Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
what does the fox say?! Nothing. I killed it. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
what does the fox say?! Nothing. I killed it. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 what does the fox say?! Nothing. I killed it.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: what does the fox say?! Nothing. I killed it.    tor 05 dec 2013, 12:55

Med Google Chrome ska jag nu försöka ta igen den tid som jag varit borta.
Roll ligger och väntar, mejl är obesvarade och vinnarna från min Halloween-tävling har ännu inte fått sina priser. Vad gäller bilderna, priserna i tävlingen, så arbetar jag på med dem. Det har jag gjort sedan början på november, men vad gäller allt annat som man behöver internet för så har jag hamnat lååångt bakom tidsplaneringen som jag lagt upp för Numoori. Och allt tack vare mitt älskade Firefox. Webbläsaren har varit emot mig i princip sedan början av året. Nu vet jag inte om det berott på att funktionen att den skulle ha uppdaterat sig själv inte har fungerat ordentligt, eller att den drabbats av så mycket skit att den helt enkelt förlorade viljan att leva.
Till en början kunde jag inte ens öppna firefox. Man klickade på den lilla iconen nere i startfältet, den såg ut att reagera, men efter två sekunder så dog den påbörjade öppningen av webbläsaren ut. Efter x antal försök att öppna den med hjälp av aktivitetshanteraren så lyckades man iaf öppna den förbannade webbläsaren, men efter tre klick på en sida, eller tre byten av olika sidor, så ploppade det upp en massa blanka fönster, själva sidan frös och visade en vit fyrkant som man var tvungen att stänga ned innan man kunde fortsätta till nästa sida. Detta hände också medan jag skulle försöka svara mejl eller roll, så ni kan ju tänka er hur otroligt glaad jag blev när jag klistrat in ett A4-långt rollsvar och hunnit redigera 3 grejer i det i Numooris svarsinlägg innan den där förbannade vita rutan frös hela webbläsaren, jag stängde ned och allt var borta. Samma sak med mejlen jag försökt svara på. Tog en hel jäkla massa energi bara för att hindra sig själv från att slänga datorn i golvet, eller köra näven genom skärmen 8D  *jag har inte aggressionsproblem*
Så de senaste två veckorna fick firefox för sig att även börja varna för infekterade url-sidor och att det fanns risk för virus så fort jag tryckte upp en ny sida eller klickade mig vidare på en sida, som dA eller Numoori eller youtube etc. Så igår tog mitt ovanligt långa tålamod slut. Ut åkte firefox, med all skit det försökt kasta på mig senaste året, och in kom Google Chrome. Kanske bör jag nämna att jag under tiden med firefox använde mig av adblocker, just för att försöka förhindra all skit som reklam och popup-fönster som förstör ens internetupplevelse. Fungerade inte ett piss, tack för det Firefox.

Så nu hoppas jag att allt ska gå bättre! 8D  Inte för att jag vill smutskasta firefox eller så, men fuck that shiet. Google Chrome har än så länge bara visat upp en negativ sida, och det är att det inte kan "hitta" vissa sidor som jag tycker är mycket användbara. ... som när man tex ska ta hem filer. Helt lagligt. C:  meeeen det kan man säkert ta sig runt på nåt sätt. Blir en helomställning för mig nu efter fyra år med firefox. Men det ska nog bli bra. Att kunna skicka mejl, svara roll och faktiskt kunna ladda upp bilder på dA på normalt sätt kommer göra det roligt att sitta vid datorn igen 8D   för nu medan firefox varit så jäkla infekterat av gudvetvad så har jag känt "Men för i helvete! Skit i det då!"  oooch så har jag inte suttit lika mycket vid datorn. Fortfarande mycket tid går till pållarna, min hund, att käka gröt, men om Chrome visar sig vara bra så ska nog glädjen med Numoori komma tillbaka snart :3
Tack för att ni haft överseende med mig!
*och det är efter den meningen folk stannar upp och tänker "... vem fan är Selva/Lullu..?"*
Meldew
Meldew 
Utvandrad 

Spelas av : Skruk | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: what does the fox say?! Nothing. I killed it.    tor 05 dec 2013, 20:50

Själv tycker jag Chrome är väldigt bra, har aldrig krånglat för mig, så hoppas Chrome är lika snällt med dig. Och så självklart, Welcome back Lullu <3 Numoori kan aldrig vänta för länge på en sådan underbar rollare som du ;)//Skrikson
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: what does the fox say?! Nothing. I killed it.    tor 12 dec 2013, 12:18

Chrome verkar mycket riktigt lovande! 8D  Men omställningen är alltid jobbig, vad det än gäller. Kanske speciellt när det kommer till något sådant som en webbläsare, för just nu är ingenting där jag är van att det brukar vara xD''  meeen med lite övning och tid för att ställa om sig tror jag det ska gå bra! Går då alldeles utmärkt att befinna sig på Numoori nu C:  inga rutor som dyker upp och avbryter svarandet av roll/mejl eller andra trådar 8D
Haha, taaack Skrikson ;3  nu smickrar du mig bara~ *fniss* xD
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: what does the fox say?! Nothing. I killed it.    tor 12 dec 2013, 15:46

Chrome äger ut alla andra webbläsare på många sätt 8D

(Bara jag som inte kunde läsa rubriken på denna tråd utan att höra melodin i huvudet? ._. )
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: what does the fox say?! Nothing. I killed it.    fre 13 dec 2013, 00:53

Jag börjar inse det, faktiskt 8D  Chrome är nog min nya kärlek. xD

(Jag skrev rubriken genom att faktiskt sjunga orden xD  Så man ska höra melodin när man läser det 8D)


WHAT DOES THE FOX SAY?!

 
what does the fox say?! Nothing. I killed it.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Have'nt killed in a week. (p)
Hoppa till annat forum: