HALLI HALLÅ
Surprise surprise, en till valptråd
För alla har plats osv. Tänkte vänta mer med att lägga upp den men, aja behöver lite roligt att tänka på med allt som hänt, och vem gillar inte valpar?
Bonus poäng till Kreft som gissade paret
Kort Info:Kullen kommer ha två pappor, ingen mamma.
Leani är trans, och Valparna kommer se honom som en hane, för det är allt de kommer lära sig.
Kullen kommer
Inte officiellt vara del av släkten Stjärnsten(de kommer alltså inte kallas Stjärnsten). Om någon ur ätten senare vill acceptera dem som en del av ätten genom IC rollspel eller liknande så kan det vara så, men precis när de föds räknas de inte in i ätten.
De kommer uppfostras av Leani, mer information om deras uppfostran kommer framkomma senare.
Även om de är delvis Marulv ser jag gärna att mutationer inte skenar iväg för mycket, Viol som är 50% Marulv har själv inte allt för galna mutationer, och det skulle inte vara troligt att hans valpar skulle därför bli mycket "värre" än honom.
Kolla på
Wikin(länk), ni kan ta en större mutation ifrån 25%-50% kategorin, men mer troligt att de får ifrån de lägre kategorierna, men fortfarande inte för många
Storleken på Kullen är ännu inte bestämd, men det kommer finnas minst en NPC valp, vars design ännu inte är fastställd
Om föräldrarna:Leani:• Gråblod
• Röda Ögon
• 84cm i manken
• Inre Mörker & "Mind Control"(Endast ärvbar som vanlig Telepati)
• Är Rödbrun med mörkare huvud och undersida, har en mörk, nästan svart, ål över ryggen och ut på svansen, samma mörka färg på nosen och tassarna. Vit triangel över marken med en cirkel i mitten.
- Bild:
Viol:• 50% Marulv | 50% Gråblod
• Olivgröna Ögon
• 100cm i manken
• Eld & Metall
• Lila/röd och Rödbrunt Viltmönstrad med Creme och svarta mönster.
Har Som Marulv flertalet Mutationer, så som halvt tudelat öga, och öra, på vänster sida, betar i underkäken, sporrar på bakbenen och tudelad svanstipp. Har Horn ifrån Moderns sida(inte en Marulv mutation) som går att ärva utan att det räknas in i mutationer i din design.
- Bild:
Övriga krafter i släkten:På Leanis sida är det väldigt troligt att få Skuggor, samt Energi krafter. Det finns dock väldigt många olika andra krafter på den sidan av släkten, fråga om du är osäker!
Viols sida har Raseri, Metall, Eld, Sten, Styrka, Telepati, Yttre Ljus & Kyla, säkert mer som jag missat
Tillsammans täcker de en stor del av de krafter som finns i Numoori så det är ganska fritt. Kolla på släktingar för inspo!
Färger:När det kommer till färger finns det väldigt mycket i släkten, och det är välkommet att ta inspiration till direkta blodsrelationer till båda. Svart, grått, brunt, vita tecken, lila partier, rött, rosa, lite blått, mycket är möjligt!
Ögonfärger är också väldigt öppet!
Namntema:Väldigt specifikt och niché!
Mass Effect Turians!
Har en lista, kommer troligen inte avvika ifrån den : )
Vakarian Quentius Arterius Vidinos Castis
Vyrnnus Sidonis Calix Actus Corvannis
Kandros Vetra Nyreen Lorik Sidera
Avitus Orinia Victus Tarquin Lilihierax
Mehrkuri Nihlus Abrudas Kurik Kuril
Nazario Macen Chellick Oraka Cornithus
Behöver inte tänka på "manliga" och "kvinnliga" namn, Leani bryr sig inte mycket om könsroller
Vad förväntas av valpspelaren?• Kontaktbar, medan jag inte förväntar mig fläckfri aktivitet(obviously) så är det bra om det går att nå så att det åtminstone går att prata via Discord eller liknande
• Valpen ska hållas inom föräldrarnas Storlek, varken större eller mindre än någon av dem, oavsett andra släktingar. Om det är för stora skillnader i kullen kan ni ombes ändra
• Valpen ska inte dödas hur som helst, om du inte längre känner för att spela karaktären så tar jag gärna tillbaka den, antingen för att adopteras bort för att få en ny spelare, eller för att få liv på annats sätt, t.ex som NPC.
Kullen kommer inte födas än på ett bra tag, av IC anledningar och för att jag gärna rollar fram mer grejer.
Men detta betyder att många kommer ha mycket tid på sig att tänka över kulle och eventuellt intresse
Så du behöver inte ha plats just precis denna sekunden för att ansöka om en valp!
Det är också för att jag ska ha tid sammanställa mer om deras uppfostran och annat som kan vara avgörande om man vill spela en valp eller inte. Kommer i ett inlägg nedan lägga om lite för många design förslag, någon som troligtvis blir NPC valpen.