Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 00:20 av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 00:14 av Ymir

» En moders inverkan [P]
Idag på 00:14 av Nilo

» Förverkligade drömmar [P]
Igår på 23:52 av Nilo

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Igår på 23:34 av Nunam

» Fånga sina drömmar [P]
Igår på 23:26 av Achilles

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 23:23 av Sigrid

» Du vet aldrig vem som hör dig här [P]
Igår på 23:12 av Öhld

» Var tar jag vägen nu [Ö]
Igår på 23:06 av Poppel

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tell the world, I'm coming home [Ephie] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tell the world, I'm coming home [Ephie] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tell the world, I'm coming home [Ephie]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Alinan
Alinan 
 

Spelas av : Skruk, Adopterbar


InläggRubrik: Tell the world, I'm coming home [Ephie]    ons 14 aug 2019, 15:54

Alinan hade vandrat med fadern till Ötamon, det hade känts rätt i stunden, det var i hennes natur att undersöka och vilja se hur mycket av världen som hon kunde, och att vandra väst hade erbjudit att se mer än att stanna med flocken kunde.
   Väl i Ötamon hade hon blivit lite uttråkad när fadern hade gått och blivit en månpräst, men hon hade tagit tillfället i akt att lära sig mer om religionen som fanns där, och i samband med det om kraften som forsade igenom hennes ådror.
   Men hur mycket det än fascinerade henne så kliade det i tassarna att komma iväg igen, att undersöka världen, och när då hon fått höra om någon invigning så to g hon chansen direkt att ta sig ner dit, det var mer av världen, och det lät som om en massa vargar skulle vara där.
  Hon hade sett på striderna med skräckblandad fascination, och ganska snart slog hennes hjärta hårdare, hennes syster skulle slåss, och... och hon vann!
  Det var med stolthet i bröstet hon såg det hela utspela sig, en liten fnissning åt systerns översegrande, det var så fånigt, men kul, och hon insåg hur mycket hon saknat henne.
  Men trots detta satt hon kvar på sin plats, hon kunde inte ta sig hem nu, hon skulle ju hem till Ötamon med Mivria... trodde hon, när hon såg Mivria dödas av Devils fick hon smått panik och flydde arenan, vandrandes runt Skuggfall planlöst, skulle hon tillbaka till Ötamon och låta folk veta? nej det skulle Mivrias barn fixa... Ephie, Ephie fick bli vägen ut!
   Hon vandrade tills det blev mörkt och sökte runt, hoppades att hon inte gett sig av redan, sökandes efter den bekanta vargen och snart nog såg hon den och vandrade sakta upp, svansen mellan benen, all hennes sprallighet som bortblåst.
   "E-Ephie?" hennes röst bars inte helt när hon mumlade fram frågan. "Får jag... Får jag följa med dig hem?"
 
Tell the world, I'm coming home [Ephie]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Show your strength[EPHIE]
» Home sweet home -Privat-
» Home Sweet Home (BLACK)
» Home Sweet Home (ÖPPET)
» Tidslinje - Ephie
Hoppa till annat forum: