Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Frågor om Benkusten Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Frågor om Benkusten Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Frågor om Benkusten

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Frågor om Benkusten    mån 04 mar 2013, 20:31

Hej på er.

Nu har jag under lång tid funderat över det där med Benkusten. Kan någon vänlig själ förklara för mig vad den består av, och hur detta fungerar på ett lagom logiskt vis?


På beskrivningen om benkusten står det:
"Benkusten är en smal stig uppbyggd av benrester från döda djur som korsar havet från Numoori till 'det okända'. Det är den enda in-och utgången från landet, men väldigt få vet om den verkligen fungerar eftersom att ingen har återvänt, och inte många har vandrat in. Bron ligger ibland nästan helt begravd under vattnet, och kan svepas bort av endast några vågor vilket gör den svår att lita på."


Men, hur kan den bestå av benrester och döda djur? Var det så att en mängd djur en dag för länge sedan plötsligt fick för sig att massvandra(simma) ut över havet, och dog på en väldigt fin och rak linje? Var det då stiltje på havet så att allt fick ligga kvar och bilda en bro?

Det står även att det är väldigt få som vet att den fungerar - varför skulle det då ligga döda rester på bron? Borde inte många ha gett sig ut över den då? Borde inte havet svepa bort allt dött? (Vågor är ju väldigt starka och envisa av sig).

Är bron verkligen enda in/utgången ur numoori? Jag har alltid tänkt mig att Glaciären fortsätter norrut och går samman med ett större fastland - jag har flera karaktärer vilkas historia jag baserat på att de kommit norrifrån. Är det fel då?

Hur vet ingen om den fungerar, om det är enda in/utgången och ganska många kommer därifrån? Bara senaste tiden har det kommit ett antal nya vargar till numoori via just den bron.

Hur långt är det mellan Numoori, via benkustsbrosaken, till nästa fastland? Är det som Öresund, så att man kan se landet över havet. Är den ett par dagars vandring, eller kanske en veckas? Är det ännu längre?


Jag har alltid tänkt mig att bron är en hög stenkam, varpå det på sina ställen sitter ett eller annat fastkilat ben efter något djur som dött, där benet sitter så hårt fast att vågorna inte lyckats föra det med sig. Men jag har aldrig tänkt det som en bro av lik, eller bara benknotor för den delen. (Lägger till här med att det känns lustigt om en plötslig mängd havsdjur fått för sig att bilda hög och dö - eller simma och fastna på samma stenkant allihopa samtidigt. Ni förstår nog vad jag menar.)


Jag är ytterst tacksam för svar och hoppas att det är fler än jag som har funderat och har lite idéer eller tankar om detta C:

Fridens liljor till er alla!


Senast ändrad av Azazel den tor 07 mar 2013, 13:07, ändrad totalt 1 gång
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Frågor om Benkusten    mån 04 mar 2013, 21:06

Jaag tror helt ärligt inte att den är så spec djupt genomtänkt mer än att den ska vara tuff ^^''
Själv tänker jag mig att det är en "bro" av sten och på några få ställen jord som inte går spec högt över havet alls där det ligger skelett från främst strandade havsdjur.

Alla mina vargar som vandrat till Numoori har kommit norrifrån eller från "det okända" när det lades till i kartan, undrar också hur det ligger till med det??


PS: tänkte passa på å efterlysa beskrivning av Höstskogen och Blodbergen.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Frågor om Benkusten    mån 04 mar 2013, 21:09

Skönt att det är fler än jag som känner så XD Betyder att jag inte är ensam med mina funderingar XD






Angående höstskogen vet jag (som kartmålare) att det skulle vara en vanlig skog typ, fast med höstigare färger. Och Blodbergen är som Grand Canyon C;
Bael
Bael 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Frågor om Benkusten    mån 04 mar 2013, 21:16

Jag själv är en smula skeptisk över hur Benkusten är uppbyggd. Volbara och Valoria flög ju i princip hela biten innan de landade någonstans på Benkusten (då de flög från nästan rakt söderut och sedan mötte benkusten av ren tur under färden) men kanske det också är fel då om det nu är onaturligt långt från Numoori och fastland söderut. Detta gäller även Bael då han kom på släptåg.
Jag undrar också om bron bara är gjord av döda djur eller om det bara "täcker" en remsa av fast mark under.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Frågor om Benkusten    mån 04 mar 2013, 21:21

Jag tänker också att det är en bro av typ.. sten c: Lite sådär snyggt ojämn 8D Herp.. Fett onödigt inlägg i tråden :'D

Frågor om Benkusten Hater
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Frågor om Benkusten    ons 13 mar 2013, 22:12

Herpaderp om jag inte minns fel så kom jag och Kyoko gemensamt på den här idén när hon hälsade på mig nån gång och vi diskuterade kartan sent nån kväll, mest för att det skulle finnas någon möjlighet för vargar att ta sig till eller från Numoori.

Det fanns med andra ord ingen djupare tanke, och som med så mycket annat så finns plats för utvecklande idéer och förslag. Det som står som beskrivning är ungefär det som finns. hepp. xD

Men ja från början var det ju tänkt at tdet skulle vara en sträcka av ben, men självklart är det väl naturligt att det från början borde varit någon form av stenrygg underifrån som man kan gå längs, som en underjordisk bergskedja? Som självklart skulle vara svår att ta sig över pga den enorma långa sträckan man får gå, kanske utan varken mat eller sötvatten under längre sträckor. Jag kan tänka mig att delar av sträckan skulle vara helt vattentäckt också, och att många skulle dö längs sträckan, som ksulle lämna makabra rester längs vägen.

Men ja, det är väl tänkbart att det borde vara mer än enbart ben längs sträckan att gå på. xD


Angående norrsidan så är det väl egentligen inget bestämt där heller, för vi vet inte vad som finns på andra sidan glaciären, men vi har mest antagit nu mera att det borde gå att passera över till andra kontinenter, om det finns några. I dagsläget är det helt enkelt fri tolkning huruvida ens karaktär vandrat över där och vart man kommer ifrån.

Text om Blodsbergen och Höstskogen.. kommer.. förhoppningsvis i denna livstid xD


_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
Frågor om Benkusten
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» ~ Om Benkusten ~
» Frågor om Lavaöknen
» Frågor [Öppet]
» Dumma Frågor [p]
» Vampyrer (Frågor och diskussioner)
Hoppa till annat forum: