Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)

Gå ner 
+5
Shiro
Weed
Kyoko
Medusa
Vitani
9 posters
FörfattareMeddelande
Vitani
Vitani 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    tor 28 jul 2011, 02:06

eh, inget adminforum skapat ännu hurrdurr så vi kan ta det här?



Jaaaaag tycker man gör såhär:

Säg att jag har en erfarenhet på 100.

Istället för att ex skriva:

attack: 50/100
speed: 25/100
defense: 25/100


så skriver man:


50/1000
25/1000
25/1000

om man då alltså antar att 1000 är det högsta man liksom kan ha x) har man skrivit 3000 inlägg med en karris så (Y)

IAF:


anlednigen till detta?

för att det blir mycket tydligare! Då blir erfarenhetspoängens uppgift endast till att dela ut på de här, liksom



för istället för konflikter över vem som egentligen e starkast (jag har mer poäng på speed än dig! / Men min varg har mer erfarenhet!) så blir det istället väldigt enkelt liksom.
(även om det fortfarande är så att rollspelandet spelar in o man inte bara ska gå på poäng osv osv)

Plus att man inte behöver ändra själva maxgränsen varje gång man uppdaterar, sjukt jobbigt >_<



så, vad sägs?


Detta var nämligen lite oklart tyckte jag.

Så, kära fellow admins, vad tror ni?
Medusa
Medusa 
Död 

Spelas av : Mikkis | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    tor 28 jul 2011, 02:10

Fast tycker det är mycket lättare ifall man skriver sin egna status istället för 1000. För då kommer man ihåg vad man hade innan man börja rolla. ^^
Säg tex att jag har, eeh.. 125, rollar en massa inlägg och har sen 145 xD
Så kommer jag kanske inte ihåg hur mkt det är jag senare ska lägga till för det inte finns sparat någonstans, och då måste jag sitta o plussa det jag har för att komma ihåg vad jag hade osv D;

Så jag själv tyckte det verkade lättare att skriva 45 / 125 - just för att då skulle man inte glömma D:
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    tor 28 jul 2011, 16:43

Men tycker fortfaande det blir jobbigt xD

Är liksom lite onödit att använda erfarenhetspoäng att dela ut om maxgränsen ändras utefter ens erfarenhetspoäng, eftersom det egentligen bara är jobbig huvudräkning.

Det betyder liksom oxå att man aldrig kan bli "Starkare" inom något område (tex. attack) eftersom det procentuellt hela tiden jämnar ut sig.nMätaren kommer aldrig klättra uppåt. Dt enda man kan göra är möjligtivs att ändra procentskillnaden med några grader, och att hela tiden behöva använda huvudräkning som egegntligen inte gör ngn skillnad. D: D: D:

Så då är det egentligen lite onödigt att ens använda erfarenhetspoängen till att dela ut på a/s/d, utan om man ska göra så, så kanske man ist ska säga att alla hela tiden har 100 (för att istället symbolisera ens erfarenhetspoäng) och man därefter får dela ut de hundra poängen på attack/speed/defense så att man så ser vad de är starkast i för områden?






Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    ons 03 aug 2011, 23:03

håller med kyoko faktiskt! vargen kommer ju aldrig att utvecklas, och det kommer bli asjobbigt om man ska slåss och jämföra status (om man nu vill det dvs), eftersom att man måste räkna procent osv. det är lättare att bara kolla på poängen
Shiro
Shiro 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    tis 09 aug 2011, 01:53

Jag har inget här å göra men tjuvläste tråden och måste säga att jag håller med Kyoko!

trallalalal ignoooree ~
Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    fre 19 aug 2011, 17:02

Jag har också läst tråden nu, funderat lite och jag håller också med Kyoko ^^
Det blir enligt mig mkt lättare att se och jämnföra då juh :P
Så slipper man ändra allt hela tiden också xD
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    tor 22 sep 2011, 16:17

Hellu, ska vi ta ngt beslut lr? x)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    lör 15 okt 2011, 13:00

För min del kan vi skippa hela idén med status :/ Jag har helt slutat att bry mig om det.. Men om den ska vara kvar håller jag nog med Kyoko..
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    lör 15 okt 2011, 17:03

Bryr mig inte heller om status egentligen, men det verkar som att de flesta röstar på kyokos förslag?
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    lör 15 okt 2011, 17:07

"Skippa-status-idén" ar vi försökt med tidigare med omröstningar om beslut å liknande, men slutar alltid med folk i panik å ramaskri över att all fantastisk status man samlat ihop ska försvinna.. Tydligt är dessa som inte var med under tiden då vi hade statussänkningar med jämna mellanrum xD


Men nja ta bort status kommer nog inte bli än på ett tag, är för många som är för det. Även om jag inte är det.

Spelar ju egentligen ingen större roll för mig om vi kör kyokos förslag eller inte, det kommer ju bli ungefär detsamma ändå så man kan ju köra med vad man tycker är enklast egentligen.. :)


_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    fre 21 okt 2011, 17:45

men aa fan då utövar jag min makt so admin och blir diktator så VI GÖR SOM JAG VILL HAH.
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    fre 21 okt 2011, 17:46

true dat, jag har faktiskt inte ens fixxat någon av mina karrisars status ännu XD XD
Admin
Admin 
Crew  
Sip
Ssssssip~

Spelas av : Crew


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)    tis 20 dec 2011, 05:20

oöliklkj
 
[Avslutat] GÄLLANDE ATTACK SPEED DEFENSE (admins se hit)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Sneak-attack [Stripez]
» Gällande Revántos
» Små grejer gällande hellhound
» [Avslutat] Tillstånd gällande ras
» Gällande TBBs namnändring
Hoppa till annat forum: