock bara på den vita undersidan, då ovansidan är lika gyllene som resten av kroppen.
Cerulean har en tät fäll som väl undanhåller vind, kyla och väta uppe i luften. Den är normal i tjockleken, men är aningen fluffigare inuti öronen. Den är gyllene orange till färgen men alla tassarna är vita även några centimeter upp på benet bortsett från vänster bak, där det bara täcker själva tassen. Han har en vit mask i ansiktet och har fläckar som liknar två böjda vingar runt ögonen. Över nosryggen har han som ett grått band, kanske 7cm brett, som gör tvärs över nosryggen och slutar halvvägs ner på sidorna av den. Undersidan av svansen är även den vit, vilket också insidan av hans öron är. Nosen är grå, liksom trampdynorna.


Senast ändrad av Cerulean den tor 20 nov 2014, 08:35, ändrad totalt 1 gång
Blindir
Blindir 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 07:46

Jag har också några om du skulle behöva ännu mer underhållning :3 Typ Tear eller Iro kanske? Utseende och bilder finns på deras presentationer, men skickar gärna en mer detaljerad beskrivning om dem är intressanta C:
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 07:47

Om du vill får du gärna rita av Cry c:

Information, stulen från hans wiki sida: Hans huvud ser ut som en vanlig vargs, i alla fall i grunden. Två horn växer på hans huvud, vita, formade som ett rådjurs. På hans nos växer det två långa "trådar", typ som känselspröt. Han känner med dem då han inte har så bra syn eftersom han lider av albinism. Känsel trådarna är också vita, om inte lite skära. Hans kropp är stor och muskulös, men ändå slank. Kroppformen är formad som en vinthunds, eller den liknar en vinthunds. Den är dock inte lika "dramatisk" som vinthundens, men likheter finns som till exempel smal buk.  Hans ben är ganska slanka, det är nästan inga muskler på dem. Det ser mest ut som ben och skin, däremot kan man se små muskler spela under pälsen. Hans ben ser ganska långa ut i jämförelse med hans kropp. Hans tassar är ganska små men tillräckligt stora för att hans ska få balans. Hans kropp är täckt av kort,kort päls medan hans svans har långa hårstrån. Svansen är lång och släpar i marken. Pälsen på hans svans är lång men tunn. Hans vingar är ungefär lika stora som honom gånger 2. De täcks av lite päls men större delen är täckt av rosa, pigmentlöst, skin. Ögonen är är väldigt klart blå och pupillerna smälter in i det blåa, men man kan fortfarande se dem vagt.

OBS! Cry är en drakvarg om du känner för att rita helkropps bild xD
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 08:38

Jaaaag lade till informationen i mitt förra inlägg nu när jag har fått tag i en dator ^^
Atzine
Atzine 
Utvandrad 

Spelas av : Loco | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 09:26

Atzine eller Akaitsuki skulle behöva en bild. Finns bilder på deras sidor som visar hur de ser ut :-) Eller varför inte Akuma (Inser att jag ahr flera karrisar med A som första bokstav :-P )
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 09:53

Åh så fin! :')

Du får gärna testa på Scarlett. :) 
eller om du behöver en svårare utmaning kanske Lucius kan passa ;D
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    tor 20 nov 2014, 14:52

ÅH va kul med så många intresserade!!

Efter de som har anmält intresse nu så sätter jag lite paus, ska gå igenom beställningarna noggrannare ikväll och sätta upp en tidsplan! Jag har en stor tenta imorgon men tror jag kan rita en hel del i helgen i alla fall c:
Och måste bara säga: VA FINA VARGAR NI HAR <3
De är superfina o verkar jätteroliga att rita hela högen : D


Så, jag återkommer med en lista på vilken ordning jag gör och vilka jag gör, just nu är tråden stängd för ytterligare beställningar!
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    sön 23 nov 2014, 21:54

Här kommer en liten lista på vilka jag kan tänkas göra och en ungefärlig ordning (dock ej hugget i sten). Kan inte ge något klart besked på när bilderna blir klara, jag kommer som sagt rita lite då och då när andan faller på! 
Jag har valt att prioritera de vargar som i nuläget inte har några bilder och de som jag direkt fått upp en bild i huvudet om hur jag vill göra dem :3

The list is as follows:
Cerulean
Iro
Cry
Erkan
Scarlett
Akuma
Chayan
Atzine
Lucius

Och som alla nog ser blev det en ganska lång lista så det är fortfarande stängt för beställningar tills vidare! Bilder på Ceru kommer upp inom kort! c:
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    sön 23 nov 2014, 22:03

Bild av Cerulean!

Först var jag lite förvirrad över hur herrn egentligen såg ut, så jag testade lite olika. Tillslut hittade jag iallafall en liten bild på honom så jag fattade, men tänkte att det kunde vara kul att lägga upp alternativen ändå:
Emblas bildstation J8zdroEmblas bildstation Kf432gEmblas bildstation O8rx1i

Men tyckte inte riktigt att den skissen blev nå bra, och det såg konstigt ut med resten av kroppen. Dessutom blev det ganska smått o plåttrigt. Så jag bestämde mig för att strunta i den idéen o göra en ny bild! Och såhär blev slutresultatet!

Emblas bildstation 34y2um9

Kod (utan mellanrummen):[ IMG]https://2img.net/h/oi58.tinypic.com/34y2um9.png[/IMG ]


Gjorde faktiskt lite mer på den, men tappade koncentrationen. Men här får du iallafall en liten WIP som jag kanske fortsätter på någon annan dag:
Emblas bildstation F1gx1w


Senast ändrad av Bambra den mån 24 nov 2014, 19:31, ändrad totalt 1 gång
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Emblas bildstation    sön 23 nov 2014, 22:28

Men åhå,  så fiiin! Tack :D
 
Emblas bildstation
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Emblas Karaktärer
» - liten bildstation här då!
» Tafsens bildstation!
» Nästan en bildstation
Hoppa till annat forum: