Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 205 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 205 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Valpar ingen har plats för del 31445 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Valpar ingen har plats för del 31445 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Valpar ingen har plats för del 31445

Gå ner 
+5
Naphula
Malva
Saskia
Hedvig
Leani
9 posters
FörfattareMeddelande
Leani
Leani 

Spelas av : Skruk

InläggRubrik: Valpar ingen har plats för del 31445    ons 31 aug 2022, 22:18

HALLI HALLÅ

Surprise surprise, en till valptråd leggy

För alla har plats osv. Tänkte vänta mer med att lägga upp den men, aja behöver lite roligt att tänka på med allt som hänt, och vem gillar inte valpar?

Bonus poäng till Kreft som gissade paret Pew

Kort Info:
Kullen kommer ha två pappor, ingen mamma.
Leani är trans, och Valparna kommer se honom som en hane, för det är allt de kommer lära sig.
Kullen kommer Inte officiellt vara del av släkten Stjärnsten(de kommer alltså inte kallas Stjärnsten). Om någon ur ätten senare vill acceptera dem som en del av ätten genom IC rollspel eller liknande så kan det vara så, men precis när de föds räknas de inte in i ätten.
De kommer uppfostras av Leani, mer information om deras uppfostran kommer framkomma senare.
Även om de är delvis Marulv ser jag gärna att mutationer inte skenar iväg för mycket, Viol som är 50% Marulv har själv inte allt för galna mutationer, och det skulle inte vara troligt att hans valpar skulle därför bli mycket "värre" än honom.
Kolla på Wikin(länk), ni kan ta en större mutation ifrån 25%-50% kategorin, men mer troligt att de får ifrån de lägre kategorierna, men fortfarande inte för många
Storleken på Kullen är ännu inte bestämd, men det kommer finnas minst en NPC valp, vars design ännu inte är fastställd

Om föräldrarna:
Leani:
• Gråblod
• Röda Ögon
• 84cm i manken
• Inre Mörker & "Mind Control"(Endast ärvbar som vanlig Telepati)
• Är Rödbrun med mörkare huvud och undersida, har en mörk, nästan svart, ål över ryggen och ut på svansen, samma mörka färg på nosen och tassarna. Vit triangel över marken med en cirkel i mitten.

Bild:

Viol:
• 50% Marulv | 50% Gråblod
• Olivgröna Ögon
• 100cm i manken
• Eld & Metall
• Lila/röd och Rödbrunt Viltmönstrad med Creme och svarta mönster.

Har Som Marulv flertalet Mutationer, så som halvt tudelat öga, och öra, på vänster sida, betar i underkäken, sporrar på bakbenen och tudelad svanstipp. Har Horn ifrån Moderns sida(inte en Marulv mutation) som går att ärva utan att det räknas in i mutationer i din design.

Bild:

Övriga krafter i släkten:
På Leanis sida är det väldigt troligt att få Skuggor, samt Energi krafter. Det finns dock väldigt många olika andra krafter på den sidan av släkten, fråga om du är osäker!
Viols sida har Raseri, Metall, Eld, Sten, Styrka, Telepati, Yttre Ljus & Kyla, säkert mer som jag missat

Tillsammans täcker de en stor del av de krafter som finns i Numoori så det är ganska fritt. Kolla på släktingar för inspo!

Färger:
När det kommer till färger finns det väldigt mycket i släkten, och det är välkommet att ta inspiration till direkta blodsrelationer till båda. Svart, grått, brunt, vita tecken, lila partier, rött, rosa, lite blått, mycket är möjligt!

Ögonfärger är också väldigt öppet!

Namntema:
Väldigt specifikt och niché!
Mass Effect Turians!
Har en lista, kommer troligen inte avvika ifrån den : )

Vakarian  Quentius  Arterius  Vidinos  Castis
Vyrnnus   Sidonis    Calix      Actus    Corvannis
Kandros   Vetra      Nyreen   Lorik      Sidera
Avitus     Orinia      Victus    Tarquin  Lilihierax
Mehrkuri  Nihlus      Abrudas  Kurik     Kuril
Nazario    Macen    Chellick   Oraka    Cornithus

Behöver inte tänka på "manliga" och "kvinnliga" namn, Leani bryr sig inte mycket om könsroller

Vad förväntas av valpspelaren?
• Kontaktbar, medan jag inte förväntar mig fläckfri aktivitet(obviously) så är det bra om det går att nå så att det åtminstone går att prata via Discord eller liknande
• Valpen ska hållas inom föräldrarnas Storlek, varken större eller mindre än någon av dem, oavsett andra släktingar. Om det är för stora skillnader i kullen kan ni ombes ändra
• Valpen ska inte dödas hur som helst, om du inte längre känner för att spela karaktären så tar jag gärna tillbaka den, antingen för att adopteras bort för att få en ny spelare, eller för att få liv på annats sätt, t.ex som NPC.

Kullen kommer inte födas än på ett bra tag, av IC anledningar och för att jag gärna rollar fram mer grejer.
Men detta betyder att många kommer ha mycket tid på sig att tänka över kulle och eventuellt intresse
Så du behöver inte ha plats just precis denna sekunden för att ansöka om en valp!
Det är också för att jag ska ha tid sammanställa mer om deras uppfostran och annat som kan vara avgörande om man vill spela en valp eller inte. Kommer i ett inlägg nedan lägga om lite för många design förslag, någon som troligtvis blir NPC valpen.
Hedvig
Hedvig 

Spelas av : Bellz

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    ons 31 aug 2022, 22:37

Liiiite sugen <3 Det låter som en väldigt spännande kull.

namn: Lilihierax (Lili/Rax/Lilirax)
kön: Feminin hane
personlighet: Söt, försiktig, äventyrslysten...
krafter: telepati?...
utseende:
Valpar ingen har plats för del 31445 Lili
uppfostra: 1

Senast ändrad av Hedvig den mån 05 sep 2022, 10:37, ändrad totalt 10 gånger
Leani
Leani 

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    ons 31 aug 2022, 22:49

Bara jag igen, med :flower3: :flower1: Designer :flower2: :flower4:

Design1:

Design2:

Design3:

Design4:

Design5:

Fritt att ansöka om utseendena eller ta insperation

Ska erkänna att mina favoriter är 1 och 5 huehue <3
Saskia
Saskia 

Spelas av : Zoey

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    ons 31 aug 2022, 23:01

Tyvärr så lär jag nog avsäga min valp då jag inte tror jag kan ge den rättvisa, men kommer följa denna spännande kull!

Senast ändrad av Saskia den mån 01 maj 2023, 17:09, ändrad totalt 13 gånger
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    tor 01 sep 2022, 12:20

Tar denna kull som en personlig attack... Har inte plats men ser till att skapa plats för jag behöver denna krabat.

Namn: Vyrnnus (Vyrn/Vörn)
Kön: ickebinär hen/den (amab)
Utseende: All the teeth, slät mörkt brunlila päls i olika nyanser, något längre i nacken, längs sidorna/revbenen, ryggslutet samt toppen av svansen. Krullig mustasch. Vita snirkliga tecken. I det lägre storleksspannet om det passar in i kullen, 87, 89 eller 92.
Skiss:
Mutationer: Massa betar och förlängda tänder som gör det mkt svårt att prata öht, kan mest sluddra och läspa fram oförståeliga fraser och är ganska frustrerad över detta. Ett lätt underbett. Något vimmelkantig syn pga ojämna ögonpar som kombinerat med två extra sporrar på framtassarna gör att den är mkt klumpig, bara ramlar hit och dit. Benutväxter längs revbenen och slutet av ryggraden.
Personlighet: Bad vibes only. Klumpeduns/drummel. Vill vara cool men är bokstavligen fysiskt omöjligt för den. Nära till avund och frustration. Önskar den kunde upprätthålla en cool image och försöker ibland men det krossas så fort den öppnar munnen/rör sig. Avis på sina coola snygga syskon. Känner sig lite som kullens fula ankunge o hanterat det inte bra. Blir lätt överväldigad och har en paranoid ådra. Känner av hur andra reagerar på dens inre mörker, ngt som spär på paranoia o frustration. Småsint och reaktiv, använder gärna sina krafter emot andra som den på något vis stör sig på.
Använder som ung pronomen hen men eftersom ingen kan förstå vad den säger börjar den som äldre använda den då det är lite längre ifrån "han" aka troligare att folk fattar när den försöker rätta antaganden.
Krafter: Inre mörker och empati 
Uppfostran: 3, har ett visst övertag över sina syskon iom att den kan känna av Leanis känslolägen o får en millisekunds förvarning om utbrott.

Senast ändrad av Malva den tis 20 sep 2022, 11:30, ändrad totalt 6 gånger
Naphula
Naphula 
Crew  

Spelas av : Zara

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    tor 01 sep 2022, 16:21

Har bestämt mig för att avsäga mig den här valpen tyvärr då jag inte kommer kunna vara tillräckligt aktiv.

Senast ändrad av Naphula den tis 25 apr 2023, 20:06, ändrad totalt 1 gång
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    lör 03 sep 2022, 01:05

I AM WEAK!

Namn: Vetra
Kön: MMMMMMMMVETINTEJAGÅTERKOMMER
Krafter: Pffffff nånting I guess
Personlighet:
Valpar ingen har plats för del 31445 Unknown
Utseende:
Valpar ingen har plats för del 31445 Viol_leani_valp

JAG SKA SNART SOVA SÅ DET HÄR FÅR RÄCKA FÖR IKVÄLL
Leani
Leani 

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    lör 03 sep 2022, 23:51

Bara en uppdatering att tänka över!

Kommer fortfarande vara ett bra jäkla tag innan saker fastställs och väljs!

Vad för uppdatering?
WELL DEN ALLA VÄNTAT PÅ(hoppas jag) UPPFOSTRAN

Det kommer finnas flera alternativ till vad som händer med den här kullen! och jag kommer separat gå in mer på dem nedan Uhuhu

Alternativ 1:
För er som vill ha en räkmacka att glida in i Tenebris med, HÄR ÄR DEN
Om någon vill så finns det en gratis väg in i Tenebris här.
Lani dumpar de som vill hos Tenebris av anledning™
Dess valpar kommer räknas som Stjärnsten(Jag ljög för er) och Kommer bli uppfostrade av Viol(om någon i släkten vill hjälpa till kommer han inte gnälla för hur fan är man förälder?)
Exakt hur bra denna uppfostran blir är inte helt satt i sten, men det kommer inte vara en dans på rosor direkt.
Viol kommer vara.. Well Viol... Han är ytlig och är väldigt mån om utseende utåt. Inget bullshit kommer tillåtas och straffen kan kännas hårdare än brotten(för det kommer det troligen vara a la Aurora) men de kommer aldrig liksom känna att de saknar någonting mat väg och husrum osv

Alternativ 2:
Valpar kommer lämnas med Gehenna. Dessa kommer varken räknas som Stjärnsten eller Tenebris. De kommer indoktrineras och tränas som spioner. Mer fritt för valpspelare som vill vara med i Vampyr intrigen utan att känna sig flockbunden.
Valpar som är och jobbar under Gehenna kan också i framtiden kunna joina andra flockar som undercover spioner(a la Nephania som är spion åt Qu)

Alternativ 3:
Vill du ha en traumatiserad valp? Look no further!
Leani uppfostrar en del valpar själv! Det kommer gå.... sådär :))
Leani är instabil och psyksjuk. Han dyrkar döden som koncept, och Chaibos. Valparna kommer få en hård uppväxt.
Leani kan i en sekund vara snäll och trevlig(om än aldrig direkt vänlig så som schnella™ vargar) och i nästa sekund vara eld och lågor och nästintill mordisk om han uppfattar att något sätter sig emot honom, eller såg på honom snett kanske.
De kommer alltså aldrig vara i en helt säker miljö, kommer lära sig dyrka döden, Vampyrer och Chaiobos. Kommer alltid vara under hotet att Leani kanske hade en dålig dag(och har han värre Dysfori än vanligt är det bara att gömma sig)
Hur illa han straffar er valp kan gå att diskutera fram också
Dessa valpar kommer heller inte vara i Tenebris, men förväntas av Leani att vara trogen Even, och Even kommer framställas som ett helgon för dem på samma sätt som Tenebris valpar blir indoktrinerade.

Hoppas ni fortfarande tycker att detta låter intressant, och att någon av de tre alternativen låter som något som passar er valp! Eller inte passar om ni vill att den ska ha det extra svårt hehe.

Valparna som hamnar i Tenebris kommer inte ha vetskap om att de har syskon, för att stoppa information läckor innan de händer och stoppa tankar på att de behöver lämna för att hitta sina syskon.
Valparna hos Gehenna kommer troligen uppfostras att inte lägga vikt på familjeband utan mer på att vara lojala Gehenna, och på så vis även Even
Valparna hos Leani kanske vet om sina syskon, men kanske inte pga samma anledning, det är en säkerhetsrisk jämte Even. Exakt hur det blir kommer mer om för de som ska spela valp sen c':

Recap:
Viol uppfostran: Sträng religiös fotbollsmorsa som bryr sig för mycket om utseende och hur folk ser på en som helhet
Gehenna: Kult indoktrinering, spionträning
Leani uppfostran: inte stränga regler persay men abusive af, instabilt som fan

Bättre Re-Cap av Kreft stulet ifrån Discord Servern:
Kan sammanfatta valp-alternativen som:
1. Officiell Stjärnsten i Tenebris. Mer permanent i Civitas, med möjlighet till yrken osv inom flocken sen. Fåfängt men möjligt också lite trauma av Sträng Viol (Aurora) uppfostran.

2. Länkad till och fortfarande lojal till Tenebris men inte officiellt medlem. Uppmuntrat att vandra runt i hela landet och träffa så mycket folk som möjligt och samla info, eller t.o.m gå med i annan flock som spion. Målet helgar alla medel osv.

3. Mycket Dålig Förälder Trauma(tm), och inte del av eller länkad till Tenebris. Men fortfarande indoktrinerad i att vampyrer är coolt.

Det var allt för den här gången! Plotta lugnt och jag älskar att se alla era idéer och designer, de gör mig super glad <3

Senast ändrad av Leani den sön 11 sep 2022, 21:27, ändrad totalt 1 gång
Muriel
Muriel 

Spelas av : Vic

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    sön 04 sep 2022, 05:09

Ska inte ha en.

Valpar ingen har plats för del 31445 Violle10

Namn: Saren Really? Nej men; Sidera/Vetra
Kön: Hona
Personlighet: Snäll, lekfull och så gott som oförarglig. Åtminstone utåt lol. Snipear folk och kallar sig Archangel. Håller ofta på med kalibreringar.
Utseende: Krefts fina design <3 Lockig och ostyrig päls som är extra tjock runt hals och nacke, mank, bakhasor och baksida lår. Vågigt kindskägg och en vågig frisyr som växer ner över nacken i tjocka testar. Övervägande brun och rosa med vita markeringar. Väldigt lång, böljande svans med rosa svanstipp. Ett ensamt horn i pannan och rosa ögon.
Mankhöjd: 85-90 cm
Krafter: Vind och kyla/yttre ljus
Övrigt: Alternativ 1 eller 3 som uppfostran. Jag är dock osäker på var hon hade passat in bäst i och med att hon preliminärt är tänkt att vara rätt snäll. Jag bollar gärna idéer! Det var väl ändå ett tag tills valparna skulle födas så saker lär väl hinna diskuteras och ändras innan dess.

Bing bong. Hejdå.

Senast ändrad av Muriel den ons 14 sep 2022, 22:15, ändrad totalt 3 gånger
Yaroslava
Yaroslava 

Spelas av : Dick

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    mån 05 sep 2022, 14:55

Namn: Biggus Thiccus
Kön: Hane
Personlighet: Ego större än hans man. Föredrar att hålla konversationer i huvudet än att behöva prata med folk. Undantaget är givetvis högre uppsatta vargar och hans föräldrar. Han vill inte vara allt för respektlös.
Utseende:
Spoiler:
Vissa mindre ändrigar kan givetvis hända

Mankhöjd: 97 cm
Krafter: Telepati och yttre ljus
Övrigt: Uppfostran 1, han har två extra "öron" bakom sina riktiga. Dessa har ingen funktion och rör sig endast synkronerat med hans normala öron. Hans vänstra öga är lite extra långt jämnfört med hans högra öga.
Leani
Leani 

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    fre 13 jan 2023, 19:05

En väldigt försenad uppdatering på ingång!

NPC Valpar:
Jag har bestämt att det finns 3, en för varje uppfostran!
Dessa tre har en Design men ännu inte en helt utvecklad personlighet, eller valda namn(de får komma som sekundärt efter vad ni vill att era ska heta så jag inte snor namn ni vill ha <3)

Mer info om dem kommer finnas i info flikar längst ner i uppdateringen!

Övrigt:
Det är fortfarande öppet att ansöka om valp!
De som redan ansökt har jag bestämt får ta en(jag ser dig Vic Lurig )!
Vilket betyder att stackar Leani kommer vara en tunna på fyra ben och vara i Misär!
Skicka meddelande till mig på Discord(Zhetan#4444) om ni vill ingå i en liten Valp-server för mer bollande mellan varandra osv!

Valparna kommer fortfarande inte födas på ett tag, har saker att göra osv...
MEN det betyder mer tid att klura!

Nu kommer Era Syskon här då:

Stjärnsten:

Gehenna:

Leani:
Qvittra
Qvittra 

Spelas av : Ash

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    tis 09 maj 2023, 17:58

Valp! Vilka spännande föräldrar :D

Namn: Victus
Kön: Hona
Uppfostran: 3
Krafter: Skuggor
Personlighet: Tyst som en mus, mus, mus. Livrädd för pappas utbrott och vill inget hellre än att göra honom stolt. Viskar för mesta för att inte störa någon. Inbillar sig att hon kan bli osynlig när hon gömmer sig, vilket hon uppenbarligen inte kan. När hon blir rädd, rädd, rädd så drar hon omedvetet in sin skugga. Då kan ingen se.. oss? Är som en svamp när det kommer till kunskap och information och en duktig troende. Generellt sett glad men ängslig. Både att se och känna smärta gör henne uppspelt.
Mankhöjd: 96 cm
Utseende: Rödbrun bas som pappa Leani. En mörkare ål som går ned på bakbenen, lite på svansen och upp på öronen samt lite på kinderna. Vit markering som går från nosen, under hakan, på kinderna och ned på bröstet ut på magen. Även håren i öronen är vita. Vita baktassar. Höger framtass är brun. Benen är rosa tillsammans med den delade svansen och en strimma i nacken. Ögonen är röda. Nos och trampdynor rosa/lila. Svansen är floof och benen har floof (lyckades inte återskapa det på linearten.)

Spoiler:

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Valpar ingen har plats för del 31445    

Valpar ingen har plats för del 31445
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Roll-plats
» [Avslutat] Idé till ny plats.
» Vad för er till denna plats?
» En plats i solen [Nilo]