Pågående Event
Senaste ämnen
» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Oväntat resesällskap (P)
Igår på 18:33 av Achilles

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

» Babys first mayhem [Acula-kullen]
Igår på 01:45 av Reegar

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Mo
Mo 
 

Spelas av : Bönan | Ej startad


InläggRubrik: [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer    tis 10 jul 2018, 12:54

Hejsaaan, I'm back with another idea :fingerguns2:
Denna gången handlar det om att skapa ett forum där man kan lägga upp sin karaktärs tidslinje, personligen tycker jag att den skulle komma till användning, vet att en del kan tycka att det är lite plottrigt att ha den direkt på profilen eller under presentationen i ett nytt inlägg. Använder sällan (själv) Presentationsforumet numer till mina karaktärer, utan använder wikin och känner att ett Tidslinjeforum skulle vara bra? Tycker inte att det passar att lägga in Tidslinjen på Presentationsforumet? ^^

Det nya forumet kan hamna här:
[Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer Tidsli10

Äsch vet inte, jag tyckte om idéen i alla fall.
Peace :flower4:
Xejja
Xejja 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer    tis 10 jul 2018, 16:34

Jag tycker att det är en bra idé!!

Det är förvisso så att jag använder Presentations-forumet för att anteckna tidslinjer
MEN
Jag har sett att behovet för detta förslag faktiskt kanske finns på andra håll också med tanke på att en del ofta gör ytterligare ett inlägg i sina presentationstrådar, för relationer och tidslinjer. Vilket kan bli lite trist när det står "ändrat totalt 90 gånger" på presentationsinlägget. Det kanske bara är jag som tänker på sånt? Personligen gillar jag inte när det står en extra rad om att inlägget har ändrats, det ser lite kladdigt ut. Men det kanske bara är jag.

Ett till litet forum skulle inte skada, right?
Mo
Mo 
 

Spelas av : Bönan | Ej startad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer    tis 10 jul 2018, 16:42

Funderar på ifall man skall skapa ett Relationsforum också? Eller om man ska slå ihop det med det eventuella Tidslinjeforumet? För nu när du nämnde relationer så kanske andra vill ha ett forum för det?
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer    tis 10 jul 2018, 19:26

Tjo, kul att se att ni är engagerade och har fler förslag till sidan! :'D

Personligen hamnar jag nog någonstans mitt emellan för ett forum specifikt för tidslinjer. Nu när Numoori har funnits i 13 (!) år så är det inte längre ovanligt med väldigt långa tidslinjer, så de börjar ta upp lite för mycket plats på profilerna för att det ska vara bekvämt. Jag har själv flyttat Dimitrijs tidslinje till forumet för att den blev så lång.

Jag ser nog gärna att Presentationer forumet i första hand kan tänkas användas för tidslinjer också. Det forumet har med åren blivit lite sorgligt och oanvänt, så det skulle inte skada att nyttja det för tidslinjer också. Då kan man välja om man vill ha både presentation och tidslinje i samma tråd, eller skapa två separata trådar om man hellre känner för det :)

Att ha ett separat relationer-forum tycker jag blir överflödigt. Då är det enklare att skriva upp relationerna på wikin, särskilt då vi väldigt gärna vill flytta över mer info-grejer till Wikin. Vi har tillräckligt med forum som det är, och det är redan ibland förvirrande många. Jag tror det är enklare att antingen bara hålla relationerna i Presentationer-forumet, precis som presentationen och möjligen tidslinjen, eller att utnyttja vår faktiska wiki-sida och skriva upp relationerna där på era karaktärsprofiler :)

Om någon har en fråga om eller vill ha hjälp med wikin så har vi för övrigt, på tal om forum, ett eget forum för just wiki frågor och hjälp där det bara är att hojta ;)

Fridens~
/MPh
Welgi
Welgi 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer    tis 10 jul 2018, 19:38

Jaa huhu, tycker det är kul att komma på idéer och tillägg :3
13 år? Herregud. Vad. Länge.

Precis, kombinera Presentationerforumet med Tidslinjer kan man ju göra! Men kanske man kan lägga till "Presentationer & Tidslinjer" eller något i forumsnamnet?
Så att det blir mer tydligt? Glad
Xejja
Xejja 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer    tis 10 jul 2018, 22:34

Tycker nog att det räcker med "presentationer" istället för "presentationer och tidslinjer", det blir nog väldigt långt och byter säkert rad vilket känns lite osmakligt. Så antingen ett board bara för tidslinjer eller så tycker jag att det kan vara som det är! Om inte annat kanske man kan skapa en extra tråd i presentationer som bara heter "[karaktärnamn]s tidslinje" - det kan väl funka?
 
[Avslutat] Förslag - Forum för Tidslinjer
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Förslag.
» [Avslutat] Förslag!
» Förslag på Rykten
» Vår i Numoori
» Plot's! Och förslag!
Hoppa till annat forum: