Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 3 gäster. :: 2 Botar

Gwenhwyfar


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Diskussionstråd ang revir och flockfärg Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Diskussionstråd ang revir och flockfärg Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Diskussionstråd ang revir och flockfärg

Gå ner 
+2
Hielo
Sleazoid
6 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    lör 18 maj 2013, 19:55

Det har nu accepterats två nya flockar av admins på sidan, en fakargflock ledd av Terock, och en neutral/god flock ledd av Wami, vilket är väldigt kul, men det hela kolliderade en aning då bägge flockarna verkar vilja ha sitt revir i/i delar av Höstskogen.
Detta området i sig är inte ett av de största, så att två flockar får plats där är inte särskilt troligt tyvärr.

Sen verkar det även vara ett problem med dessa flockars färg, att de gärna vill ha samma/väldigt lika färg, och att även Hielos så kallade lilla armé-sak-thingy-grupp även vill ha någon form av liknande färg.
Då det blir väldigt rörigt om flockar/grupper har väldigt lika färger så kommer det nog även att behöva diskuteras/kompromissas lite på den punkten, finns en hel del färger kvar som man kan använda ^^

Jag satt och pratade med Lin (Mivria) angående detta och kom på idén att skapa en sådan här tråd för att reda ut det hela, komma fram till en lösning och kompromisser där även admins/mods, och andra medlemmar, kan komma med förslag och åsikter :3

Jag fick/tog på mig uppdraget att ordna upp ang era flockars färger, för att få det hela att stämma så att förhoppningsvis alla kan bli iaf någorlunda nöjda med det hela ^^
Reviren får diskuteras fram med eventuella inputs från admins om så behövs, i värsta fall så får ni väll slåss om reviren IC som det görs i verkligheten 8D

Det var väll det, såå, Terock, Wami och Hielo borde främst svara här så att detta kan redas upp så ni kan få era flockar skapade så snart som möjligt ^^
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    lör 18 maj 2013, 19:59

Eeeeh, ja, alltså, jag är ju inte så jättepetig. Både PV och Revantós har ju blå nyanser på sina flockar nu (mörk respektive ljust), och att ha massa blå nyanser är ju lite töntigt, för lätt att blanda ihop dem. c: Så, jag skulle gärna prova att ha näästan vitt, men lite blåttisch, det beror på om det ser tydligt nog ut i de olika listorna (ska ju ändå inte markeras på kartan). Annars kan jag tänka mig att ta nån nyans av grått, meen det syns nog inte mot våran grå bakgrund *Host*. Jag vill pröva vitblå tho. c: den hexfärg jag postade i chatten.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    lör 18 maj 2013, 20:15

Vi tänkte oss ju denna färgen: #00ffd8 inte riktigt blå, utan turkos ^^ vad jag förstod det som så ville Wami ha cyanblå? om dessa är alldeles för lika så kan vi kanske byta om nu Wami sade det först när hon började planera sin flock?

Jag har även mejlat lite med Wami och uppfattade det som att hon skulle kolla igenom de olika skogsområdena och se om hon kunde tänka sig ett annat område. (rätta mig om jag har fel, Wami)

Färgen vi ville ha: #00ffd8
reviret vi ville ha: En liten del av höstskogen och en liten del av raukakedjan. Hälften av reviret i skogen och hälften i kedjan. Vi har inte tänkt oss ett enormt revir, så där är ju åtminstone lite ledig plats i höstskogen (om jag inte har helt fel?) om vi har det vi tänkte oss där wami kan ha åtminstone en del av sitt revir. Sålänge ingen av flockarna börjar bråka så blir det nog inga problem. (och vi har inte planerat några bråk x) )
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    lör 18 maj 2013, 20:27

Enligt mig så är #00ffd8 cyanfärgad, inte turkos xD turkos är snarare #00aeff, därav lite kollision, hur som helst så är sådana färger väldigt nära varandra, och skulle bli svårt att se skillnad på för det mesta i listor osv.

Det är inte först till kvarn som gäller, speciellt inte om det inte finns dokumenterat någonstans i forum vem som sade det först.
Föredrar dock om detta kunde lösas så att ingen blir väldigt besviken.

Alltså, om jag får ge min åsikt, bara rent generellt så skulle jag faktiskt kunna tänka mig Tadaar som en passande plats för en Fakarg-flock, där skulle de få vara ensamma då nästan endast bevingade vargar/havsvargar/dylikt kan ta sig över dit, och de kan komma och gå som de vill, men det är min åsikt ^^

Angående ditt förslag att dela på Höstskogen ändå, det hade fungerat om området varit större, men nu är det väldigt litet och att ha två flockar så pass nära inpå varandra, trots att de kanske inte är fientliga, brukar medföra en del problem.

Det finns ju andra skogar också, Nordan, Ötamon, Itrozo, Wintera har en del skog, ööh, möjligen övre delarna av Kawazatri, eller Byoomi då Draugai flyttar vidare.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    lör 18 maj 2013, 20:50

Det var Höstskogen som jag tänkte skulle vara passande för Wami's flock. Men jag skulle kunna tänka mig att Ötamon vore passande med. Gillade det lite mystiska över den urskogen. :3

Dick så skulle jag väldigt gärna vilja ha cyanblå eftersom det ligger rätt nära den färg Wami bär på färgen. Det blir lite signaturfärg där. :P
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    lör 18 maj 2013, 23:55

Vi pratade lite om att ha reviret på Tadaar, men tyckte inte att det passade riktigt med bytesdjuren och klimatet. Vi ville ha ett revir där det fanns höjder (som kedjan) och skog med rikligt djurliv ( som höstskogen).

Ang färgen: #40e0d0 Hade denna varit bättre? :) Om inte så var den du skrev, #00aeff också väldigt fin och jag tror inte att Volbara och Valoria hde haft något emot att ha den :)

Wami - Går det bra att vi har höstskogen då? :)
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 00:05

Jo visst. Ta Höstskogen ni så kan jag ta Ötamon om jag får. :3

Men jag vill ha Cyanblå. x3
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 00:06

tack så jättemycket! :'D Vi väljer en annan färg ;) Det är det minsta vi kan göra ^^


Senast ändrad av Terock den sön 19 maj 2013, 00:57, ändrad totalt 1 gång
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 00:07

Tack. :D
Terock
Terock 
 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 00:58

Skulle vi kunna ha denna: #ba1331 som färg istället? :D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 08:43

Några flockar är felplacerade också, som sagt, så tror att vi först och främst fixar de misstagen sen kan man börja planera bättre på vart ni vill tänka er att ha era revir :>
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 08:47

Sen när era flockgrupper är färdigskapade så kan jag sätta mig ner med er och pröva ut några passande färger ^^
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 19 maj 2013, 13:44

Min grupp kan du skapa så fort du har tid, insåg att det kan vara lämpligt att ta alla rollspel då Hielo visar kidsen slottet i gruppforumet. c:
Och vit är färgen jag tänkte pröva, som nämnt i chatten.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    mån 20 maj 2013, 19:33

Jag har skrivit i tillstånds-tråden igen. Han 7 olika karaktärer och spelare som har sagt att de gärna går med i Wami's flock. De kommer droppa in några i taget sådär och allt kommer ske i roll. :3
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    mån 20 maj 2013, 22:00

Bellz: Jag har tid nu att fixa med flockgruppen/forumen/färgen till din flock om du vill ha det redan nu ^^

Detsamma gäller Fakarg-flocken, bara att du mejlar mig Terock :3
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    mån 20 maj 2013, 22:21

Ja. :D Det vore awesome.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    mån 20 maj 2013, 22:22

Ta och mejla så ska vi fixa det ^^
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    mån 20 maj 2013, 22:23

Done. :)
Thrar
Thrar 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Diskussionstråd ang revir och flockfärg    sön 01 sep 2013, 21:27

Hurp-Slurp! Jag tänkte kolla om det kanske var möjligt att Andheraa flyttade på sitt revir till södra Solstäppen? c: I närheten av bergen och med floden typ i mitten eller nåt sånt? c:
 
Diskussionstråd ang revir och flockfärg
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Diskussionstråd: Storlek på revir
» [Avslutat] Flytta revir
» New home, new beginning. (FLOCKROLL! Isil Anar anländer till sitt nya revir!)
Hoppa till annat forum: