Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Isvargar: förslag till uppdatering Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Isvargar: förslag till uppdatering Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Isvargar: förslag till uppdatering

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Vera
Vera 
Död 

Spelas av : My | Död

InläggRubrik: [Avslutat] Isvargar: förslag till uppdatering    sön 08 mar 2020, 01:45

Jag har haft lite tankar om isvargar ett tag i och med att jag har Vera som ska ha varit någon slags korsning från Snöslätten. Så jag tänkte komma med förslag till en uppdatering av rasen, baserad mycket på mina egna tankar om hur Veras uppväxt varit och många paralleller dragna till inuiternas kultur.

Fysik
Öronlösa och stubbsvans är mer förekommande än inte. Jag tänker att det är en väldigt stark gen som utvecklats efter generationer i det hårda klimatet, gjorda för att undvika köldskador som kan leda till döden. Täta pälsar med tjock underull för att klara extrema temperaturer. Silvriga, vita och gråa kulörer, även kalla toner som går mer åt blått är vanligt. Blåa tungor, liksom chow chows kanske?

Mentalitet
Hårda, bryska men samtidigt väldigt beskyddande över sina nära. Ärliga, för är väldigt vanligt att man tror att hålla hemligheter från varandra ger otur som svält, minskad jaktlycka och dylikt. Lojala, då lojalitet ofta kan betyda liv eller död på den hårda slätten.

Krafter
Is, vind, kyla. Jag tänker också att förhöjda sinnen kan vara något som är vanligt förekommande hos isvargar, då det är en väldigt användbar och nödvändig kraft om man bor i en konstant snöstorm. Och eventuellt helande?

Kultur
Föreställer mig isvargarna som väldigt religiösa även om de har ett väldigt säreget sätt att se på gudarna. Allt i livet har en själ, och att döda ett byte skiljer sig inte mycket i värde från att döda en annan varg. De tar oftast hand om alla delar av sin föda - även det de inte äter, så som ben som de gör smycken och leksaker av och djurhudar som de använder för skydd och värme.
De lever ett nomadiskt liv, tvungen att följa bytesdjuren på grund av det knapphändiga utbudet av föda. På vintern lever de ofta i igloo-liknande byggen och på somrarna i simplare vindskydd av djurhudar och ben.
Det är inte ovanligt att familjer lever separat under sommarmånaderna, men väljer att gå ihop i en grupp med andra familjer för att främst underlätta överlevnaden, men också för att dela erfarenheter och nyheter. Valpar blir ofta bortlovade till andra familjer för att stärka deras relation och försäkra sig om att de har en pakt att hjälpa varandra under vintern.

Det är mina väldigt grundliga tankar om rasen. Ni får gärna plocka och peta som ni vill, eller om ni vill bolla mer gällande mina tankar gör jag gärna det. <3

Fridens!
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Isvargar: förslag till uppdatering    sön 08 mar 2020, 11:05

Isvargarna är en av de raser som vi har tänkt försöka uppdatera så småningom, finns några andra som är mer i behov av det just nu. Men du har en del intressanta idéer så får se vad det blir i slutändan. Alltid välkommet med förslag så vi har inspiration att ta från  Glad

[Avslutat] Isvargar: förslag till uppdatering
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» fet uppdatering igen
» Förslag på Rykten
» [Avslutat] Förslag.
» Plot's! Och förslag!
» [Avslutat] Förslag!
Hoppa till annat forum: