Vem är online | Totalt 200 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 200 gäster.
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| VAD HÄNDE? | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Selva
Spelas av : Lullu
| Rubrik: VAD HÄNDE? lör 17 sep 2016, 00:53 | |
| Hej peeps! Jag har en fråga, som antagligen är i senaste laget men därför måste ställas: Vad hände? Detta är utan tvekan en aning sent påkommet, speciellt då jag just läst att Mikkis överväger hur hennes tid ska fördelas på Numoori och alla kanske inte riktigt kommit igång igen efter sommaren. Sidan brukar ju bli mer och mer aktiv under hösten och sedan hållas igång under vintern. Men jag kan inte låta bli att undra hur ni riktigt tänkte där i rollet jag hittat i Lavaöknens rollforum. Tråden som heter Ett Första Steg och är märkt [Qu]. När man öppnar tråden så står det högst upp i första inlägget att det är någonting som både medlemmar ur Qu och TDN borde läsa. Men varken jag, eller vidare många andra av de som var med i TDN under den här tiden när rollet skapades, informerades om detta.
Detta skrevs i början på januari förra året, 2015, vilket betyder att jag fortfarande var i Australien. Jag tror att jag på något sätt hade lyckats meddela att jag inte hade så mycket tillgång till internet medan jag var där borta, men då rollet mer eller mindre utspelar händelsen att Qu vandrar rakt in på TDNs marker och typ ingen verkar ha reagerat på detta utom Teck så tycker jag det är märkligt. Må så vara att jag inte var aktiv, kanske inte många andra inom flocken var aktiva just då heller, men flocken fanns kvar och det riktade sig till alla - både inom Qu och TDN. Kan det ha varit så att ni skrev i den lilla chatten att rollet skulle uppmärksammas? Försökte ni kontakta de andra - mig? - överhuvudtaget men jag hade för mycket internetbrist för att märka? Jag vet att Eve/Masquerade är lika förvirrad som jag gällande det här. Så om ni bara kunde berätta ifall ni försökte få informationen att gå ut till alla som detta berörde skulle jag uppskatta. Det känns som en viktig sak en flockledare borde veta om. Att en annan flock vandrar in på reviret.
Medan vi ändå är inne på ämnet kan jag ju passa på att skriva kort om The Dark Nation också, då det även verkar som att flocken bara tagits bort och verkligen ingenting sagts eller skrivits om det. Kanske min uppgift som ledare, men jag var som sagt på andra sidan jorden och hade lämnat över ansvaret till två andra personer som kunde ha förklarat läget lite. Jag har nämligen fått frågor från fd medlemmar som undrar om jag la av för att jag blev less, eller vad som riktigt hände. De har alltså ingen aning. Men så här ligger det till: VARFÖR THE DARK NATION INTE FINNS KVAR SOM FLOCK: Jag reste i oktober 2014 till Australien för att stanna där och jobba i ett år. Innan jag lämnade Sverige lämnade jag över ansvaret på Lin/Teck och Bubbah/Tosca. Det blev ganska hastigt då jag hade 3 månader på mig att förbereda för denna resa, inhandla allting, se till så jag skulle klara mig i ett år framöver, Numoori var inte direkt prio ett. Så jag kanske inte var riktigt rättvis mot Lin och Bubbah. Men jag skulle ut i Australiens vildmark och tampas med giftiga ormar, spindlar, boskap på flera ton och våldtäktsmän så jag gav ansvaret för flocken till de som ändå varit med tillräckligt länge för att jag skulle lita på att de kunde hantera det, så att jag kunde lägga fokus på att hålla mig vid liv och klara vardagen där borta. Någon gång under de här 8 månaderna, nej det blev inte ett år jag var där borta då jag av anledningar som kan ge de flesta mardrömmar beslöt att resa hem tidigare, som jag inte hade full tillgång till internet så beslöt Lin och Bubbah att de inte kunde hålla flocken vid liv eller om det var ett ansvar de inte kunde balansera eller hur det var, och därför togs den bort. Jag tror att jag fick ett meddelande om detta, men som sagt var internetuppkoppling en lyx så jag hade inte möjlighet att svara på det. Jag gavs möjligheten att starta upp flocken igen om jag så skulle vilja, men samma regler gäller för mig som för den som vill starta en helt ny flock. Och jag vet inte, jag antar att det var lite besvikelse över att min flock togs bort trots att jag sett andra flockar som varit minst - om inte mer- inaktiva under en längre period som fick vara kvar som jag inte tog tag i det igen så fort jag kom hem. Faktum var att jag var ganska slut när jag väl var hemma i Sverige igen. Därför har TDN inte kommit tillbaka. Och det är därför som den försvann från sidan från första början.
//Lullu |
| Admin Crew
Spelas av : Crew
| Rubrik: Sv: VAD HÄNDE? lör 17 sep 2016, 01:22 | |
| Hej du, eftersom detta är ganska gamla nyheter och inte så aktuellt längre så får du gärna komma och prata med mig personligen istället, så kan vi gå igenom det hela.
Men du besvarar ganska mycket av dina funderingar redan i ditt inlägg. Flocken togs bort för att vi gemensamt kom fram till det på en skypekonversation, och att säga att det fanns fler mer inaktiva flockar är lite taget ur luften. Vi har på senaste tid arbetat med att ha aktivare flockar, och det är flera flockar som har försvunnit, och har de inte försvunnit så har de kunnat visa på aktivitet igen, eller fått en andra chans som de flesta flockar ges om intresse finns. Mycket av flockarbetet och flockaktivitet är osynlig eller okänd för medlemmar utanför flockarna, och varje flock bedöms enskilt utefter förutsättningarna (aktiva medlemmar, antalet karaktärer, intresserade/engagerade flockledare osv).
Angående Qu's promenad i lavaöknen, så var det längesen nu och jag behöver studera mer noggrant kring detaljer i tidslinjer osv, så kan helt enkelt inte besvara händelser som skedde IC för 1,5 år sen, men det fanns helt enkelt ingen flock att informera då, flocken räknades som inaktiv vid tillfället, det är jag väldigt säker på. Och vad jag vet så har medlemmar aldrig haft en skyldighet till att informera om att de beträder ett till synes obevakat område.
Som jag informera om tidigare så har TDN kvar sitt tillstånd som flock, och kan startas upp när som helst, förutsatt att det finns 5 mer eller mindre aktiva medlemmar, vilket är samma för alla flockar.
Fridens Liljor ~ Lin med Crew |
| Admin Crew
Spelas av : Crew
| Rubrik: Sv: VAD HÄNDE? lör 17 sep 2016, 01:27 | |
| TDNs flockforum är för övrigt inte bortplockade, utan allt ligger kvar men dolt för medlemmar, i väntan på att TDN startas upp igen. |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: VAD HÄNDE? | |
| |
| | VAD HÄNDE? | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |