Pågående Event
Senaste ämnen
» Ingen lämnas kvar
Igår på 22:27 av Malva

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 21:59 av Malva

» Den som frågar [Öppet]
Igår på 19:15 av Sigrid

» Efter läggdags [P]
Igår på 16:39 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 16:15 av Umbriel

» Rykten [P]
Igår på 14:20 av Umbriel

» Förlåt mig syster (P)
Igår på 14:04 av Tora

» Tänderna biter ihop [Tora]
Igår på 13:44 av Tora

» En mästerlig plan [Umbriel]
Igår på 13:32 av Umbriel

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 7 gäster.

Dicentra


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
"Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden - Sida 3 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
"Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden - Sida 3 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden

Gå ner 
+36
Nilo
Murderotic
Kangee
Demethra
Yoru
Tai
Talathia
Theia
Nikita
Kyoko
Nevada
Emon
Sleazoid
Cruciatus
León
Key
Hielo
Fiero
Locura
Zayev
Weed
Malvado
temeraire~
Vitani
Pacquita
Rosie
Fallulah
Tramptass
Wind
Dolor
Mivria
Hermes
Tavar
Thzuki
Demetrius
Admin
40 posters
Sida 3 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Kangee
Kangee 
Död 

Spelas av : Kangis | Död


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    ons 04 jan 2012, 12:35

Jag kan gärna hjälpa till och rita :3

Menee, jag vill gärna ha med Kangee, min skruttgubbe<3
Sen var ju Sombra (eheheheh) min första varg här, kommer knappt ihåg henne dock. Gråaktig var hon.. med ljusgröna ögon. Åh vad sentimental jag blir.. *smider planer*
Anywayyys.. Mina andra vargar är inge kul att ha med, möjligtvis Mara, men inga andra är särskilt betydelsefulla för en sådan bild, Heehee.


Och nominera andra vargar är ju jättesvårt..
Men:
*Locura
*Azazel
*Zayev
*Mivria
*Kaine
*Tramptass
*Wind
*Kai
*Thzuki
*Alla ledare i alla flockar
*Alla gamla ledare

Hmm.. Säkert missat såna som jag gärna vill ha med, men kan rita extra då, hiho (A)
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    ons 04 jan 2012, 17:04

Hur ska man bestämma vilka som kan vara med..??
Se hur många röster var och en fått eller..?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 02:33

Hur gick det med det här.. *pet*
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 03:22

Hurr durr, inser nu att det var jag som skapade den här tråden... 8D *fail*


Men ja, tack för påminnelsen, detta ska ju självklart inte glömmas bort! Trodde helt ärligt att det var någon annan som var ansvarig, men ack nej, det var det ej.

Problemet är nog bara just hur detta faktiskt sak fixas om vi ska ha flera som hjälper till att teckna.

Mitt förslag är att alla som fortfarande är villiga att hjälper till får anmäla sig här så kanske vi kan skapa en ny tråd av något slag där vi kan diskutera hur vi ska göra, vem som ritar vad/vilka osv, så kan denna tråd förbli en allmän nomineringstråd och diskussion om bilden i allmänhet. Annars få jag försöka komma på en idé som resten får rätta sig efter, om ingen annan har en bra idé förstås, är Väldigt öppen för förslag.

Ett sätt vore väl om man bestämmer att varje varg ritas i ett enskilt dokument i en viss bestämd storlek, där man kan bestämma olika bestämda storlekar beroende på om det är en liten eller stor varg (azazel kanske kan hjälpa här som är lite duktigare på de där med skalorna och bestämma fram något, om du ville hjälpa till ? ^^), och sen att varje dokument, förslagsvis, är i PNG format med genomskinlig bakgrund. På detta sätt så borde man sen ganska enkelt kunna pussla ihop alla till en jättebild, som antingen har en fancy bakgrund som någon ritar, eller bara en enkel med vit bakgrund.

Låter det halvbra, genomförbart eller finns det andra idéer?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 04:31

Låter sjukt bra!! Jag skulle kunna ställa upp och försöka rita... Tror jag, om jag vågar >: Men förvänta er inte att bilderna eller min stil kommer passa era karrisar perfekt, för mja... Och ritar tikar mkt bättre än hanar vill jag tillägga xD
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 08:00

Haha, klart jag fortfarande kan hjälpa till XD
Är inte överaktiv på målarfronten för tillfället (har nog påbörjat 5-6 olika personliga bilder, men inte avslutat något än), men hjälper ändå gärna till om ni vill ha mig här, segandes XD

Jag tycker att det låter bra att göra allt som png - transparenta bakgrunder vill säga (går ju att göra png med ej transparent bakgrund med, men lättast är ju om där inte är något, så är det bara att klippa och klistra). Att jag ska vara bättre på skala än andra vet jag inte... men jag kan visst hjälpa med det om ni känner att ni vill att jag petar där XD

Tror dock att det är lättast om alla vargar målas i ungefär samma storlek - vi kan ju fixa en bestämd dokumentstorlek, och säga att vargen ska ta upp majoriteten av ytan (så att man inte målar i ett hörn bara). Då blir alla lika stora (ish). Det går då med lätthet att krympa de som ska vara mindre. På så vis undviker man förhoppningsvis att någon stor varg målas för liten. ^^;

Kanske skulle det gå att folk nominerar vargar, och sen samlar vi alla vargar på hög. När vi fått en fin fluffig hög, så kan vi ju räkna dem och sedan dela ut ett lagom jämnt antal till de som känner att de vill vara med och hjälpa till. Går ju att lotta ut vem som får vilka vargar, så blir det inte så att alla sitter och säger "den vill jag måla" "nej men, jag ville måla den!" osv osv.

Menmen, jag kan vara med och måla lite ^^ Kommer dock inte måla i någon rallytakt, men det gör nog inte någon XD


Och Mikkis - i verkliga världen (ej numoori) ser man inte skillnad på tikar och hanar (om man inte vänder på dem då), så det är luuuuugnt ;D
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 08:10

Jag anmälar mig till att rita fluffisar (höhö, fluff-fisar) 8D Och ja... jag har väl inte så mycket mer att tillägga *sitter och håller med om det MP sa*

Menmen, ett förslag är ju att man (om man vill. Inte tvång här inte!) ritar upp sin/sina egna vargar. De som inte känner att de vill (eller inte har det program som krävs, tyvärr) kan ju självklart få hjälp utav någon annan, men känner man sig pepp på att rita sin karaktär till detta tycker jag att man mer än gärna ska göra det 8D Oavsett nivå! Så blir det lite skillnad på alla bilder också istället för att allt ska se likadant ut 8D Det tycker iallafall jag skulle vara väldigt roligt c: Inga som helst krav på att man måste ha uppfyllt en viss nivå. ALLA som vill ska kunna vara med utan att känna att de inte klarar det!

Tjockis-blobb, over and out.
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 10:18

Jag ska inte vara med och måla, men har ett förslag faktiskt. Ni som ska rita får hojta till om det inte fungerar.

Saken är den att jag tänker på de som kanske inte får en chans att få med sin varg på bilden av den enkla anledningen att de antingen a) är nya, eller b) har karaktärer som man inte sett av så mycket.

För ett förslag då är att en helt ny tråd skapas där folk bara skriver ett inlägg med sin karaktärs namn som de vill ha med, samt att de skriver just från den karaktären. Så får de som vill vara med med en av sina karaktärer, och endast en. Med tanke på att utav de 500 användarna så är det mååånga spelare som har flera vargar. Och alla personer är inte heller aktiva och kommer antagligen inte se tråden. Så boooorde det kanske inte bli så mycket?
Men då får man vara hård i tråden och ta bort alla onödiga inlägg så att det rätt och slätt bara finns inlägg med vilka vargar som ska vara med.

Är det ett bra förslag? Eller blir det för maffigt för er som ska rita? ^^'
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 12:47

Personligen tror jag att det skulle kunna fungera, men sen är ju jag sån att jag gillar utmaningar 8P Då kommer jag med ytterligare ett förslag: om det är så att man låter var användare skriva vilken karaktär man vill ha med så kanske man kan välja en eller två stycken. Då kan man välja vilken varg man främst vill ha med och vilken man skulle kunna tänka sig att ha med om det finns ork hos de som ska rita c: Alternativt tre till och med kanske om vi inte blir allt för få som målar. Jag tror inte att vi är mer än 20 eller någonting som rollar här på ett ungefär, så två tycker jag nog är ganska lagom. Men det beror som sagt på hur många som ska rita och måla och ha sig c:

Sen kommer en fråga: hur noggrant ska detta vara? För jag kommer nog personligen bara att göra lineart och kladda på ett lager färg, utan skuggor eller annat fancy. Och detta för att orka och fortfarande känna att det är kul att rita numoorianer 8D
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 12:55

Sant så sant.

Kvalitetsmässigt så lär det ju inte bli för avancerade bilder för att det ska vara möjligt, annars kommer jag rita två sen kommer det ta stopp xD

Små enkla bilder lär ju varje bild vara, kan tänka mig att en bild antagligen inte behöver vara mycket större än max 250x250 ändå, och antagligen mindre beroende på karrisens storlek. När man lägger ihop dem kommer de ju inte kunna vara för stora ändå, s jag är inne på ditt spår, enkel lineart och sen kladda på färg så man borde kunna se vilken karaktär det är :'D

Då lär man kunn kladda på ett par stycken
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 13:03

Säger samma som Zayev angående mängd karaktärer och så, och gillar din idé Mal om en ny tråd där man får säga till om sin/sina egna karaktärer C:

Sen Miv, tycker jag personligen att 250x250 är alldeles för litet om man vill få med mönster/andra karaktärsdetaljer, men det är ju min personliga åsikt. Jag skulle rösta för upp mot 500x500...

Och så säger jag som i mitt senaste inlägg; Jag tror att det är lättare om man gör alla karaktärer lika stora i början. Då får alla plats med detaljer (typ, prickar under ögonen, randiga öron eller vad karaktären nu har för smådetaljer) utan att behöva kämpa i en liten och jobbig storlek. Sen kan den som sätter ihop bilden (kan anmäla mig till det om ingen annan vill - kan göra det över Join.me eller liknande så kan alla få vara med och kika samtidigt) krympa de som ska vara mindre än max-storlek. Ingen karaktär ska behöva förstoras - då förstörs kvaliteten på bilden och allt blir suddigt. Bättre är om alla målar stora bilder som sedan krymps till önskad/korrekt storlek jämfört med varandra. C:
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 13:51

Ja det låter som ett bra förslag, och ja självklart får du sätta ihop bilderna då! Jag har ingen bra dator för tillfället ändå, bara min laptop som jag knappt kan surfa på, så jag utesluter mig själv hur som helst.


- Men ska vi säga 500x500 då, enkla bilder utan för mycket skugga, vi skickar bilderna till Azazel som pusslar ihop dem?

- Och så skapar vi en helt ny tråd där man skriver vilka av sina egna karaktärer man helst vill ha med, och ranka dem (man kan ju få ranka alla sina, men vara medveten om att de är top 2-3 som kan tänkas komma med), så få vi se om vi väljer att lägga till vargar utöver det som nämns i denna tråd?

- Ska vi skapa en ny tråd där vi kan kort skriva vilka som ritar vilka karaktärer osv, jag vill gärna ha en sån där man kan gå in och skriva: jag ritar på denna just nu, eller jag hade tänkt rita dessa, så vi inte gå om varandra?

- Vilka fler vill vara med och rita? Just nu ser det ut som jag, MP och GC som är nyligen anmälda om jag inte misstar mig? Är ni som anmält er tidigare fortfarande intresserade, som kangee och mattiz etc? ^^


Senast ändrad av Enilorac den fre 31 aug 2012, 13:53, ändrad totalt 1 gång
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 13:52

Mjja, jag gillar att den här tråden spontanlever igen. :'D Jag håller med Mal, det vore kul om åtminstone varje spelare har en avbildad varg, sen kan man ju kanske ha ännu fler beroende på hur folk ids och så vidare. c: Jag skulle fortfarande gärna ställa upp på att måla, men för närvarande på ritar jag inte på datorn, så i såna fall kommer jag akrylmåla, sånt gillar jag. :'D

För att sätta igång det hela borde vi nästan ta och starta en nomineringstråd, bara vi avgör formen det ska vara på. Vi skulle ju kunna göra så att varje spelare helt enkelt listar de av sina egna karaktärer den gärna skulle ha med, i ordning av vilken den allra helst vill ha med och nedåt? Då kan vi se till att allas förstahandsval kommer med, och sen kanske andrahandsval och så vidare beroende på vad folk orkar med.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 14:00

Jag tycker vi skapar en tråd där alla får skriva upp vila karaktärer och sen kan vi som ska rita sedan dela upp karaktärerna redan från början för att göra saker och ting lätta för oss c: Annars finns det en stor risk att man börjar rita, bara för att komma på senare att "ojdå, var det någon som ritade den här karaktären nu?" c: Men det kanske bara är jag som är så klantig xD

Pssst, Säl. Gillar att du sitter och leker med akryl 8D Tycker själv att det är jättekul :'D
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 14:23

Nu har jag skapat en del 2 :'D

Den finns HÄR med instruktioner.
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 14:48

Jag skulle kunna rita några, men kommer inte klara av så många tyvärr då jag är ganska så väldigt långsam... Men om ni skulle gå med på att jag bara ritar några få så kan jag vara med :)

...om ni anser mig tillräckligt bra ^^;
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 16:51

För att inte förstöra den nya tråden vill jag peta in lite här :*
Är det inte bättre att man bestämmer storleken på bilden beroende på vilken karaktär man har? Tex medel varg går på en viss skala, ska man rita en extremt stor så får man en större skala att rita på osv? D:
Akura
Akura 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 31 aug 2012, 17:28

Jag ställer gärna upp och rita om ni inte har något emot? ^^
Leale
Leale 
 

Spelas av : Spraliish - Matilda


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    tis 04 sep 2012, 14:59

Jag har haft massor, och dessvärre kommer jag nog inte ens ihåg hälften.. haha
men men.. Ragazza (min första karaktär som var en stor, vacker och vit vren-hona! :D), Keo (f), Abaddon (m), Charmany (f), Leale (f - aktiv), Temptation (m), Blue (f), BloodSpill (f - finns på numoori), Valentine (f), Pheobe (f - aktiv), Zephyr (m - aktiv).

Leale är den enda jag skulle vara intresserad av att ha med, eftersom hon är den enda av mina karaktärer som har varit en intressant del i historian. + att jag har haft henne i typ 4-5 år. <3

Tenkai
Dolor
Mivria
Laulu
Kyoko
Nevada
Bloodblossom
Nisha
Key
Weed
(Shinsei
- dessa två måste stå tillsammans!! <3 -
(Maya
Damon
Sleazoid
Akaryuu
Tramptass
Lex
Malvado
Hielo
Raven

har flera andra som verkligen förtjänar att vara med också.. men åh.


Senast ändrad av Leale den sön 25 nov 2012, 20:54, ändrad totalt 1 gång
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden    fre 23 nov 2012, 08:15

Har egentligen inte tid... meeen.... hur blev det med den här idén? xD
 
"Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - tråden
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» "Alla-Numoorivargar-på-en-bild" - Del 2
» FML-tråden
» Den heligaste tråden..
» Quiz-tråden
» I skydd av träden [Kaos, P]
Hoppa till annat forum: