Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ändring angående vrener - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ändring angående vrener - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ändring angående vrener

Gå ner 
+14
Erakan
Malvado
Sleazoid
Hielo
Demetrius
Zayev
Murderotic
Selva
Locura
Niara
Dimitrij
Luma
Lainadan
Mivria
18 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Ändring angående vrener    tor 30 aug 2012, 19:41

Jag tänker inte säga emot.
Som jag skrev i mitt senaste inlägg så känner jag nu lugnet, och Nej, jag tänker inte skylla mina tidigare inlägg på trötthet, irritation eller pms, för jag står för vad jag skrev. Tänker inte ändra eller stryka över, som jag tidigare sagt.

Och anledningen till att jag valde att inte skriva in några namn och detaljerat skriva att jag inte kan tacka Erakan nog för att hon valde att försöka se det ur min synvinkel, eller att jag inte kunde låta bli att rynka på näsan då jag läste vad någon annan person hade skrivit.
Men nu kan jag då säga att de som vräkte ur sig för mycket bör vara de som känner sig träffade. I ärlighetens namn, Clara... jag hade faktiskt tänkt ta med att jag inte för allt i världen förstår hur du bemästrar konsten att formulera och diskutera så som du gör med det lugn och den självsäkerhet, den neutrala känsla dina texter inger, så att man inte kan annat än verkligen uppskatta dina inlägg. Att du valde att skriva så som du alltid gör, förmedla dina åsikter på ett sätt som får andra att lyssna och ta hänsyn men inte känna sig påhoppade eller förtryckta. och nu låter det som om jag är världens fan och gråter glädjetårar, dock har jag svårt att föreställa mig som en sådan person..., men jag skriver bara vad jag tycker. Ditt inlägg var uppskattat, jag tog till mig det du skrev, och jag tog det inte personligt.
Liksom att jag inte tog någonting av det Mikkis skrev personligt. Ni två, inte heller Miv, bör känna att jag på något sätt tycker att ni gjorde fel som skrev det ni skrev. Och nu petar jag ut vissa i denna tråd och anklagar alla andra, trots att det inte var vad jag tänkt mig, men jag säger såhär och hoppas att det kommer ge svar på de frågor mitt tidigare inlägg kan ha väckt;
De som helt enkelt känner att de skrev någonting lite för opassande är de som kan känna sig träffade. Och anser man sig inte ha skrivit någonting fel, trots att jag kanske tycker att det var skit jag inte förtjänade, så är det väl fint att den människan känner sig felfri.

Återigen låter det som att jag vill förklara och ursäkta, trots att jag vill vara så noga med att inte göra just det. Jag vill stå för det jag skrivit, och jag vill vara öppen att föra diskussionen vidare. Som jag sagt, jag är en person som klarar motgång och att få skit kastad på mig. jag ger tyvärr igen, värre om jag kan, och det är en av mina stora brister, men jag tänker på de som inte kan ge igen eller klarar av att bemötas av så mycket hat och ilska. Jag vet hur det är att ge sig in i samtal, diskussioner så väl som konflikter. Anledningen till att jag gör det är för att jag fixar det. Jag klarar kanske inte av att hålla käft och låta bli att fräsa åt dem jag tycker tar i för hårt eller behandlar mig eller andra orättvist, men jag bryter inte sönder och samman.
Så jag hoppas att ni inte känner att jag favoriserar någon/några här nu. Det vill jag inte göra. Jag tar bara hänsyn till det som skrivits och säger att Mikkis och Clara. Era inlägg uppskattades. jag önskar inte att ni ska ta lättare på vad jag skrivit tidigare bara för att jag säger att era inlägg var mer välkomnade än andras, guuuud vad jag upprepar mig om att jag inte vill ha något medlidande, men jag anklagar er inte.

Gällande själva Vren-diskussionen så har jag som sagt fått veta vad jag behövde veta. Det var en förfrågan, kanske rent av ett tungt förslag, jag lade fram om att de kanske ska bli en privat ras. Men nu när jag lugnat ner mig och alla mina sinnen fungerar kontrollerat som de ska göra vill jag upprepa att jag inte hade någonting emot de regler som Mivria tog upp i sitt första inlägg. Det står skrivet i ett av mina tidigare inlägg. Men jag upprepar mig lite, för omväxlings skull~
Kanske bör jag tydliggöra att vad jag behövde veta var hur allting fungerar numera. Största anledningen till att jag skrev som jag gjorde var för att jag kände att jag inte hade det minsta hum om den information som andra sa var så uppenbar att jag verkligen borde insett det. Det fick mig att sätta mig på tvären, något som jag gissar att väldigt många här valde att göra. Sätta sig på tvären, alltså. Men nu vet jag ju hur det ligger till. jag behöver inte längre vara arg för att jag inte vet och för att jag känner det som att jag bara bör finna mig i det som görs utan att förvänta mig någon förklaring.
Jag är öppen för fortsatt diskussion.
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ändring angående vrener    tor 30 aug 2012, 19:58

Zayev: Ja, det enda som man kanske behöver diskutera lite är om man ska tillägga mer i texten, Lullu sa ju tex förut att hon inte tog med allt i vrenenes beskrivningen för att förut kunde man rätta folk på anslagstavlan utan problem - vilket är sant. Så kanske att man tar en dag och redigerar hela texten, formulerar det liite bättre och är tydligare med vissa saker. Samt lägger till det nya reglerna Mivvie postade här. Men inte göra det för begränsat eller lägga till för många MÅSTEN.
Så en diskussion, snack, eller vad som helst angående det skulle vara bra. Även om Lullu skapat vrenen kommer era åsikter om den nya texten också räknas (med tanken på att vrenen funnits så länge och flera utav er spelar en). Det var i alla fall så jag hade tänkt mig, så kanske man kan få alla nöjda och glada ändå. ;>
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Ändring angående vrener    fre 31 aug 2012, 00:39

Hej på er allihopa, spökweed här! Nu vet jag inte riktigt om den här tråden är lämplig att posta det här inlägget i, men jag vill bara skriva så att alla admins ser, sååå jag tänkte bara fråga..

.. hur blir det med ninjavargarna? Både jag och Aka räknas ju knappt till medlemmarna här på sidan längre så självfallet har vi inte hand om den rasen längre, men den ligger mig fortfarande väldigt varmt om hjärtat efter att min lilla Weed, min första karaktär här på Numoori, också var den första ninjavargen och då fick rasen uppskriven tillsammans med Aka. Jag tycker det är skitkul att Ninjavargarna blev så eftertraktade, och jag vill inte på något sätt hindra folk som har lust att spela en sådan. MEN. Min tanke har i alla fall varit sedan början att dessa vargar skulle ses mer som ett släkte istället för en ras, för det är ju så det är (eller ah, två släkten i det här fallet). Därför blev jag lite orolig när Mikkis nämnde att ni tänkte skriva om historian till dem, och även deras reningsritual. De enda släktena som finns är ju Akaryuu's (Oga) och Weed's (Kiga), och de båda dog i princip ut helt, det var ju det som var hela grejen med att det fanns så få kvar. Det var liksom bara vi och våra avkommor, som en liten familj i Numoori. Det innebär också att om ni skriver om historian till dessa släkten kommer även våra karaktärer bakgrunder att fuckas upp.

Nu vet jag ju inte så mycket om vad och hur mycket som kommer skrivas om - så förlåt om jag kommer med ett drygt och onödigt inlägg, haha.

Men ja. Det jag vill få fram är inte att jag vill ha rasen privat. Jag vill bara behålla den ganska mycket som den är och jag vill inte att hela släktet ska våldtas och att det börjar springa omkring ninjor ur tomma intet. För ja, antingen måste de vara släkt med Aka eller Weed, och de bådas släkten finns som tidigare nämnt knappt kvar. Jag tycker det är skitbra att ni utvecklar raserna och att ni vill göra dem mer tillgängliga - men håll bara i åtanke det jag har sagt, och tillåt mig gärna kika på de nya texterna som ni har skrivit. För blir det för annorlunda är jag faktiskt inte helt säker på om jag vill ha ninjorna kvar på Numoori. Men det har ju Aka en del att säga till om också.

Så. Jag menar inte på något sätt att sprida negativ energi, och förlåt igen om jag helt har misstagit mig om det här. Men puss Admins och Mods som får sidan att gå framåt, ni gör ett skitbra jobb <3

Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Ändring angående vrener    fre 31 aug 2012, 01:41

Ja, jag berättade ju att ninjorna skulle gå igenom en förändring, eller snarare deras texter skall uppdateras för att få fler medlemmar att förstå dom bättre- jag kan absolut ingenting om ninjorna som jag även sa till dig xD Så det området håller jag mig borta från, och kommer även att fortsätta göra det >: Ninjornas ansvar ligger för tillfällets i Zara/Zoids händer då hon är den som har bäst koll just på ninjorna. Men om du sen tycker att dom förändrats för mkt och inte alls passar in på de som du och Aka skapat en gång i tiden och vill ta bort dom - självklart. Lullu fick även hon ta bort vrenen som Kyoko sade, så det skall väll även ni få kunna. Men då kommer troligen Zara's version upp som en ny ras om den skiljer sig för mkt från eran, dock inte med namnet ninjor. Det är väll allt ja kan säga D; OCH DU FÖRSVANN FRÅN MSN DITT AAAS
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Ändring angående vrener    fre 31 aug 2012, 02:05

Weed då, lite offtopic nu va :'D

Nej men håller med Mikkis. Om rasen har så stort värde för er personligen och vi inte kan göra mycket med den/eller kan låta folk skapa helt nya karaktärer så blir det kanske enklast om de tas bort om det är vad ni önskar. Poängen med att ha en ras är ju att medlemmar ska kunna använda den. Om vi är inne på msn samtidigt så ska du få läsa det som finns så får vi ta beslut då.

Vill bara förtydliga att tanken är inte att på något sätt förstöra ninjan. Men om den ska finnas kvar, så måste det till att det blir en uppdaterad text, då den existerande texten inte förklarar tillräckligt mycket för att en medlem helt okänd för ninjan ska kunna sätta sig in i rasen, som sagt vi övriga admins ha inte heller lyckats förstå något av rasen med enbart hjälp av den texten, allt jag vet utöver har Zara lärt mig när vi diskuterat rasens framtid. Så de nya texterna har till största del gått ut på att förklara rasen, vilket Zoid tagit sig an som den eldsjäl av rasen hon är. Men, det kommer antagligen behöva göras mindre ändringar för att kunna ha kvar ninjan som en ändå relativt viktig ras. Men dessa skillnader är enklast om vi tar privat vid möjlighet, då denna tråd är till för vrenen i första hand så det inte sker några missförstånd.

Men som mikkis sa så finns möjligheten att de får bli en egen ras om det är lämpligt. men vi får diskutera detta mer en annan dag. Vi kan även starta en egen tråd om ninjorna för att inte röra till den här tråden mer.

Och om Vrenen förstås, så kan vi göra det enkelt för oss genom att Key kan antingen skicka en uppdaterad text till oss, eller ge oss notes om vad som behöver vara med eller så kan du lämna över det till oss om du inte har tid. Om det låter det bra? ^^

/Mivria
 
Ändring angående vrener
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Angående min aktivitet
» Funderingar angående en flock...
» [Avslutat] Angående Vakuum
» Fundering angående vampyrer
» [Avslutat] Angående chaos!
Hoppa till annat forum: