Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 11:47 pm av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis apr 30, 2024 11:46 pm av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis apr 30, 2024 10:20 pm av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis apr 30, 2024 9:25 pm av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis apr 30, 2024 1:58 pm av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån apr 29, 2024 2:41 pm av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön apr 28, 2024 11:20 pm av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön apr 28, 2024 10:24 pm av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön apr 28, 2024 9:38 pm av Hilo

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
(Avslutat) Ett par funderingar Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
(Avslutat) Ett par funderingar Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 (Avslutat) Ett par funderingar

Gå ner 
+2
Aisu
Dimitrij
6 posters
FörfattareMeddelande
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: (Avslutat) Ett par funderingar    sön mar 18, 2012 7:57 pm

Hej hopp i lingonskogen!

Jag har lite jag undrar över, och skulle gärna vilja ha svar av någon som vet (admin eller ej). Är inte säker på om detta är rätt plats att skapa denna tråd, men vill ni ha den på annan plats får ni flytta på den, för jag skapar här C;

Jo, i raslistan på Numoori - under "Privata Raser" - finns det en s.k. Zombie-ras. Vad jag ser finns det inga av dessa levande-döda *host, inkluderar självklart inte vampyrerna här då* alls i Numoori. Jag har dock lite frågor om dem:

1. De gjorde uppror mot vampyrerna? Vad har en zombie, som gör att de kan stå upp mot vampyrer, som inte en vanlig varg har? Eller var de helt enkelt så många att det gick ändå?
2. Citerar: "De är stora, kalla krigare med en uppgift; utrota vampyrerna." Hur utrotar en zombie (zombier...) en vampyr? Samma som föregående fråga kanske men ändå. Finns det någon tanke i hur de skulle kunna göra detta?
3. Om en "vanlig" varg skulle bli smittad, skulle det då innebära att denna förlorade sina krafter omgående, eller skulle de "sina" med tiden? Alltså; Blir man direkt störtsjuk, eller kommer det smygande?

Jag är personligen ganska nyfiken på denna ras, och har haft lite funderingar över huruvida den är öppen för allmänheten. D.v.s; vem håller i denna ras, och vem bör man kontakta om man är intresserad av att eventuellt skapa en Zombie?

Ah, en fråga till:
4. Om man får tillåtelse att skapa en Zombie (och vill smitta en redan befintlig karaktär), nu när inga existerande finns på Numoori - hur skulle denna individ bli smittad?

Ganska dumma frågor kanske, men jag är nyfiken och har varit det sedan jag upptäckte rasen i listan. Glad för alla tänkbara svar, det är jag C;

Fridens Liljor!
// Zazzel
Aisu
Aisu 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Ett par funderingar    sön mar 18, 2012 8:44 pm

Jag är också intresserad av denna Zombie-ras, och har samma frågor, så gör ett litet tillägg här bara ^^

Dock så har jag ytterligare en fråga;

- Om en varg blir smittad, vad händer med dennes syn på Vampyrer? Kommer den på något sätt "omvändas" och vilja utrota vampyrerna i takt med att den blir Zombie? Eller kommer den ha kvar sina åsikter sen tidigare?
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Ett par funderingar    sön mar 18, 2012 8:53 pm

Jag och Mikkis har lustigt nog diskuterat denna rasen ikväll och ska försöka skriva ihop en helt ny text. Det som står om zombiesen nu är alltså inte helt aktuell för rasen, och den ska formas om så den passar Numoori, och ska inte längre vara en privat ras, utan en Numoori-ras som vi amdins har full kontroll över, speciellt som medlemmen som kom på Zombie-rasen inte är aktiv längre av min vetskap. ^^


Kommer tillbaka och svarar på frågorna så fort texten är klar, vilket förhoppningsvis *peppar peppar* är redan ikväll. Ska försöka se till så att texten samtidigt svarar på de frågor ni undrar över.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Ett par funderingar    sön mar 18, 2012 8:57 pm

heh? läste ett ord här "Zombie-ras" har vi en zombieras??! ;oo
^.^

// Honmedabsolutfullkoll
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Ett par funderingar    sön mar 18, 2012 9:54 pm

Oh, så trevligt : D

Nu gör ni mig nyfikna på vad ni ska göra med rasen XD

*skickar innan jag får för mig att slänga en massa zombie-skit över allt*

Ohoho <3

_________________
Fᴇᴀʀ is an absence of understanding
Hᴏʀʀᴏʀ is the act of understanding perfectly
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Ett par funderingar    mån mar 19, 2012 1:04 am

Zazz, tänk inte ens tanken att börja kasta runt bajs ._. Det är ganska äckligt..
Admin
Admin 
Crew  
Sip
Ssssssip~

Spelas av : Crew


InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Ett par funderingar    mån mar 19, 2012 2:02 am

Finns nu en helt ny text om zombies uppe som ni gärna får läsa, och förhoppningsvis svarar de på flera av era frågor. Får ni nya istället får ni gärna ställa dem här också!

Ska ändå konkret frösöka på de frågor ni har:
1. De gjorde uppror mot vampyrerna? Vad har en zombie, som gör att de kan stå upp mot vampyrer, som inte en vanlig varg har? Eller var de helt enkelt så många att det gick ändå?- En zombie är inte direkt starkare än en vampyr på något sätt egentligen. EnZombievarg besitter liknande styrka som de hade som vanliga vargar, ibland mer eller ibland mindre beroende på "fräscha" deras kroppar är. Det som en zombie däremot har gentemot vanliga vargar är att de inte känner någon smärta, vare sig från attacker, utmattning, mjölksyra, andfåddhet eller liknande och har i princip oändlighet av ren uthållighet därav. En vampyrs gift har heller ingen verkan på en vampyr, och därför är de en av få som kan gå i närstrid med en vampyr utan att drabbas som en vanlig varg skulle göra.

2. Citerar: "De är stora, kalla krigare med en uppgift; utrota vampyrerna." Hur utrotar en zombie (zombier...) en vampyr? Samma som föregående fråga kanske men ändå. Finns det någon tanke i hur de skulle kunna göra detta?En ensam zombie skulle antagligen inte kunna utrota en vampyr, men kunna ge denne en god match. Däremot så om det är många uthålla zombies mot en vampyr hamnar en vampyr genast i underläge. Fördelen en zombie har gentemot en vampyr är att de kan strida i dagsljus. Med deras uthållighet kunde de alltså hålla kvar en vampyr i strid tills de blev dag, eller helt enkelt försöka leta upp vampyrer under dagen i deras gömmor.

3. Om en "vanlig" varg skulle bli smittad, skulle det då innebära att denna förlorade sina krafter omgående, eller skulle de "sina" med tiden? Alltså; Blir man direkt störtsjuk, eller kommer det smygande?detta kommer variera från varg till varg, och olika krafter kanske påverkar processen olika, som en varg med självhelande egenskaper skulle antagligen kunna hålla sig piggarel ängre och metverka viruset. Krafterna kommer att försvagas desto mer smärtpåverkad och sjuk en varg blir, oavsett vilka krafter du har. Det som sedan är ultimatum för alla raer att när väl hjärtat slutat slå och vargens kropp officiellt dött och vöergått helt till zombie så förlorar den alla sina tidigare krafter.

4. Om man får tillåtelse att skapa en Zombie (och vill smitta en redan befintlig karaktär), nu när inga existerande finns på Numoori - hur skulle denna individ bli smittad?Smittan kommer ursprungligen från bytesdjur som bar smittan från den mer okända delen av numoori (som det förhoppningsvis komemrm er info om i snar framtid). Men ja om det inte finns en befintlig varg att bli smittad från, så blir man smittad från ett smittad djur, ett djur som själv inte nödvändtigtvis påverkas av detta virus. Exempelvis tror jag vi sagt att det främst ska vara vildsvin som har dessa smittor.


Om en varg blir smittad, vad händer med dennes syn på Vampyrer? Kommer den på något sätt "omvändas" och vilja utrota vampyrerna i takt med att den blir Zombie? Eller kommer den ha kvar sina åsikter sen tidigare?
En varg som blir zombie skulle inte med automatik förlora sina tankar, känslor och synsätt, och därav skulle det inte plötsligt dyka upp ett enormt hat mot vampyrer heller. Dock lgger det vanligen i en zombies liv så att det kommer utvecklas främst en avundsjuka för dessa vampyrer främst för att de får ett evigt liv utan en förruttnelse. Ju mer en zombies själ blir förstörd eller förvridet så kommer de lättare att bli påverkat av exempelvis andra zombies omkring sig, och då antagligen dras med i ett hat mot vampyrer. Detta är förstås olika från varg till varg, men antagligen så kommer en vargs syn på livet och verklighetsuppfattning att förändras allt eftersom. Moral och grepp om vett kommer också att förändras, och hat och vrede brukar växa sig större, och ett mer simpelt tänkande kommer att ske ju mer som sinner och den kvarvarande själen drabbas, där det mesta kommer att bli svart eller vitt.

 
(Avslutat) Ett par funderingar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Funderingar angående en flock...
» Tankar och funderingar (öppet)
» Djupa funderingar [Nilo]
Hoppa till annat forum: