Okej, såhär är det. Mycket har hänt med Elphaba sen hon flyttade in i Måntemplet. Hon har bland annat hittat en pojke att bli kär i, och de väntar valpar tillsammans. Jag säger tillsammans, men han dog i tempelattacken, så egentligen är det väl bara Elphaba som väntar.
Hon flydde till Civitas tillsammans med mängder av andra månvargar och silannis, och fick till sist inse att hennes partner inte skulle göra henne sällskap. Och hon har stannat där då valparna föddes inte allt för långt efter attacken, och de är för små för att gå några längre sträckor.
ONWARDS TO VALPARNA DÅ!
Tanken är att det endast är en liten kull, på 3 valpar. Vic är redan lovad en, vilket lämnar 2 platser fria. Tanken är att de i nutid är födda, så när alla spelare blivit valda är det bara att börja spela :D
Notera att det inte är först till kvarn (behöver man ens säga det längre? Nåväl, lika bra antar jag.), samt att valparna kommer vara månvargar då båda föräldrarna är det.
ElphabaHär är hon! I all sin glory! Och med hel nos för att jag är för lat för att mosa till hennes ansikte :D
Jag gissar att det är några som redan har koll på hennes historia och släkt och grejer, men för er som inte har det så är hon dotter till Fiero och Aisu, syster till Ira och Leviathan. Hon har gott om spelad familj, även om många av dem är döda vid det här laget.
Vad gäller krafter har Elphaba själv teleportation och månenergi (varianten där hon blir starkare osv. av månens ljus).
Bakåt i släkten har hon en salig blandning av krafter, som t.ex:
• Dimma
• Illusioner
• Hallucinationer
• Smärta
• Eld
EndorMånvargen som Elphaba blev kär i!
Han var så snäll att han var dum nästan, och ville alla i sin närhet väl. Men han var ingen fighter, så han dog rätt omgående efter att han sett till att Elphaba och deras valpar var i säkerhet.
Hans familj består av mörkare månvargar, där många av dem har ving- och fågelliknande tecken.
Endor var cirka 55 cm i manke.
Krafter på hans sida var lite mer enformiga, då de varit månvargar i många generationer. Vilket gör att den enda egentliga kraften från hans sida är månkrafter av diverse slag. Endor själv hade månenergi.
NamnNamntema tänker jag att det är namn som påminner om feer och liknande. Namn som jag personligen kopplar mer till silannis.
Behöver ni assistans med att hitta namn finns det en lång lista
här man kan välja från :D
Har ni några frågor eller känner att jag missat något, så är det bara att höra av sig :D Extra tack till kreft som låtit mig använda linearts (
länk) <3
Fredsliljor till er alla