Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 26 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 25 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Happy sad day Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Happy sad day Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Happy sad day

Gå ner 
FörfattareMeddelande
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Happy sad day    sön 14 sep 2014, 17:34

Värkarna började komma allt tätare och Zey-So visste vad som höll på att ske. Hon låg gömd i lyans mörkaste vrå med ryggen övergivet tryckt mot jordväggen, hennes kropp darrade och blev synlig och osynlig i takt med spasmerna. Hon har gått igenom detta förr men trots det så blev hon skrämd som om det vore hennes första kull. Nu verkade allt ske snabbare då vattnet har gått och trycket mot magen växte sig starkare. Det tog inte lång stund innan den första ur kullen låg vid henne, blöt, ynklig och...livlös. "Nej!" Zey-So trodde att hon skrek till när i själva verket ordet lämnade hennes läppar som en svag utandning. En liten hona, svart och mörkt beige med små fläckar över bakdelen och magen låg tyst och nästan fridfullt vid henne. Förtvivlat började Zey-So försöka väcka liv i lillan, massera henne och försöka få henne varm. Att hon under tiden höll på att föda fram yttligare en valp flög förbi hennes sinne. Den förstfödda honan vaknade aldrig och hur Zey-So än försökte kunde hon inte få henne att skrika. En annan valp föddes, hane, svart med ljusa fläckar, död även han. Zey-So brydde sig inte om att se efter honom, bara noterade att det var en hanvalp och vände åter uppmärksamheten mot den första flickan. Hennes hopp brann fortfarande inom henne, hopp om att återuppliva sin dotter. Nästa två valpar föddes nästan på samma minut, två nästan identiska flickor, väldigt lika Zey-So själv och båda livlösa. ”Nej..nej..”mumlade karginnan. Hon kunde inte begripa varför hennes valpar inte levde, hon hade ju känt de så skarpt hela dräktigheten. Sista valpen som föddes var väldigt lik hennes utvalda hane och även hennes förstfödda dotter Lee. Nattsvart och redan nu smidig. Zey-So böjde ner nosen mot den lilla och till sin egna förvåning hördes ett litet pip. Den lilla levde! ”Jag hör dig” mumlade honan. ”Jag hör dig, jag hör dig. Jag är här.” Hon började ivrigt tvätta rent den enda levande valp hon fick och värma henne med sin kropp. Åtminstone en fick hon. Åtminstone en.

AVSLUTAD
 
Happy sad day
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: