Pågående Event
Senaste ämnen
» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 7:20 pm av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 4:46 pm av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 3:32 pm av Aegir

» Fånga sina drömmar [P]
Idag på 3:27 pm av Sleazoid

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 12:34 pm av Sigrid

» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 12:19 pm av Aegir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 12:00 pm av Rani

» Koko i knoppen (P)
Idag på 11:35 am av Quarian

» Lekmoster [P]
Idag på 11:23 am av Mackie

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 8 gäster.

Yargol


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tillfällig återinvandring (exempel) Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tillfällig återinvandring (exempel) Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tillfällig återinvandring (exempel)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Tillfällig återinvandring (exempel)    sön feb 18, 2018 11:31 pm


Exempel:

Hej hopp!

Jag kommer tillfälligt att återinvandra Azazel.

Anledning för utvandring:
Azazel utvandrade 2014/15 av IC anledningen att han skulle återvända till sin familj utanför Numoori. Rollspel finns här: Länk

IC anledning för återinvandring:
Lovade Zayev innan han utvandrade att han skulle återvända. Finns också i rollspel för de som vill läsa: Länk

OOC anledning för återinvandring:
Azazel ska bara tillfälligt komma tillbaka för att återförenas med Zayev och avsluta deras gemensamma historia. Han kommer därefter att utvandra igen permanent. Jag har plats i karaktärslistan, och Azazel har aldrig återinvandrat tidigare.

Diskuterar gärna om någon har frågor!
Tack~





Som ni redan sett i titeln och det skrivet ovan så är det här en exempel-tråd om tillfällig återinvandring. Vi i Crew vill göra det lite mer förlåtande att återinvandra karaktärer, då utvandrade karaktärer fortfarande kan vara vid liv och därför lättare borde kunna återvända än exempelvis en död karaktär.

Samtidigt kan vi inte göra det helt öppet att utvandra och återinvandra karaktärer hur som helst utan uppsikt, då det väldigt lätt skulle kunna missbrukas för att kringgå karaktärsgränsen. Därför gör vi det nu möjligt att återinvandra på ett av två sätt: Tillfälligt, eller Permanent.


Tillfällig återinvandring:
Du behöver inte tillstånd från Crew för att tillfälligt återinvandra en karaktär. Men, vi vill ändå att du skickar ett meddelande likt exemplet ovan i tillstånds-forumet så att det finns dokumenterat på sidan. Du behöver inte vänta på ett godkännande då detta kommer godkännas automatiskt, så länge som dessa krav uppfylls:
  1. Du har plats i din karaktärslista.
  2. Karaktären har inte återinvandrat tidigare, utan detta är första gången den återinvandrar.
  3. Det är bara tillfälligt: Din karaktär ska inte spelas i mer än ett eller ett väldigt fåtal rollspel för att avsluta historia innan den utvandras igen (eller dör). Du har alltså en tydlig anledning till varför den återinvandrar.

Lite snabb FAQ:
Tryck på frågorna nedan för svar

Vad gör jag om jag vill hålla anledningen för återinvandring hemlig?
Om du inte vill dela öppet vilken anledning din karaktär har att återinvandra, kanske för att det är hemligt att den ska dö eller av andra anledningar, så kan du meddela oss i Crew privat istället så att vi vet och kan dokumentera på annat vis.



Varför bara tillfälligt, och varför bara en gång per karaktär?
Anledningen till att vi bara tillåter tillfällig återinvandring utan tillstånd är för att undvika att utvandring och invandring sätts i system som ett sätt att kringgå karaktärsgränsen. Därför kan en karaktär också bara tillfälligt återinvandra utan tillstånd en gång, och om du vill återinvandra samma karaktär en andra gång behöver du tillstånd som vanligt.



Min karaktär utvandrade inte IC, utan jag har bara sagt att den utvandrat. Kan den ändå återinvandra?
Ja, din karaktär kan återinvandra även om där inte finns ett rollspel där den IC lämnar landet. Du behöver inte ha ett rollspel att länka till för att få lov att invandra, men om rollspel finns så uppskattas en länk så man kan läsa om man vill.




Permanent återinvandring:
För att en karaktär ska kunna återvända helt permanent, utan krav på att den bara får stanna ett kort tag, så behöver du tillstånd från Crew. Detta kommer då hanteras i likhet med återupplivning, om än med lite mindre krav eftersom att karaktären fortfarande är vid liv. En större uppoffring behöver inte göras från din eller en annan karaktär för att återinvandra permanent, men om det är en äldre karaktär som har ett gammalt tillstånd som inte längre hade varit godkänt under dagens regler så kan tillståndet behöva justeras något.

Du ber om tillstånd som vanligt i tillståndsforumet, och väntar på svar från Crew innan du börjar spela karaktären igen.





Om där är några frågor så ställ dem gärna i den här tråden, så kan vi i Crew besvara alla frågor på samma ställe!

Någon mer ur Crew får också gärna besvara den här tråden och bekräfta för tydlighets skull, då jag på riktigt tillfälligt återinvandrar Azazel <3

Fridens liljor~ :flower4:
/Crew

Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Tillfällig återinvandring (exempel)    mån feb 19, 2018 12:29 am

Bekräftar lite fint!

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
Tillfällig återinvandring (exempel)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Marcela söker tillfällig partner
Hoppa till annat forum: