Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Idag på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 81 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 81 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara

InläggRubrik: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    tis 18 jun 2013, 17:16

Vi skrev och frågade i början av året om det fanns något intresse för en eventuell Numoori-Wiki, och det fanns det, vi fick positiva gensvar från väldigt många personer.

Detta är vad jag och Thea (Nisha) har jobbat med de senaste månaderna av och till, och vi har nu lyckats färdigställa grunden för sidan, stommen, så att alla texter kan börja läggas till på ett enkelt sätt.

Det är fortfarande lite work in progress på en del saker, och som sagt så är endast grunden byggd, texterna får ni hjälpa till med att skriva och föra in, som en wiki ska vara ^^

VIKTIGT, läs allting under Info/Hjälp-fliken innan ni börjar skapa/redigera någonting, och följ anvisningarna under Regler och Förhållnadssätt, då ska nog allt gå bra :3

http://numoori.wikia.com/wiki/Main_Page

Som ni ser så är inte förstasidan skriven/arbetad på, vi kunde inte komma på någonting bra, och det är vad Wikitävlingen jag postade för ungefär en timme sen handlar om, så skriv gärna där med era förslag och hjälp till med det ^^

Hoppas att ni kommer att uppskatta Wikin och hjälpa till att utveckla den med texter och förslag ;D

Nu säger jag väll som alla andra:

Fridens liljor~

//Zara och Thea
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    lör 22 jun 2013, 14:16

Jag har inte fått höra nått om vad ni tycker ju xD kom igen nu folk, ge lite feedback, bra som dålig 8D
Comossie
Comossie 

Spelas av : Puppie

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    lör 22 jun 2013, 14:18

Verkar ballt :3
Kommer ni lägga upp alla vargar eller endast flockledare o dyl. ?
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    lör 22 jun 2013, 14:34

Allting som har med Numoori och dess spelare att göra ^^ och alla får bidra och utveckla det hela tillsammans, likt en riktig wiki :3
Chaiym 
Död 

Spelas av : Cat | Död

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    lör 22 jun 2013, 14:36

Jag gillar den, men jag fattar själv ingenting xD jag försökte lägga till mina karaktärer, men förstår verkligen nada...

Men sidan i sig är feeein! C: bara framsidan som måste piffas till <33
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    lör 22 jun 2013, 14:37

Om ni har frågor eller problem med något så är det bara att mejla mig så förklarar jag lite mer detaljerat och så ^^
Kyoko
Kyoko 

Spelas av : Kyo

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    mån 08 jul 2013, 03:31

ughghgh. fy faan. ser ni vad klockan är när jag postar det här?1+1++1

precis gått igenom typ hela numooriwikit och är helt kär, fast samtidigt utmattad. DET HAR HÄNT SÅ MKT I NUMOORIS HISTORIA HAR GLÖMT SÅ MYCKET

Så mycket att skriva! Aaahhh1 Vi borde egentligen bara flytta all info till wikit o länka dit för all info.

Så mkt jag vill få meeed. typ skriva ner alla internetdkämt. inga valpar. key på disco. hur NUMOORI BARA FÖRSVANN HAHAHA OCH VI SAMLADES PÅ DET DÄR HELT VITA FORUMET LOL OCH ALLA HADE PANIIIIK MEN LYCKADES ÄNDÅ HITTA VARANDRA IGEN OMG OMG BLIR HELT VARM I HJÄRTAT

och hon tjejen som hade Mori som karaktär, typ en so både freya o tenkai var kompis med, som dök upp och sen försvann i flera år och sen kom tillbaka med två nya karaktärer (mistel och tagg typ?) och mistel hade den söta lilla familjeflocken i kaiwood(??) som bla. tramptass dotter och nevadas bror var med i!!!! En trasig liten söt familjeflock som sedan gick under, och

åh

FAN VAD MYCKET ROLLSPEL SOM FÖRSVUNNIT JAG GÅR SÖNDER AJ MITT HJÄRTA FUUUUUUUUUUUUUUUUCK FUCKFUCKFUCKKKKKKKKKKKK AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

okej.

nattinatt
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    mån 08 jul 2013, 09:26

Haha Felicia <33 så bra att du gillar den, att själva skaparen av Numoori älskar wikin känns bra måste jag säga ;D

Och ja, finns så otroligt mycket historia som man både kommer ihåg och glömt bort, det är vad den förhoppningsvis kommer vara bra för sen ju, att lättare bevara en massa historia, oavsett om folk försvinner och kommer till sidan, lättare för alla att minnas och läsa <3

Vi har som långsiktig tanke att ha det mesta av infon på wikin och endast länka dit, typ på rassidan, att man kanske har en kort sammanfattande text och sen länkar till wiki-texten där man kan läsa mer utförligt om rasen, historia och såånt ^^

SKRIIIIV, så mycket du bara minns och vill ha med <3 har tänkt skapa nån sorts OOC-flik där man kan lägga in roliga saker som skett mellan spelare osv, ska bara komma på ett namn till det hela xD (förslag mottages gärna)

Jaa, så mycket som försvunnit D: så sorgligt, men förhoppningsvis så kan vi minnas det mesta tillsammans, vilket är en av de positiva sakerna med det hela :3
Kyoko
Kyoko 

Spelas av : Kyo

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    mån 08 jul 2013, 12:48

Jaaaaaa!!!! Vill att det ska bli sådär ofantligt stort ahahaha

nejmen typ: Nu kan man ju faktiskt utöka numooris historia utan att förtöra "historie"-fliken totalt!!! Jag har ju haft massa massa idéer om numooris historia genom åren åh haha (även om vissa inte fungerar längre pga. hur mkt numoori utväcklats utöver min kontroll - vilket e amazing) Men nu kan vi alla samarbeta till och flesha ut numooris historia och kultur och alternativa religioneer och åh åh vad fiiiiint <3 blir så rörd hahaha.

borde finnas en katalog över ooc-händrlser, typ internskämt, och reaktioner då ex. jinity hela tiden bröt ihop och såklart den där gången då ALLT försvann tills miv (?) skapade det där helt vita forumet där alla satt och panikade och tillsammans letade nått nytt ställe o hosta numoori-forumet på.

AAAAAAAAHHH vill ha nån sida där man kan skriva om numooris flockar! Vill skriva allt om devils kultur! OCH om den utdöda flocken Aquari (???), ni vet vattenvargsflocken, FAAAAAAAAAAN att nästan allt är borta!!! AAAAHH!!!! Blir så arg! Luna och .... vad var det ... D någonting? fan visst vare matsuki jag spelade med??? uuuuUUUUhhh

O shinsei o maya och howaido-chi! Där det var shinsei o shinseis brorsa som tillsammans med maya var de enda tre i början! åååh <3 faaan hur var det vi bstämde dom dog nu? UHG

EN TILL SAK SOM BEHÖVS:

ETT HELT FORUM ATT TILLSAMMANS DISKUTERA FRAM HANDLINGEN (KOMMA ÖVERENS OM SAKER)
för jag har så dåligt minneeeeeee + det anske e nån liiiiten grej som jag vill få in kring numooris historia (ex. om nimori, grundaren o hans flock svalinaré) och mer detaljer om den mörka åldern osv.

senså har jag ju så dåligt minne att veta NÄR aker hände osv.

Hur gick Liberty under???

Visst var det Shinseis kusin? :D Eller nån från samma flock??

Aaaah hjälp mig någon. ååååhh vill fixa släktträd. VART E RAVENS UNDERBARA SLÄKTTRÄD???????

IIIIIIIIIIIH E SÅ GLAD OMG OMG ATT ALLA FLCKAR SOM GÅTT UNDER SKA SKRIVAS OM IGEN O ALLA DÖDA KARAKTÄRER OCH ÅH KOM PRECIS IHÅG RENN O TAROHIRR OCH RUKAZE

OCH KINAME!!!!!!!!!!! NEVADAS GAMLA FLOCK MÅSTE FÅ EN SIDA MED OCH AAAAAAAAAAH

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH

SÅ HYPEAD

fan att jag liksom ska gå till norge nu o inte ha internet nu när jag blir värsta numoori.besatt igen
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    mån 08 jul 2013, 13:26

Hahaha <3

Det är det som är själva tanken med wikin xD att man ska kunna skriva om ALLT, för knappt en nypa av allt som finns får faktiskt plats här, vilket vi tyckte var synd, så vi kom på idén om att skapa en Numoori-wiki ^^

Ja, minns det, vi dampade och var panikslagna och sorgsna på det där tillfälliga vita forumet i början av 2011, hemskt...

Du, det finns redan flocksidor, även för de utdöda flockarna, däribland Aquari som du och Matuski ledde, och jag spelade din lederhonas syster ju, Jicarilla, minns du?? 8D

Det finns ju numera ett diskussionsforum skapat här på Numoori, bara att lägga upp en sådan diskussion där :3

Ravens släktträd är tyvärr förlorat med jinity, men jag och Embla har tänkt skriva ett nytt när hon får tid, en lite uppdaterad version som innefattar fler vargar, för det har tillkommit sjukt många. Möjligen att man gör flera mindre som man kopplar ihop på nå sätt, annars kommer det ju bli hur stort som helst/svårt att läsa. Vi får se med det.

Vi kommer jobba vidare på wikin, och förhoppningsvis så kommer den snart bli väldigt awesome och innehållsrik, förutsatt att folk bidrar och skriver, och inte är rädda för att göra det <3

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!    

Numoori-Wiki är härmed officiellt öppnad!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vår i Numoori
» Hur ser Numoori ut för dig?
» Hej då Numoori ..
» Numoori irl?
» Min tid på numoori...
Hoppa till annat forum: