Pågående Event
Senaste ämnen
» Vederkvickelse [P]
Idag på 00:27 av Zahari

» En tyst stund [Dew]
Idag på 00:15 av Dew

» Inte stabil [Devaron]
Igår på 23:43 av Zahari

» Tappad aptit [P]
Igår på 21:30 av Kokhanok

» Din order (P)
Igår på 21:12 av Kokhanok

» Doften av Blod [Zachary]
Igår på 15:39 av Nitika

» Vedermöda och försakelse [E]
Igår på 14:33 av Lev

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 14:06 av Felicity

» Lyan (Ö)
Igår på 13:55 av Otto

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nahi / Shiva eller Phol Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nahi / Shiva eller Phol Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nahi / Shiva eller Phol

Gå ner 
+12
Cerridwen
Izusa
Azazel
Achak
Cuywendz
Locura
Talea
Phol
Shikage
Eqii
Shiva
Nahiez
16 posters
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Nahi / Shiva eller Phol    tor 21 jun 2012, 17:32

Ja nu är det bestämt att dessa tre! ska få valpar.

Det kommer max bli 4 valpar. Två efter Nahi/Shiva och två efter Nahi/Phol. De kommer dock födas i samma kull.

Kommer uppdatera detta första meddelande då jag vet säkert vilka som vill spela och vad.

De som är intresserade av en valp är följande

Valp 1. Alice (Egii) - Tik efter Nahi och Shiva (Izusa - White stone)
Valp 2. Shikage - Kön? efter Nahi och Phol
Valp 3. Talea - Hane efter Nahi och Shiva
Valp 4. Em (Wind, Mitir, Kai med flera) - Tik efter Nahi och Phol
Valp 5. Loco - Hane efter Nahi och Phol

De krav jag har på de som vill spela en valp är att vlparna ska hållas hufsat aktiv och inte dö/tas bort inom någon månad. Om du skulle tröttna på valpen så vill jag att den övergår till mig så jag antingen kan behålla den eller adoptera bort den till någon annan. Och jag vill itne att de adopteras bort på en gång heller.

OBS Ingen av Nahis valapr kommer få fler svansar. Däremot bär de generna till kitsune med sig och deras barnbarn eller ännu längre fram kan föda någon med fler svansar. För mer info om detta prata med Mikkis :-)


Senast ändrad av Nahiez den mån 02 jul 2012, 12:22, ändrad totalt 6 gånger
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    fre 22 jun 2012, 11:13

Alltså, jag måste tyvärr avböja. Kan inte ta någon valp eftersom att jag varken har tid eller plats och alldeles för många andra karaktärer som faktiskt ska födas snart. Så utrymmet räcker helt enkelt inte till ;o

Så jag antar att det finns en ledig valp ifall någon skulle vara intresserad efter en valp i denna kull ;D
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    fre 22 jun 2012, 12:48

Annars kan det ju vara en valp från Shiva och två eller en från Phol?
Eller tvärtom? Äh, jag vet inte .. xP
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    lör 23 jun 2012, 12:13

Ja, självklart. Ifall det inte finns spelare till valparna så kan det ju inte finnas valpar. Men det får vi helt enkelt se hur det blir, ifall någon skulle vara intresserad finns det i alla fall en valp kvar som möjligt kan spelas ;D
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 15:09

Min valp skulle nog bli av Nahi och Phol, en liten manförsedd sötnos<3 Tror jag har design redo, satt och pillade med den för några kvällar sedan, men måste bara orka rita en riktig bild ^^; Ehm, tja, har inte riktigt listat ut om det kommer bli en tjej eller kille, måste fundera över det ;D
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 18:24

Sitter och funderar över vilka krafter valparna kan ärva.

Valpar efter Nahioch Shiva kan ärva följande krafter
Vind, Vatten, Månen, Eld, Skuggor, Telepotering, Mörker, Is/Kyla, Energi och Snabbhet.
Framför allt Eld, Is/kyla och mörker som kan komma från både Nahi och Shiva.


Valparna efter Nhi och Phol kan ärva följande krafter
Vind, Vatten, Månen, Eld, Skuggor, Telepotering, Is/Kyla och Telekenisi
(Obs kraften Telekenisi är en ganska så PP kraft och man måste ofta be om lov då man använder den kraften så tänkt på det om ni väljer den kraften)
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 18:39

Sitter och funderar över om man kan ha energier även om min valp inte kommer vara från Shivas sida? Det här med månen är ju många som kallar månenergi, så tänkte lite på om hen kanske kan ha olika energier med månens inräknat?
Phol
Phol 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 18:42

*ser att Nahi lade till det ovan, men skickar ändå*


Phol har telekinesi, och hans föräldrar hade antagligen detsamma, eller om en hade det och den andra inget alls.

Dock vill jag nämna att Telekinesi är en kraft som kräver att man hela tiden ber om tillåtelse att göra saker med, då den kräver att man PPar motståndaren i strid tex. Det är ju att greppa saker/varelser och flytta dem/hålla fast/whatever. Så det krävs massor av tillstånd från alla spelare fram och tillbaka för allt man tänker göra ^^;

Vill också nämna att Telekinesi inte är = Telepati eller Teleport. Namnen må vara lika, men inget av det ärvs från Phol då han inte har någon kraft som har med det att göra.
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 18:44

Ja fast då kanske man ska skriva att det är just månenergi denne har (en variant av månkraften som bara ger den energi). Fast är inte såå jätte insatt i just månkraften... Miv kan den bäst tror jag,...
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 18:46

Som jag uppfattat det så är månenergi just det - endast energi från månen. Dock är det dumt att fråga mig, har inte så stor koll. Men min uppfattning är i alla fall den att månenergi är en lite mer begränsad kraft just pga att den kommer från månen som endast är uppe om natten. ;o
Talea
Talea 
 

Spelas av : Amox


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 19:10

Jag vet inte hur många gånger jag har varit inne på den här tråden. Jag har funderat fram och tillbaka, visserligen har jag gått och väntat på att det ska komma någon kull som passar ^^
Så jag kanske skulle kunna få en liten valpis, en hane, gärna från Nahi och Shiva?

Om ni vågar släppa iväg en med mig alltså ;)
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 19:12

För mig går det då bra, det finns ju en ledig valp som jag har förstått det och det verkar även som att det är planerat att den ska vara efter Shiva. Så ifall Nahiez inte har något att invända är det väl helt okej ;D
/Shiva
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    sön 24 jun 2012, 19:14

Ja för mig går det bra att du spelar en hane efter Nahi/Shiva Talea :-) Kul om det blir två valapr efter Shiva och två efter Phol och den som är kvar var just en efter Shiva och Nahi :-)

Skriver upp dig på den då :-)
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    tis 26 jun 2012, 21:31

Är alla redo med valparna?
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    tis 26 jun 2012, 21:34

Tror inte att de är redo ännu... Vill gärna att det ska skrivas lite mer info om valparna innan de föds (om det är något som jag inte anser passar in).

Vill ha namnen på valparna, utseende, lite personlighet och viken/vilka krafter ni tänkt ha till er valp (har skrivit upp vilka krafter som finns i släkten hos föräldrarna... Och nej man kan itne ta en kraft från Phol till en valp efter Shivaeller tvärs om.)
Talea
Talea 
 

Spelas av : Amox


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    tis 26 jun 2012, 21:46

Jag tror att min ska få heta Caedmon eller något liknande, om det "passar in". Sitter och filar lite på hans utseende, men mörkgrått eller nästan svart som grundfärg med lite blåatecken. Sedan ska ena sidan vara aningens mörkare än den andra, tillräckligt för att man ska se skillnad men så pass lite att det vid första anblick inte ser ut att vara mer än en skugga. Som kraft hade jag tänkt skuggkraft eller möjligen mörker ^^
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    tis 26 jun 2012, 21:52

*copy* *paste*

Izusa - White stone
Vit päls, svarta tassar och gråa strumpor, svart linje från svanstippen, över ryggraden, nacken och till nosryggen.
Alltså då sitter den svarta randen ihop med dom svarta ”diamanterna” runt ögonen också. Ett mörkblått X månmärke under båda ögonen, blå Nahi-man och röda ögon.
Magnetism som kraft, vill ha det personligt precis som Evelina/Aqua eye vill ha det med kraften Smärta.
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    lör 30 jun 2012, 16:55

Sitter och funderar på dessa valpar när de ska födas och så.

Bara alla valparna blir klara kan de födas. Men sedan funderar jag på att lägga in en valp till och spela den själv. Är liite sugen på det...
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    lör 30 jun 2012, 17:27

Tycker du ska spela en valp du med Malin, det är trots allt din karaktärs kull<3

*******

Har inte riktigt kommit på ett namn än till min grabb (yep, det blir en hane i alla fall!) men hade tänkt mig en valp där hans inställning börjar som neutral/god, och sedan får förändras åt endera håll beroende på hur hans liv kommer se ut framöver. Troligen kommer han stanna åt det goda hållet, om inget väldigt ovanligt rubbar honom.
Hans personlighet tänker jag bara bestämma som valp, hans vuxna kommer som sagt få utvecklas. Han kommer vara en valp som försöker hitta det goda i det mesta, och troligen bli ganska chockad då han inte kan. Stolt, men samtidigt inte alls högfärdig eller liknande, utan tror på sådant som att alla är lika mycket värda. Resten ska jag försöka spela fram :)

Utseende hade jag tänkt en gråskiftande teckning med enkelt mönster, och en man liknande Phols fast några centimeter kortare i en mintgrönliknande färg. Tänkte att den mintgröna blir en liten blandning mellan föräldrarnas maner i en ljusare version ;) Gröna/mintfärgade ögon (funderar fortfarande) och måntecken som är en aaaaaning grönare i färgen än den klassiska blåvita. Lysande klor efter Phols lawarras, i samma färg som manen.
Pälsens teckning kommer bli väldigt enkel, då föräldrarnas är ganska så minimal ;)
Jobbar på bilden just nu förresten, men är långt ifrån klar ^^ Så om det är nått ni inte tycker passar så är det okej att säga det, så hinner jag ändra bilden c:

Krafter kommer troligen bli vind och månen, så kraftmässigt så kommer han alltså ärva mest från Nahi's sida om inte de krafterna finns på Phols ^^

*******

Kommer vi skaffa någon valpbild till den här kullen förresten? Är lite smått sugen på att rita nått inte så jätteavancerat, bara nått skissliknande med skuggning :D
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    lör 30 jun 2012, 17:47

Tänkte bara fråga, Nahi, skulle vi kunna låta karaktärerna mötas först innan valparna föds? Jag ser gärna att vi tar ett roll mellan Phol och Nahiez, så att det finns en anledning för valparna att bli till, innan de föds XD Lite lustigt om de inte har någon relation alls (behöver ju inte vara en romantisk relation, utan bara att de vet vilken den andra är, och att de hade sex av en eller annan anledning) och Phol plötsligt blir far till några valpar XD

Vad är det förresten med Lawarers lysande klor? Någon jag rollade mot nämnde att Phol hade lysande klor i ett rollspel (minns inte vilket), men jag har aldrig tänkt lysande klor på Phol. Måste alla Lawarer ha lysande klor?
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    lör 30 jun 2012, 18:04

Ja visst kan vi ha ett roll. Har funderat de samma med Phol och Nahi. Måste ta ett snabbt roll med Shiva också... Skulle du kunna starta ett roll (Nahi befinner sig i lövskogen just nu så någon stans i närheten av den går bra) så ska jag svara på det så fort jag hinner (ska dock iväg nu)

Som jag förstår det på rasinfon har de alltid glödande/lysande klor (heta klor även om de inte har eld som kraft). Men jag itne inte att du MÅSTE ha det om du itne vill. Det finns alltid en viss ras variation... ;-)

Men som sagt funderar på en valp med och i så flal blir det nog en brun valp med blå man som Phol (ingen av dessa valpar har ju ännu blivit brun så en måste ju bli det ;-) ). Blå man, gröna ögon och klor och troligen Phols kraft (kanske även en svag månkraft)
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    mån 02 jul 2012, 12:26

Som sagt har jag bestämt mig för att spela en liten kille i denna kullen. Han komemr ha Phol som far.

Som valp kommer han luta åt de goda hållet och sedan får vi se vart hans liv bär av.

Nahi / Shiva eller Phol Nahipholvalpkanske

Bild på honom.
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    mån 02 jul 2012, 14:06

Vad söt .. :3
Här kommer min tjej på bild (av Loco). (:

Nahi / Shiva eller Phol Izusa
Nahi / Shiva eller Phol Izusa1
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    mån 02 jul 2012, 14:48

Jobbar på min bild just nu, men lägger upp en liten 'work-in-progress' för att visa hur jag hade tänkt designen c; Den kan förändras litegrann sen ^^

Nahi / Shiva eller Phol 2ahy3uq
För de som är ovana med redigerings- och rit-program kan jag säga att det rutiga är att det inte finns någon bakgrund där ^^
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Nahi / Shiva eller Phol    mån 02 jul 2012, 15:04

Ja men då vet jag hur 4 av valparna ska ses ut (Ems valp är klar... jag har manipulerat en bild åt henne)

Taleas valp är den som fattas nu.

Det är väl bara att skapa deras konton och göra dem klar tills dess att de kan födas 8så kanske de kan komma igång snabbare)
 
Nahi / Shiva eller Phol
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Phol söker...
» Jag älskar dig [Phol]
» No moon tonight (Pax Phol)
» Thaerien son of Nahiez and Phol
» [Avslutat] Phol till dödslistan
Hoppa till annat forum: