Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 24 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 24 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand    tis 05 mar 2013, 20:11

[Pax till Zayev-tjockis-bebis-fisk-björn-buss-sexyface <33
Denna tråd ligger i Off-forumet, då den inte är, så att säga, "canon". Eller är den? C;]

Himmelen färgades långsamt av kvällens klara färgpalett. En och en tändes stjärnorna på det vida himlavalvet. Vindens varma smekning blev sval och han visste att den skulle bli än kallare. Det rasslade i buskarnas blad och palmernas skuggor vajade lätt över den hårt packade marken. Öknens torra vidder till trots grönskade livet runtom vattenhålet. Han stod med tassarna i vattnet och blicken höjd mot skyn. Han drog ett djupt andetag. Den torra ökenluften retade den breda nosen. Ett leende lekte över de mörka läpparna. Det var skönt att vara här igen. Hur länge sedan var det han legat här, oförmögen att göra mer än vila? Hur många månader hade det gått sedan kriget? En strid inte någon av parterna tycktes ha vunnit. Och nu? Utan ledare, vad skulle då bli av flocken? Han kunde se medlemmarna om dagarna och nätterna. De föll samman, långsamt förvittrande i avsaknaden av den vite. Som löven på ett rotlöst träd.

Han hade bestämt sig. Det var dags att bege sig hemåt igen. Norrut. Fakargen kastade en blick över axeln. Han skulle behöva tala med Tramptass så snart som möjligt. Med den vites försvinnande hade han inte längre något band till flocken. Den var inte hans familj, även om han ville kalla några av medlemmarna för vänner. Blicken sökte sig åter mot skyn. Det skulle bli svårt att lämna en del av dem.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand    mån 11 mar 2013, 17:07

Natten kom smygandes och tände de små blossen på himmelen ett efter ett. Zayev såg upp mot skyn. Den gick stadigt mot en mörkare färg och snart hade den antagit den mörkt blå nyans som var brukligt. Men långsamma steg började han gå uppåt. När han nådde oasens vattenyta fick han syn på en bekant individ. Azazel. Den mörka pälsen hängde tungt av vatten.
"Hälsad Azazel." sade han och nickade åt vännen.

[Tis is goin' to be FAB! <3]
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand    mån 11 mar 2013, 21:44

"Zayev." Azazel vände sig mot den blå och log. Han hade känt vattnet röra sig om de breda benen när Zayev dykt upp. Han hade inte väntat sig att se björnen här. Fast kanske borde han det. Av alla platser var det här de träffats oftast, och umgåtts mest. Att de flesta av de gånger hade berott på Azazels efter kriget handikappade tillstånd gjorde ingen skillnad. Han hade läkt nu. Nog för att flyga på egna vingar. Han besvarade vännens nickning.

Han betraktade Zayev en stund i tystnad. Den blå pälsen hängde tungt omkring den kraftiga kroppen och glänste lätt i stjärnornas sken. Azazel ruskade omärkligt på huvudet och manen gungade med i rörelsen. "Hur länge har du varit här?"


[Very FAB indeed <3]
 
Vill du flyga fri, ska du bara ta min hand
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Jag vill bara ha allt [P]
» Vill bara säga..
» Ärrade hjärtan går hand i hand [Varya]
» På tu man hand
» På egen hand
Hoppa till annat forum: