Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 21 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 21 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Flablablapups Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Flablablapups Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Flablablapups

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Elphaba
Elphaba 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Flablablapups    lör 07 dec 2019, 17:20

Okej, såhär är det. Mycket har hänt med Elphaba sen hon flyttade in i Måntemplet. Hon har bland annat hittat en pojke att bli kär i, och de väntar valpar tillsammans. Jag säger tillsammans, men han dog i tempelattacken, så egentligen är det väl bara Elphaba som väntar.
Hon flydde till Civitas tillsammans med mängder av andra månvargar och silannis, och fick till sist inse att hennes partner inte skulle göra henne sällskap. Och hon har stannat där då valparna föddes inte allt för långt efter attacken, och de är för små för att gå några längre sträckor.

ONWARDS TO VALPARNA DÅ!
Tanken är att det endast är en liten kull, på 3 valpar. Vic är redan lovad en, vilket lämnar 2 platser fria. Tanken är att de i nutid är födda, så när alla spelare blivit valda är det bara att börja spela :D
Notera att det inte är först till kvarn (behöver man ens säga det längre? Nåväl, lika bra antar jag.), samt att valparna kommer vara månvargar då båda föräldrarna är det.

Elphaba
Här är hon! I all sin glory! Och med hel nos för att jag är för lat för att mosa till hennes ansikte :D

Flablablapups Flablabla_valptrad

Jag gissar att det är några som redan har koll på hennes historia och släkt och grejer, men för er som inte har det så är hon dotter till Fiero och Aisu, syster till Ira och Leviathan. Hon har gott om spelad familj, även om många av dem är döda vid det här laget.
Vad gäller krafter har Elphaba själv teleportation och månenergi (varianten där hon blir starkare osv. av månens ljus).
Bakåt i släkten har hon en salig blandning av krafter, som t.ex:

• Dimma
• Illusioner
• Hallucinationer
• Smärta
• Eld

Endor
Månvargen som Elphaba blev kär i!

Flablablapups Endor_valptrad

Han var så snäll att han var dum nästan, och ville alla i sin närhet väl. Men han var ingen fighter, så han dog rätt omgående efter att han sett till att Elphaba och deras valpar var i säkerhet.
Hans familj består av mörkare månvargar, där många av dem har ving- och fågelliknande tecken.
Endor var cirka 55 cm i manke.

Krafter på hans sida var lite mer enformiga, då de varit månvargar i många generationer. Vilket gör att den enda egentliga kraften från hans sida är månkrafter av diverse slag. Endor själv hade månenergi.

Namn
Namntema tänker jag att det är namn som påminner om feer och liknande. Namn som jag personligen kopplar mer till silannis.
Behöver ni assistans med att hitta namn finns det en lång lista här man kan välja från :D

Har ni några frågor eller känner att jag missat något, så är det bara att höra av sig :D Extra tack till kreft som låtit mig använda linearts (länk) <3
Fredsliljor till er alla :flower4:


Senast ändrad av Elphaba den lör 07 dec 2019, 19:19, ändrad totalt 2 gånger
Syren
Syren 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bönan


InläggRubrik: Sv: Flablablapups    lör 07 dec 2019, 17:25

hej, du kallade?

Namn: Neema, Gary, Oona
Kön: Tik
Krafter: Hallucination
Personlighet: Dumsnäll som pappa <3 Väldigt envis, det är hennes väg eller ingen alls annars gråter hon. Älskar att stå i centrum.
Utseende: Klicka här


Senast ändrad av Syren den lör 07 dec 2019, 19:17, ändrad totalt 4 gånger
Sari
Sari 
Durres vittne 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Flablablapups    lör 07 dec 2019, 17:43

Flablablapups DnMwVLZ


Namn: Fay
Kön: Tik
Personlighet: Hur hon är tänkt som valp: Duktig på att lägga nosen i blöt och många gånger för nyfiken för sitt eget bästa. Spelar gärna modig och tuff, även om hon inte är det alla gånger. Ganska långsint och duktig på att tjura av ren princip.
Utseende: Väldigt lik Elphaba i både färg och teckning. Gråbrun bas med svart ansikte och huvud så väl som rygg, svans och ben. Hon har cremefärgad hals och mage samt tanfläckar i samma färg. Klargula ögon och måntecken i form av lysande örontippar. Som valp viker sig ofta hennes högra öra och vid öronbasen har hon små öronfjompar/tofsar som kröker sig uppåt. De kittlar ofta hennes öron och får dem att rycka.
Mankhöjd: 65 cm
Krafter: Teleportation i första hand. Eventuellt dimma/månkrafter senare, vi får se :>
Övrigt: En liten korv!
Elphaba
Elphaba 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Flablablapups    mån 06 jan 2020, 17:14

Mmm eftersom att inga fler visat intresse på närmare en månad nu såååå stänger jag tråden c:

Alice, vill du fortfarande ha en valp så är du fri att skapa henne :D Sen är ni fria att härja omkring med dem, men inte för långt ifrån Flablabla bara ;D
 
Flablablapups
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: