Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 103 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 103 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mirain x Chi Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mirain x Chi Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Mirain x Chi

Gå ner 
+12
Blair
Mazoga
Önja
Amanita
Loiana
Kilah
Mivria
Ivy
Zayev
Malphas
Midnight
Chi
16 posters
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död

InläggRubrik: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 11:26

Låg och tänkte en del i går då jag inte kunde sova. Har ju min lilla Mirain (dotter till River och Morg) som bara tyvärr ligger och skräpar :-/

Så nu har jag bestämt mig att hon och Chi ska få valpar. dessa valpar kommer bli barnbarns barn till Mivria och barnbarn till BloddBlossom. 

Så här är tanken. Chi kommer att tvinga Mirain att få valpar med honom. Hålla henne instängd och misshandla henne både fysiskt och mentalt och sedan då valparna är stora nog kommer han att fostra dom. Mirain kommer endast att få dia valparna. I övrigt ingen kontakt med valparna. Chi kommer fylla valparnas huvuden med att deras mor inte vill veta av dom och att han älskar dem och att han gör allt för valparna.

Så nu är frågan. Vill någon spela en valp ur denna kull? Har bestämt mig för att det endast kommer vara 3 valpar som överlever denna behandling. Så det finns två platser i denna kullen då jag ska ha en valp ur denna kullen. Och nej det är inte den som skriver först som får spela utan bäst idé eller s lottar jag ut dessa två platser :-)

Chi kommer kanske söka sig till TBB igen och då ta med sin sina valpar för att de ska fostras på rätt sätt men detta är bara ett kanske.

Info om Chi hittar du här --> https://numoori.swedishforum.net/u148

Info om Mirain hittar du här --> https://numoori.swedishforum.net/u29
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 13:18

Jag är intresserad :')
Malphas
Malphas 
Flockledare 

Spelas av : Jenn

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 13:55

Anmäler mitt intresse. 
Information kommer senare under kvällen c:

Senast ändrad av Malphas den tis 17 dec 2013, 17:06, ändrad totalt 1 gång
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 13:58

Ni får gärna skriva lite hur ni tänkt er valp och lite om ni har nån design idé :-)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 14:20

Nämen titta fler valpar 8D *derpar runt på golvet* Ska jag.. Hmm.. erm... Jaaag kanske kan tänka mig en c: Måste bara.. fundera lite först om det verkligen är en så bra idé xD
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 14:22

Klart det är en bra idé Zayev ;-)
Midnight
Midnight 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 14:27

Vill inte planera för mycket, då risken finns att jag inte får, men här är en grund x) 

Min ska vara Chi trogen, lyda och följa honom blint och inte ifrågasätta någonting överhuvudtaget. Trots att han (blir en hane~) kommer vara självsäker kommer han inte bli någon ledarperson, utan endast en följare. Typ.. xD

Han kommer (isf) vara gulögd, ha Mirains färger men Chis mönster, och kanske något inslag av rött :3

Edit: läste igenom det här och såg hur fail det första lät. Men som sagt - mer utförligt, detaljerat kommer..

Senast ändrad av Midnight den tis 17 dec 2013, 16:20, ändrad totalt 1 gång
Ivy
Ivy 
Död 

Spelas av : Elsa | Död

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 14:39

Måste bara anmäla mitt intresse <3

Skrev där nere istället c:

Senast ändrad av Ivy den tis 17 dec 2013, 22:12, ändrad totalt 3 gånger (Orsak för redigering : Planerar lite c:)
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:21

ååh låter verkligen som en spännande kull! Ska följa denna med stort intresse, även om jag inte kan eller ska skapa fler karaktärer för stunden.

Men någon som kan finnas i ert intresse är nog att jag spelar ju Midir, Mirains bror, och han älskade sin syster högt. Så det kan finnas möjligheter där för diverse händelser och möten, bara att höra av sig. :'D

*hämtar en kopp te och väntar med spänning på vad som ska ske i denna valptråd*

Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:22

Oh Midri skulle bli såå arg på Chi om han visste vad han gjort/ska göra :-P
Kilah
Kilah 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:23

*petar runt på skrivbordet lite och får beslutsångest* Ska jag eller inte? Hmm.. Ja, okej då. Jag drar till lite naivt. :3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:25

Haha, ja mörkervargen inom Midir skulle verkligen vakna till liv och bli onådig! Chi får vara glad så länge deras plats är okänd för honom. Mirain <3

Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:27

Hehe ja de kommer vara djupt i bergen i någon grotta där.. Stackars Mirain kommer inte få se solen på ett bra tag..Sedan kanske hon kommer lös och kan söka upp sin bror ;-)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:41

*pillar folk i öronen* Det hjälpte inte med en massa möjligheter till roligheter juh >:I *herpaderp* Nu känner jag mig ju nästan tvungen till att anmäla mitt intresse >:I Jag gör det! Ska bara.. pilla på lite info om valpskrutten c:

Spontant skulle det vara lite kul med en liten korv med måntecken, som blir mer månvargig och tycker om månen och att sånt där, men å andra sidan.. vet jag inte hur bra det skulle gå med Chi som farsa av det jag läst xD Jag ska fundera vidare!
Kilah
Kilah 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 21:57

Min lilla valpsnutte kommer att vara en tik, as always~ :-P
Pälsen ärver hon efter modern och de blodröda ögonen från fadern.

Hon kommer att ha ett måntecken i sitt ansikte, det kommer att ligga mellan ögonen och täcka hela ansiktet i stort sätt. Det ser ut som om man har kastat färg i ansiktet fast att det lyser vitt på natten. :3

Valpen kommer att stå månen nära samt bära på kraften extrem styrka efter Mirain. C: Men namn blir svårt.. D: Cirain? XD
Ivy
Ivy 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 22:15

Skrev först där uppe men kände att jag vill ha det separat så man inte missar det ;)

Om jag fick spela skulle det vara en hona, svart päls från Chi, men med lite gråa nyanser i pälsen(från Mirain). Ögonfärgen skulle vara samma violetta färg som moderns ögon (asså typ att deras ögon är väldigt lika). Kanske ha en liten måntatuering, runt typ ögat. Hon skulle vara lagom aggressiv, väldigt besviken på modern för att hon inte vill träffa den. Ha ett hårt skal, men under skalet finns en mjukare sak. Dock skulle skalet vara svårt att komma igenom c:
Tror halvt om halvt på Chi, men kan inte lära bli att undra varför modern hatar dem så. 

Krafter har jag ingen aning om xD kanske extrem styrka och typ eld :3

Senast ändrad av Ivy den ons 18 dec 2013, 14:22, ändrad totalt 2 gånger
Malphas
Malphas 
Flockledare 

Spelas av : Jenn

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 22:31

Tar tillbaka min intresseanmälan, känner att jag redan har fullt upp med att hinna svara på roll med de karaktärer jag har (: Om jag nu skulle ha fått spela en.

Lycka till med valparna c:
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 22:50

Kul med lite idéer från era sidor :-)

Zayev det skulle kunna funka även med Chi som pappa. Han ser det lite som att de som överlever är de starkaste valparna och de är värda att ha kvar :-)

Sedan vore det ju kul att nån bestämde sig då de är lite äldre att typ trotsa sin far och följa sin egen väg ;-)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 22:59

Åh, men det låter ju bra 8D För jag hade lite funderingar på, om det där med måntecken fungerade, att sen när hen bli äldre, att hen faktiskt skulle bli lite rebell xD Månen har rätt! Mjöh! >:I Hur det slutar sen är en heeeeelt annan femma XD

Se vad du gör med mig ;__; Det där glödande är måntecken

Mirain x Chi Bqa6
Midnight
Midnight 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 23:00

Jag tänkte lite på det där med att trotsa. Typ att han som ungvarg börjar tvivla på det sin far säger, men vägrar låta sig tro på det - för blind inför sanningen och fr lojal mot Chi :3

Krafter.. Vad finns i släkten, haha? c:
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 17 dec 2013, 23:08

Ja krafter är lite blandade.

Eld, kyla/is, mörker, extremt vassa klor/tänder, månen (även om den är rätt långt bakåt i släkten), skuggor, teleportering, förhöjd styrka/snabbhet/uthållighet, typ mentala krafter (vet dock inte exakt vilka) och snabbhet. Så lite att välja på :-)
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 18 dec 2013, 08:28

afghrhöööökdmf lnpogkrätöö! *flips table*

Jag vill ju! Varför ska alla karaktärer få valpar samtidigt? *muttrar*
Men jah... Jag hade ju väntat på att Chi skulle få valpar :C sedan så får jag fullt för en massa andra coola karaktärers valpar antingen adopteras bort eller föds. halva min karaktärslista består av valpar* Jag får väl ta att hoppas att han får valpar igen, någon gång långt fram i tiden...

Lycka till alla valpsökande 8D //Skrik

Ps. Snygg Älg, som alltid ;D Ds
Midnight
Midnight 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 18 dec 2013, 14:55

Fail-Förslag-sammanfattning, med ändringar:

Namn: ..
Kön: Hane 
Krafter: Is, förhöjd snabbhet
Design: Gulögd, grå/mörkgrå i olika nyanser. Röda "mönster" under båda ögonen likt Chi, och även två ränder i samma färg över slutet på ryggen. 
Personlighet: Antingen ska han vid senare år börja misstänka berättelserna om sin mor, eller så lyder han Chi blint och tror att han är, typ, gud. Isåfall kommer han att försöka visa sig starkare än sina syskon, och ständigt försöka få faderns accepterande. Inte trycka ner på de andra, utan bara.. försöka visa att han är mycket bättre, och skryta när han väl får beröm. Allt för lojal.
Random idéer som bara skulle vara kul:
~ Vara rädd för snö och kyla, trots sin kraft 
~ Som liten envisas med att isen han använder är eld - för att vara så lik Chi som möjligt  

Mirain x Chi 25rinwi

Senast ändrad av Midnight den fre 20 dec 2013, 11:55, ändrad totalt 3 gånger
Ivy
Ivy 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 18 dec 2013, 16:56

Gör som Midnight :3

Namn: afghilj... Har du någon bestämd bokstav som namnen ska börja på?
Kön: Hona c:
Krafter: Eld och förhöjd styrka
Personlighet: Lite aggressiv. Hon är inte den som kryper vid andras fötter, men hon ser helt klart upp till Chi. Samtidigt är hon lite rebellisk av sig, och skulle helt klart vara den som börjar tvivla på påståendet om att deras mor inte vill se av dem. 
Design: ..jobbar jag fortfarande på. Hon ska dock vara kolsvarta med askgråmönster. En röd(eller vit) måntatuering lyser dock under vänstra ögat. 
Hon ska ha violetta ögon, väldigt lika moderns.
Chi
Chi 
Död 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    fre 20 dec 2013, 11:30

Har tyvärr inte bestämt vilka ännu som ska få spela. 

Sedan funderar jag att eftersom Chis kull har japanska namn att det ska typ gå i arv...

Här är dock en kladd på min valp :-)

Mirain x Chi Chivalp_zps2a4acfdb

Namn: Kommer
Kön : Kommer
Kraft: Kommer
Lite info: Valpen kommer vara en kall och tystlåten typ. Kommer lyda Chi men inte för att denne litar eller bryr sig om Chi utan enbart för att han/hon är uppfostrad och tränad till det. Tankarna om sin mor har denne inte.
Storlek:

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    

Mirain x Chi
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Daughters of fathers from the past [Mivria och Mirain]
» [Avslutat] Varg till dödslistan - Mirain
Hoppa till annat forum: