| IMALA - NY FLOCK! | |
|
+42Kanto Tavar Thanatos Poisson Chargie Elite Wami Nituna Nevayah Duke Chayton Ahanu BloodBlossom Fallulah Sanguinaria Sanuye Akayru Cuywendz Kilah Masquerade Sleazoid Nevada Kele Ataro Zayev Nakaj Kangee Shiro Gina Thzuki Mistress Vitae. Violet Malvado Tocho Rosie Akaryuu Azazel Black Nirvana Ayira Weed 46 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Nakaj
Spelas av : Nasse <3
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! fre 12 aug 2011, 10:04 | |
| Ja, släkten förvirrar verkligen x'D Men det borde väl bli inavel ifall ens morbror blir pappa till en, eller?
För min del får gammaltanten gärna vara medicinkvinna, hon passar ju för det eftersom hon är typ...gammal xP |
|
Kilah Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! fre 12 aug 2011, 10:54 | |
| Alla; Har nu läst igenom allt, och du Akayru, jag förstår vad du menade med det där med åldern och så. ^^ Men ville bara berätta att jag har läst allt, har aldrig läst så mycket förut, tror jag läste fyra-fem sidor totalt. XD |
|
Black
Spelas av : Eve
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! fre 12 aug 2011, 13:51 | |
| För ATT det inte ska bli inavel kan han ju adopterat henne sedan hennes föräldrar.. dog? "Och då kom morbrorn" xD |
|
Black
Spelas av : Eve
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! fre 12 aug 2011, 16:29 | |
| JAG ÅKER TILL SPANIEN NU!
Kommer tillbaka om ett par veckor~
Hejdå! :3 |
|
Akayru
Spelas av : Freja / Aka
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! lör 13 aug 2011, 22:42 | |
| Eller så är hennes pappa bara död för enkelhetens skull? 8D Liksom eftersom hon hade släkt kvar och alla ändå är så friendly inom indianflocken så räknades hon ju principiellt inte som föräldralöös :D
tralalala vad alla var tysta här? trodde jag skulle ha flera sidor att läsa igenom när jag varit borta två dagar haha
MENMEN... har tänkt på en grej, vad tycker ni är passande krafter för de olika rangerna? Liksom, låt oss säga en krigare, kanske ses det nästan som självklart att det är vad man ska bli om man har t.ex formskiftning? eller jag vet inte~ Att schamanerna/medicinmännen(kvinnoornaa) ska ha jord/förmåganattpratamedandar/osvvv är ju ganska självklart, men de andra rangerna? Vad tycker ni? |
|
Sanguinaria
Spelas av : Älg
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! lör 13 aug 2011, 23:28 | |
| Formskiftning tycker jag låter som en bra idé för krigare 8D Likaså för shaman/madicinman(kvinna) 8D Meen... Är det grönt om tanten är medicinkvinna? Tänkte på om jag skulle ändra om hennes vuxen-namn i sånna fall xD Och Aka, jag blev lika förvånad som du xD |
|
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 04:40 | |
| Hahaha gammeltanten, låter strålande om du är medicinkvinna, uhm varg (?), tycker jag :D
Hahah säger som du Aka, blev oxå färvånad ^^ Hela tråden har stannat upp xD
Men är vi redo att börja snart? Eller borde vi vänta tills Black är hemma igen ^^ hehe är jätte rollsugen med min lilla shaman :'D |
|
BloodBlossom Död
Spelas av : Embla | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 16:17 | |
| Ahahah här kommer jag och är seeeent inne. Men jag har suttit och läst igenom allt så, och är överdrivet pepp på en indianvarg.
Har inte plats just nu och vill inte att karrisen bara ligger och ruttner, men skulle spela en valp någon gång i framtiden (L)
Släcken förvirrar mig lite, speciellt som folk inte bara hoppar mellan konton utan också kallar sina karrisar om vartannat för födelsenamnet, vuxennamnet och så ett smeknamn på det... Man blir yr i huvudet.
Har bara en liten hjälpsam idé, även om Kangis verkar ha trollat bort för några sidor sedan. men om Vita Hövdingen vill ha en bögpartner så kanske Kangis Dakarai passar till det? Kan vara därför som han som gammal 30-åring har släppts in i flocken, för att ledaren/hövdingen älskar honom?
Och ahaha, awesome Freja, jag är inte ensam med udda hippieföräldrar (L) Även om mina inte var just like.. extrema (rätt/fel ord?) som dina så har jag oxo varit med om udda stuff, speciellt tillsammans med mina många new-age barnvakter xP
Om du fortfarande tycker sådant här stuff är mysigt så tipsar jag om Urkult, väldens bästa festival full med underbara människpr.. (Och tyvär ett och annat rötägg är jag rädd för...)
Rawr men det var allt från mig, vill som sagt hemskt gärna spela en liten indianvarg någon gång i framtiden! Over and out ~ |
|
Nirvana Död
Spelas av : Bellz | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 16:24 | |
| Här är jag igen. Lite seg sorry. -.-
Men räkna inte bort mig och min medicinhövding. We are still here. xD
Men han vill oxå ha släkt!!! *viftar vilt med armarna* Har missat en hel del ser jag. Många fler sidor har skrivits. Får försöka läsa igenom allt när jag orkar. x3
Men släkt och relationer till Medicinhövdingen!! Någon som vill??? |
|
Akayru
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 16:52 | |
| Åh jaa, klart gammeltanten får vara medicinkvinna~ eller, för mig går det bra i alla fall hihi. Och nejnej, tycker inte du behöver ändra hennes vuxennamn, det passar braa tillsammans med soldansen.. *inser att kanske inte så många vet något om soldans* .... :3 eh, ska jag förklaraa? det är en ganska central rit yaoo Ska vi kanske kalla det medicinvarg istället som Po antydde? xD låter lite dumt med man/kvinna, eller?
och jaaaa-aa jag tycker vi är redo! jag kan försöka skriva ned lite mer som ni kan läsa här om ni vill, eller så kopierar jag bara in alla fakta om ranger, ceremonier, bostad osv i flockens OOC forum så det finns tillgängligt att läsa igenom när man känner att man vill påminna sig eller fräscha upp sina kunskaper?
EN SAK TILL BARA~ ~ ~ ~ ~ tycker ni att Imala fortfarande ska vara på resande... tass, eller ha slagit sig ned och vad tyckte ni om mina förslag om bostäder? Vet inte om vi riktigt snackade om det då för hände så mycket här haha 8D |
|
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 17:00 | |
| Det skulle vara lite roligt om allra första rollet vi startar (där hela flocken är med ofc) börjar med att de har hittat en plats de vill slå sig ner vid ett tag iaf. Vore skojj ^^
Aka, starta gärna en tråd också med ett inlägg där det står alla medlemmarna, deras valpmamn, vuxennamn, rang och eventuella smeknamn. Så man snabbt kan kolla vad just den vargen hade för vuxennamn ^^ Menar inte någon tråd där alla skriver utan bara en lista i ett enda inlägg ^^ Om du inte orkar så skulle jag kunna fixa det :) |
|
Nirvana Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 17:08 | |
| Min indianvargs valpnamn och det namn kontot är skapat i är Ahanu (he laughs). Hans vuxennamn är Ohanzee (shadow). Så folk vet. :3
Men han vill fortfarande ha släktingar, relationer och kanske en eller två partners beroende på hur många som är med i flocken vid det här laget. Hane eller hona spelar ingen roll men Ohanzee har i alla fall inga valpar ännu.
Tänkte lite på krafter. De skulle väl inte ha så stora krafter eller har jag läst fel? Försöker komma på någon kraft som skulle passa på en medicinhövding. Kanske något som har med hans namn att göra men vill inte att han har någon direkt skuggkraft. x3 Kanske något annat som kan associeras med skuggor eller liknanade. :3 Eller så är han bara väldigt bra på att smyga eller liknande så att han fick hela skuggan. xD |
|
Akayru
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 17:19 | |
| Åh Nirvanaaaa, damn you, jag som ville att Akayru skulle heta Ahanu som vuxennamn... xD eller ja, eventuellt liksom haha jajaaa, c'est la vie!
Åh Po, om du skulle vilja göra en namn och ranglista vore jag very very happy yes :D
vill bara påpeka igen att vargens valpnamn inte behöver vara ett indiannamn utan kan vara vad som helst och från vilket språk/kultur som helst, så känn er inte tvingade att välja från namnlistan vi länkadeee~ |
|
Nirvana Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 17:21 | |
| hihi. Blev kär i det namnet och det passade så bra som ett valpnamn då jag tänkte att Ohanzee skulle vara glad och skrattandes när han var liten. <3
Men ja. RELATIONER!! Känns som att jag tjatar om det men känner mig oxå lite ignorerad på den punkten då alla andra bestämmer relationer. -.-
Känns som att alla andra har åtminstone en de håller kär medan min stackars Ohanzee inte har någon. T_T Han Har han ingen släkt skulle han åtminstone kunna ha en partner. |
|
Sanguinaria
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 17:47 | |
| Dåååå roffar jag åt mig rollen som medicinvarg, om det är grönt med alla? c: Skrik högt om nån misstycker!
Och angående släktingar.. Vill bara påpeka att Gammeltanten förmodligen känner de flesta i flocken ganska bra, då jag antar att det är honorna som hjälper till att passa valparna (vene om det stod så i ett tidigare inlägg eller om jag har hittat på det XD). Och då hon är gammal som gatan, tja.. Hon lär väl känna de flesta x'D GUUUUD Jag känner mig ego när jag säger sånna här saker XD |
|
Nirvana Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:05 | |
| Min är Medicinhövding. Men hittar ingen mer information om det förutom att han medlar mellan den vita och den röda hövdingen om det blir osämja mellan dessa. Skulle vara lite kul om han kanske hade lite mer att göra. x3
RELATIONER! RELATIONER! RELATIONER! RELATIONER! RELATIONER! Till Ohanzee. xD
Krafter: hm... Han kanske har lätt för att övertala folk och skapa sämja? xD Vore ju rätt bra om han agerar medlare mellan vita och röda hövdingen. x3
Hur många har naturkrafter? För det kunde vara väldigt bra om Ohanzee som medicinhövding om han hade naturkrafter. Tala med naturen och på så sätt även veta vad för örter och sådant som kan användas som medicin och i riter och sådant. Men det kanske Schamanen och medicinvargen redan har? Känner att det visst är väldigt många med någon form av medicinrang. xD |
|
Akayru
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:13 | |
| Medicinhövding = meeeedlareeee, han kanske kan.. ha förmågan att känna av om någon ljuger? :3 Alltså inte telepatisk på något vis, utan bara lögner liksom. Har själv funderat på att ha den kraften till någon varg~ seeen är det inte sådär jätteviktigt att alla har färdiga relationer reda nu ju, hiho. Det löser sig med tiden, dessutom är det ju flera utifrån som är intresserade av att bli medlemmar sååå :D
OCH JUST DET.. EN FRÅÅÅÅÅGA TIIIIILL: hur ska vi göra med språket?? Vore ju egentligen mest realistiskt (och coolast (A) ) om dem hade ett eget språk.. men ska vi bara säga att vi.. dem talar ett eget språk men vi skriver på svenska när dem talar ändå (kanske ingen engelska..? blir enklast med ceremonier osv då ingen här ju är sådär as-insatt i det här med indianer hihi)? eller vad tycker ni?? usch känner mig väldigt dominant nu... D: endast förslaaaaaaaaaaaaag |
|
Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:18 | |
| Jag och Nevada tycker att Imala kan vara en vandrande flock. I början kan de ju hittat en passande plats att stanna tillfälligt på, men det vore roligt om flocken var rörlig så att det inte alltid är just samma område C:
Nevada påpekar att det nog blir mer aktivt om flocken rör på sig med, då det blir lite mer variation, och ett slags event (= en aktivitet) var gång flocken ska flytta på sig.
Gillar idén med hemmen/bostäderna/tipierna/lyorna?/vad det heter, men kanske det kan vara annat än rötter hela tiden, då det tex är svårt att få upp rötter ur marken där det kanske inte finns så mycket träd? I alla fall...
Nascha vill ha kompisar!!!!! // Nevada
Och jag tror nog att Dakari kan vara med och leka ;D
Nascha vill ha många kompisar½!! // Nevada
Ska det vara två medicinvargar? En tik (gammeltanten/Donoma) och en hane (Ohanzee)?
Och... vem står för tipi? byggandet? Bara för att komma tillbaks till det ämnet XD Borde de/den kanske (Nevada föreslår en grupp på 2-3 vargar?) ha jord som kraft då? För att kunna hantera såväl rötter som marken (ex bygga hyddorna av sten på numoorislätten där träden är färre?) Nevada föreslår att de kan bygga jordhålor och bo under marken vid något tillfälle. Kanske som de bara stannar en natt? Kanske under en storm skulle det fungera? Snöslätten tex??
Jaja XD
Vi kikar in senare igen heh~
Skriv en massa så vi har lite att läsa!!!!!!½!!!!
Nevada ropar HALV (½) !!!
Btw, om vi ska skriva ett "första" roll (kanske ska vi vänta lite åtminstone med det, så att vi får klarsida på allt innan vi kastar oss huvudstupa över kanten), vem bör starta det då? Jag eller Röda hövdingen kanske? Eller någon annan?
EN VALP! D:< // Nevada
Vi tycker också att det vore bäst om alla skrev på svenska. Då minimerar vi risken för missförstånd och det är lätt att komma på ord etc, med tanke på att vi har en hel del ord som är "indianord/namn" redan som vi måste komma ihåg och så? För att förenkla allt då. Och så är det ju enklare om vi tar svenska för de som kanske inte är lika bra på tex engelska. |
|
Nirvana Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:20 | |
| Ja, det vore något. hehe. xD Det skulle passa honom. Att känna av om någon ljuger. hehe.
Nej, men de som är födda i flocken borde ju ändå ha släkt och sådant och Ohanzee är utanför. -.-
Tycker med att flocken ska flytta runt i början och det skrev jag låååångt tidigare. Annars kan det bli risk att den stannar allt står still om de ska finna en plats att slå sig ner på från början. |
|
Akayru
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:24 | |
| Alltså neeejnej, Nirvana's varg är inte medicinvarg så som gammeltanten, utan medicinHÖVDING, stor skillnad dääär faktiskt c:
och stopp stopp lite azazel! Indianflocken kan vara resande, jovisst, men dem håller sig i den delen av Numori (se kartan) som ännu bara står skriver som Det Okända, alltså kommer dem aldrig röra sig in på 'de vanliga' områdena då dem ju liksom eh.. flydde för att dem vart missförstådda och hatade på grund av hur annorlunda dem är och därmed sågs som konstiga och skrämmande.. typ D':
Jaaaa-aa... jag börjar lägga upp den fakta vi samlat i OOC forumet i alla fall..~ |
|
Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:32 | |
| Nevada var inne och gjorde de bruna färgen på Imala medlemmarnas namn lite ljusare, så nu är den läsbar XD
Jahaa Akayru... jag visste inte att de skulle stanna där. Betyder det att flocken aldrig kommer lämna det området? För då blir det svårare att umgås med de utanför "Det okända"... Då kommer vi ju bara umgås med varandra (bara indianerna då). DRAMA! Eller? Hur blir det?
Hoppas du förstod så att jag inte gjorde mig förvirrande XD |
|
Ahanu Utvandrad
Spelas av : Bellz | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:34 | |
| Måste visa upp min snygging. <3
Finns det verkligen ingen som skulle vilja vara släkt med honom eller kanske partner eller något. :3 |
|
Akayru
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:39 | |
| Azazel: Åh.. jag.. vet inte? 8'3 alltså, tycker det är så onödigt att planera, vill hellre bara låta det som händer hända, om ni/du förstår? men vi kan väl börja med att dem håller sig i Det Okända, mest bara för att dem gjort det så länge och det kanske nästan är en oskriven regel att man inte får ge sig iväg ut i övriga Numori (dem är ju liksom hatadeee..)? Det kan ju bli kul på ett lite annorlunda vis? Precis som hela konceptet? Men vad som händer i framtiden vet ju ingen heho |
|
Sanguinaria
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:42 | |
| JAG ÄR DIN VÄN, DOTTER MIN!!! *gammal tant-röst*
Ok, gällande krafter.. Funderade på om det va ok om jag gav tanten jord-krafter och kanske kraften att tolka vad träden säger när vinden blåser i dem? Eller det blir kanske lite för konstigt? xD |
|
Akayru
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 14 aug 2011, 18:46 | |
| Nejnej, blir jättebraaaa~
Vill tanten kanske ta hand om Akayru förresten? Nakaj, själva karaktären då såklart, kanske är lite för ung..? Han är en lättsinnig liten grabb som.. eller BAH, skriver ihop hans personlighet så får du läsa där om du skulle kunna tänka dig att vara intresseraad xD |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! | |
| |
|
| IMALA - NY FLOCK! | |
|