Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 21 gäster. :: 2 Botar

Malva, Vasilisa


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nyår med Numoorianer Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nyår med Numoorianer Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nyår med Numoorianer

Gå ner 
+3
Tear
Malvado
Sleazoid
7 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Nyår med Numoorianer    ons 17 sep 2014, 02:13

Eftersom vi var en grupp Numoorianer som tillbringade förra nyåret tillsammans och älskade det så har vi börjat diskutera om att göra någonting tillsammans även i år. Jag, Säl och Lin har under kvällen suttit och planerat ihop med en del andra personer och vi har spånat om en hel del saker. Vi överväger till exempel att hyra en stuga under en dryg vecka så vi får massor av tid till att umgås.

Det vi nu undrar är hur många personer som är intresserade att tillbringa nyår (eller åtminstone i närheten av nyår beroende på tillgänglighet osv) med oss. Ingenting är helt satt i sten gällande plats eller så, men vi har fastnat för en del av alternativen speciellt. Exakta datum och sådant kommer vi bestämma när vi ser hur priserna blir/när det är möjligt för folk. Det blir nog troligen kring 29-30 dec till kanske 4-5 januari, kan komma att bli kortare också, vi får se helt enkelt. Förra året blev det fyra dagar, tre nätter. Vi vill ju ändå ha lite tid att umgås när vi väl träffas c:

Den plats som just nu står högst på listan är en stor trevlig stuga med plats för 8, kanske fler, personer. Har en massa vardagliga bekvämligheter och ligger belägen i närheten av polcirkeln. Ni kan läsa mer om den på de här två länkarna:
www.stugnet.se/objekt.asp?id=6436
www.stugsidan.se/index.php?res_id=7144

Vi överväger även att eventuellt tillbringa nyår längre söderut. Några förslag var i Stockholm hos Thea/Nisha eller att hyra stuga vid/i Hallstahammar där Lin bor. Det är öppet att komma med förslag, och hittar vi något mer passande som så många som möjligt har tillgång till så vore det fantastiskt.

Då det oftast är svårt att hitta plats åt många personer samtidigt, och att alla ska ha möjlighet att ta sig dit, så kommer det ju tyvärr alltid bli några som inte har möjlighet men ändå vill. Det är svårt att undgå i vårat avlånga land. För att dock göra det så enkelt och billigt som möjligt så vill vi vara ute i ganska god tid, så vi skulle vilja börja boka och planera mer utförligt kanske redan nästa vecka. När det är några månader i förväg så är det ju också troligare att man kan ta ledigt från t.ex jobb eller liknande, spara ihop pengar och sånt. När jag ändå är inne på lite av det med pengar så har vi pratat om att de som har högre resekostnader då kommer betala lite mindre i den eventuella hyran av lokalen/mat/liknande.

Hur vi har tänkt få det att fungera med den nordliga stugan är att folk tar sig antingen till Luleå med flyg eller Boden med tåg (det blir de bästa förbindelserna då vi har folk med bil i närheten, jag bor t.ex i Boden). Om Säl har körkort då och får tillgång till bil så kommer även hon köra. Jag har egen bil så det är inget problem. Bensinkostnad får vi se hur vi gör med, men antagligen blir det detsamma som med hyra/mat osv. Blir det dock så att det antingen är för många eller för få intresserade så kommer vi nog behöva skippa stugan, då det ändå kommer kosta en del, och då se över andra alternativ.

Vad har vi tänkt göra under de dagar vi spenderar tillsammans då kanske ni undrar. Ja vi har tänkt arrangera diverse aktiviteter, vilket ni såklart får vara med och tycka till om. Allt från spel till rollspel till ja, vad än man kan hitta på. Kom med förslag c:
Vi har även tänkt äta gott (åtminstone nyårsafton och sen så pass mycket vi har råd med) och liknande. Jag och Lin har utsett oss till kockar då vi lyckades väldigt bra förra nyåret. Inga matförgiftningar och alla tyckte det var väldigt gott ^^. Menyn är fortfarande väldigt långt ner på agendan dock.

Vill ni anmäla er så kan ni skriva här i tråden, eller till mig, Säl eller Lin. Det vore bra om ni kunde ge ganska definitiva anmälningar och inte så många kanske eller vill men vet inte om jag kan. Kolla gärna upp det så att vi vet hur många som kommer. Är dock inget måste till sista anmälningsdag, men vore att föredra i alla fall. Har ni inte anmält erat intresse innan sista anmälningsdag så kommer ni nog inte ha så stor möjlighet att vara med och diskutera och påverka, och mindre chans att kunna få en plats. Målet vi har är att börja med seriösa planeringar/bokningar redan i slutet av nästa vecka, så ni förstår nog varför det vore bra med säkra svar så fort som möjligt c:
Vi kommer att sköta största delen av planerandet i en skypechatt som vi skapat för ändamålet, och ni kommer läggas till där när ni anmält intresse.
Har ni allergier eller andra saker som är av stor vikt för planerandet så är det väldigt bra om ni meddelar detta redan nu, till exempel att jag knappt kan vara ute i skog och natur alls, är i behov av att kunna ta bilen till platsen. Matallergier och liknande kommer vi gå in på när det blir aktuellt med att välja mat och sånt.
Om det händer att saker och ting ändras och ni inte längre har möjlighet att delta, meddela det så snart som möjligt. Sjukdomar kan ju alltid ske, men drar man sig ur utan vidare anledning och/eller väldigt tätt inpå så kan det hända att man ändå får betala en summa av t.ex hyran om man inte lyckas hitta någon som kan ta ens plats. Vore bra om sådant kunde undvikas i största möjliga mån.

Jag tänker informera om att vi kommer ha en alkohol-policy, och det av flera anledningar. Dels för att vi är där för att umgås, inte supa oss fulla, och dels för att vi kanske har minderåriga med oss. Någon öl till maten eller lite bubbel till tolvslaget på nyår är självklart okej, men vi kommer inte tolerera några fyllor. Ska man ha något litet så får man ta med det själv dessutom. Det är en sak som vi alla tre arrangörer är eniga om.

Jag ber om ursäkt om texten är något rörig, den skrevs mitt i natten, men ville få ut den så snart som möjligt. Har ni frågor så är det bara att fråga.

Sista anmälningsdag är om en vecka, den 24 september, dram tills dagens slut. Ni får dock väldigt gärna anmäla er så fort som möjligt så vi kan få en uppfattning om antal.

Fridens liljor~

//Zara
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    ons 17 sep 2014, 07:35

JAG ÄR JÄTTEPÅ! *sträcka upp hand* 

Thea får ta med sig sitt superduperroliga kortspel också! 

Personligen så röstar jag dock på att vi är i mitten av landet någonstans, för enkelhetens skull. Inte allt för nära Stockholm, för folk därifrån är läskiga... .___. 
Dock så skulle det inte var omöjligt med polcirkeln heller, för min egen del. Så tjaa, för min del spelar det faktiskt igen roll då jag ser till att lösa det på nåt sätt! 

...och jag som sa att jag skulle göra ett Numoorispel tills nästa nyår, kanske dags att sätta igång nu ^^
Tear
Tear 
Död 

Spelas av : Punkis | Död


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    ons 17 sep 2014, 09:35

Jag är också superpå (om tillåtet förstås)

Jag vet att för min del är polcirkeln väldigt långt bort, men jag tar mig dit hur som helst.

Nått mer hade väl inte jag att säga om saken ^w^ Mer än att det var ett suerroligt initiativ förstås(Önskar jag fick så roliga ideer xD)
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    ons 17 sep 2014, 15:42

Jag är gärna på men vet ännu inte hur mina jobbatider ser ut då eftersom mitt jobbkontrakt får ut i slutet av december och jag vet ännu inte om det blir förlängt eller inte. Och det får jag förmodligen inte veta förrän i slutet av det här kontraktet.

Men jag anmäler gärna intresse tills vidare. :3 Om det är okej.

//Bellz
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    sön 21 sep 2014, 11:37

Självklart är det tillåtet, öppet för alla Numoorianer c:

Passar på att fråga om några fler personer är intresserade?
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    sön 21 sep 2014, 13:20

*Flaxar med armarna* JAG VILL JU OCKSÅ Livet är surt ibland... (Kan inte komma)...
Alduin
Alduin 
 

Spelas av : Gladkatt


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    sön 21 sep 2014, 22:10

åhh låter så kul
känns dock som jag inte känner speciellt många tillräckligt mycket  och kommer nog till 99% inte ha några cash att ta mig så långt men låter ändå superkul :>

hehe ville endå säga det
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    ons 24 sep 2014, 10:18

Sista dagen att anmäla sig idag!
Så om ni vill vara med se till att göra det innan dagens slut, annars kan vi inte garantera att ni får plats.
Ehtna
Ehtna 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    ons 24 sep 2014, 15:09

Jag skulle så gärna *sörjer* men får inte :C *13 år*
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Nyår med Numoorianer    ons 01 okt 2014, 18:57

Jag har awesome nyheter nu folk, vi har en plats, och en tid :'D
Vi har preliminärbokat en scoutstuga i Timrå (utanför Sundsvall) som vi fick ett väldigt bra rabatterat pris på, och vi kommer säga ett definitivt ja när vi ringer tillbaka.

Här är länken till sidan om ni vill se lite bilder osv: http://scoutstugan.weebly.com/index.html

Vi kommer hyra den från 30 december fram till den 5 januari, och vi fick hela alltihop för endast 5000 kr, vilket vi delar upp mellan oss (mängden beror ju lite på resekostnader och så). Vi ska vara där ca klockan 12 den 30:e, vilket Jenn fixar då hon bor i Timrå, för att hämta nyckel och så, och sen vara ute och färdigstädat klockan 12 den 5:e. Resten av folket får komma lite när de vill typ, är inget måste att vara där alla dagar eller så heller om man inte kan/vill, bara vi vet om det när det kommer till mat och sånt.

Det finns hela 25 (!) sovplatser, så det finns gott om utrymme om man vill hoppa på senare för att man inte vet om man kan ännu, men vore bra med någon veckas förvarning åtminstone. Även det har mycket med mat att göra, och kostnadsfördelning. Kan nämna att sängkläder ej ingår. Resten av vad stugan har står i stort sett på sidan jag länkade.

Lite allmänt om transport och sånt~
För er som bor norrut från Sundsvall (vilket visserligen inte är så många, men ja) så kommer jag och Säl att bila ner, om man vill hänga på.
Jenn har sagt att hon kan hämta upp folk i Timrå och Sundsvall om de kommer med tåg/flyg och skjutsa dem till stugan.

Har ni frågor så tveka inte att ställa dem ^^

Så ja, kom gärna och fira nyår med oss om ni har möjlighet c:

Fridens liljor~

//Zara
 
Nyår med Numoorianer
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» HÖR UPP ALLA NUMOORIANER!! KOM!!!
» Välkomna ärade Numoorianer
» Nu vill jag se eran onda sida, numoorianer!!
Hoppa till annat forum: