Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 00:06 av Tolir

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Igår på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Igår på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 16:46 av Sigrid

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 9 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Care to join? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Care to join? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Care to join?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Kaiito
Kaiito 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Care to join?    mån 24 dec 2012, 14:57

[Reserverad för Lysander, awesome cake! <3]

Huvudet ruskades, vindarna svepte sakta genom skogen och fick hans lugg att slitas med dem, och nu gjorde han ett försök att få den att lägga sig rätt igen. Det lyckades, men efter endast några sekunder hade vinden återigen tagit med den i sin virvlande dans, En suck lämnade ungvargen, det kanske var lika bra att ge upp gällande detta. Och tyst förbanande han vinden som inte lät honom vara ifred, som inte lät honom ha sin lugg som han ville ha den.
Men utan att tveka fortsatte han sin vandring genom den snötäckta omgivningen. Ingenting fick störa honom, inte nu. Han hade ett mål, och tiden räckte inte till meningslösa funderingar.
Tassarna placerades i en jämn takt på marken, en efter en, och lämnade ett spår i snön som visade exakt var han hade gått. Dessa berg kunde vara bedrägliga, det hade han hört. Därav namnet som de hade. Men han tvivlade inte på att han skulle klara sin vandring genom detta område. För han var inte ensam. Han skulle aldrig mer vara ensam.

Kaiito log medan han drog ett djupt andetag, söp in de dofter som låg i luften, det som vinden förde med sig. Och med ens stannade han, vände lite smått uttråkat huvudet åt vänster. Drog ännu ett andetag, var inte säker på att han hade haft rätt.
Men jo, rätt var det. Det verkade finnas en anna varg i närheten.
Avsikterna var fortfarande oklara, men Kaiito visste att han ville möta denna varg. Det kunde helt klart vara värt det, och var det inte det så kunde han ju alltid avsluta dennes liv.
Han styrde stegen mot den främmande doften.

Lysander
Lysander 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Care to join?    lör 29 dec 2012, 21:20

(Värst var det tar på krafterna att behöva skriva om svaret tre gånger då mobilen dampade 8D )

Ett par gröna ögon slogs upp en bit därifrån. Ögonen tillhörde en vit hane, som låg bakom ett tunt vattenfall. Han reste sig upp och tog sig hukande ut från gömstället.
Vattnet kastade sig utför klippan, och solens strålar träffade vattnet strax innan det dunstade bort strax nedanför.

Hanen gäspade stort, och öronen vreds bak mot nacken när han spanade ut över vidderna. Den skära tungan löpte över nosen medan ögonen metodiskt granskade sin omgivning, höll ständig koll. Han var medveten om att hans ensamhet här uppe var ett minne blott, för doften av varg kom med vinden.
Käken spändes, en bister min svepte över hans ansikte liksom strålarna från den uppgående solen. Han var inte på humör. Han var, vid närmare eftertanke, aldrig på humör nu för tiden.
Han skämdes över att vara varg, för det var en bedräglig sorts varelse. Varelser vars vardag innehöll lögn och dolda avsikter, svek och melodramatiska scener. Han var trött på sådant. Visste inte om han skulle gråta eller skratta. Så det blev frustration istället.

Lysander visste att han hade förmågan att vara social. Han kunde vara trevlig, om det var till nytta för honom. Men folk gjorde honom besviken gång på gång. Landet verkade vara fullt av idioter. Ett svagt flin ryckte i hans ena mungipa.
Doften var starkare nu, insåg han plötsligt. Främlingen hade upptäckt honom.
Vilken överraskning.
Han sträckte på sig så att de mörka tårna spretade och gäspade igen, innan han ruskade vatten ur pälsen så att silvermanen flög. Sedan, med en lätt skeptisk och misstänksam min, började han gå mot den andre. Det här får gå fort, tänkte han ointresserat.
Kaiito
Kaiito 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Care to join?    tis 01 jan 2013, 23:02

Kaiito var liten och lätt med tanken på sina bergvargsgener, men trots det hade han växt till sig sedan tonåren och var nu en ståtlig hane. Och nog kunde man se bergsvargen kraftiga drag på den ärrade kroppen. Han var, trots allt, mer sin faders son än vad han önskade vara.

Huvudet ruskades när blicken fastnade på en ljus hane med gröna inslag. Det fanns ingen tid att vandra omkring och fundera över saker som var oviktiga, denna främling skulle nu få hans uppmärksamhet.
- Ensam i bergen ser jag, eller misstar jag mig?
Han stannade upp, bara några ögonblick efter att han hade talat. Han var nog nära nu för att kunna syna den andre ordentligt, och även för att hans röst skulle höras klart och tydligt. Och det var med en smått nonchalant min som han såg på främlingen som även denne inte verkade så himla intresserad av honom.
Men man visste aldrig vad ett möte kunde medföra, och Ristaka bad honom att tala med denne hane. Sade att han kunde vara bra att ha.
Kunde han det?
Kaiito visste inte ännu, men han var villig att göra som demonen sade, för mot Henne hade han ingenting att sätta emot. Dessutom ville han inte göra det heller, han älskade ju Henne trots allt.

Ett svagt minne av Echos vackra ögon blixtrade förbi i hans huvud, men han försköt det lika fort. Det var inget som var värt att minnas.

[Inspirationen = Noll.]
 
Care to join?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» And You think I care[Ö]
» Too high to care [Ronia]
» Join.
» JOIN US FOR THE FIRST TIME! [Flockmöte]
Hoppa till annat forum: