Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 18 gäster.

Otto


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vampyrer (Frågor och diskussioner) - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vampyrer (Frågor och diskussioner) - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vampyrer (Frågor och diskussioner)

Gå ner 
+10
Fatima
Ayira
Armageddon
Zayev
Erakan
Murderotic
Amanita
Dimitrij
Tavar
Locura
14 posters
Sida 2 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:56

Okaj 8D Men du Mikkis, kolla igen vem det var som frågade ;D Virrpanna! xD
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 19:57

Men... Men... Betyder det att Locura egentligen inte ska ha röda ögon? D: Utan att de egentligen ska vara gröna som de var från början?

Och du Mikkis, I've tried... Att nå fram till Demetri är som att... Jag vet inte vad xD Han är bara sååååå hatisk. Oavsett. Haha D:
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:04

Mikkis: Samma som Locura! D:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:05

Jag tror inte de kan tvinga er till att göra det 8P Ni visste inte, svårare än så vart det ju inte 8D
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:13

Haha förlåt är inne på mobilen... ._.

Men jag har för mig att det står i vamoyrtexten att dom bara får ändrad ögonfärg vid hungern..
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    tor 06 dec 2012, 20:14

Okej 8P

Jahaja, där ser man 8P Har faktiskt inte läst där ^^'
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 08 dec 2012, 11:56

Jag har läääääst, det står att deras ögon blir röda vid hunger. Meeen, det står ingenting mer direkt om vad som gäller angående ögonfärg.
Dock känner jag att jag nu vill ha tillbaka Locuras gröna ögon... D:
Hah!
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 14:52

*petar upp tråd*

Vill ha förslag på vad som skulle vara kul att införa, samt hur det skulle fungera!
tex det där med att bli inbjuden-regeln tycker jag är intressant. Skulle det bara gälla revir, eller hur tänks det kring det?

KOM MED FÖRSLAG och beskrivning hur det skulle fungera. :>
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:02

En sak som jag skulle vilja peta upp igen var förslaget som Mikkis hade om att varje specifik vampyr ska ha en specifik svaghet. Dvs som min Locura har elden som en rätt stor svaghet, även om jag nu har insett att andra vampyrer inte har det. Det vore en ganska rolig grej att spinna vidare på, eftersom att det faktiskt kan utvecklas till något riktigt intressant. Ska denna svaghet då baseras på vampyrens ursprungliga ras? Dvs, Locura var/är en giftvarg i grund och botten, ska hennes stora vampyrsvaghet komma från den grunden?
Bara lite finurliga tankar såhär...

Sedan tycker jag också om det här med bli inbjuden-regeln. Dock tycker jag inte att det ska gälla revir direkt, eftersom att det skulle betyda att t.ex hela Kaiwood skulle vara off limits. Så lite mindre områden, ex lyor eller samlingsplatser som verkligen kan ses som mer specifika hem för vissa vargar. Om ni förstår vad jag menar?

Hihi, ja ^^
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:10

Jag gillar det också, skarpt mycket. Fast att den skulle bero på den ras dom är skulle nästan bli tråkigt, då vampyren skapades för att övervinna sina svagheter. Svartvargarna bad gudarna om evigt liv och makt. Så demetri tex, gammal vren, ska ha lärt sig att bemästra sin rädsla för eld men istället fått det ersatt av något annat, en annan svaghet osv. Kanske att vampyrerna själva inte vet om vad tills dom själva bemöter det? :3

sen det där med att bli inbjuden kan dom ju lura till sig, om man är lite charmig. diskuterar även med Mivvie om det just nu via skype :>
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:14

Skulle vilja ta upp några tidigare förslag och lägga till något från den andra tråden C:


Tröskel-regeln:
Att en vampyr inte kan ta sig in i någons lya oinbjuden. Kanske är det så att sedan de "lämnades av gudarna" eller vad jag kan beskriva det som, så förbannades de kanske att aldrig kunna gå in i en dödligs hem. Kanske för att hemmet sågs som en helig och trygg plats?


Styra andra varelser:
Djur som fladdermöss, råttor, eller liknande "mörka" djur. Kanske kan en äldre vampyr lära sig att "styra" andra djur och använda dem som små personliga spioner?


Eld:
Då jag personligen ser eld som något som påminner om solen så skulle jag gärna se den som en svaghet. Men jaa~


Rinnande vatten:
Tar upp förslaget om att en vampyr inte kan korsa rinnande vatten. Det skulle kunna ge en del spännande situationer, och också ge lite fler flyktmöjligheter för de dödliga C;


Bön/Sång:
Tycker jättemycket om tanken att man skulle kunna läsa böner eller sjunga heliga sånger för att förhindra en vampyrs framfart. Kanske kan de inte vidröra någon som ber? Kanske kan en särskild bön eller sång förhindra att vampyren rör sig supersnabbt, eller till och med hålla dem fast ett slag (bönen/låten måste ju ta slut någon gång C; ) Jag skulle tycka om ifall vampyrjägarna kunde någon särskild bön/sång som gått i arv i generationer som biter lite på vampyrerna på något vis C;


Bara lite förslag. Kommer nog med mer senare när jag har tid C;

Fridens liljor <3
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:30

Rinnande vatten.. Hur skulle det funka? Vattenfall då eller? Eftersom det kan nog rinna ganska mycket vatten överallt om det regnar xD och när jag testade googla lite om det så stod det att det vara var en "myt" angående vampyrer(som om de inte vore en myt) så kunde inte få fram någon rolig beskrivning D:

SÅNG! me löv it :> Ska det vara något speciellt språk då, om det skulle vara till dessa vampyrjägare?
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:49

Tänker rinnande vatten i form av permanenta vattendrag. Kanske är Kaitos vatten (hav, floder, bäckar, åar, sådant som alltid rinner där (eller årliga floder på savannen tex, de är ju inte där alltid men ni förstår nog vad jag menar)) heligt på något vis så att vampyrer inte kan korsa det. Inte sagt att regn inte är Kaitos vatten, men ja. Och räknar då inte tillfälliga flödande vatten under bara en regnskur. C;


Sång på ett eget språk kan jag mycket väl tänka mig, men även på svenska och så. Kanske någon text som gått i arv, eller ett språk som gått i arv, eller så <3 C':
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 15:53

Jag anser att vampyrer borde sky saker som räknas som heligt. Så vilket språk bönen/psalmen sägs på borde vara irrelevant :3
Om det finns heliga symboler (typ motsvarande de kristnas kors eller judiska stjärnan) så kanske de också har någon speciellt effekt på vampisar?
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 17:02

Jag tycker om idén om att de inte skulle kunna korsa rinnande vatten, det vill säga vattendrag och grejer c:
Jag antar att vampyrerna har blivit fetingdumpade utav gudarna (eftersom att de i vår värld är demoner och sånt) och att eftersom att Kaito har hand om vatten och plaskplask kan vattendrag säkert ses som lite heliga eller nåt, och därför kan inte vampyrerna korsa? Det där var den längsta meningen jag skrivit på länge ._.

Och jag är jätteförtjust i idén om att det är möjligt att göra sig av med vampyriga saker genom sång/bön :'D <3 Om vi låtsas att det fanns ett par grupper av vampyrjägare innan de kanske blev utrotade, finns det då kanske ett par olika sånger som har olika effekt på vampyrerna?
Angående språket tycker jag också att det inte borde spela någon roll vilket språk man säger det på - tycker det finns nog med språk som det är ._. Men annars säger de ju att latin och hebreiska är helga språk, åtminstone inom kristendomen (a)

Hurrah för osammanhängande text :'D
Barakiel
Barakiel 
 

Spelas av : Dick


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 18:44

Har ett litet förslag:

Det skulle kanske kunna hittas en gammal skrift (eller liknande) där det berättas om hur några (vampyrjägare, vanliga vargar m.m) fann ett sätt att typ försvaga vampyrerna/hålla dem borta med böner och välsignelser.
De som kom på detta förstod snabbt att om vampyrerna skulle få tag i detta så skulle de kanske kunna komma på ett sätt att motverka effekten av bönerna/välsignelserna eller på något sett undvika dem, och gömde den. Platsen berättades för några få valda som gick att lita på för att de skulle fortsätta berätta men med tiden förändrades historien och även platsen och tillslut blev det till en hopplös legend för att ingen tycktes kunna den, känna igen eller hitta skriften.

Men att det kanske skulle kunna finnas några som hörde om myten och lade hopp i den. Trots allt har alla legender en uns av sanning.

Eller något liknande ^^'
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    lör 16 mar 2013, 21:23

Jag tycker om den idén väldigt mycket 8D Dock är jag osäker på just skriftfronten då jag aldrig har hört talas om att Numooris vargar har använt sig av skrift :/ Tänkte snabbt på bilder efter jag läst det du skrev men insåg sedan att jag aldrig har hört talas om att de använder sig av bilder heller :/
Som sagt, tycker väldigt mycket om idén men jag tror mer att Numoori har mer muntliga traditioner än skiftliga/bildliga :c Notera att detta bara är det jag tror och tycker verkar logiskt 8P Har andra användare/admins andra tankar skulle det vara intressant att höra dem c:
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    sön 17 mar 2013, 12:51

Tja, ett språk är ju inte nödvändigt egentligen. Men är väldigt intresserad av bön/sång idén och att det då kan vara gamla texter som gått i muntlig tradition inom olika släkten. Bland annat kan det ju finnas då bland vampyrjägarna (vilka ju... tyvärr dödats ganska brutalt utom Dimitrij som jag förstått. Hon får bygga upp dem igen!)

Tycker också om den idén med en gammal berättelse, men tror som Zayev inte att det finns någon skriftlig eller bildlig tradition i Numoori. Det skulle nog snarare vara någon muntlig berättelse som väl bevarats och som noggrant hållits undan från vampyrerna. Som en visdom som lite heligt folk, eller vampyrjägare, eller något, bevarar och vaktar C':

Kan ju också vara en undangömd text/bildberättelse (om det finns skrift/bildspråk), eller att några vargar gömt sig från världen för att bevara den, och att - som nämnt - det har kommit upp i tankar igen. Skulle kunna tänka mig Dimi söka efter någon hemlighet. Hon är väldigt desperat i sin kamp, så hon behöver nog hitta något mål om hon inte ska förgås XD

(återvänder till att prata om Dimitrij hela tiden just för att hon är så nära sammankopplad till vampyrerna utan att vara en, och behöver något syfte)

Och skulle det vara så så kan jag alltid tänka mig att skriva lite sånger eller böner eller liknande :'D Tror inte jag är ensam på den punkten :'D
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    sön 17 mar 2013, 13:32

ett bibliotek måste inte bestå av böcker C: det kan även ha varit skickliga telepatiska vargar som lyckats bevara minnen och sånger i objekt (som sedan i sin tur projekterar minnen/sånger/osv så att 'läsaren' skulle kunna höra dem. Typ harry potter-style med minnessållet eller vad det nu heter ;D ).

Angående rinnande vatten så anser jag att vanliga bäckar och vattendrag inte ska gillas. Vatten i sig är inte helig, även om det är kopplat till en gud. I sådana fall skulle allt mer eller mindre bli heligt. Typ. Eller något. xD

Boadicea
Boadicea 
Vandrare 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    sön 17 mar 2013, 19:12

Jag är ju en av dem som inte är något större fan av vampyrerna, typ, alls, mest på grund av att de är så OP på ett mycket icke-spelfrämjande vis. Jag spelar inte mot dem, helt enkelt. Att ge dem fler svagheter tycker jag låter som en mycket god idé, flera av förslagen här tycker jag har varit bra. Att någon gång spela vampyrjägare blir jag lite lockad av till och med.

Något jag dock tycker vi ska se till är att om vi ger vampyrerna några specifika svagheter, det där med sånger och böner var väldigt spännande, så bör det inte bli så att det endast är vampyrjägare av en specifik sort, ett släkte eller familj eller träning eller vad det nu är, som är de legitima vampyrjägarna, som vet vad de gör. Vi bör inte göra så att det finns någon specifik nyckel som gör en hyfsad vampyrjägare jättebra (ex. en bön/sång/information man kan kan få genom att höra det av någon eller göra en speciell sak) Det är väldigt spelbegränsande.

Istället bör svagheterna vara utformade på så vis att en listig varg kan med träning och erfarenhet få tag på informationen om vampyrernas svagheter på egen hand, och utforska vad som funkar bäst, och inte vara automatiskt sämre än kanske en familj vampyrjägare bara för att man hellre vill skapa en karaktär som är av någon annan börd eller dylikt. c: Att få informationen tillförd sig muntligt kan givetvis få en varg erfaren snabbare, men inget som inte kan ske genom egen erfarenhet och träning.

Det är min tanke. ^^
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    sön 17 mar 2013, 22:20

men ninjor ärver väl typ minnen av sina förfäder? (hittar inte texten om ninjorna förresten, så jag kan vara helt ute och cykla XD ) Kan det inte finnas någon speciell typ av varg som fungerar på typ samma sätt? att den kanske ärver kunskap om vampyrer och hur man dödar dom? ^^
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    sön 17 mar 2013, 22:33

Tycker mer om tanken att de lär sig saker - då kan alla lära sig, och det är möjligt för "vanliga" vargar att söka strategier, lärdom och sådant. På det viset blir det lite finare med traditioner, muntliga historier och sådant, då det måste berättas och alla inte bara *poof* kan det XD


Tycker om tanken att kanske kunna bygga upp en ny grupp vampyrjägare (även om de antagligen inte kommer ha ihjäl någon vampyr, mer än kanske någon påhittad och inte spelad karaktär).


Jag tycker dock att det bör finnas information, legender och sådant som inte vem som helst kan komma över utan att jobba för det. Att man måste träna, lära sig, öva, och att det inte bara tar fem röda innan man kan allt och besegrar ALLT! Det känns lite onödigt då att det över huvud taget har funnits en flock uppbyggd av generation efter generation vampyrjägare. Vad hade de för mening att finnas och träna sedan de var valpar om vem som helst kan lära sig allt på en dag? Träning, ihärdigt och målmedvetet känns lite som ett måste innan man kan bli expert. Inte sagt att man inte kan lära sig det på egen hand, utan bara att det kanske är svårare på egen hand då man inte har någon till hjälp och måste disciplinera sig själv C;

Tycker absolut inte att det är ett måste att vara ur ett visst släkte eller sådant för att kunna vara vampyrjägare. Och det är ju inte en viss sång/bön/text/whatevs som gör en jägare, utan snarare kunskapen, erfarenhet, träning, envishet och list som gör vargen till vad den är. Samt tur, en sjukt stor mängd tur. Samtidigt, som nämnt ovan, tycker jag att det borde finnas något som den lärda vampyrjägaren, ur en flock som levt i hundratals år, borde kunna något som man inte lär sig hur lätt som helst (inte sagt att ingen annan kan lära sig det, självklart, men ni förstår nog vad jag menar) C:
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Vampyrer (Frågor och diskussioner)    sön 19 maj 2013, 19:48

Kom på att denna diskussionen inte avslutades och tänkte se om någon har någon mer tanke i ämnet C:

Någon admin som har någon tanke? C:


Känns som sagt onödigt att Dimitrij kommer ur en "Vampyrjägarflock" som levt i många hundra år (många generationer), om de inte skiljer sig alls från den vanliga vargen. Okej - de är avlade att slåss, har en anatomi som skiljer sig från vrenens då de i generationer avlats att bli vad de är. Men något borde de väl ha lärt sig? Kunskaper som förmedlats, traditioner, sånger, böner, saker? Känns som om jag inte kan något om min egna karaktär då jag inte kan veta säkert vad hon kan som hon lärt av sin familj. Tror ni förstår vad jag menar ^^;

Jag vill inte göra henne OP eller göra så att hon har förmågan att döda vampyrer och är bäst eller så, men hon borde väl kunna någonting i alla fall? Sång, bön, kunskap, något, som sagt?

Behöver ju inte fastställas något omedelbart. Vill bara höra om det finns någon anledning till att hon existerar ^^;

Och om någon har fler tankar om Vampyrerna. Pratade mest om Dimi här, men är ju för att hon är min karaktär C':

Fridens liljor <3
 
Vampyrer (Frågor och diskussioner)
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Frågor om Lavaöknen
» Fundering angående vampyrer
» Numooris vampyrer, kolla hit!
» It Will Be Blood (Vampyrer, joina)
» Frågor om Benkusten
Hoppa till annat forum: