Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs    lör 23 jul 2011, 23:40

Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs Tass3434_52ee479f2a6b227d844eab1e

A K T U E L L T
Sedan Malvados svek har Tass plågats av paranoida tankar om flocken. Han har haft en konstant gnagande känsla i magen att alla omkring honom är spioner och förrädare. Han har isolerat sig. Fokuserat till 100% på jakten på Malvado för att kunna hantera sina paranoida tankar. 

När Shiro offrade sig själv för att rädda livet på flockens valpar - flockens framtid vaknade Tass igen. Han insåg att han hade varit en blind idiot som inte förstått hur lojala bröder och systrar han har. Han har funnit hoppet om flocken (och sig själv som ledare) igen.

U T S E E N D E
Se bilder.
Tramptass är byggd för strid med sin styrka och uthållighet. Pälsen är brun och raggig. Stora delar av högerörat saknas, det som finns kvar hänger i ärrade trasor. Ett ärr Sleazoid gav honom i det senaste kriget mellan Qu och Devils. Tre ärr löper över vänsterögat, en gåva från den gigantiska björn som tog hans liv.

Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs Latest?cb=20201208103139
Så arg raawwrrr - bild av mp

T E L E P A T I N
Efter årtionden av träning har Tass utvecklat sin kraft något oerhört. Att tränga sig in i någons sinne är för honom en enkel match, han kan med lätthet leta sig igenom dina tankar och minnen och selektera ut det han kan ha nytta av, och vända det mot dig. Han kan få dig att vända dig mot de du älskar. Han kan få ett oprovocerat hat att växa inom dig, han kan få dig att döda - Om han vill. Allt detta med bara en liten ansträngning. Han är en skicklig telepat som effektivt kan göra dig själv till ett vapen, mot dig själv. Han kan radera alla minnen eller ändra dom efter egen vilja.

Låt honom inte komma in. Då är du förlorad.
Hans kraft kan inte längre bara kallas telepati,
det är så mycket mer än bara en mental
konversation - Det är ett vapen.


Utseendemässigt kan kraften jämföras med två osynliga "händer" som han kan sträcka ut ur sitt eget huvud och använda för att öppna och manipulera andras sinnen. Dessa händer kan han sträcka ut ett tiotal meter. Han kan även känna av andras sinnen på flera kilometers avstånd och även tala till dem, i deras huvuden.


H I S T O R I A
innan devils
Tramptass föddes utanför Numoori. Han var den enda ur valpskaran som överlevde till vuxen ålder. Han vandrade iväg och hamnade som femtonåring i Numoori. Där satte han snart sin fot i den Döda skogen, en plats han redan från början älskade. Han vandrade vidare i Numoori och upptäckte många platser men han kunde inte glömma den döda skogen, kall, mörk, ond, så lik han själv. Han återvände till sin älskade skog och stötte ihop med en svart varg, Zemi, som kom att bli hans närmaste vän. De bosatte sig i den döa skogen, utan några plikter och med så mycket livsgnista, de blev oskiljaktiga.

En mörk höstdag stötte Tass på en björn i skogen. Det var den största björn han någonsin sett och den anföll, blodtörstigare och mer djärvt än vad en vanlig björn hade gjort. Tass hade inget annat val än att gå till motattack, striden varade länge, de rörde sig mellan de döda stammarna, upp mot en klippa, regnet hade börjat falla och klippan var hal av blodblandat regnvatten.  Utan att tveka reste sig björnen och höjde sin ram, Tass var inträngd i ett hörn. De decimeterlånga klorna rev upp hans ansikte och ärrade det för livet. Tass såg upp mot den svarta björnen som tornade upp sig mot skyn, han var halvt blind av allt blod och bedövad av smärta när björnen ännu en gång höjde tassen och slog med all sin kraft ett sista slag mot vargen som dog på fläcken.

Tramptass vaknade upp i kedjor. Mörkret omslöt honom. Det var kallt, så fruktansvärt kallt. Hans päls var blöt av fukt. En rutten doft fick huvudet att dunka smärtsamt. I vad som kändes som veckor skrek han ut sin förtvivlan och rädsla. Paniken grodde inom honom. Vad hade han gjort för att förtjäna det här? Han förbannade björnen, förbannade Chaibos för att han plågade honom så. Han lovade Chaibos 50 själar i utbyte för sitt eget. Ett desperat erbjudande han i all förtvivlan slängde ur sig utan tanke. Men orden var sagda och det var för sent att dra sig ur. Chaibos uppenbarade sig framför honom och befriade honom men Chaibos glömmer aldrig löften.

Tramptass var fri från sina kedjor, men var han verkligen det? Han fick sitt liv tillbaka, men för vilket pris?

Samtidigt hade Zemi fått höra nyheten om att hennes närmaste vän hade dött. Hon kunde inte bära sorgen, hon orkade inte mer. Hon sprang tills hennes ben inte orkade bära henne längre och hon föll ihop framför klippan där björnen hade tagit Tass liv, hon kröp upp och utan att tveka slängde hon sig ner mot den mörka avgrunden, för hon kunde inte leva utan Tramptass.

Och här kan man tänka att den sorgliga historien slutade. Men även Zemi återuppstod och de båda vännerna återförenades och blev själsfränder.

tiden i devils
Som sjuttonåring vandrade han in i Öknen och stötte på en brokig skara vargar som alla hade en sak gemensamt – sin ondska. De kallade sig Devils och deras fiender var flocken Angels. Han kände ett starkt samband till flocken, som att han hörde till dem även om han inte kände dem. Snabbt blev han en medlem av flocken och som lågrankad blev han inte alltid välbehandlad. Men han trivdes. I samma veva som Zemi återuppstod hamnade Devils och Angels i öppet krig. Men Tramptass deltod inte. Tenkai begick självmord och Nevada tog över ledarplatsen. Tramptass klättrade sakta i rang. - MER KOMMER - bla bla bla händer massa saker jag inte har något minne av alls ajahshhsd. dööh. Tramptass tar Kovu som sin lärling och lärde honom allt han kunde om telepati. Under samma period får han reda på att han har en dotter, vetskapen om att hon dessutom levde enligt det goda gjorde Tramptass galen av ilska och skam. Det slutade med att han själv dödade sin egen dotter i raseri, något som han aldrig känt ånger för.

I flera år var Tramptass general för flocken, hans främsta uppgifter var att träna medlemmarna och att genomsöka nya medlemmars sinnen. När Kyoko klev ner från beta-platsen var det Tramptass som utsågs att ta hennes plats. I många år stöttade han Nevada som hans högra hand, han deltog och delvis ledde kriget mot Qu. När hans själsfrände Zemi stupade i kriget isolerade sig Tass, Sorgen, skulden och smärtan jagade honom och drev honom nästan till vansinne. I flera månader låg han gömd i lyan i Döda skogen. Hans telepatiska krafter försvann och likaså hans motivation till att fortsätta kämpa. Han brydde sig inte längre om Devils, kanske var han inte ens medveten om att de fortfarande existerade. Han jagades dag som natt av hennes gröna, anklagande ögon och hennes röst som viskade i hans öron. Men han tog sig ur svackan. Sorgen får han leva med, smärtan likaså. Men en dag insåg han att Devils behövde honom - och att han behövde Devils. Hans krafter kom sakta tillbaka. Han återupptog sin roll som beta och har inte nämnt Zemi sen dess, även om hon fortfarande ofta är i hans tankar. Hennes röst viskar fortfarande i hans öron men hennes anklagande blick har försvunnit. Tiden läker inte alla sår, men så småningom lärde sig Tass att leva med smärtan och tomheten.

När Nevada försvann var det naturligt för Tramptass att överta ledarrollen. Efter den vites bortgång kändes inte Öknen lika välkomnande längre. Tramptass tog beslutet att flocken skulle lämna deras hem för att leta nya marker att leva på. Han gav också de som ville chansen att oskadda lämna flocken. Aldrig någonsin har det hänt tidigare i Devils historia och aldrig igen hade han för avsikt att låta det ske igen. Några valde att lämna, några valde att stanna i Öknen och vaka över den. Resten följde troget Tramptass ut i världen. Vandringen tog tid. De vandrade genom Lavaöknen, hamnade i strid med Occultos i Kawazatriskogen, kämpade sig igenom sankmarkerna i Storkärr, vandrade i konstant regn genom Höstskogen och kom slutligen fram till Blodbergen där de beslutade sig för att stanna. 

devils nya era
Flyttar till Blodbergen och lever lyckliga i alla sina tragiska dagar!


Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs 9bisk5
Bild av Mattiz

Viktiga händelser i Tramptass liv

Tramptass och hans syskon föds.
15 år och upptäcker Numoori.
Möter Zemi. De bosätter sig i den döda skogen.
Dödas av en björn. Gör en deal med Chaibos. Återuppstår.
17 år och möter Tenkai och Devils.
Klättrar sakta i rang.
Mördar dottern Zuleika.
25 år. Blir Kovus läromästare.
Möter BloodBlossom. Lovar henne hjälp i kriget. Sviker.
Gottgör Blossom genom att passa TBB's valpar.
30 år. Devils utökar sitt revir till döda skogen. Blir general.
Blir beta i Devils.
45 år. Deltar i kriget mellan Qu, Cierzo, Devils m.m. Förlorar sitt öra. Förlorar sin själsfrände.
● 50 år. Tar över ledarrollen efter Nevada. 
● Devils lämnar Öknen. Bosätter sig i Blodbergen. 
 Offrar två vargar till Tenkai och de andra gudarna.
● Malvado blir utvisad och jagas av flocken. 

(Tidslinjen kan vara lite omkastad)


Senast ändrad av Tramptass den sön 19 feb 2017, 19:56, ändrad totalt 31 gånger
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs    sön 26 maj 2013, 18:20

R E L A T I O N E R

D E V I L S against the power of us there can be no victory ~
» Kyoko: Moonlight drowns out all but the brightest stars | Du har alltid stöttat mig. Jag minns det som det var igår då jag träffade dig för första gången, du var ung, vild och totalt jävla hatisk mot allt och alla. Jag har sett dig växa ifrån din ostadiga, fruktade ungdom till en av numooris legender - och det är imponerande, med tanke på din ringa storlek.
» Frost: | I shall fight by your side, brother | Min vän, jag står vid din sida i vått och torrt. Mycket har vi gått igenom, men när jag tänker efter, vet vi egentligen någonting om varandra? 
» Saturn: Deeds will not be less valiant because they are unpraised | Du är en god tillgång till flocken. Jag gillar dig, min randige vän.
» Sarabi: | Remember today, little sisterDet mod du visade när du räddade mitt liv har imponerat mig till tusen. Jag står i skuld till dig. Jag kommer alltid tala gott om dig.
» Vitani: | Don't play with that. you'll go blind | Jag gillar dig, din rosa lilla boll. Trots dina upptåg och bussträck. Den tiden är över, jag har bara svårt att acceptera att du och dina syskon faktiskt har växt upp till riktiga soldater.
» Aruheitou: | Sooner or later though, you always have to wake up | Du fascinerar mig, lille man. Men jag kan inte säga att jag gillar dig. 
» Åskvilja: | I know what you did last summer | Du har visat dig värdig. Dig kommer jag ha nytta av.
» Kione: | You will find adventure, or adventure will find you | Du är naiv, är du inte försiktig kommer det bli ditt fall.
» Midas: The great storm is coming, but the tide has turned | Blod är inte alltid tjockare än vatten, det var vad jag sa. Låt mig inte ångra mina ord.
» Saderk: | his old life lay behind in the mists, dark adventure lay in front | Visa dig värdig så står vi för evigt vid din sida.
» Glacial: | A bruise is a lesson... and each lesson makes us better Visa dig värdig så står vi för evigt vid din sida.
» Qilaq: Summer will end soon enough, and childhood as well | Visa dig värdig så står vi för evigt vid din sida
» Novoka: Summer will end soon enough, and childhood as well | Visa dig värdig så står vi för evigt vid din sida



F A M I L Y  C O M E S  F I R S T  M Y  A R S E
» Zhevra: | When the sun rises in the west and sets in the east | Jag ångrar inte mitt val.
» Pandora: | You win or you die | Du är inte min dotter.
» Malphas: | The things I do for love | I en annan värld hade det kanske varit annorlunda. Nu vill jag bara se dig död.
» Ceres: | As we sin, so do we suffer | Jag väntar med spänning på din hämnd. Tror du verkligen du kan mäta dig med mig?


F O E S
» Akaryuu: | In life, the monsters win | Längesedan var det jag såg din fula nuna. Jag hoppas du har försvunnit från Numoori för gott.
» Amanita: | Swift as a deer. Quiet as a shadow | Inga ord kan beskriva vilken avsky du väcker hos mig. Vilket förakt jag känner för dig, jag önskar dig inget annat än en plågsam, ond död.
» Sleazoid: | The man who fears losing has already lost | Du tog mitt öra, men jag tog ditt ben. Vi möts igen, var så säker på det.


F R I E N D S  O R  W H A T E V E R
» Kovu: | A man could not always be where he belonged, though | Var är du min vän, hur går det med dina krafter?
» Caligato: | Do the dead frighten you? | Så du är ett spöke nu, Gato lille? Dig kan jag ha nytta av.
» Acier: Du och jag har mycket gemensamt, Acier.
» Zayev: Strength and honor | Jag önskar dig all lycka. 
» Azazel: | Rise and rise again, until lambs become lions | Lev väl, fågelgam.
» Reikon: Why so serious son? Trots din ungdom är du redan fylld av hat. Det är ett mysterium för mig hur du lyckas hålla det så väl gömt för dina flockbröder och systrar. Men kom ihåg, mig lurar ingen.
» Malvado: What we do in life echoes in eternity | Varför valde du fel väg, min vän? Nu har vi inget annat val än att jaga dig. 

O T H E R S 
» Murderotic: Du och din flock förbryllar mig fortfarande, jah hoppas för er skull att ni inte bryter vårt avtal.
» Asynja: Det var kul att leka lite med ditt sinne, valp, frågan är, håller mardrömmarna om mig, fortfarande dig vaken om nätterna?
» Ira: Du är Ascar upp i dagen, men din far är en förrädare. Vad är du?
» Aena: Fluffig och patetisk. Vi får väl se hur länge du överlever.

t h e y  w h o  w a l k s  w i t h  C h a i b o s ~
» Zemi: Dör du dör jag, var det inte så vi sa? Du finns i varje steg jag tar, varje andetag tar jag för dig, varför lämnade du mig? Det gör så ont.
» Nevada: Du lämnade oss utan ett ord, ledare. Jag önskar jag visste vad som hänt. Hade jag kunnat rädda dig? 
» BloodBlossom: Jag hoppas du kan förlåta mig, min vän. Vila i frid.
» Zuleika: Ditt patetiska kryp, du fick vad du förtjänade. Du var aldrig min dotter.
» Urufu: Vi ska hämnas dig, bror. Qu ska betala.
» Rukaze: Jag önskar jag hade kunnat rädda dig. Du är på en bättre plats nu.
» Tenkai: Du visade mig var min lojalitet ligger. Tack.
» Fiero: All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost | Ingen undkommer Devils.
» Shiro: | Learn well, Shiro, and we will see if your insanity can be cured | Du fick mig att hitta tillbaka till mig själv. Devils kommer alltid minnas dig, läromästare Shiro. Sov gott, broder.


Senast ändrad av Tramptass den lör 11 mar 2017, 20:15, ändrad totalt 3 gånger
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs    fre 18 sep 2015, 22:37

r o l l s p e l / t i d s l i n j e
flyttar från jinity - gamla roll förlorade
» devils begynnelse » devils revir » devils » avslutat
» oh well, the devil makes us sin » devils revir » reikon » avslutat
» have a little faith » den döda skogen » caligato, fywenthiel » avslutat
» vanomos! » ruinerna » yoru » avslutat
» vid djävulsbergets fot » devils revir » elyn » avslutat
» när mörkret faller » den döda skogen » caligato » avslutat
» i wanna play a game » lövskogen » mikayo » avslutat
» åska utan regn » den döda skogen » azazel » avslutat
» over hill and under hill » kaiwood » murderotic » avslutat
» live long or die fast » ken-yak » emon » avslutat
» i know your face » silverpile » acier » avslutat
» white and black » snöslätten » sleazoid » avslutat
» what your soul sings » den döda skogen/öknen » X, Nevada » avslutat
» uppdrag » devils revir » azazel, zayev » avslutat
Krig mellan Devils och Qu
» it all ends here.. » numoorislätten » Qu, Devils mfl » avslutat
» för ingen kan leva föralltid » döda skogen
» long time, no see » öknen » Frost, Azazel, Zayev » avslutat
» don't trust me » öknen » Grimm» avslutat
» en rörelse » öknen » devils » avslutat
» full of life » öknen » Valoria, Volbara, Armageddon, caligato » avslutat
» mighty paths pass » lavaöknen » Midas » avslutat
Nevada försvinner, Tass blir ledare
» kom mina små kycklingar » öknen » devils » avslutat
» it's time » öknen » Malvado » avslutat
» once alive » döda skogen » Melamory » avslutat
» something in common » numoorislätten » Ira » avslutat
» little lion man » devils revir » Saturn » avslutat
» cognatio multum potest » döda skogen » Malphas, Pandora, Ceres » avslutat
» darkness » devils revir » kyoko » avslutat
Flocken lämnar Öknen och börjar vandra
» devils långa vandring, part 1 » lavaöknen » devils » avslutat
» devils långa vandring part 2 » kawazatriskogen » devils, occultos » avslutat
(» tiden som flytt » öknen » minolta » aktivt)
» devils långa vandring part 3 » storkärr » devils » avslutat
» devils långa vandring part 4 » höstskogen » devils » avslutat
Flocken bosätter sig i Blodbergen
» a new era of chaos » blodbergen » devils » avslutat
» grottbygge » devils revir » malvado, midas » avslutat
» andas » devils revir » shiro » avslutat
» hem tar vid där sagan slutar » blodbergen » glacial » avslutat
» vi reser oss ur askan » devils revir » devils » avslutat
» högtid - midvinterblot » devils revir » devils » avslutat
» du överraskade mig, främling » stormstäppen » murderotic » inaktivt
» väggar av sten » stormstäppen » murderotic » avslutat
» under the olive tree » stormstäppen » laali » avslutat
» fortuna major » blodbergen » kione, zhevra » avslutat
» krökt rum » devils revir » kione, zhevra » avslutat
» spegelbild » devils revir » åskvilja, shiro » avslutat
» if this mind could be peaceful » devils revir »  frost »  avslutat
» vid bergets fot » devils revir » malvado » avslutat
Malvado blir utvisad
» jaktens början » devils revir »  flocken »  avslutat
» hearts are made for breaking » azhekaslätten » devils » avslutat
» ingen vila » numoorislätten » devils » avslutat
» fighting for a lost cause » kaiwood » devils » avslutat
» i am with you » kaiwood » midas » avslutat
» önskan » kaiwood »  saturn » avslutat
» som från ett annat liv » lövskogen » akayru » avslutat
Återvänder till Blodbergen
» shiro. » blodbergen » devils » aktivt
» de som lämnat oss » devils revir » kyoko » avslutat
» if i could sing » blodbergen » pandora » avslutat
» blood » blodbergen » aena » avslutat
» lek » devils revir » aena, flocken » avslutat
» blod & jord » blodbergen » tannin » avslutat
» ja, jag klantade väl till det » devils revir » qilaq » avslutat
» snart är vi alla döda ändå » devils revir » åskvilja » aktivt
» kompensation » devils revir » qilaq » avslutat
» shiros minnesceremoni » devils revir » ej startat
» flocksamling » devils revir » ej startat
» när timglaset rinner ut » blodbergen » ensamroll » avslutat
 
Tramptass aka Tass - min lilla tafselitafs
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Någon som vill träffa min lilla snälla Tass? 8)
» Min tass för en själ
» En öm tass [Wunjo]
» Kall om hjärta, tass och märg [Nvm ensamroll :)]
» Vad kan du om Tramptass
Hoppa till annat forum: