Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 111 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 111 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mirain x Chi - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mirain x Chi - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Mirain x Chi

Gå ner 
+12
Blair
Mazoga
Önja
Amanita
Loiana
Kilah
Mivria
Ivy
Zayev
Malphas
Midnight
Chi
16 posters
Sida 2 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Ivy
Ivy 
Död 

Spelas av : Elsa | Död

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    fre 20 dec 2013, 15:25

Japanska namn? :D
Man kan ju köra på en bokstav, så att alla valpar heter samma :3 *tänker på bokstaven D, eftersom det kommer efter C, dvs att valparna kommer efter Chi* :3

Vad då kladd? Den är ju asfein! <3 *kommer aldrig kunna prestera något sådant*

Har nu lyckats fixa en bild, dock bara en ifylld lineart ;3

Mirain x Chi - Sida 2 2uelf1v[/url]

Det vita under ögat symboliserar måntatueringen och syns bara i månljuset. 
De andra röda och gråa strecken är bara märken ;3 Försökte få samma violetta färg som moderns ögon, tror dock inte att jag lyckades ;_;

Senast ändrad av Ivy den fre 20 dec 2013, 16:08, ändrad totalt 1 gång
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    fre 20 dec 2013, 15:31

Så fina :D 

Namnförslag på japanska då.. (Till hanar, främst)
- Ichiro
- Kaage
- Kanaye 
- Rai

AFGsdfgfadgfs *planerar för mycket* :c
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 25 dec 2013, 22:14

Ja nu är min bild bara en lineart jag fyllt i... Men kommer använda det utseendet. 

Funderar också på att ev.  låta det bli fyra valpar som överlever för alla har ju så bra idéer på valparna. Kommer dock inte ha riktigt tid nu innan nyår. Är hundvakt med Oskar hos föräldrarna :-p
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 04:04

Om jag får så skulle jag gärna vilja spela en plot valp. Alltså normalt sätt överlever ju ändå inte hela kullen och om ni alltså vill ha en anledning till att möjligtvis få er valp att tvivla på Chi när de blivit lite äldre kan ju min valp vara den som ställer sig emot honom först osv? :) 

Självklart gör jag ett utseende och personlighet och rollar några roll med, men i stort sett blir det bara en plot valp som senare dör alltså. Om detta är något resterande är intresserad av alltså :)

Vill gärna också säga att jag haft en valp efter Chi och Mirain, även om det inte varade allt för länge (A) tihi!
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 13:56

Ska dra vilka som får spela valp i dag (jag lottar fram då jag tycker alla har så pass bra idéer så vill inte välja).

Amanita: Det lät ju som en spännande idé med en plot valp men om du blir för fäst vid den då och inte vill döda den sedan?
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 14:05

Nu har jag lottat och fick fram namnen Zayev och Ivy.

Hade även fått en intresseanmälan via PM från Bells men tyvärr drog jag inte det namnet :-/ Funderar dock fortfarande om det ska få bli en till valp och kanske då den där plotvalpen som Amanatia ville spela.

Men som det ser ut nu är det min valp, Zayevs och Ivys som kommer överleva (kommer som sagt bli fler valpar i kullen men de kommer inte överleva länge så jag kommer rolla dem fram tills det att de dör).
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 14:24

*skriva här bara för att skriva här*
Grattis till er som fick spela :D
Ivy
Ivy 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 14:36

Åh, yey! :'D

Gör en till sammanfattning *hur många jag nu än gjort* bara för att kunna se hur långt jag kommit i nuläget ;3

Namn: ....
Krafter: Eld och förhöjd styrka/ förhöjd snabbhet - kan inte bestämma mig D: 
Personlighet: Ganska social, är inte den som drar sig undan. Tycker mycket om Chi. Hon skulle också kunna fatta tycke för sina syskon, men de får först visa att de tycker om henne.
Hon har ett ganska hett temperament, lite aggressiv. Hon litar blint på Chi. Han tar ju hand om dem när deras mor inte vill se av dem, så varför ha någon anledning att tvivla på honom? 
Utseende: Bild på föregående sida  :face: 
Rolig övrig fakta: Hatar is, vatten och snö bara för att hon blir förkyld.

Senast ändrad av Ivy den mån 30 dec 2013, 21:46, ändrad totalt 1 gång
Kilah
Kilah 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 20:05

Åh, grattis båda! C:
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tor 26 dec 2013, 20:33

Nejdå ingen fara, jag måste döda den helt enkelt :) Har inte tid för så många konton och jag är inget stort fan av att ge bort karraktärer då de förändras så mkt :/
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 29 dec 2013, 14:47

Nämen mååå 8D Då ska jag sätta mig och pula lite med min valpsing 8D
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 29 dec 2013, 17:25

Nu funderar jag lite på detta med namn och om ni som ska spela varsin valp har några förslag på namn? 

Kände att japanska namn är.. Ja vanligt på nått sätt och vill gärna ha nått namn som jag känner är rätt på min valp. Så har ni förslag på tema på namn så skriv gärna ner dom här ;-)

Tror dessutom min ska få vara en tik (en lite maskulin tik men ändå och ska nog lägga till en lugg på min tjej, antingen mörkt röd eller gråsvart)
Ivy
Ivy 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    mån 30 dec 2013, 21:43

*kommer insmygandes sådär lite fint*

Jag tycker för min del om när namnen t.ex börjar på samma bokstav eller hör ihop på ett annat sätt. Det förstnämnda är väl det som jag är mest bekant med, att alla valpar börjar på till exempel C.
Vad sägs om att alla valpar börjar på bokstaven D? Då valparna är barn till Chi så kommer de ju efter honom(avkommor). C kommer efter D i alfabetet *nöjd med min teori* :D

Lite namn till alla flickor finns här!

Och lite namn till männen finns här! :D

*smyger ut igen för att titta på film*
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 jan 2014, 14:31

Kom på att jag borde peta lite här om en sak, att om dessa valpar ska kunna ha en måntatuering och månkrafter så krävs det att minst en av föräldrarna bär på en måntatuering, det är inget som ligger dolt hos föräldrarna så att säga, så tänkte berätta det med tanke på att Mirain inte har någon tatuering (Vi bestämde när vi skapade Mdir och Mirain att ingen skulle ha det), och då kan dessa egentligen inte ha måntatuering eller månkrafter.

MEN man skulle kunna komma runt det om man säger att Mirain var född med en tatuering som sedan har mörknat, då har hon fortfarande en tatuering, men som inte syns, och som fortfarande kan föras vidare till hennes valpar. ^^

Bara tänkte om man vill ha det mer "korrekt" så kan man göra så.

Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 jan 2014, 14:55

Ja jag har funderat på detta om mån tatueringarna och tänkte höra med dig om det men bra att du skrev här. 

I så fall bär Mirain en "dold" måntatuering. Så de som fick det i denna kullen är de enda valparna som ärvde det i kullen (de andra dör ju).

Och Amanita du får gärna spela en plot valp men kan skriva lite till dig via PM om det (om framtiden hur den ska dö och så om du nu inte blir så att du ändrar dig :-P)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 jan 2014, 16:03

Åh, där ser man 8D *noll koll på månvargar* Har suttit och övervägd en längre tid om det är så att de där ränderna verkligen ska vara måntatueringar, och jag är fortfarande osäker på det xD Men jag funderar vidare på det där! 8D

Och gällande namn, oavsett origin, ska det finnas nåt speciellt tema på namnet eller är det bara att köra på? c: *derp som gillar teman* Plus att jag verkligen gillar Elsas teori med bokstaven D xD *derpar ännu mer*
Önja
Önja 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 jan 2014, 19:19

Ja jag gillar teman också så man vet att valprna hör ihop. Däremot tycker jag att just en bokstav kan vara lite tråkigt.

Sitter dock och kolalr på en namnsida med typ spanska namn och så. Ni får gärna komma med förslag till teman.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 jan 2014, 19:26

Yuss! Vad är det för typ av namn som Chi skulle välja? Så att det blir lite IC och inte helt åt skogen menar jag xD Själv tänker jag mig att han skulle välja "onda" namn, men det är bara en förutfattad mening xD
Önja
Önja 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 jan 2014, 19:34

Ja han skulle nog välja korta och typ hårda namn.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    mån 13 jan 2014, 00:15

Har kikat lite på namn, och har hittat lite olika jag gillar (a) Och så har jag hittat teman också~ Ett av dem är irländska/gaeliska/keltiska namn, det andra är persiska namn och det sista är japanska demoner/spöken/whatevs c: Länkar kommer längst ner~

Och så har jag lite info om min valp.

Namn: Återstår att se
Kön: Hanne
Personlighet: Inte säker ännu
Kraft: Mörker, är inte säker på om det är inre eller yttre ännu
Utseende: Bilden längre bak som jag inte orkar skicka igen xD

Länkar: 
Persiska pojknamn HÄR
Persiska flicknamn HÄR
Irländska/gaeliska/keltiska namn HÄR
Japanska namn/spöken/grejer HÄR
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    mån 20 jan 2014, 16:20

Hur går det för er? Har ni bestämt utseende och sånt ännu? Jag har tyvärr rätt mycket nu ett par veckor framåt (ska gå en intensiv kurs för att ta körkortet så har mest fokus på det just nu).
Vill gärna höra förslag på namn till era valpar :-) som första tema vill jag gärna ha japanska namn och kan ni komma överens om att även ha en bokstav är det ok med mig :-)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    mån 20 jan 2014, 18:44

Utseende har jag klart, den bilden jag la upp tidigare c: Ska plocka bort måntecknen från valpen bara~ Och jag har valt att ändra på lite saker, som att göra om min valp till en tik istället för en hanne c:
Personlighet har jag haft lite funderingar på, men ingenting är spikat ännu c: Överväger en kall och hård flicka, som pappsen, och med naturligt hög rang (om ni förstår vad jag menar med det, annars förklarar jag det bättre xD)

Vad gäller namn har jag hittat ett gäng från min länk gällande japanska spöken, andar och demoner som jag gillar 8D
• Teke (från Teke Teke)
• Kuchisake
• Kubikajiri
• Gaki
• Yokai
Det är de namn som jag blev mest förtjust i c: Och självklart kan jag tänka mig att korta ner en del namn, typ plocka bort halva ordet xD Om det inte är nån av er som är intresserade av bokstav/härstamning så är det från min sida inte så svårt att ändra på det för min del c:
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 26 jan 2014, 16:07

*fladdrar in*

Jag håller på att ge min flicka ett nytt utseende, bara för att jag blev missnöjd med det förra. 
Personligheten tänker jag (oavsett vad jag skrivit förut!) ska vara ganska kall och hård, men ha sina mjukare sidor (då jag inte vet om jag klarar att rolla elak, får så dåligt samvete :/). Namn har jag tyvärr inget att bidra med just nu, ska se om jag kan hitta något 8D

*fladdrar ut*
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 11 feb 2014, 17:28

Ändrade liite i designen till min valp. Funderar även på om jag ska lägga till en lugg eller inte (de flesta av mina har lugg :-P)

Mirain x Chi - Sida 2 Chidotter_zpsdcd57d52

Sedan funderar jag på namn. De kan få ha ett långt namn som de är döpta till MEN de ska ha ett kort smeknamn som de kallas för om det är ok med er :-) Skulle vilja komma igång med dessa snart så de kan börja rollas. Tänkte skriva något enmannaroll (där jag skriver ett inlägg) så får ni lite mer uppfattning om hur Chi behandlar valparna och Mirain :-P

Funderar på namnet Saki, som betyder Blossom för att hedra hans mor Blood Blossom eller Chi no hana (som betyder just blood Blossom). Det lutar helt enkelt åt Saki

Bara ni bestämmer namn på era valpar (ni får bestämma namnen själva. Bara de är japanska är jag nöjd).
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    fre 28 feb 2014, 18:40

Puffar lite för att höra hur det går för er. Vill gärna att valparna ska födas snart!

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    

Mirain x Chi
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Daughters of fathers from the past [Mivria och Mirain]
» [Avslutat] Varg till dödslistan - Mirain
Hoppa till annat forum: